HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Rolleri pohkeeseen ja kulman takaosan sekä jalan ulkosivun välillä rentoutti muutamaksi tunniksi lihakset. Uutta tehtävä kun jäykistyi uudestaan. Vasen jalkaterä nousee ehkä 20 asteen kulmaan, vammautunut oikea jää vajaaksi. Aakkosten piirto nilkalla ilmaan ei tässä kunnossa tarvitse jenkkiohjeen tuplausta, kun meillä on kolme kirjainta enemmän ja koville otti jo.

Ohjeen vastaisesti tein kahtena päivänä peräkkäin aloitustason treenin osaa peräkkäisinä päivinä. Kun olen nilkkaleikkauksen jälkeen tehnyt koviakin treenejä. Aktivointihommia ja venyttelyä varsinkin tarvitsen jalkapohjan vahvistuksen ohella. Jälkimmäistä olen tehnyt yli kuukauden.

Aika piesty olo on jaloissa, kovasti kinnaa osa liikkeistä ja uusi venytys puree. Maksaa lyhyellä tähtäimellä mukavuudessa ja vaivaa on suoritus, mutta on heti selvää, että tämä on vaivan arvoista ja reissu on tehtävä loppuun asti. Pieni kipukin jälkikäteen yöunien jälkeen saattaa ajan myötä vähentyä, kun liikkuvuus ja lihasten aktivointi toimii.

Rollerilla toinen nilkka hierottavan jalan nilkan päällä päästään pyöristetyillä rollerilla ei ole vähäkipusta tosin. Ohjeen sattuu niin hyvin pitää kutinsa tuossa hommassa ja ei tasapintainen rolleri on aika pro veto. Masokismia, joten pain and gain on taattu. Rollerin käytön jälkeen oli kova kuhina jaloissa, varsinkin isovarpaissa ihan kuin olisi ollut monen tunnin pyörälenkillä. Veri ja lymfanesteet liikkuivat kunnon paineilla.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

On vuosia siitä, kun fyssari mainitsi etuviistoon harottavien jalkaterien vaaroista. Vaikka välillä olen yrittänyt kävellessä pitää jalkterät polvien kanssa samaan suuntaan, ei oikein taivu ja siten vastusta tulee. Joten on työlästä ja hankalaa, eikä ollenkaan automaattista. Nyt kauppareissulla pakotin oikeaan asentoon ja hitaasti kävellessä ei apua tuntunut, mutta vauhdissa tuli puhtia päkiälle nousussa, kun jalkaterän vipuvarsi pidentyi vs harittavat jalat.

Koomista kyllä ennen MBB pyörää olen pyöräillessä varsinkin lukkopolkimilla törmännyt polvikipuihin, joita netti tiesi korjattavaksi linjaamalla jalkaterät polvien kanssa. Alkuun lukoilla oli nilkka tiukalla ja ajan kanssa helpottui polvien ja jalkaterän eteen osoitus. Paremmin menee asiaan välillä keskittyen, yleensä automaattisesti kuin kävellessä koko ajan keskittyen. Pyöräilytreeniä on ollut paljon kauemmin.

MBB sotki tilanteen, onkohan mokoma design kapeareitisiä ja pitkäkoipisia varten, jos lukkoja haluaa käyttää? Vai onko polvienkin ja jalkaterien harotuksen ja leveän asennon takana enemmän liian matala ohjaustanko? On sillä joku vaikutus ainakin polvien minimileveyden määrääjänä, kun äkkiä polvet kopsivat ohjaustankoon, jos yrittää osoittaa polvia eteen nenän ja navan suuntaan. Nyt on vähän pornotähti ajoasento ketarat levällään niveliä ja jänteitä venyttäen ja ylikuluttaen ergonomiseen asentoon verrattuna.

Jalat harallaan ajon negatiiviset terveysvaikutukset korostavat korkeamman ohjauskannattimen ja ehkä erimuotoisen (hamsteri?) ohjaustangon tarvetta. En tiedä, ylettyvätkö jalat riittävän pitkälle ulkokurvin puolella kääntyessä lukoilla, kun saan jalan suoremmaksi ohjaustangon ja kannattimen parantelun jälkeen. Väkisin jalka ulottuu edemmäs, jos polvet eivät harita sivuille, muttei kokeilematta tiedä, paljonko kääntökulmaa saa lisää.

