Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Jaahas, aika päivittää jotain älykästä. Tai sitten ei.

Huomasin sellaisen, että Fujinilla on nyt tullut treenattua jo reilusti yli 800km. Pyörä tuntuu tottelevan kuskia, eikä halua karata pöpelikköön edes tuulisella kelillä. Yhdellä kädellä ajo on vielä vähän huteraa ja joskus pystäreitä morjenstaessa raaseri saattaa yht'äkkiä hyökätä kohti keskikaistaa. :) Pystärit varmaan luulee, että "nyt se hullu hyökkää päälle", mutta ei se mua haittaa. Ja onhan se jossain mielessä tottakin.

Helluntaina töräytin pisimmän Fujin -lenkin tähän saakka, eli 93.8km. Lähdön ja startin välissä pyörä ei pysähtynyt kertaakaan, vaan vedin koko pätkän ilman taukoja. Hyvä homma, että kroppa alkaa tottumaan asentoon ja noihin tehoihin, millä höntsäsin. Keskari oli karvan verran yli 29km/h, mutta kolmekymppiä antaa yhä odottaa itseään. Hyvää treeniä vaikka 12h kisaan 2016, kun tämä vuosi jää väliin muiden rientojen takia.

Treenin myötä myös pystärin vauhti on parantunut samaa tahtia ja sitäkin tulee harrasteltua. Tosin tänään(kin) hoidin työmatkat Trikellä. Kunnon lastissa (työvaatteet, sadevaatteet, läppäri latureineen jne...) se on ultimaattista lajivoimatreeniä nojailuun. Ilo irti päivätöistä. Läski palaa, luonto säästyy, linnut laulaa ja universumi pelastuu.

Paluumatkalla isä ja poika kävelivät koulun pihasta kelville ja kuulin kun isä sanoi, "On toi kyllä hieno...". Joo, samaa mieltä, kyllä Scorpion FX on hieno trike. :)

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja vph »

Hahhah, tuli tästä jostain syystä mieleen, että olisko ollut noin kuukausi sitten kun Tampereen kolleega kertoi nähneensä "tuollaisen pyörän, mutta kaksipyöräisen" jossain Lempäälän suunnalla. Epäili vielä aloittelijaksi, kun ei ollut meinannut kaista riittää :lol: Ettei vaan havainto olisi ollutkin tästä samasta kuuluisasta universumin pelastajasta, Challenge-mies J-Drumssista. :mrgreen:

Edit: mutta niin asiaakin piti kysyä: millaiset tonkat sinulla on mukana noilla satasen lenkeillä, jos ei tartte pysähtyä juomaakaan tankkaamaan tai poistamaan?? Näin yli viiskymppisen perspektiivistä ihan mahoton homma, pari tuntia maks ilman pasikuikkaa :oops:

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Hittolainen, nyt pukkaa sen verran vahvaa havainnointia, että tuota on paha lähteä kiistämään, vaikka olisi miten kova keksimään tarinaa!! :) Varsinkin toi "ei meinannut kaista riittää" kuulostaa erityisen tutulta... Mutta hei, se oli silloin - nyt mä meen jo melko suoraan... joskus. Kyllä toi siis vahvasti meikäläiseltä kuulostaa. :)

Mutta äkkiä takaisin asiaan, ettei tule pahemmin nöyryytetyksi!!

Mulla on runkoon mountattuna penkin alle CamelBakin pullot, joihin menee 650ml lientä kumpaankin. Oon vetänyt niistä letkut vyölle ja virittelin letkunpäät noihin "jojoihin", joita esim. kulkukorteissa tai avaimissa käytetään. Letku on helppo tempaista suuhun ja suukappaletta saa pidettyä hyvin hampaiden välissä vaikka ylämäkeä kiivetessä. Sitten kun päästää irti, niin jojo vetäisee letkun takaisin paikoilleen (ehkä vähän pitää kädellä jeesata, jos ei kerralla lennä paikoilleen). Toimii ku seinä!!

Pidemmillä lenkeillä oon tehnyt molempiin urheilujuomaa, kun ei pelkällä vedellä tunnu toimivan. Ekernia heikkenee ja grambit iskee... Tolla pitkällä lenkillä meni molemmat pullot aika tarkasti loppuun. Katetdria ei ole tarvinnut vielä asentaa, eikä tunkee "sorsaa" kalsareihin.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Olihan mulla kuvakin tosta virityksestä.

