Sivu 4/7

Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 27 Maalis 2015, 15:04
Kirjoittaja vaaka

Trigger pointien hieromisessa suuremman paineen kuin rulla tulee käyttämällä jäykkää pientä palloa, kuten jääpalloa tai pesäpalloa. Pesis on jo aika väkivaltainen suuremmilla tehoilla. Pallolla on helppo heiroa pitämällä palloa kädessä. Myös pallo seinää vasten ja palloon reidellä nojaaminen tekee nannaa. Selkä ja pakarat saavat myös valtavasti apua palloa ja seinää vasten nojaamisesta, kun vähän pyörittää palloa seinää vasten kipeällä paikalla. Kovemmilla tehoilla voi nähdä tähtiä, jos haluaa tosissaan runnoa jumit nopeasti auki. On aika hellä olo seuraavana päivänä, joten ei liikaa kannata kiirehtiä, hiljaa hyvä tulee.


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 27 Maalis 2015, 21:06
Kirjoittaja fillarji
vaaka kirjoitti:

Trigger pointien hieromisessa suuremman paineen kuin rulla tulee käyttämällä jäykkää pientä palloa, kuten jääpalloa tai pesäpalloa. Pesis on jo aika väkivaltainen suuremmilla tehoilla. Pallolla on helppo heiroa pitämällä palloa kädessä. Myös pallo seinää vasten ja palloon reidellä nojaaminen tekee nannaa. Selkä ja pakarat saavat myös valtavasti apua palloa ja seinää vasten nojaamisesta, kun vähän pyörittää palloa seinää vasten kipeällä paikalla. Kovemmilla tehoilla voi nähdä tähtiä, jos haluaa tosissaan runnoa jumit nopeasti auki. On aika hellä olo seuraavana päivänä, joten ei liikaa kannata kiirehtiä, hiljaa hyvä tulee.

Kiitti vinkistä


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 09:43
Kirjoittaja PW

Mikä on trigger point?


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 11:38
Kirjoittaja J-Drums
PW kirjoitti:

Mikä on trigger point?

Google kertoo seuraavaa: "Trigger-piste on solmuke lihassäikeessä, jossa useat lihassyyt ovat pysyvästi supistuneet. Yleensä trigger-piste on noin herneen kokoinen, mutta se voi myös olla yhtä pieni kuin nuppineula. Tämä pitää lihasta jatkuvasti jännittyneenä, ja useimmilla ihmisillä on kymmenittäin näitä! Yleensä niitä ei edes huomaa jokapäiväisessä elämässä…"

Kiitos, täällä on hyviä vinkkejä joka lähtöön!! Jopa juomiin. :)

Olen hoitanut jalkaa nyt kylmällä ja se paranee ihan mukavaa vauhtia. Jos ei mitään ylläriä tule, niin eiköhän ensi viikolla voi jo jatkaa varovasti työmatkapyöräilyä, varmaankin pystärillä tai Scorpparilla. Täällä meni sää nyt niin sateiseksi, ettei Fujinia huvita ulkoiluttaa.

Eiköhän juurisyy tähän jalkavaivaan ollut uusi pyörä + liian isot tehot. Olin niin hölmö, että ajattelin talven kohtuu tehokkaan pystäritreenin mahdollistavan mitä vaan. :) Eikä mulla näitä vaivoja yleensä ole ollut, vaikka olen vetänyt trikellä aika pitkääkin lenkkiä. Pitää toki tarkistaa ajoasento Fujinissa ja varsinkin se, ettei ala tekemään oikealla polvella mitään ihme "kieppejä" idlerin väistämisen takia.


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 14:25
Kirjoittaja fillarji
J-Drums kirjoitti:

Pitää toki tarkistaa ajoasento Fujinissa ja varsinkin se, ettei ala tekemään oikealla polvella mitään ihme "kieppejä" idlerin väistämisen takia.

Pitää olla aika macho kokoinen idleri että se tulisi polven tielle :)

Huhtikuussa lähden kyllä itsekin vihdoinkin fujinilla ajamaan


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 17:40
Kirjoittaja Premnas

Onko ohjainrullien kiinnitys kovinkin ulkoneva? Tuli vaan tällanen mieleen kun eiväthän ne aina ihan suorassa linjassa ole..


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 18:32
Kirjoittaja J-Drums

Joo, en tiedä miten pieniä noi voi olla, mutta tossa on aika messevän kokoinen se ketjun paluupuolen idleri, joka nostaa ketjun haarukan yläpuolelle. Lisäksi siinä on suojapelti päällä ja kiinnityspultissakin on aika pitkä kanta. :) On siihen edellisilläkin omistajilla jalat hilpponeet aika paljon, kun suojapellistä on maalit kuluneet kokonaan pois.

Pitää vähän tutkailla, että tarvitseeko asialla jotain tehdä, kunhan säät sallii taas Fujinilla treenailun.


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 18:49
Kirjoittaja Premnas

^ Voiko sitä suojapeltiä ottaa pois jos se häiritsee?