Ei reidet ainakaan ohjainkannattimeen osuvuudellaan mahdollista rajatonta kääntyvyyttä, vaikka olisi venyvä kumijalka ulkokaarteen puolella. Penkillä istuessa simuloidessa ei monta senttiä siirry jalat eteen, kun oikaisen harituksen, joten ei hirveän tiukkoihin keulan käännöksiin yletä töpöjalkani.

Onko niin, että leveä lantiokin pitäisi olla pitkien jalkojen ja kapeiden reisien ohella MBB pyörissä, jottei reidet osu ohjainkannattimeen ja pitkät koivet lukkojen kanssa tiukkojen käännösten tekoon pienissä vauhdeissa, joissa ei voi rajattomasti kallistaa?

Trikessä ei tarvitse tasapainoilla, joten ei ole niin väliksi ulkokurvin jalan irtoaminen kontrollille, vaikka tehon tuotto kärsii. Cityssä ei ole turvallista kompromisoida kontrollia, kun maksimia tarvitaan joka reissussa. Maantiellä tärinäraidan ja huonon asfaltin reunan kanssa saa auton vierestä ohittaessa olla kieli keskellä suuta myös. Turhan hätäisesti kallistelee MBB nyt muiden hallintahaasteiden päälle. Oletettavasti muut haasteet helpottuvat piirun, kun jalat saa oikaistua.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kauppareissusta jäi mainitsematta, että ihan liikerajan rajoilla lihakset jäykkinä piti mennä, jotta sai jalkaterät suoraan eteen. Rassasi lihaksia aiemmasta poikkeavalla asennolla lyhyehkö kävely. Fyssari joskus muinoin sanoi, että kun on vuosia kävellyt väärin, ei ole hyvä tehdä kertaheitolla muutosta, kun on liian suuri sopeutuma lihaksille. Hiljaa hyvä tulee ja onneksi on jo pari vuotta pyörällä treeniä pohjalla.

Helppo on uskoa tottumattomuuden vaara, kun oli niin jäykkää ja rasittavaa lyhyenkin matkan kävely. Sama kuin juoksumatkojen kasvatuksessa, pitää pidentää hitaasti reissuja. Sillä erolla että nyt kun ei ole tunnettuja tehoreservejä ja tietoa rajoistani terveyden puolesta, on jopa noudatettava max 10 % mitan lisäyssääntöä. Nyt ei progressio ole 4, 6, 10 km lenkeissä per viikko, kuten juostessa.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ero syntyi jo, kun nyt vessan karmin päällä seisominen ja kantapäiden lasku johtivat vuosiin ekaan maakontaktiin. Töissä helpompaa myös. Kauppareissulla oli edelleen pakottamista saada jalkaterät suoraan eteen ja oli tosi vaikeaa pitää ristiselkä rentona millään nopeudella. Jatkuvasti selkä jännittyi, joten aivojen ohjauskapasiteetti kului jalkaterän suunnan hallintaan ja tiheästi toistuvaan selän rentouttamiseen. Jos yritin joustaa polvilla ja työntää askeleen perään, selän rentous katosi ja sen myötä normaalit liikeradat askeleissa.

Ei ole helppoa ja jumia aiheuttavat jänteet kehräsluista kohti kantapäätä molemmilla puolilla nilkkaa on venyteltävä pidemmiksi. Myös vaijerin tapaan punoutuneet jänteiden säikeet, jotka ovat kasaantuneet kimpuksi tuntuen herneiltä, on puristeltava auki, jotta säikeet palaavat normipituisiksi. Silloin rentoutta ja pituutta tulee lisää jänteisiin, jolloin nilkan liikeradat normalisoituvat. Pulmana on uudestaan säikeiden klimppiytyminen. Olen sormen päillä painellut säiekimppuja vuoden ja oireet lieventyvät, mutteivät poistu. Venyttelyäkin on tehty eri tavalla. Toivottavasti uudet venytykset ja liikkeet sekä voimailu tuottavat tulosta. Ajan kanssa.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Juoksulenkki 5,7 km huolimatta töiden aiheuttamasta väsystä ja jäykkyydestä. Mäkinen maasto ja keskinopeusenkka. Lenkkareissa Spessun Footbed SL pyöräilypohjallinen on tukemassa jalkaholvia. Kai myös rajaamassa nilkkojen taittumista toisiaan kohden laskeutuessa. Se voi rajoittaa liikeratoja ja ei mitään mahista saada jäykkänä juostessa saada oikeaa jalkaterää suoraan eteen. Oikea polvi siirtyy helposti kohti vasenta johtuen nilkan jäykkyydestä. Pieni tunnonmukainen etu on vasemman jalkaterän suoruudesta ja oikean lähes suoruudesta.