Liitteet
Fujinin ryyppyratkaisu
Fujinin ryyppyratkaisu

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja mhelander »

J-Drums kirjoitti:

Olihan mulla kuvakin tosta virityksestä.

Mullahan on noi pullot olleet käytössä jo monta vuotta. Oli jojokin joskus mutta nykyään vedän letkut niskatuen juureen jonka ympärillä on sisärenkaasta leikattu rengas joka pitää letkut tukevasti paikallaan eivätkä putoa renkaaseen hankaamaan tai pinnoja vasten.

Letkut on sitten yhdessä toisen olkapään yli rinnuksilla, on nopee poistua kun tulee tarve letkujen pituudesta voi päätellä kumpaa on juomassa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

mhelander kirjoitti:

Mullahan on noi pullot olleet käytössä jo monta vuotta. Oli jojokin joskus mutta nykyään vedän letkut niskatuen juureen jonka ympärillä on sisärenkaasta leikattu rengas joka pitää letkut tukevasti paikallaan eivätkä putoa renkaaseen hankaamaan tai pinnoja vasten.

Letkut on sitten yhdessä toisen olkapään yli rinnuksilla, on nopee poistua kun tulee tarve letkujen pituudesta voi päätellä kumpaa on juomassa.

Kiitti!! Eilisen lenkillä muistin tämän vinkin ja vähän mallailin letkuja. Sama systeemi voisi toimia mullakin, mutta kun nykysysteemikin futaa, niin ei suurta muutospainetta.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Sen verran katsoin sun Stravan uusista kisakuvista, että sulla on pullot aika paljon korkeammalla, jolloin letkua riittää hyvin olkapään yli. Mulla voisi kuitenkin jäädä vähän lyhyeksi, kun pullot on alempana kuskin alla.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Lisäksi voisi merkata päiväkirjaan, että tämä kesä onkin sitten täysin "treenikesä" ja kaikki kisa- tai eventtihöntsäykset jää väliin. Menee menot päällekkäin ja lisäksi pukkasi vielä soittohommaa, joka on korkeammalla prioriteetilla, kuin kampien pyörittäminen.

Eli Nojapyörän SM jää väliin, enkä nyt sitten lähde Pirkan Pyöräilyynkään. Vuosi lisää treeniaikaa. :)

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

J-Drums kirjoitti:

Sen verran katsoin sun Stravan uusista kisakuvista, että sulla on pullot aika paljon korkeammalla, jolloin letkua riittää hyvin olkapään yli. Mulla voisi kuitenkin jäädä vähän lyhyeksi, kun pullot on alempana kuskin alla.

Minä tykkään siitä että pullot ovat mahdollisimman korkealla. Näin ei tarvitse imeä kovaa ja nesteytys haittaa hengitysrytmiä mahdollisimman vähän kisavauhdeissa.

Tuomo

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja mhelander »

J-Drums kirjoitti:

Sen verran katsoin sun Stravan uusista kisakuvista, että sulla on pullot aika paljon korkeammalla, jolloin letkua riittää hyvin olkapään yli. Mulla voisi kuitenkin jäädä vähän lyhyeksi, kun pullot on alempana kuskin alla.

Molemmat noista letkuista on katkaistu, lowracerin takarengas teki niistä selvää aikanaan :evil:. Pullotelineet on niin ylhäällä kuin mahdollista jotta olisivat persuksen yläpuolella ja vielä hartioiden takana "varjossa"... ettei ilmanvastus kasva.

Pidemmät putket on Unbottle-juomasäkin jatkona jotta saan maasturiin vesiletkun stemmiä pitkin tangosta vedettäväksi suuhun. Siinä urheilujuomat tulee yhdestä penkkiin kiinnitetystä pullosta ja samalla lyhyellä letkulla jonka voi heittää pois olkapäältä jos maasto vaatii enemmän penkin päällä akrobatiaa tai poistumisnopeutta.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Kiitos kommenteista, mhelander ja vuoltu!!

