Sivu 3/3

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu

Lähetetty: 25 Syys 2010, 09:51
Kirjoittaja ajou

25.9.10 oli juttu projektista Keski-Uusimaa-lehdessä
http://www.keski-uusimaa.fi/Vapaa-aika- ... japyoralla

Artsi


Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu

Lähetetty: 26 Syys 2010, 08:38
Kirjoittaja ajou

En tainnut koskaan vastata tuohon Jukan lasikuidun painokysymykseen. Laiskuituasiantuntijani sanoi, että korin painoksi tullee n. 10 kg. Materiaalin paksuudesta ei ole ollut puhetta, mutta hän tietää, mitä on tekemässä, siis mahdollisimman kevyttä, mutta tarpeeksi kestävää.

Artsi


Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu

Lähetetty: 26 Syys 2010, 11:45
Kirjoittaja jviirret
ajou kirjoitti:

En tainnut koskaan vastata tuohon Jukan lasikuidun painokysymykseen. Laiskuituasiantuntijani sanoi, että korin painoksi tullee n. 10 kg.

Hyvä, ei kuulosta ollenkaan niin pahalta.
Sitte seuraavaa kyssäriä, vaikka vastaus saattaisi löytyä blogistasi :roll:
Huomasin omassani että "sivuikkunoista" tulee oikein kunnolla vettä sisään jos sateessa ja sivutuulessa ajaa. Mulla niiden korkeus ei ole kuin 50cm, mutta silti vesi tuli syliin navakalla tuulella. Onko sulla jo olemassa ovisuunnitelmia omaasi?
Tuo Jorin sanoma sadeveden nopeus 6m/s tarkoittaa sitä että noin voimakkaassa(toki aika harvinaista maatasossa) sivutuulessa vesi tulee sisään 45asteen kulmassa, eli isoilla sivuaukoilla varustetussa ajoneuvossa kastuu kokonaan.

Jukka


Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 19:12
Kirjoittaja ajou

Laitanpa tännekin juttua tuolta Blogistani:

Homma meni muotoilun osalta uusiksi.
Kuva
Muiden velomobilistien suosituksesta päätin muuttaa kinnerini ulkoasua aika radikaalisti. Runko on nyt avoin vain toiselta puolelta ja tälle oikealle puolelle laitan ikkunat. Muoto on osittain symmetrinen vasemman puolen oviaukon kanssa, siitä noiden ikkunoiden muoto. Tällä tavalla saan helpommin suljettua aukon rankan sateen sattuessa. Sivutuuli tähän tietysti ottaa kovemmin kuin siihen täysin avoinaiseen versioon, mutta uskon tämän kokonaisuudessa toimivan paremmin.


Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 19:20
Kirjoittaja ajou

Ja sinne blogiinhan pääsi tästä
http://web.me.com/artoj/Archies_Velomob ... lcome.html


Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

Lähetetty: 15 Huhti 2012, 17:12
Kirjoittaja ajou

Punnitsin muuten äsken trikeni ensimmäistä kertaa:
Takapyörästä 9,8 kg sisältää siis napamoottorin
Etupyörästä 9,8 kg x 2
Akku 4,7 kg

Yhteensä 34,1 kg + ajaja 65 kg = 99,1 kg

Ajajan kanssa punnittuna
Takapyörästä 43,4 kg
Etupyörästä 29,6 kg x 2

Yhteensä 102,6 kg - mittavirhettä tuohon ilman kuskia punnittuun 3,5 kg??

Ajelen työmatkat 20 km:n keskinopeudella sähköavusteisesti

Kinnerin rakentaminen jatkuu taas tänä keväänä
Ja sinne blogiinhan pääsi tästä
http://web.me.com/artoj/Archies_Velomob ... lcome.html

Edit: Korjasin linkin - Pastori


Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

Lähetetty: 05 Heinä 2012, 20:06
Kirjoittaja jviirret
ajou kirjoitti:

http://web.me.com/artoj/Archies_Velomob ... lcome.html

Edit: Korjasin linkin - Pastori

Linkki ei toimi taaskaan, vai onko koko blogi poistettu?

Jukka


Re: Kinnerin rakennusprojekti alkaa

Lähetetty: 05 Heinä 2012, 21:20
Kirjoittaja Pastori

Linkki toimii = kohde on poissa.


Re: Kinnerin rakennusprojekti alkaa

Lähetetty: 06 Heinä 2012, 13:40
Kirjoittaja ajou

Apple on lopettanut we.me palvelun 30.6.12
Siirrän materiaalin uuteen osoitteeseen pikimmiten.
Artsi


Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

Lähetetty: 30 Syys 2012, 23:13
Kirjoittaja ajou

Tervehdys

Tässä uusi osoite, josta kinneriprojektini löytyy. Edennyt se ei juurikaan ole, mutta ehkä joku uusi ei ole tätä vielä nähnyt.
Olen ajellut trikelläni satunnaisia työmatkoja ja tullut siihen tulokseen, että näillä pyöräteillä on niin paljon rotuaarin ylityksiä, että haluan jousitetun pelin.
Onkin nyt yksi vähän käytetty ICE Adventure Saksasta kiikarissa. http://www.icetrikes.co/explore-our-trikes/adventure

http://www.saunalahti.fi/ajou/Archies_V ... lcome.html

Terveisin Arto