Sivu 2/6

Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 17:07
Kirjoittaja Nojanalle

Tuli tässä sellainen hullu idea että voisko jotenkin ne vaihdevivut ja jarrukahvat olla ihan virtuaalisesti. Kun loppujen lopuksi ohjaus suoritetaan käsin. :wink: :wink: :wink:


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 17:14
Kirjoittaja jori
Nojanalle kirjoitti:

Tuli tässä sellainen hullu idea että voisko jotenkin ne vaihdevivut ja jarrukahvat olla ihan virtuaalisesti. Kun loppujen lopuksi ohjaus suoritetaan käsin. :wink: :wink: :wink:

Tarkoitatko ikäänkuin pihtejä tai saksimaisia välineitä jarrujen ja vaihteiden käyttämiseksi käsiin vapaasti vaijereiden päihin. Voisi ehkä toimiakin, mutta jokin paikka niille pitäisi olla, mihin laskean ne karttaa luikiessaan ja ja pullakahveja nauttiessaan ajon aikana. :D


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 17:21
Kirjoittaja Nojanalle

No Jori , en ihan tuota. Mutta miksi kiinittää ohjaustankoa mihinkään kiini. Miksei se voisi maata pallon päällä kuin peliohjain , sieltä vaan lähtis kaapelit nippuna ja jakaantuis sit kukin käyttökohteeseensa. :!: :!: :!:


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 17:50
Kirjoittaja jori

OK, tarkoitit siis keskitettyä ohjainta, ei jokaista toimintoa erikseen. Sama ongelma tuossakin. Pitäisi olla jokin paikka tuolle peliohjaimelle siksi aikaa, jotta saa ne pullahahvit juotua. Toinen käsi tarvitaan kastamaan pullaa ja toinen kallistamaan kuppia.
Saisikohan noita muutettua sähköisiksi. Kaveri väitteli kaivinkoneen ohjauksen muuttamisesta radioteitse kauko-ohjatuksi. Käyttivät pleikkarin ohjainta ja saivat kaivinkoneen toimimaan jopa osin paremmin, kuin koneen sisältä varsinaisilla ohjaimilla.


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 19:58
Kirjoittaja propel
jori kirjoitti:

Kysymys kaikille pythonisteille: Liikutatko ohjatessasi mielestäsi jalkoja menosuuntaan, vai takapuolta vastakkaiseen?

Hitaassa vauhdissa käännän roimasti jalkoja, nopeammassa alkaa mennä enemmän koko kropan kanssa sumplimiseksi ja isoimmalla vaihteella herkästi hanurilla :D
Komppaan tuota jviirretin käsien asentoa, mullakin kahvat penkin alla tai oikeastaan istuinosassa kiinni. Luontevan tuntuinen, myös kädet ristissä tai puuskassa rinnalla, ja kaikenlainen puhelimen tai kameran käyttely on hyvin helppoa, ei vaikuta ajoon. Sama fiilis kuin jos opettelee toisella kädellä silittämään ja toisella samalla taputtamaan.


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 12 Kesä 2012, 13:08
Kirjoittaja tavasti
jori kirjoitti:

Pitäisi olla jokin paikka tuolle peliohjaimelle siksi aikaa, jotta saa ne pullahahvit juotua. Toinen käsi tarvitaan kastamaan pullaa ja toinen kallistamaan kuppia.

Pastorilla on kyllä potentiaalisesti hyvät mahdollisuudet lyödä meidät muut Nokialla, kun ei tarvi syömisen ja kahvitauon takia olla pysähdyksissä. Kunhan kevennystauot pitää ettei suoraan radalle lirittele...


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 12 Kesä 2012, 14:42
Kirjoittaja mhelander
tavasti kirjoitti:

Pastorilla on kyllä potentiaalisesti hyvät mahdollisuudet lyödä meidät muut Nokialla, kun ei tarvi syömisen ja kahvitauon takia olla pysähdyksissä. Kunhan kevennystauot pitää ettei suoraan radalle lirittele...

Ja tuohonkin löytyy konstit jos niikseen tulee... se onko moisessa järkeä on sitten toinen kysymys. Ehkä jos yrittää ennätyksiä streamlinerilla josta ulos pääseminen tauoilla on vaikeempaa.


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 12 Kesä 2012, 14:43
Kirjoittaja tavasti
mhelander kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Pastorilla on kyllä potentiaalisesti hyvät mahdollisuudet lyödä meidät muut Nokialla, kun ei tarvi syömisen ja kahvitauon takia olla pysähdyksissä. Kunhan kevennystauot pitää ettei suoraan radalle lirittele...

Ja tuohonkin löytyy konstit jos niikseen tulee... se onko moisessa järkeä on sitten toinen kysymys. Ehkä jos yrittää ennätyksiä streamlinerilla josta ulos pääseminen tauoilla on vaikeempaa.

No, noin oikeasti itse ainakin aion hiukan noista pyörän päältä jaloilleni useamminkin kuin pitää syödä.


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 07:48
Kirjoittaja Pastori

Mulla on noi lenkkikeskarit ja matkat tällä hetkellä sitä luokkaa että mun asettamat tavoitteet tuntuu hiukan kaukaisilta. Ei kannata siis pelätä. Jos nyt jonkun uhoamisen jättäisi jäljelle, niin kyllä mä kusitaukoja lupaan pitää. Siihenhän on erikseen se virallinen varikkoaluekin siinä alamäessä.


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 14:59
Kirjoittaja Pastori

Pikkainen rako osui päivässä kohille ja otin pyörän autosta (jemmasin sen autoon aamulla kun aavistin tämän) ja kurvailin hetken. Vähän jänskäsin kun oli lasten lomaretki juuri takana ja monen päivän treenitauko.

