Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu
25.9.10 oli juttu projektista Keski-Uusimaa-lehdessä
http://www.keski-uusimaa.fi/Vapaa-aika- ... japyoralla
Artsi
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
25.9.10 oli juttu projektista Keski-Uusimaa-lehdessä
http://www.keski-uusimaa.fi/Vapaa-aika- ... japyoralla
Artsi
En tainnut koskaan vastata tuohon Jukan lasikuidun painokysymykseen. Laiskuituasiantuntijani sanoi, että korin painoksi tullee n. 10 kg. Materiaalin paksuudesta ei ole ollut puhetta, mutta hän tietää, mitä on tekemässä, siis mahdollisimman kevyttä, mutta tarpeeksi kestävää.
Artsi
ajou kirjoitti:En tainnut koskaan vastata tuohon Jukan lasikuidun painokysymykseen. Laiskuituasiantuntijani sanoi, että korin painoksi tullee n. 10 kg.
Hyvä, ei kuulosta ollenkaan niin pahalta.
Sitte seuraavaa kyssäriä, vaikka vastaus saattaisi löytyä blogistasi
Huomasin omassani että "sivuikkunoista" tulee oikein kunnolla vettä sisään jos sateessa ja sivutuulessa ajaa. Mulla niiden korkeus ei ole kuin 50cm, mutta silti vesi tuli syliin navakalla tuulella. Onko sulla jo olemassa ovisuunnitelmia omaasi?
Tuo Jorin sanoma sadeveden nopeus 6m/s tarkoittaa sitä että noin voimakkaassa(toki aika harvinaista maatasossa) sivutuulessa vesi tulee sisään 45asteen kulmassa, eli isoilla sivuaukoilla varustetussa ajoneuvossa kastuu kokonaan.
Jukka
Laitanpa tännekin juttua tuolta Blogistani:
Homma meni muotoilun osalta uusiksi.
Muiden velomobilistien suosituksesta päätin muuttaa kinnerini ulkoasua aika radikaalisti. Runko on nyt avoin vain toiselta puolelta ja tälle oikealle puolelle laitan ikkunat. Muoto on osittain symmetrinen vasemman puolen oviaukon kanssa, siitä noiden ikkunoiden muoto. Tällä tavalla saan helpommin suljettua aukon rankan sateen sattuessa. Sivutuuli tähän tietysti ottaa kovemmin kuin siihen täysin avoinaiseen versioon, mutta uskon tämän kokonaisuudessa toimivan paremmin.
Ja sinne blogiinhan pääsi tästä
http://web.me.com/artoj/Archies_Velomob ... lcome.html
Punnitsin muuten äsken trikeni ensimmäistä kertaa:
Takapyörästä 9,8 kg sisältää siis napamoottorin
Etupyörästä 9,8 kg x 2
Akku 4,7 kg
Yhteensä 34,1 kg + ajaja 65 kg = 99,1 kg
Ajajan kanssa punnittuna
Takapyörästä 43,4 kg
Etupyörästä 29,6 kg x 2
Yhteensä 102,6 kg - mittavirhettä tuohon ilman kuskia punnittuun 3,5 kg??
Ajelen työmatkat 20 km:n keskinopeudella sähköavusteisesti
Kinnerin rakentaminen jatkuu taas tänä keväänä
Ja sinne blogiinhan pääsi tästä
http://web.me.com/artoj/Archies_Velomob ... lcome.html
Edit: Korjasin linkin - Pastori
ajou kirjoitti:http://web.me.com/artoj/Archies_Velomob ... lcome.html
Edit: Korjasin linkin - Pastori
Linkki ei toimi taaskaan, vai onko koko blogi poistettu?
Jukka
Linkki toimii = kohde on poissa.
Apple on lopettanut we.me palvelun 30.6.12
Siirrän materiaalin uuteen osoitteeseen pikimmiten.
Artsi
Tervehdys
Tässä uusi osoite, josta kinneriprojektini löytyy. Edennyt se ei juurikaan ole, mutta ehkä joku uusi ei ole tätä vielä nähnyt.
Olen ajellut trikelläni satunnaisia työmatkoja ja tullut siihen tulokseen, että näillä pyöräteillä on niin paljon rotuaarin ylityksiä, että haluan jousitetun pelin.
Onkin nyt yksi vähän käytetty ICE Adventure Saksasta kiikarissa. http://www.icetrikes.co/explore-our-trikes/adventure
http://www.saunalahti.fi/ajou/Archies_V ... lcome.html
Terveisin Arto