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 19:03
Kirjoittaja jviirret
fillarji kirjoitti:
J-Drums kirjoitti:

Pitää toki tarkistaa ajoasento Fujinissa ja varsinkin se, ettei ala tekemään oikealla polvella mitään ihme "kieppejä" idlerin väistämisen takia.

Pitää olla aika macho kokoinen idleri että se tulisi polven tielle :)

En ny tiedä :roll: Mä ainakin olen sellainen "pihtipolvi" että melkein mikä tahansa pyöritettäessä polvien kohdalle osuva tuntuu häiritsevän.

Jukka


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 19:17
Kirjoittaja J-Drums
Premnas kirjoitti:

Voiko sitä suojapeltiä ottaa pois jos se häiritsee?

Kyllä varmaankin ja samalla koko idleriä voisi (ehkä) tuunata vielä kompaktimmaksi. Mutta katotaan nyt muutama sata kilometriä lisää ja mietitään sitten. Trikessä tätä asiaa ei tarvinnut miettiä ja en tiedä tarviseeko tässäkään, kunhan saadaan kuskille rutiinia lisää. :)

Eikä toi idleri nyt varmaan mitenkään ihmeellisen erikoinen ole. Pitää varmaan laittaa siitä kuva tänne, niin raati saa tuomita. :)


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 20:43
Kirjoittaja J-Drums
fillarji kirjoitti:

Tolla OC/tweener tangollahan on hyvinkin helppo ajaa verrattuna tilleriin.... eli en suosittele vaihtamaan ellei sitten ole tarkoituksena saada hyvin aerodynaamista asentoa(en kyllä usko että olet harkinnutkaan asiaa).

Joo, ei ole tarkoitus vaihtaa. Mulle tarjottiin myös tillerillä/hamster bar:lla varustettua Low Raceria, joka olisi ollut hyvin samassa hintaluokassa, mutta päädyin OC -pyörään, koska joku intuitio väitti mun päässä, että sillä on mukavampi ajaa pitkiä lenkkejä.

Aerodynamiikassa keskityn lähinnä siihen, että säädin penkin niin alas kuin menee ja opettelen ajaan siinä asennossa. Toi tangon vaikutus on aika marginaalia, enkä usko että sellaisiin tämmöisen höntsääjän kannattaa takertua. Nyt vaan treeniä matalasta asennosta muutama vuosi ja kattotaan siten. Ehkä sitten on jotain nanoputkista tehtyjä raasereita, jotka on ilmaa kevyempiä ja joita ohjataan ajatuksella. :)


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 29 Maalis 2015, 01:35
Kirjoittaja jviirret
J-Drums kirjoitti:

joita ohjataan ajatuksella. :)

Tallaisia on jo, Python ;)

Jukka


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 29 Maalis 2015, 11:38
Kirjoittaja J-Drums
jviirret kirjoitti:
J-Drums kirjoitti:

joita ohjataan ajatuksella. :)

Tallaisia on jo, Python ;)

Jukka

Heh, no niinpäs onkin!! :D


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 06 Huhti 2015, 16:35
Kirjoittaja J-Drums

Back on a saddle, sanois Lontoota puhuvat. Parin viikon lepuuttelun ja sadekauden jälkeen lähdin tänään kokeilemaan, että mitä Fujin ja jalka sanovat. Suunnitelmana ajella varovasti pieni lenkki, mikä ei tietenkään pitänyt, vaan n. 175m jälkeen mentiin jo normaalia rytmiä. Jos pyörä on kuin Ferrari, niin vaikea sillä on ajaa kuin Scodalla. Tienpäällä oli myös useampia pystärikuskeja, jotka tervehtivät reippaasti, se normaali "näkisitpä ilmeesi" -naama päällä. :) Matala raaseri on edelleen aika UFO täälläpäin.

Jalan tuntemuksia piti tietenkin seurailla ja kyllä oikean jalan osalta pitää vähän tarkistaa, että missä mennään. Vallalla olevan teorian mukaan tuntuu siltä, että haluaisin ajaa kantapää hieman enemmän sisäänpäin, kuin klossi nyt antaa periksi. Säädetään, ajetaan, tutkitaan, hutkitaan, säädetään lisää... Näin se menee.


Re: Low Raaseri -hommia: Challenge Fujin SL-1

Lähetetty: 06 Huhti 2015, 16:55
Kirjoittaja Premnas

Joo, se on muuten yllättävän vaikeaa ajaa pitempään hiljaa kun jossain vaiheessa yhtäkkiä huomaa menevänsä kovempaa kuin aiemmin aikoi. Jos on vielä paljon muita pyöräilijöitä liikenteessä niin jostain syystä monesti iskee sellanen keskikastin kilpavietti :mrgreen: .

Semmosta se on. Joskus vaan tarvii säätää enempi, joskus vähempi riittää. Joillekin vissiin renkaiden ilmanpaineiden tarkistus ja lisäys on jo liikaa säätämistä kun naapuri jo vähän kommentoi että taas te puljaatte niitten pyörienne kanssa :roll: ...kun siis lisättiin ilmaa renkaisiin.