Ei polvivaivoja, kun on pehmustettu pohjallinen ja jalkaterät ovat vähemmän vääntävässä asennossa. Seitsemästi klimppejä keuhkoista varsinkin ylämäissä. Yllätin itseni läähättäen Linnunlaulun itäpuolelta mäen Wallininkujan sillalle juoksukyvyllä mäkeä ylös. Linnanmäkeä vastaava tai suurempi pituus riippuen, mistä laskee nousun alkavan. Ei yhtenäistä nousua, jos Linnunlaulun tasalta laskee alkavan.

Karmeat kivut nilkassa uudella tehokkaammalla venytyksellä venyttäessä. Puree siis, toivottavasti liikkuvuus parantuu. Pitää katsoa ilman lisäpohjallista olevilla lenkkareilla, parantuuko liikkuvuus niin, että saisi heti oikeankin jalkaterän suoraksi. Silloin tietää pohjallisen vaikutuksen. Muutenkin kiinnostaa tietää, onko jalkaholvituelle enää tarvetta jalkojen vahvistuttua. Pf ei ole ohi tosin vasemmalta.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Aamulla lenkille paljon rennomman nilkan kanssa ja kun toisissa lenkkareissa ei ollut pyöräilypohjallisia, en tiedä vielä, mikä rajasi eilen liikkuvuutta nilkassa. Tarvitaan toinen lenkki lisäpohjallisissa kengissä, jotta näen, oliko jumi pelkästä pohjallisesta kiinni, vai jäykästä nilkasta, vai molemmista.

Tänään sain juostessa oikean jalkaterän suoraan väkisin vääntämällä, mutta reiden ja lantion nivelen edessä oleva reittä nostava lihas pullistui ja oli liikeratansa rajalla. Myös pakaran ulkoalakulmassa oli jäykkää ja ristiselässä oikean puolen lihas jäykisteli usein.

Vaikka kehitys oli supernopeaa, on työtä jäljellä lantion venyttelyssä, kaikkien paikkojen treenissä ja harjaannuttamisessa. Uusi tehokas venytys osoittaa liikerajoitteiden lisäksi hallintavajeen. Usein oike polvi karkaa kyykätessä vasenta kohti ja asetan myös koko jalan sivuun vääntäen lantioniveltä. Pitkä tie on edessä ohjauksen kehittämisessä, kun nyt ei saa jalkaa kohdalleen ja polvea hallintaan toistuvasti, vaikka katsoin alas. Lihas-asentoaisti ei pelitä. Juostessa piti katsoa alas koko ajan. Heti jos nosti katsetta ja lopetin väkisin oikean jalan kierron vasemmalle jalkaterä suoraksi, jalkaterä haritti oikealle. Onneksi luontainen rento asento väkisin suoraan vääntämisen jälkeen harittaa enää pari astetta, joten oikeamista on tapahtunut.

Kunnon puute näkyy palautumisen hitautena, en ollut samassa kunnossa kuin eilen. Oli pian tulossa pyöräilyä töllöstä, joten aikarajoite oli. Kun kättä pitää käyttää pronaattorin kuntouttamiseksi ja oli vähän arkuutta, löin kahta kärpästä. Juoksin kentälle ja viskoin kiekkoa juosten heittopaikalta kiekkojen luo.