Uutuutena otin sandaalit jalkaa ja tumppasin ne lukkoihin kiinni ja menoksi. Hyvin sai lukot kiinni ja kyllähän se polkemista helpotti oitis. Kurvailin vartin ja palasin autolle. Ei keskeytyksiä tai kaatumisia. Kiva ylläri. Pohdin ajellessa tuota kääntämistä ja kyllä se niin menee että hartioilla on sama merkitys kuin jaloilla. Samalla kun kinttua kääntää, niin hartiaa tulee painettua penkkiin kiinni.

Liikkeelle lähteminen on helpottunut. Enää ei tarvitse tukevaa käsien maassa pitämistä vaan toinen jalka vaan polkimeen ja polkaisu - sitten toinen kinttu mukaan ja eikun menoksi. Usko siis vahvistui. Mutta varmuuden vuoksi laitan seuraavalle lenkille kuiteskin pitkät housut jalkaan, hirvitti säihkysäärieni puolesta vielä niin kovasti. Lisätavoitteena on vaihteensiirtimen asennus paikoilleen.


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 19:25
Kirjoittaja Pastori

No niin. Pitkästä aikaa raporttia. Kaaduin niin kivasti juuri hetki sitten että saatte tommoisen taidekuvan iloksenne. Vasemmassa kyljessä nirhaumia, nilkassa ja tässä kuva-aiheen kyynärpäässä. Kaatumisen aiheutti alamäen vauhti, suojatien ylitys risteyksessä jossa oli 90 asteen mutka samalla oikealle. Hyvin meni siihen kurviin asti, käänsin liikaa ja korjasin sitten liikaa ja muksis kyljelleen.

bloody_midsummer.jpg
bloody_midsummer.jpg (223.36 KiB) Katsottu 9090 kertaa

Ylesinfona semmoista että olen pyrkinyt päivittäin ajelemaan noin 30 minsaa. Se tuntuu edelleen sopivalta määrältä. Senverran jännitteitä vielä kehossa että tuo riittää. Kevyen liikenteen väylää liikuskelen ja käyn sitten tuolla aiemmin mainitun koulun pihalla käännöksiä treenailemassa. Vastaantulijoita osaan väistää väylän reunaan - hidaste-esteet ylittyvät asiallisesti. Vaihteisto toimii nykyään ja vauhti on hiukan kovempaa ja ajolinja suorempi. Kyllähän se toki melkoista soutamista hetkittäin on. Ylämäet menee iisisti, alamäet kauhistuttaa - niitä pitää treenata ihan oikeasti.

Uskon tähän vielä toistaiseksi.


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 25 Kesä 2012, 11:10
Kirjoittaja jori

Otan osaa - ja niin on ottanut asfalttikin sinusta. Vaimon veljenpojallakin oli myös tuommoiset. Oli kovasti juhannuksena ylpeä jäljistä, vaikka kaatuminen selvästi harmitti. Tee sinäkin niin.

Alamäessä, ja ainakin töyssypaikoissa, takapuolta kevennetään nousemalla osittain lapaluiden ja polkimien varaan, jolloin python muuttuukin yllättäen stabiiliksi, ainakin mekanismin mielessä. Ei sitä takapuolta kokonaan tarvitse irrottaa istuimesta, mutta pakaraläskin painetta kevennetään. Mitä löyhempi kytkös takapuolella on istuimeen ja sitä kautta niveleen, sitä stabiilimpi systeemi. -Ai niin, eihän sinulla enää ole pakaraläskiä, joudut nostamaan kokonaan irti. :mrgreen:


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 25 Kesä 2012, 15:28
Kirjoittaja Pastori

Juu. Stabiloituminen selkiää treenien alussa hyvinkin nopsaan. NImenomaan kinttujen jäykkä rentoutus :)

Teen toki kaikkeni että läskiä tulisi lisää. Juusto päivässä auttaa.

Yritin hienolla ruvella juuri keshuskella naapurin pojalle joka vaan tokaisi "mä näin jo".


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 16:19
Kirjoittaja Pastori

Eilen 25 kilsan lenkki. Tänään 30 kilsaa. Kyllä tää siis edistyy. Suljetulla alueella ja kohtuullisen tasaisella treenasin. Kiihdytyshuipuissa nyt enkat 35 kmh. Aika pitkiä pätkiä menee jo kohtuudella, sitte kun unhoittuu raapimaan niskaa tms. Kyyti on horjuvaa.

Nojaamisen ja hartioiden asennon merkitys ohjaamisessa on kyllä huomattava.

Nexusen vitosvaihde ei toimi. Vituttaa. Josko saisi sen Nojanallen lahjoituksen ensiviikolla alle. Toimis ehkä paremmin ja pyörän kokonaishinta alenisi kivasti :)


Re: p300 - ajoharjoittelua

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 20:17
Kirjoittaja terppa

Hyvä kun kulkee ja alkaa sujumaan :wink:

Jos vain suinki kerkeet niin laittele kilometrejä kisasivulle niin saadaan Janakkalan ladun hiihtäjät pidettyä kiireisenä :)

Jossain vaiheessa elämää pythonilla ajo tarttee kyllä opetella, olisi siinä haastetta mutta jos oppisi niin tunne on varmaan aika mukava. Jos jollakulla on tarpeeton pythonin raato, runko tai koko peli niin kannattaa tarjota, saattasin ostaa pois kuleksimasta ja syyssateilla aloittaa asfaltti-ihottuman hankinnan :)