Sivu 5/39

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 28 Heinä 2012, 23:52
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 28.7.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 279

Eipä tullut sitten mitään yleishyödyllistä tehtyä tänään. Saunomista ja prätkällä ajoa. Veikkaan että huono tuuri kun se ylämäki oli siinä ja aika pieni kadenssi.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 02:02
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 29.7.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 279

Henkistä valmistautumista huomisen ajokenkäsisäänajoon.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 13:28
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 30.7.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 291

Muistattehan kun peruskoulussa oli liikuntatunnilla luistelua ja ette luistelleet kauheasti vapaa-ajalla? Sellainen samanlainen puristus tulee noista kengistä kuin niistä luistimista. Pitää ajaa lisää ja toivoa että jalat tottuu. Odotellaan pilvistä säätä etten pala taas auringossa, siksi lyhyt lenkki toistaiseksi.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 13:42
Kirjoittaja Mustasudenkorento
rutunen kirjoitti:

Sellainen samanlainen puristus tulee noista kengistä kuin niistä luistimista..

Kuulostaa että kengät on liian tiukalla...

omat kengät on niin löysällä että ne menevät jalkaan nauhoja aukomatta...


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 15:44
Kirjoittaja Pastori

Kuten edellä todettiin:

  • kenkä liian tiukalla?
  • kengät liian pienet?
  • lesti liian kapea?

Noin ylipäänsä kaikki pyöräilykengät ovat kapeita ja pieniä. Kantsii mitata jalka milleinä ja etsiä potentiaalisista kengistä mittataulukot.

Mun jalan koko euromitoissa on perinteisesti ollut noin 8 1/2 = 42. Keväällä ostin Shimanon ajokengät joiden koon oli scoutannut taulukoista - kenkien koko 44 ja koko tismalleen sama kuin muissakin kengissäni :)


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 31 Heinä 2012, 23:16
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 31.7.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 293

Kengät on, ja olivat eilenkin niin löysällä kuin vain pystyy olemaan.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 01 Elo 2012, 19:17
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 1.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 293

maalausta


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 04 Elo 2012, 15:58
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 3.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 296

Laitan jatkossa merkintöjä vain ajopäiviltä ellei jotain merkittävää satu.

Schwalbe vastasi kun tiedustelin mitä rengaspaineita kannattaa käyttää marathon racereissa soralla tai asfaltilla jos haluaa välttää kaikkia mahdollisia vaurioita ja pyörässä on painava lasti:

Thank you for your mail.

It is always advisable to ride the bike with a higher pressure because this protects the tire, the tube
and also the rim. The worst thing somebody can do is to ride a bike with a to low pressure.

In both below mentioned cases we recommend to put 6 bars. When saying this we are not only thinking about a possible break down we are also telling this because of the durability of the tire.

If you have any further questions please do not hesitate to contact us.

With best regards,

Nadin Dresbach
Area Sales Manager

SCHWALBE - Ralf Bohle GmbH
Otto-Hahn-Str. 1
51580 Reichshof
GERMANY


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 04 Elo 2012, 17:08
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 4.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 303

300km rikki. Jee!


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 05 Elo 2012, 20:10
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 5.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 316

Schwalben renkaista lähtee itsestään ilmaa pois 6bar->3bar reilussa viikossa.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 05 Elo 2012, 20:42
Kirjoittaja Syväri
rutunen kirjoitti:

Schwalben renkaista lähtee itsestään ilmaa pois 6bar->3bar reilussa viikossa.

Kai sinne jotain litkuja on keksitty mitä vois laittaa, tiivistäis ne nanoskooppiset reiät sieltä.. oon kans miettinyt kun varsinkaan hybridiä ei jaksa pumppailla ikinä, nojakkeja kyllä säätää mielellään.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 05 Elo 2012, 21:57
Kirjoittaja Mustasudenkorento
rutunen kirjoitti:

Schwalben renkaista lähtee itsestään ilmaa pois 6bar->3bar reilussa viikossa.

nosta rengas tai koko fillari johonni penkille ja laita täydet ajo paineet. tiputa vettä tai jotain muuta litkua venttiiliin, sitten tuijota sitä 5 minuuttia...
jos ei tule kuplan kuplaa niin vika tuskin on venttiilissä...

useasti on pitänyt uusistakin sisuskumeista käyttää venttiili pois ja putsata ja pistää takas paikoilleen...


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 07 Elo 2012, 00:20
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 6.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 336

Pitää kokeilla MSK kikkaa loppuviikosta, kiitoksia. Huominen menee ärräpäiden kanssa kun mp-kytkin ei irroita kunnolla.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 08 Elo 2012, 01:17
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 7.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 349

Eturenkaan venttiilistä tuli ilmakupla (paineet 6bar->4bar). Takarenkaasta en huomannut moista. (6bar->5bar).


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 11 Elo 2012, 17:12
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 11.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 360