Polar M450 pyöräilytietokone sekoilee nopeusnäytön kanssa ja oli GPS lukon kanssa ongelmia aluksi. Kun GPS pysyi lukossa, juoksin kentälle menevän portin läpi pujotellen hitaasti. Ahdas paikka näytti kädessäpitämälläni laitteella 6,7 km/h ja kiihdyttäessä ehkä sekunnin välein päivittyi nopeus. 7,2 8,matala, 8,7 ja 8,9, mihin lukema jumi useaksi sekunniksi. Sitten liimautuneen luvun jälkeen pomppasi 15,6 km/h. Se miksen luota lukuihin johtuu siitä, että kiihdytin kovaa portista päästyäni ja ekan sekunnin tai kahden jälkeen vauhti oli vakio näytön laahatessa jäljessä pienillä luvuilla ennen jämähdystä 8,9 kohdalle.

Vaikka kentällä on jaardimitat maalattu, mieluummin menen Eläintarhan yleisurheilukentälle luultavasti tarkemmin mitatulle sataselle juoksemaan testin eri laitteen kelloa käyttäen, jotta näkee, mitä Polar näyttää laitteessa nopeudeksi ja ajaksi sekä eroaako tietokoneelle purettu data livenäytöstä. Se on aamun reissusta purkamatta.

Kenttä on laakson pohjalla ja kalliot ympärillä ovat korkeita sekä kallioilla olevat talot blokkaavat satelliitteja vielä paremmin plus kentän portin kohdalla on puurivi, joten on haastava ympäristö satelliittiyhteydelle. Eläintarhassakin on kallio etelään kohti useimpia satelliitteja päin esteenä. Kyseisellä kalliolla on puita ja juoksurata, jolla keväällä heräsi epäilys näytön liian alhaisista luvuista alamäessä kaahatessa. Radallakin on kallio ja puut esteenä, kun alamäessä on.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Lukottomalla maasturilla lenkkareissa, joissa on Specialized Footbed SL pohjalliset, jalat harittivat yhtä paljon kuin kävellessä. Jos siis luontaisesti ajattelematta menee ensin yrittämättä kääntää jalkateriä suoraan eteen. Vuosien harjoittelu on vähentänyt luontaista haritusta kävelystä ja pyöräilystä pahimmilta ajoilta. Onnistuin kääntämään jalkaterät suoraan eteen, mutta polkiessa jännittyi ylimääräisesti reiden takaosan ulkosyrjä keskikorkeudella oikeassa jalassa. Lantiolihas jäykistyi ristiselän jäykistyessä hieman vähemmän, joten kuukausien ohjaus- ja sopeutusharjoitus on edessä.

Olen sylkenyt paljon limaa pari viikkoa ja ekan 1,5 km jälkeen liikennesaasteisessa paikassa sydän hakkasi ja läähätti keuhkojen kirvellessä. Alkuun tosi hitaasti ajon tarve korostuu keuhkovaivoillani ja tuulen olisi luullut hajaannuttavan pakokaasut lieviksi pitoisuuksiksi. Sama astman oire iskee yleensä samassa paikassa kylmässä, nyt 20 C. Huono ja hyvä juttu, kun diagnostikka etenee.

Kylmä ei olekaan niin paha asia yli -5 C lämmöissä, kuten aiemmin olen luullut syyksi noille oireille. Saa siis Suomen paskasäissä ajella pidempään vapautuneesti. Nyt huono meininki, mutta iisimmät startit ja näköjään pakkko lopulta lopettaa vetelehtiminen korvatorven tulehduksen lääkkeiden hankinnassa pitäisi pitää minut menossa.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Työ venyi, joten oli mahtava mahis testata, miten väsyneenä polkiessa onnistuu jalan eteen kääntö ja pito. Pah. Motivaatio puuttui, kun oli niin pahaa. Äh. Sentään enkka käsittä ajossa, oli pakko helpottaa käsien oloa. Eturengas valittaa mutkissa alhaista painetta ja silti 50-559 renkaat täristävät routakatkoissa ym. liikaa. Trikessä tasapainoilua ei tarvitse miettiä, joten olisiko iloa yksikätiseen noja-ajeluun? Tai MBB trike kädettömään ajoon. Hmm.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kun virheellisesti off topiciksi syyttelijät toistuvasti itse kirjoittavat myyntiä avustamatonta off topicia, siirrän tänne keskustelua.

Toisaalla sv kirjoitti: "Voi jessus, kyllä nyt olis apu tarpeen".

