Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 28 Heinä 2012, 23:52

päivämäärä: 28.7.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 279


Eipä tullut sitten mitään yleishyödyllistä tehtyä tänään. Saunomista ja prätkällä ajoa. Veikkaan että huono tuuri kun se ylämäki oli siinä ja aika pieni kadenssi.
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 30 Heinä 2012, 02:02

päivämäärä: 29.7.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 279


Henkistä valmistautumista huomisen ajokenkäsisäänajoon.
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 30 Heinä 2012, 13:28

päivämäärä: 30.7.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 291


Muistattehan kun peruskoulussa oli liikuntatunnilla luistelua ja ette luistelleet kauheasti vapaa-ajalla? Sellainen samanlainen puristus tulee noista kengistä kuin niistä luistimista. Pitää ajaa lisää ja toivoa että jalat tottuu. Odotellaan pilvistä säätä etten pala taas auringossa, siksi lyhyt lenkki toistaiseksi.
Viimeksi muokannut rutunen, 31 Heinä 2012, 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Quest Carbon -2015

Avatar
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1680
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 14:50
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja Mustasudenkorento » 30 Heinä 2012, 13:42

rutunen kirjoitti:Sellainen samanlainen puristus tulee noista kengistä kuin niistä luistimista..


Kuulostaa että kengät on liian tiukalla...

omat kengät on niin löysällä että ne menevät jalkaan nauhoja aukomatta...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6155
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja Pastori » 30 Heinä 2012, 15:44

Kuten edellä todettiin:
- kenkä liian tiukalla?
- kengät liian pienet?
- lesti liian kapea?

Noin ylipäänsä kaikki pyöräilykengät ovat kapeita ja pieniä. Kantsii mitata jalka milleinä ja etsiä potentiaalisista kengistä mittataulukot.

Mun jalan koko euromitoissa on perinteisesti ollut noin 8 1/2 = 42. Keväällä ostin Shimanon ajokengät joiden koon oli scoutannut taulukoista - kenkien koko 44 ja koko tismalleen sama kuin muissakin kengissäni :)

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 31 Heinä 2012, 23:16

päivämäärä: 31.7.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 293


Kengät on, ja olivat eilenkin niin löysällä kuin vain pystyy olemaan.
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 01 Elo 2012, 19:17

päivämäärä: 1.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 293


maalausta
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 04 Elo 2012, 15:58

päivämäärä: 3.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 296

Laitan jatkossa merkintöjä vain ajopäiviltä ellei jotain merkittävää satu.

Schwalbe vastasi kun tiedustelin mitä rengaspaineita kannattaa käyttää marathon racereissa soralla tai asfaltilla jos haluaa välttää kaikkia mahdollisia vaurioita ja pyörässä on painava lasti:

Thank you for your mail.

It is always advisable to ride the bike with a higher pressure because this protects the tire, the tube
and also the rim. The worst thing somebody can do is to ride a bike with a to low pressure.

In both below mentioned cases we recommend to put 6 bars. When saying this we are not only thinking about a possible break down we are also telling this because of the durability of the tire.

If you have any further questions please do not hesitate to contact us.

With best regards,

Nadin Dresbach
Area Sales Manager

SCHWALBE - Ralf Bohle GmbH
Otto-Hahn-Str. 1
51580 Reichshof
GERMANY
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 04 Elo 2012, 17:08

päivämäärä: 4.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 303


300km rikki. Jee!
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 05 Elo 2012, 20:10

päivämäärä: 5.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 316


Schwalben renkaista lähtee itsestään ilmaa pois 6bar->3bar reilussa viikossa.
Quest Carbon -2015

Avatar
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1212
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja Syväri » 05 Elo 2012, 20:42

rutunen kirjoitti:Schwalben renkaista lähtee itsestään ilmaa pois 6bar->3bar reilussa viikossa.


Kai sinne jotain litkuja on keksitty mitä vois laittaa, tiivistäis ne nanoskooppiset reiät sieltä.. oon kans miettinyt kun varsinkaan hybridiä ei jaksa pumppailla ikinä, nojakkeja kyllä säätää mielellään.
Velokraft VK-HI -2011

Avatar
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1680
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 14:50
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja Mustasudenkorento » 05 Elo 2012, 21:57

rutunen kirjoitti:
Schwalben renkaista lähtee itsestään ilmaa pois 6bar->3bar reilussa viikossa.


nosta rengas tai koko fillari johonni penkille ja laita täydet ajo paineet. tiputa vettä tai jotain muuta litkua venttiiliin, sitten tuijota sitä 5 minuuttia...
jos ei tule kuplan kuplaa niin vika tuskin on venttiilissä...

useasti on pitänyt uusistakin sisuskumeista käyttää venttiili pois ja putsata ja pistää takas paikoilleen...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 07 Elo 2012, 00:20

päivämäärä: 6.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 336


Pitää kokeilla MSK kikkaa loppuviikosta, kiitoksia. Huominen menee ärräpäiden kanssa kun mp-kytkin ei irroita kunnolla.
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 08 Elo 2012, 01:17

päivämäärä: 7.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 349


Eturenkaan venttiilistä tuli ilmakupla (paineet 6bar->4bar). Takarenkaasta en huomannut moista. (6bar->5bar).
Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 670
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

ViestiKirjoittaja rutunen » 11 Elo 2012, 17:12

päivämäärä: 11.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 360
Quest Carbon -2015


Palaa sivulle “Päiväkirjat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa