Tihutöitä

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
pketola
Viestit: 111
Liittynyt: 11 Elo 2009, 10:54
Paikkakunta: Hervanta, Tampere
Viesti:

Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja pketola »

Rakas päiväkirja....

Olen kulkenut sähköavusteisella Nuoli-kinnerillä työmatkoja ja pyörä onkin virasto-ajan toimistorakennuksen edessä vaijerilukolla lukittuna, vilkkaan kadun varrella.
Tällä viikolla sain soiton tutulta, että joku nuorimies ajelee Nuolella ympäri kaupungiosamme katuja!

Kinneri oli röyhkeästi varastettu. Vaijerilukko murrettu ja sitten poikaporukalla kierrelty, kuskia vaihdellen.
Monenlaista vikaa vaneriin ja metalliosiin oli saatu aikaan taitamattomalla käsittelyllä ja ilmeisesti törmäilyllä. Osia oli irrotettu ja viety.

Varas saatiin kiinni ja kinneri turvaan. Poliisi hoitaa asiaa eteenpäin.

Be careful out there!

================
Ajatar 1&2 - Nuoli - KMX - Catrike700

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Voi piru vieköön :evil:

Toivottavasti ei mitään peruuttamattomia vaurioita...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja jori »

Älkää suhtautuko noin jyrkästi.
Pojille oli noussut kinnerikuuume, eikä ollut mahdollisuutta muuhun hoitokeinoon. Kinnerikuumeesta on tälläkin sivustolla monia dramaattisia kertomuksia.:( :wink:

Jos pojat olivat alaikäisiä, kuten arvelen, rangaistusvaatimus mennee sovittelun tietä. Noin innokkaat kinneristin alut kannattaa ohjata kinneristien arvostettuun yhteisöön nyt käytettyä asiallisempaa tietä. Pojille pitää keksiä nojapyöräilyyn liittyvää sovittelutyötä, jottei menetetä selvästikin palavahenkisesti kinnereihin suhtautuvia sieluja vastapuolelle. :? Miten olisi keskiöiden ja emäputkien sekä osien irroittelua polkupyörien romuista. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Nuoret on nuoria. Tyhmyys tiivistyy joukossa. Toivottavasti saat vehkeen kuntoon. Kannattaa laittaa vastasesti hälytin siihen . Itselläni on vaijerilukko jossa on hälytyti ,huutaa jos vaijeria heilautetaan , tai yritetään murtaa. Huutaa niin pirskatisti 110dB. :wink:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja jori »

Piti vielä sanomani, että jos vaijerilukko on saatu murrettua, ovat pojat selvästi lahjakkaita metallitöissä, joten romujen purkaminen ja tehtyjen vahinkojen korjaaminen ei välttämättä ole pelkkä vitsi.

Viimeksi muokannut jori, 07 Syys 2013, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:

Älkää suhtautuko noin jyrkästi.
Pojille oli noussut kinnerikuuume, eikä ollut mahdollisuutta muuhun hoitokeinoon. Kinnerikuumeesta on tälläkin sivustolla monia dramaattisia kertomuksia.:( :wink:

Jos pojat olivat alaikäisiä, kuten arvelen, rangaistusvaatimus mennee sovittelun tietä. Noin innokkaat kinneristin alut kannattaa ohjata kinneristien arvostettuun yhteisöön nyt käytettyä asiallisempaa tietä. Pojille pitää keksiä nojapyöräilyyn liittyvää sovittelutyötä, jottei menetetä selvästikin palavahenkisesti kinnereihin suhtautuvia sieluja vastapuolelle. :? Miten olisi keskiöiden ja emäputkien sekä osien irroittelua polkupyörien romuista. :D

Jorilla on aina toisenlainen/positiivinen näkökulma - kinnerin rakennuskurssille vaan pojat.
Lohdutuksena vielä : pyörä on hieno kun varkaillekin kelpaa ;)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja kmb »

Nojanalle kirjoitti:

Itselläni on vaijerilukko jossa on hälytyti ,huutaa jos vaijeria heilautetaan , tai yritetään murtaa. Huutaa niin pirskatisti 110dB. :wink:

Minulla tällainen normi-u-lukon lisäksi:
En lukitse sillä mitään vaan pistän vain runkoon tai u-lukkoon killumaan, hälytys päällä. Toimii (tai ainakin se antaa vakuuttavat varoituspiippaukset kun sitä avaa, oletettavasti siis osaa huutaa tositilanteessakin).

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1086
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Nämä kolmipyöräiset on niin helppoja ajaa, että ne kelpaavat varkaillekin. Itse yritän saada pyörän ulkona sellaiseen paikkaan että penkille voi jättää lapun:

"Muista hymyillä valvontakameralle"

Onneksi sekä työpaikalla että kotona saan pyörän lukittuun sisätilaan. Pyörää voi korjata jos sen sai takaisin, mutta harmittaahan se toisen tekemiä vikoja paikkailla.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Olen suorastaan hämmästynyt miten tyynesti porukka ottaa ilkivallan. Pääni sisällä on tunnesekamelska kun mietin olisiko tämä jopa hienompi tapa suhtautua asiaan kuin se, että varmistaa saavansa kaiken takaisin korvauksina.

Quest Carbon -2015

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1086
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Noh.

Ilkivaltaa on, se on nykyajan fakta. Ennen laitettiin luuta oven päälle kun lähdettiin kotoa. Kenenkään ei tullut mieleenkään mennä sisään. Ne ajat ovat menneet. Valitettavasti...

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

kaitsu
Viestit: 70
Liittynyt: 03 Kesä 2012, 14:23

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Osta biltemasta autovarashälytin, ja asenna se jännitteenalentimen kautta kinneriisi.
Mulle saapui Ebaysta hiljattain moottoripyörähälytin jossa tärinän tunnistus ja mikroaalloilla toimiva läheisyystunnistin joka varoittaa liian lähelle tulevia tyyppejä. Jos pieni varoitus ei riitä niin summeri alkaa huutamaan täyttä huutoa. Tämä hälytin on näppärä koska hälytyksen laukeaminen saa myös kaukosäätimen piippaamaan taskussa jopa 5 km päässä ! En ole vielä asentanut hälytintä enkä myöskään jatkuvasti tallentavaa kahden kameran dashboard camia, enkä myöskään väriä vaihtavia RGB led-valonauhoja velomobiiliini.
http://www.ebay.com/itm/SPY-Two-Way-Mot ... b7&vxp=mtr

Haykey
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Syys 2013, 06:15
Paikkakunta: Nelson, Uusi-Seelanti

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja Haykey »