Allekirjoitan, mutta kuka tarvitsee apua, kun 1 porukka toistuvasta myynninedistämisestäni väittävät sen olevan off topicia. Virhe. 2 itse eivät avusta mahdollista ostajaa päätöksenteossa, eivätkä toistuvista pyynnöistä huolimatta kykene välttämään ei myyntiin liittyvän urputuksen tekemistä, virhe 2. Jooseha kutsui itseään raadiksi, janx hyppäsi kelkkaan. Laskutaito kateissa heillä, kun täällä on enemmän väkeä, enemmän kuin muutkin kommentoijat. Virhe 3. 4 terppa ja joku muu, en jaksa tarkistaa, oliko Vilijami? olivat sitä mieltä, että pitäisi ajaa ennen kirjoittamista. Miksi? Oliko virhekäsitys, että kirjoittaisin faktaperäisen analyysin sijaan tunteiden pohjalta? Seison kaiken takana, kun koko homma on puhdasta tunteista vapaata analyysiä. Älkää luulko kaikkien toimivan tunnepohjaisesti, kun tietojen ja älyn perusteellakin voi olla eri mieltä. Kannattaisiko miettiä ensi lenkillä faktoja?

Jos täällä ei haluta ihmisiä lajin pariin autettavan antamalla heille tietoa, se on virhe ja en eri mieltä olevana osallistu.

Kun virheellisesti epäillään toisen pienen lajin suureksi maamme tasolla ja osin kansainvälisesti kasvatukseen osallistuneen tietoja, siitä vaan. Eivät omat näyttönne riitä samalla lailla harrastajamääristä ja lajin houkuttelevuudesta päätellen, mutta eihän monia täällä näytä oikeellisuus kiinnostavan. En ollut ainoa, mutta kulttuuri on valovuosia edellä, teillä on opittavaa frisbee spiritistä.

Minusta luotansatyöntävyyttä löytyy hyvinkin. Yksi aprikoinnin kohde oli osan porukan järki, kun mietin, yritänkö tulla SM kisoihin, kun osa oli jo aiemmin osoittanut sekopäisyytensä. Mielessä kävi, tulevatko päälle tai avaavatko pyörästä ruuveja. Ei houkuttanut. Nyt luotan entistä useampaan täällä entistä vähemmän ja en todellakaan halua käyttää yhtä paljon aikaa rahasta puhumattakaan osan teistä tapaamiseen.

Oma apu paras apu vastauksena svlle, eli kun täällä haisee, otan hajurakoa. Vaan mikä auttaisi järjen jättiläisiä, kiitos, että osoititte, miksi tieteilijät eivät ole innokkaita puhumaan massoille. Osa teistä ei selviytynyt sivun lukemisesta ja ymmärtämisestä ekan luokan matematiikasta luullessanne ensin yksi sitten kaksi puhumassa koko foorumin puolesta, logiikasta jne.

Ette kai luule itseänne niin viehättäviksi, että kukaan halauaisi seuraanne? Se on vähän heikkoa lajin edistystä, kun asiaperusteet puuttuvat syiltä koeajoja ja ajo-opastusta tarjoavalle silmille hyppimiseen. Painokertoimeltaan takapajulaa tärkeämmässä suurimmassa väestökeskittymässä. Hyvä pojat miten meni omasta mielestänne? Enhän mä uskalla ohjata ketään keskuuteenne, saattaa tulla syyte terrorismiin kehotuksesta, jos jonkinmoisen äärioikeistoryhmän suuntaan lähetän porukkaa.

Paska juttu, että hyvän nojapyöräasian yrittää ja ehkä onnistuu kaappaamaan tässä maassa klanin johtama lauma. Oli jotenkin koomista, että kaksi harvahapsista sekosivat laskuissa väittäessään itseään foorumiksi. Sama linja jatkui merkityksettömien ja muualla jo alasammutuin perustein turhiksi osoitettujen yleissääntöjen ohittamisella. Tuplakoomista oli se, että sääntörikkomuksesta valittavat rikkoivat itse samaa sääntöä. Mutta eihän kaikille olekaan samat säännöt täällä.

