Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 660
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 13 Tammi 2015, 04:32

Alan huoltamaan Fuegoa ennen kesää.

Tilattu Pieteriltä varaosiksi ainakin vaijerin suojaputket ja uudet, lyhyempivartiset peilit sekä 2x2 kpl ketjurullia.

Pitkävartisetkin B&M-peilit olivat loistavia, mutta omista kokemuksista johtuen uskon, että joku automaaginen pakanajumala on kironnut ne ja joka ikisellä kuviteltavissa olevalla esineellä ja asialla on yliluonnollinen kyky osua noihin peileihin! Ajan kanssa varren pallopää ei enää pysy siinä asennossa, johon se on kiristetty. En osaa tuon paremmin sanoin kuvailla miten tilastollisesti epätodennäköisen usein AINA jokin on osunut niihin, oli tilanne tai pyörän sijoitus mikä hyvänsä. Toivon että lyhyempivartiset eivät joudu meitä suurempien voimien syynin alle samalla tavalla.

Vaijereita en vielä vaihda, koska entisetkin pelittävät. Sitäpaitsi kun se aika tulee, niin ohjaustangon sisäänmeno- ja ulostuloaukot täytyy hioa koska, ne kuluttavat vaijerit puhki.

Fuegossa on siis kaksi helposti korjattavaa tyyppivikaa: Nuo yllämainitut ohjaustangon aukot sekä ketjun hakkaaminen takahaarukkaa vasten isoissa töyssyissä.

Työlista itselle muistiin:

-Osta RAL 3003 -maalikynä
-Selvitä mikä lakka käy parhaiten jauhemaalatulle rungolle ja osta se (normaalistihan se ei tarvitse lakkaa).
-Osta 3M -helikopteriteippiä.
-Puhdista pyörä.
-Vaihda rullat.
-Maalaa kahden naarmun yli.
-Lakkaa uusi maalipinta nätisti.
-Suojateippaa takahaarukka helikopteriteipillä.
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 660
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 09 Maalis 2015, 21:47

päivämäärä: 09.03.2015
Päivämatka (km): 41
mittarilukema päivän lopussa (km): 4785

Aamulla oli niin nätti sää että lähdin kävelylle. 200 metriä myöhemmin totesin että ei hele***** kun on hidasta. Samalla hokasin että pyörätiet ovat melkein sulat. Kipsutin siis takaisin sisälle, säädin etuvaihtajan ja lähdin nojailemaan päiväksi. Ekassa alamäessä tuli tunne, että tätä oli ikävä.
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 660
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 12 Maalis 2015, 20:39

päivämäärä: 12.03.2015
Päivämatka (km): 30
mittarilukema päivän lopussa (km): 4815
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 660
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 15 Maalis 2015, 20:17

päivämäärä: 15.03.2015
Päivämatka (km): 49 (vkl)
mittarilukema päivän lopussa (km): 4864
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 660
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 16 Maalis 2015, 19:30

päivämäärä: 16.03.2015
Päivämatka (km): 29
mittarilukema päivän lopussa (km): 4894

Eilen oli muuten ensimmäinen kerta kun joku oli räplännyt pyörää sen ollessa parkissa samalla kun olin asunnossa jonka partsilta näkyi pihalle parkkiin. Vaihteisto oli ollut niin jännittävä että se oli ollut pakko vääntää ääriasentoon ja jättää siihen.
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 660
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 21 Maalis 2015, 02:23

päivämäärä: 20.03.2015
Päivämatka (km): 52
mittarilukema päivän lopussa (km): 4946
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 660
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 21 Huhti 2015, 23:08

päivämäärä: 21.04.2015
mittarilukema päivän lopussa (km): 5118

Tämä on threadin/päiväkirjan viimeinen Fuegoa koskeva aktiivinen merkintä. En aja pyörällä jatkossa enää paljoa ja olen käsitellyt pyörästä kaikki löytämäni tyyppiviat ja miten ne voi fiksata. Jos jatkaisin niistä niin tuntisin toistavani itseäni. Päiväkirja jatkuu siis täällä.

Täytän tänä vuonna pyöreitä ja ostin itselleni lahjaksi nopeamman härvelin. Jos en olisi tehnyt sitä nyt, niin olisi pitänyt odottaa varmaan kymmenen vuotta :P

Avaan uuden threadin nyt kun käyttöpyörä vaihtuu. Minusta pyöräkohtaisen infon pitää löytyä helposti ja en voi muuttaa tämän threadin nimeä kun en ole sen luoja.

Asentelin viimeinkin B&M Toplight Line Brake Plus - jarruvalon kiinni Fuegoon ja se toimii aivan upeasti, aivan kuten taka/jarruvaloyhdistelmän pitääkin toimia lisäten turvallisuutta.

Sen verran tuli tänään opittua että kinneri ei ole lähellekään se paras kaupunkipyörä. Kyllä sillä pystyy ajamaan kaupungilla, mutta lähes mikä tahansa muu pyörä on näppärämpi ja periaatteessa yhtä nopea. Puhun nyt siis lähinnä Joensuusta ja sen keskustasta.

Kuva

Harkitsen josko laittaisin tämän rakkaan hurvelin myyntiin. Tai no kyllähän minä sen möisin jo nyt jos ostaja löytyy oikealla hinnalla.
Quest Carbon -2015


Palaa sivulle “Päiväkirjat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa