Quest XS

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

terppa kirjoitti:
Stapani kirjoitti:

Kumman hyvin Kojakit kestäneet, ei ole vielä
sisäkumia vaihdettu....
1303 km nyt ajettuna.

Onko Questissa jotenkin stopparilla estetty ettei eturenkaita käännä liikaa ja rengas osu koriin? Mulla Mangossa meni eturenkaita lähinnä siksi kun niiden reunat kului, keväällä rakensin stopparit. Hämärä muistikuva, että n. 4000 km olisin takarenkailla (continental ja Schwalbe) päässyt, Kenda kestäisi arviolta tuplat.

Ei taida olla mitään stopparia, kyllä ne renkaat helposti
koriin osuu. Pieni tuntuma alkaa jo olla, missä vaiheessa
ja osaa vähän varoa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

6.6 53 km 30,9 keskari

Aamuvuorojen jälkeen väsynyttä menoa.
Ekaa kertaa pääsi sitten kuminvaihtohommiin,
kun eilen sitä äimistelin.
Jolla kyljelleen ja aika simppeli ja nopea homma.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

7.6 100 km 28,7 keskari

Vesisadekeli puolet lenkuraa. Vaikea päästä ihmismassan ohitse tällä,
Vantaalla oli triathlonkisat......
Takakumi kotipihassa lähes tyhjä, ilmankos meno ei maistunut.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

8.6 75 km 29,3 keskari.

Takakumi taas puhki. Tarkemmin katsottuna siitä
löytyi 2 pikkuriikkistä kiveä, jotka kynsin pois.
Kyllä noilla vanteilla on Kojakkien irroittaminen
ja takaisinlaitto helppoa ja nopeata.
Kun takana on 50-559, uskaltaa aika mukavasti antaa
mennä huonompikuntoisellakin ajolinjalla.
Kuinka paljon mukavuus kärsii, jos takana olisi
esim. 28-559? MIkä vaikutus nopeuteen? Tosin
riittävän kovaa näillä nykyisilläkin mennään.....

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ilmanvastus kasvaa leveämmällä renkaalla, mutta vierintä vastus pienenee ja koska suurinosa kiekosta on katteen sisällä jossa renkaanleveys ei (kai) vaikuta millään tavalla ilmanvastukseen on ero niin pieni ettei sitä varmaan sais mitattua noilla sun keskinopeuksilla. Tämä on mun täysin mututuntumaan perustuva arvio tilanteesta :mrgreen:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Wacky kirjoitti:

Ilmanvastus kasvaa leveämmällä renkaalla, mutta vierintä vastus pienenee ja koska suurinosa kiekosta on katteen sisällä jossa renkaanleveys ei (kai) vaikuta millään tavalla ilmanvastukseen on ero niin pieni ettei sitä varmaan sais mitattua noilla sun keskinopeuksilla. Tämä on mun täysin mututuntumaan perustuva arvio tilanteesta :mrgreen:

Tämmöinen mutu minullakin olisi, lisäksi paino. Pyörivään massaan lisää grammoja joten kiihtyvyys heikkenee, mutta rullaa pidemmälle.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Ok

Näin vähän ajattelinkin. Ja ei tuo Kojak 50-559
kuitenkaan ihan hirveitä paina, 460 gr.
Rata-ajossa varmaan voisi jotain iloa ollakin
ohuemmista rinkuloista, mutta tien laitaan sitten ei.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Stapani kirjoitti:

Näin vähän ajattelinkin. Ja ei tuo Kojak 50-559
kuitenkaan ihan hirveitä paina, 460 gr.
Rata-ajossa varmaan voisi jotain iloa ollakin
ohuemmista rinkuloista, mutta tien laitaan sitten ei.

Jotkut velomobilistit ajaa Schwalbe Furious Fred 50-559 gumeksella, mielummin vielä tubeless-asennuksena. On ollut kuulemma vierintätesteissä ihan kärkisijoilla jos ei peräti niitä voittanut. Oli mulla viime kesän alla maasturissa ja kyllä sillä rullaustesteissä pysyi mukana tai jopa pärjäsi maantiefillareille kapeinen korkeapainerenkaineen.

Paino tuolla on 315g ja kun vannenauhan ja sisurin vaihtaa Stans-teippiin ja vanteelle soppeliin tubeless-venttiiliin, ja laittelee renkaan Stans-paikkanesteiden kera niin tuskin tulee suurta tarvetta enää paikkailla. Näissä "nakinkuorissa" ei ole mitään pistosuojausta tai snakeskin-kylkivahvistuksia, omiani en ole vielä saanut rikki vaikka tosissaan olen koettanut maastossa.

Renkaan kuvio on myös sellainen että vetopitoa on normirengasta paremmin hiekkateillä tai jos sattuu maastoonkin eksymään.

Itse ajan tällä hetkellä Thunder Burt 54-millisillä. Rengas tuntuu rullaavan yhtä hyvin ellei paremmin kuin FF mutta pitää reippaasti paremmin märällä ja maastossa. 54-559 painaa 395g ja takarenkaana oleva 54-622 435g (FF 360g). Vauhtiero noin yleensä on sen verran TB:n eduksi että 155g lisäpaino saa katetta.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

9.6 101 km 32,9 keskari

Porvoossa kävin kaffeella.
Aika mukavaa menoa ja takakumikin kesti vaihteeksi.
Kiertovaihtajiin jotenkin taitaa tottua, ei enää
pahemmin tule väärään suuntaan sohimista.

22.5-9.6 1632 km ajettuna.

ps. Helanderin rengasvinkki täytyy muistaa, jos
tuo Furious Fred noin hyvin rullaa

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

10.6 53 km 26,3 keskari

Sadelenkki, vettä tuli välillä niin ettei eteen nähnyt.
Ei huvittanut autojen sekaan mennä, joten rauhallista klv:tä paljon.
Aika helposti sää tämänkin takarenkaan sutimaan, kun märkää riittää.

Keskisyke 111, kalorit 534 2 tunnin rupeamassa.
Aika vähäisellä riehumisella pystyy näinkin painavaa
laitetta liikuttamaan perusvauhtia.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

11.6 76 km 34,4 keskari

Hyvin oli tiet kuivaneet, mukavasti sai ajella.
Semmoinen huomio, että tällä herkästi pyrkii ajamaan
mahdollisimman suoria väyliä. Jyrkät kurvit ja mutkaiset
pikkutiet ei innosta, kun vauhti nousee herkästi sen verran,
että jarrutusmatkat pitenee.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kovaa tuntuu kulkevan. Kuinkas keskinopeudet verrattuna tadpoleen ja pystäriin

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

eemeli kirjoitti:

Kovaa tuntuu kulkevan. Kuinkas keskinopeudet verrattuna tadpoleen ja pystäriin

Kyllä keskarit Quest:lla on näillä peruslenkeillä reilusti kovempia.
Ja ihan täysiä en oikein ole vielä edes koittanut.
Noissa mun keskareissa on mukana siirtymät,
mutta jos jätän pois esim. viime lenkin 11,5 km siirtymät pois,
tuon 64,7 km osuuden keskari tais olla reilut 37.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ja "siirtymillä" keskarit on samaa luokkaa kuin muillakin pyörillä?

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Quest XS

Viesti Kirjoittaja Stapani »

jviirret kirjoitti:

Ja "siirtymillä" keskarit on samaa luokkaa kuin muillakin pyörillä?

Aika samoissa menee. Tai voi olla vielä vähemmän, riippuu klv:n leveydestä, kunnosta ja
muusta liikenteestä + liikennevalot yms. Viime lenkin 11,5 km siirtymät keskinopeus 24.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Vastaa Viestiin