Kun mulla on parempaa seuraa, sivilisoituneemmalla toimintakulttuurilla varustettu päälaji, remppa ja arka käsi, ei ole pois sysimisellä hirveästi hinkua pysyä entisellä aktiivisuustasolla täällä. Voitteko poistaa minut kilometrikisan joukkueesta, en näin älyttömään kerhoon rupea edustajaksi ja en kirjaa merkkaamattomia kilsoja? En osallistu jatkossa. Kun ette halua järkevästi toimia, siinä voi tulla enemmänkin rapaa silmille kuin lajiaktiivin karkoitus, kun tehän teette ihan liikaa lajin edistämiseksi, joten laumaa on harvennettava. Onnistuminen, mutta oliko se virhe? Onko hyvää mainosta? Mitä muut foorumilaiset ovat mieltä vähemmistöstä?

Mietin, pitäisikö kysyä, pitääkö perustaa kysely, onko tämä kuplan keskustelufoorumi, ei keskustelufoorumi, siis hommafoorumin jatke, kansallissosialistinen nojapyöräfoorumi? Alkaa jo työ tulla tehdyksi ilman enemmistöltä kysymistä, joten työ säästyi.

Kun on vaara aina, että fyysikot ovat oikeassa siinä, että jokaiselle voimalle on vastavoima, miltä teidän vähemmistön touhujen palkkiona kuullostaa, jos perustan ensi vuodelle ei-fasistisen nojapyöräfoorumin joukkueen kilometrikisaan? Kun kerran olette innokkaita lyömään raakoja munia otsiinne ja minun, myyjän ja mahdollisen ostajan, foorumin, lajin, lajihengen jne. ohella, niin eikö nerokas veto kutsu palkintoa? Ei kyllä huvita, kun terrorisoidaan jo yhteiskunnallisesti tärkeän saastuttamisen vähentäjän levitystyötä. Monella rintamalla.

Osoitin vain Shakespearenkin tunteman ilmiön olemassaolon, ei sillä, että haluaisin alentua samalle tasolle what goes around comes aroundin toteuttajaksi. Tuhoa on tullut jo liikaa nyt. Kunhan ymmärrätte vaaran olemassaolon tulevaa käyttäytymistä ajatellen.

Kuka haluaa pyöriä isoksi kasvaneiden kanssa, joilta ei suju perustason ajattelu, kuten laskeminen? Wau. Siirrän enemmän hyödyttävään toimintaan vaivani kuin käden pitelyyn niiltä, jotka epäonnistuvat kaikkein yksinkertaisimmissa asioissa. Aikuisten maailmassa aikuisten ongelmien ratkaisussa tarvitaan enemmän tietoa, miettimistä, taitoja ja tuloksia kuin saadaan aikaan seitsemänvuotiaille opetettavien asioiden kanssa epäonnistujien kanssa.

Jos noin yksinkertaiset asiat eivät onnistu vielä, ei ole toivoa jatkossakaan, joten turha hukata aikaa heihin. Siksi olen jatkossa enemmän lukija kuin kirjoittaja ja jos mahdollista, kierrän kokoontumiset kaukaa. Ei voi toivottaa onnea vähemmistön valitsemalle tielle, kun siitä on kaikille haittaa.

Ehdotus: Miettikää, mitä varten foorumi ja laji on olemassa ja miten tavoitteisiin päästään. Jos kukkoilufoorumi tai fasismi on olemassaolon tarkoitus, toiminta on suunnassa, mainonta väärin.

Natsi haastattelussa mollasi uusnatseja, kun ovat vain huligaaneja, kun natseilla oli ideologia, jolla oli tavoite, johon pyrkimisellä selitettiin toiminta. Jos löydätte kollektiivina, eikä vain vähemmistönä sisäisen natsinne tai fasistin, kuulkaa alkuperäistä natsia, joka oli ylpeä ideologiastaan ja edusti sitä sen sijaan halveksitut uusnatsit piileskelevät kuin rikolliset. Niin natsin kuin muidenkin mielestä. Jos päädytte fasismiin tai natsismiin, älkää piileksikö nojapyörien takana, vaan olkaa rehellisesti mitä olette. Eikä mitään uusnatseja, vaan ehtaa tavaraa julkisesti ja lisätkää foorumin nimeen sopiva määre. Nyt foorumin nimessä on väärä mainos, jos vähemmistön mukaan mennään.

