Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

mika kirjoitti:

Kaiken saaminen yhdestä paikasta tuntuu olevan hankalaa. Iso satsi tulossa renkaita, mutta shreddaa ei tunnu löytyvän. Sitä on kehuttu joten haluttaa kokeilla.
MikaR

Tossa on Shreddasta. Sivun saa käännettyä suht helposti englanniksi selaimella.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Päivämäärä: 01.04.2016
Ajokilometrit yhteensä: 3820

Täydellisen huippu päivä. Työkokeilupaikka tuli joten nyt saan työharjoittelut alta pois ennenkuin koulu edes alkaa. Monen kuukauden säästämisen jälkeen päätin ostaa kopan Questiin Intercitybikeltä. Isoin syy oli se, että tulen kulkemaan työ- ja koulumatkat kinnerillä.

Koppaa saa maalattuna tai läpikuultavana mustana hiilikuituisena. Visiirissä on normaalin lisäksi sininen tai hopeankiiltävä vaihtoehto. Toimitusaika n. 6 viikkoa. Rahti 20 € Suomeen.

Offtopic: Video, jossa Mangolla ja Questilla oli menty harrastamaan maastoajoa. Mikäs siinä, itsepähän putsaavat :)
Toinen video jossa tulee hyvin tyypillisiä tilanteita miksi pitää olla Mangollakin valppaana liikenteessä. Minuutin sisään 2x kolaritilanne.

Viimeksi muokannut rutunen, 08 Syys 2021, 12:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Päivämäärä: 04.04.2016
Ajokilometrit yhteensä: 3853

Joensuussa alettiin putsaamaan pyöräteitä sepelistä. Aikaa urakkaan on 20 päivää.

Kolarikuva: noin 48 km/h vauhdilla törmäys matalaan tiiliseinään/aitaan. Kyllä nuo taitavat suojata kuskia aika hyvin. Nyt vaan (epä)innolla odottelemaan ekoja kolarikuvia DF:stä jostain päin maailmaa niin voi vertailla. Tässä kuvasarja entisöinnistä törmäyksen jälkeen.

Viimeksi muokannut rutunen, 08 Syys 2021, 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Quest Carbon -2015

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja TMS »

rutunen kirjoitti:

hus, the stepping on the seat when boarding, you get in winter when sticky snow
easily a wet Po (Oletan että tässä tarkoitetaan sitä että kun maavara on pienempi, niin sisään mentäessä luminen jalka osuu istuimeen ja siihen jää lunta. Takamus kastuu usein)



Nyt voi kokemuksesta kertoa mitä uskoisin kaverin tarkoittaneen. Eli DF:ään kulkeminen tapahtuu helpoiten laittamalla jalka penkille, jolloin märällä kelillä tulee likaa ja vettä penkille ja talvella epäilemättä luntakin. Sisään pääsee kyllä myös astumatta penkille, mutta se vaatii notkeutta ja on joka tapauksessa selkeästi vaikeampaa. Tämä kaikki siis pienemmän kulkuaukon takia.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Päivämäärä: 07.04.2016
Ajokilometrit yhteensä: 3886

Hyvä tietää että DF:ssä on tuo ominaisuus mistä TMS kirjoitti yllä. Nyt loppui itsellä ajot hetkeksi koska 2. kerran meni sisäkumi puhki sepelin takia eikä ole toista varakumia ennenkuin tilaus saapuu. Sepelitikarit ovat 6-7 mm pituisia ja Marathon Plussan suojaus ei riitä noita vastaan. Ei riitä minkään, paitsi vaahtomuovisen sisuksen korvikkeen.

Onneksi on sentään Fuego kaapissa niin en jää tyhjän päälle.

Quest Carbon -2015

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Noin pitkät piikit vaativat litkutusta Marathon plussallakin.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja TMS »

Samanlaisia kokemuksia oli minullakin noista Marathon Plussista. Suosittelen pistosuojanauhaa, siitä ei sepeli mene läpi. Litkuista minulla on huonoja kokemuksia näissä hieman kovemman paineen sovelluksissa. Läskipyörän puolen baarin paineilla ilman sisärenkaita on litkut toimineet. Kai se painekin asiaan vaikuttaa.

Pistosuojanauhojen kanssa on ainoana ongelmana se että niiden saumakohta voi hinkata sisäkumiin reiän. Viimeksi asensin sisäkumiin sauman kohdalle jo valmiiksi yhden paikan tätä estämään, mutta sen toiminnasta ei ole vielä pitkän aikavälin kokemuksia.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Päivämäärä: 11.04.2016
Ajokilometrit yhteensä: 3902

TMS kirjoitti:

Samanlaisia kokemuksia oli minullakin noista Marathon Plussista. Suosittelen pistosuojanauhaa, siitä ei sepeli mene läpi. Litkuista minulla on huonoja kokemuksia näissä hieman kovemman paineen sovelluksissa. Läskipyörän puolen baarin paineilla ilman sisärenkaita on litkut toimineet. Kai se painekin asiaan vaikuttaa.