Halusin välttää lisäreikien porailun tohon hiilaripenkkiin, kun siinä on jo muutamia reikiä, joten pullojen runkokiinnitys jäi semmoiseksi kohtuu helposti tehtäväksi viritykseksi. Mietin kanssa, että mitenköhän kovaa tossa joutuu imemään, mutta ei se nyt tunnukaan olevan ongelma. Kuitenkaan en juo niissä kohdissa, missä mennään "punaisella", vaan silloin, kun on vähän rauhallisempaa. Eli tuntuis toimivan oikeinkin mainiosti.

Äskeisellä lenkillä meni rikki 30km/h keskaritavoite!! Jei!! Vähän yli 60km ja 2 tuntia. Nyt oon tyytyväinen ja palkitsen itseni vehnäoluella!! 8)

https://www.strava.com/activities/318964416

Sitten vaan kohti seuraavia tavoitteita!!

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Haloo foorumi!! Aika heittää päivän statistiikkaa.

Fujinilla treenattu 1150km ja vaihtorahat päälle. Äskeisellä n. 60km lenkillä keskariksi 32km/h, joka alkaa olemaan tämmöiselle plösö-höntsääjälle ihan jo kelpo lukuja. Eiköhän tämä mun treenimetodi pelaa, eli työmatkoja Scorpparilla (ja pystärillä) hirveen lisäkuorman kanssa, niin kyllä tuntuu Fujin kevyeltä sen jälkeen. Itseään on niin helppo huijata!!

Extreme-metal-rumpali Gene Hoglan teki (tekee) niin, että kun aloittaa keikan, niin soittaa pari ekaa biisiä nilkkapainojen kanssa. Sitten ottaa ne loppukeikaksi pois, ja jalat kuulemma "ihan lentää". :D No varmasti!! Sama ajatus mulla pyöräillessä.

Lenkin päätteeksi onnistuin söhlään itseni ja pyörän nurin pysähtyessä. Klossi vähän jumitti ja turhan itsevarmasti ei olleet molemmat jalat irti, kun pyörä pysähtyi. Onneksi ton lypsyjakkaran korkuisen pyörän kaataminen ei ole kovinkaan kriittistä. Lisäksi kaatuilu kuuluu pyöräilyyn!! :)

https://www.strava.com/activities/329166557

Mitäs muuta? Wiggins ajoi hurjan tunnin enkan, Contador kuittasi Giron ja kohta alkaa Tour de France. Voi taas ihmellä noita kampien kääntämisen superjättiläisiä!!

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ja Froome vei Dauphinen.

Normitalvina treenaan citypyörällä, jossa on Marathon Winterit. Vastus on taattu. Ei kauheasti kilsoja viime talvena, kun sairastelin.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja vph »

J-Drums kirjoitti:

Äskeisellä n. 60km lenkillä keskariksi 32km/h, joka alkaa olemaan tämmöiselle plösö-höntsääjälle ihan jo kelpo lukuja.

Reipasta menoa, kateeksi käy nuo vauhdit! Täällä pääsee hyvänä päivänä puoleen tuosta keskinopeudesta :? .

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

vph kirjoitti:

Reipasta menoa, kateeksi käy nuo vauhdit! Täällä pääsee hyvänä päivänä puoleen tuosta keskinopeudesta :? .

Joo, siellä sitä kiipimistä riittää vähän toiseen malliin! Toisaalta saapa sitten lasketellessa sellaiset meiningit, joista ei täällä voi nähdä kuin unia. :)

Josta tuli mieleen, että juuri tulin "basemile" -lenkiltä ja kirjattakoon aikakirjoihin, että nyt Fujinin nopeusennätys allekirjoittaneella on 63.7km/h. Kadenssi kävi 120bpm:ssä, että alkaahan siinä vähän tuleen vaihteidenkin rajat vastaan. :) Mutta kyllä siitä kelpasi hyökätä seuraavaan nousuun. :)

PS. Ai niin, kirjataan sekin, että 5km ennen lenkin loppua ajoin sellaiseen monttuun, että olin ihan varma, että nyt vähintään keula kuoli. Hiilarikeula olis varmaan mennytkin, kyllä sellainen täräys oli. Mutta onneksi alumiininen tais kestää iskun kuin keski-ikäinen mies. Huh!!

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Vastaa Viestiin