Kansallistissosialistinen nojapyöräfoorumi on vain ehdotus, kun se ei ehkä kuvaa todellisuutta, jos tämä onkin nössöjä puolivillaisia uusnatseja varten. Silloin sitä kuvaavampi nimi on tarpeen. Niin kauan kuin mainostatte -ei mainostamme-, kun kerran en ole tervetullut joukkoon, virheellisesti toimintaanne täällä. Sekaan voi eksyä epätoivottavia yksilöitä.

Te ja me ajattelu tarkoittaa ali-ihmisten olemassaoloa ja nehän minun todistamanani nillittävät jotain ihme läppää, joka ei kuulu kansallissosialistiseen tjms. kuplaan. Joten miksi luoda itsellenne mielipahaa ja ahdistusta ristiriitaista informaatiota levittävien mukaan päästämisellä? Eihän tämä nyt mikään keskustelufoorumi, tai johtaja paratkoon, faktapohjainen paikka ole, vaan kansallissosialistinen tjms. kupla. Vai miten se meni, suositan sen selvittämistä ja etiketin luomista sen mukaan ynnä käyttäytymissäännösten ylläpitoa.

Jos ei ollut selvää vielä, minulta puuttuu sopiva puoluekirja, joten ei tunnu missään, jos toteatte malcontent ali-ihmisen väärällä ideologialla enemmän lukijaksi kuin kirjoittajaksi siirtymisen olevan riittämätöntä ja poistatte käyttäjätunnukseni. En panisi pahakseni.

Edelleen ihan puhdasta logiikkaa ilman tunteita. Nykymeno ei ole tavoitteeni ja aikani arvoista, siten suora seuraus on vaivan säästö ja siirto hyödyllisempään. Deal with it ja jos ei kelpaa voi voi.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Streetmachine ja mbb lahjoitettu käyttäjätunnus valdo ja hänen tyttöystävälleen.

Ilosanomaa nojapyöräilystä eteenpäin. Mulla on vieläkin paljon huollettavaa ja ajettavaa. Terveys mättää muutenkin kuin kädessä, joten makaavimmat asennot eivät toimi, mikä on huono homma mäen päällä asuvalle. Siksi pystyasentoisia pystäreitä on tullut kaksi, kun halvalla sain. Maastopyörä on ok ja ajoin viime vuonna pari tonnia sillä käsittä.

www.baiks.fi myy 400 pystyläskiä nyt, joten käden vaatiman iskunvaimennin toivossa ostin. Kolme eturatasta ohittaa monen muun halvimman luokan läskin liian pitkän kevyimmän välityksen ongelman. Ei 3 pv vanhalla ole ajoa, kun työ, remppa, arki sekä kahden nojakin kunnostus ajokuntoon vei ajan.

Talvi sairastelu, 10 lekuria tavattu, 3 uutta vaivaa löydetty. Silti hölkkä on nostanut kuntoa, mikä näkyy pyöräillessä selvästi. Nostin itselleni tyypillisesti liian nopeasti kuormitusta. Vanha plantaarifaskiitti ärtyi ja oppineena jatkuvista terveyshaitoista nostin kaasua, kun penikkataudin ensioreita tuli edellisviikolla.

Vielä on opittavaa ja tutkittavaa, mutta mulla on ainakin kaksi tekijää vaikuttanut pitkiin flunssiin. Arvatkaa yllätyksen määrä, kun toinen varma syypää löytyi vatsasta. Huh huh en olisi ekana arvannut. Voi olla tutkimattomia syitä ainakin yksi epäilty syy. Varmuudella toinen syy hoituu toistaiseksi lääkkeellä. Uhka päällä molemman varman syyn takia leikkaukseen meno. Kaksijakoinen homma toinen, kun nostaa leikkaamattomana syöpäriskiä, jos lääkkeet eivät pure.

Toistaiseksi ei ole yksi lääke, jota ei saa ottaa pitkään, riittänyt. Alempi annos, mitä saa ottaa pitkään, ei riitä alkuunkaan. Kahden eri lääkkeen otto lienee tämän kuurin jälkeen kokeiltava, kun lyhyt kokeilu auttoi. Odysseia lääkärikirjan joka vaivan käymisen kanssa jatkuu ja hoitoja haetaan.

Käsi sai apua, vaikkei riitä netistä lukemastani jenkkilekurin kertomasta venytyksestä. En tarvitse koko vuosituhannen käyttämääni käsitukea enää. Silti on pakko välttää ohjaustankoon koskemista ja tärinää. Paljon odotuksia ladattu läskiä kohtaan.