No kävihän mullekin täällä Aotearoassa samanlainen hävikki.
Mulla oli silloin käytössä mun 4-pyöräinen Slida potkupyörä joka oli omatekemä.
Tuo nimivalinta ei ole ihan paras jos myisin niitä Ruotsiin :? Googlettakaa itse :oops:
Olette tietysti nähneet mummoja Eslan potkupyörällä potkiskelemassa. Mun silloinen Slida potkupyörä oli kumminkin ainut laatuaan Christchurchissa ja tyylikkäämpi kuin Esla. Täällä se on COOL toisinkuin Suomessa. Hyvä idea on Suomessa pilattu sillä että siitä on tehty mummojen kulkuneuvo.
Kummiskin kerran olin kirjastossa Christchurchissa ja naapurin pojat koulun jälkeen huomasi minut ja kysyivät että saako lainata tuota mun hienoa potkulautaa? Sanoin että parikymnentä minuuttia saatte ajella silläaikaa kun luen lehtiä.
No siinä ne pihalla ajeli sillä ja näyttivät pitävän hauskaa. Sitten kun sain lehdet luettua menin ulos ja tämä yksi naapurin 10-vuotias poika melkein väänti itkua ja kertoi että pari isompaa nuorukaista varasti heidän koululaukut ja minun potkupyörän! Käytiin lähikaduilla etsimässä mun ja heidän kamoja ja koululaukut löytyi puskasta kirjoineen mutta mun potkupyörää ei missään.
Ilmoitin tietty Poliisille joka ei ollut kovin kiinnostunut tekemään asialle mitään. Luuli etttä kyseessä on joku halpa potkulauta joita saa helpolla uusia.
Sitten menin seuraavana päivänä Christchurch Star ilmaislehteen ja juttelin asiasta reportterille.
Sain jutun etusivun alaosaan jossa oli myös kuva minusta Slida potkupyörällä menossa 8)
Sitten tuli kymnenisen bongausta yleisöltä. Soittivat mulle kun olivat nähneet yhden maoripojan menevän Aranuin suuntaan potkimalla kovaa vauhtia :roll: Sitten pari päivää myöhemmin soitti yksi nainen ja sanoi että se on Hampshire kadulla numero xxx olevan talon pihalla.
Soitin poliisille mutta sain heidät vasta menemään sinne toisella soitolla kun sanoin että menen itse jos he eivät mene.
Kyseinen alue on tunnettua Christchurchin "ghettoa" joten en ollut kovin innokas sitä itse hakemaan.
Sitten kuukausi myöhemmin varastamisesta Poliisilta soittivat ja sanoivat että asemalta saa tulla hakemaan sen potkupyörän.
Kaikki paitsi kumilenkki jolla kiinnitin pakaasit oli tallella :)
Tuli ilmaista mainostusta ja myinkin yhden tekemistäni potkupyöristäni sen jutun perusteella perheelle joa oli 5 lasta ja asuvat asuntobussissa. Kaikki hyvin ja olihan mulla niitä pari muuta Slidaa autotallissa joten eivät vieneet viimeistä. En tietty sanonut sitä reportterille :?

Polkuvehje tuore Greenspeed Magnum Rohloff 14 Speed hub tadpole
Potkuvehje on omatekemä Haykey scootboard, myös tadpole.

http://www.stuff.co.nz/marlborough-expr ... -a-mission

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja irakas »

Laitappa tänne kuva siitä sinun polkuvehkeestä! :wink:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Haykey
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Syys 2013, 06:15
Paikkakunta: Nelson, Uusi-Seelanti

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja Haykey »

Tuossa on mun potkuvehje hieman koristettuna ;) Nojakista tulee kuvat myöhemmin kun siitä vielä ei ole paljon kuvia ja nyt on pimeää ;)
https://db.tt/vBqJ5W7d
Tämä on mun uusi kolmipyöräinen malli ja edellinen oli nelipyöräinen eli kaksi pyörää kahdella erillisellä astinlaudalla takana.

Mitenkähän ne kuvat sais näkymään suoraan tänne ilman klikkausta?

Polkuvehje tuore Greenspeed Magnum Rohloff 14 Speed hub tadpole
Potkuvehje on omatekemä Haykey scootboard, myös tadpole.

http://www.stuff.co.nz/marlborough-expr ... -a-mission

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Tihutöitä

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Haykey kirjoitti:

Tuossa on mun potkuvehje hieman koristettuna ;) Nojakista tulee kuvat myöhemmin kun siitä vielä ei ole paljon kuvia ja nyt on pimeää ;)
https://db.tt/vBqJ5W7d
Tämä on mun uusi kolmipyöräinen malli ja edellinen oli nelipyöräinen eli kaksi pyörää kahdella erillisellä astinlaudalla takana.

Mitenkähän ne kuvat sais näkymään suoraan tänne ilman klikkausta?

Varmaan helpoin kun laitat liitetiedostona.
dropboxsi näyttää muokkaavan kuvalinkin solmuun, lisäksi kuvat ovat niin julman kokoisia foorumille että voi olla suotava himpun editoida kuvia ensin...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Vastaa Viestiin