Baiksin alupyörässä on teräsetuhaarukka ja levyjarrut. Ei paha lähtökohta nojaläskiprojektiin :-)

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Valdo mailasi käyttökokemuksia parin viikon jälkeen. Streetmachine on tyttöystävän käytössä, joten nyt pyörällä on opetellut nojailun 6 nojailijaa.

Valdo itse ajaa Cruzbiken konversiokitillä tehtyä MBB pyörää. Pikalukoilla siirtyivät kammet etupään siirrolla sopivalle etäisyydelle. Joten valdo on 4. tuolla pyörällä ajava, muttei nojakki- tai MBB noviisi. Silti uskallan tällä pienellä otoksella sanoa, että nojakkien kierrätys on hyvän kierrätystä ja tuo iloa sekä ilosanomaa muillekin kuin alkuperäisille omistajille. Enkä rajaa vain ohiajavan nojakin näkijöitä ulkopuolelle, koska hyvä idea jo nähtynä kylvää hyviä siemeniä muhimaan mieliin.

Baiks.fi alennuksessa myymä Black merkkinen 399 eteen pyörä rinnan nostettuna talvipyörän kanssa olikin painavampi. Eli selvästi yli 20 kg. Nyt mulle nauretaan kovaa, kun olen pieniäkin eroja renkaiden painossa triathlonpyörässä havainnut vierintätesteissä ja tää mammuttipainoinen raskain ikinä ajamani härveli kiipeää keveimmin kaikista ajamistani pyöristä!

3 etulehteä ja mäkeen umpihankeen sopiva lyhin välitys oli Pääskylänrinteessä tuorein voimin liian lyhyt. Jalat surrasi ja hengästyin kävely vauhdissa, joten kakkonen sisään ja voi sitä hymyn sekä ihmetyksen määrää, kun helposti nousi. Linnanmäellä kolmosella kevyesti jyrkät kohdat ja nelosella loivat.

Jyrkimmät mäet kokeilematta. Terveys mättää, pakkolepo kiitos HSL, kun bussin myöhästyttyä jouduin kuorman kanssa 7 km juoksua ja kävelyä yhdistäen menemään kuvaajaksi. Sitten kiipeilyä ja kävelyä juoksupyrähdysten kera ja ylirasitus polveen.

Onneksi on lisää syitä sairaslomalle, verta ylhäältä ja alhaalta tänään. Ylhäältä syöpätutkimus nollatulos, mutta uusi vamma löydetty, mikä selittää hengitysvaivat, mutta lääkitys ei pelaa. Voi olla leikkaus edessä. Ma alhaalta selvityksiin, saanko työnantajan puolelta syöpätutkimuksen plus muiden vaivojen etsinnän, vaiko terkkariin. Ihanaa!

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Unohtui kirjata, että Jumbo Jim 11 cm leveänä ja xxln myymä Innovatiresin sisuri taakse Wanda Tiresin metallilankabeadilla varustettu p1258, jos muistan oikein numeron renkaan kyljestä, sijaan pudotti painoa 1,6 kg! Jos saman tekisi eteen, ehhehe! Jo takarengaspäivitys tuntuu rapuissa kellarista/kellariin raahatessa. Tuulia koepäivinä niin paljon, että paha on sanoa, miten paljon apua tuli. Selvästi tuli kiihtyvyyteen ja matkavauhtivaihteeseen.

Jännän leveät kampikeskiö läskissä. Pienin eturatas on hieman 3. takarattaasta kohti 4., keskimmäinen 7. takarattaan kohdalla seiskavaihteisella. Isoin eturatas reilusti ohi raskaimman takarattaan.

En ole penkkipehmustelisäyksen lisäyksen jälkeen ajanut, joten ei ole haettu riittävästi iskuja vaimentavista paineista suurinta. Yö ja päivä erot vierintävastuksessa paineiden eroilla. Ihan eri kokoluokka kuin touring ja kisarenkaissa. 50-559 maasturilla antoi osviittaa, mutta efekti on karvan verran suurempi läskillä. Ihan eri maailmasta on iskunvaimennus. Sopii mulle kuin nenä päähän.

Vastaa Viestiin