Pistosuojanauhojen kanssa on ainoana ongelmana se että niiden saumakohta voi hinkata sisäkumiin reiän. Viimeksi asensin sisäkumiin sauman kohdalle jo valmiiksi yhden paikan tätä estämään, mutta sen toiminnasta ei ole vielä pitkän aikavälin kokemuksia.

Hmm, auttaisiko tuohon silikonisprayn sumutus renkaan sisälle? En ole nyt ihan varma pääseekö se sieltä haihtumaan mihinkään mutta ainakin vähentää kitkaa renkaan sisällä. Hyvä vinkki sinällään. Tosin jos toi hinkkausriski on niin sit se on vähän plus miinus nolla-ratkaisu, ellei sitten käytä vain lyhyen aikaa keväällä ja syksyllä.

Bike-discount -paketti saapui tänään ja heitin iltalenkin kun sain ehjän renkaan alle. Ensimmäisellä setillä Marathon Plus -etusia tuli siis ajettua 3800+ ennen vaihtoa.

Lenkin jälkeen, eli tätä kirjoittaessani minulla on idiootti olo, koska Joensuun Länsikatu EI ole etuajo-oikeutettu. Onneksi auto jarrutti ajoissa. Tyhmä minä tyhmätyhmätyhmä! No joo.

Quest Carbon -2015

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Mhelandeko suositti talkkia sisurin suojaksi? Olen kuullut pistosuojausteipin laittamisesta ulkorenkaan ulkopuolelle paikallisesta pyöräliikkeestä. Nastat pitävät wintterissä teipin paikallaan, mutta pito kärsii. Ei kuluta sisuria.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja vph »

Talkkia laitetaan ulko- ja sisärenkaan välisen kitkan pienentämiseen, mutta ei se taida mitään suojata. Talkki on joka tapauksessa turvallisempaa kuin johonkin muuhun tarkoitukseen tehty spray, joka pahimmillaan liottaa kumiseosta.

http://www.bike-discount.de/en/buy/rema ... 500g-32301

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Päivämäärä: 17.04.2016
Ajokilometrit yhteensä: 3973

4000 häämöttää. Kolme päivää aikaa ajaa 27 km niin sit on ajettu tuo määrä pelkästään kinnerillä alle vuodessa. Mun vuoden ajot on siis todennäköisesti jotain viiden tonnin kieppeillä.

Tänään tuli taas joku primitiivireaktio todistettua. Joku puliukko käveli autotien reunaa pitkin. Vieressä on pyörätie. Ajoin häntä vastaan kauppareissullani hämärällä 50 km/h rajoitusalueella 50 km/h. No mitä hän tekee kun näkee minut? Tottakai kävelee koko autotien poikki suoraan keskiviivalle ja kohti mun kulkemaa puolta. Yritti kai liftata ja mikäs onkaan parempi tapa kuin kävellä ajoneuvon eteen :P Oli se paluumatkallanikin vielä niillä samoilla tienoilla mutta tällä kertaa pyörätiellä. Tosin mutusti kävellessään jotain grilliruoan näköistä niin sain ohittaa ihan rauhassa.

Huomasin että kun kinnerin sisällä ukko heiluu etu-taka -suunnassa niin etuvasemmasta ripustuksesta kuuluu ääntä. Tämä ääni kuuluu koko ajan kun ajaa. Ehkä metallisen oloinen se on, paha sanoa. Pitänee purkaa ripustus ja jousi ja tehdä sille se sama käsittely kuin viime vuonna oikealle jouselle eli kaikki pinnat ja kohdat täyteen litiumrasvaa.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Päivämäärä: 17.04.2016
Ajokilometrit yhteensä: 39xx

Vasen etuiskari purettu, putsattu, litiumrasvattu ja kasattu. Sivuäänet joista eilen kirjoitin lakkasivat tyystin. Tuli hyvä olo. Osasin ihan itse ja vielä silleen että pääsin mahdollisimman pienellä vaivalla. Noista huoltohommista joku taisi joskus kirjoittaa että kun vertaa Questia ja tavan Stradaa ja niiden matka-aikaeroja niin mukaan vertailuun tulisi ottaa erot huoltoajoissa. On siinä eroa mutta ei minusta valtavaa.

Alla kuva josta näkee miten palat pitää käännellä jotta jousen saa vedettyä ulos mahdollisimman vähällä purkamisella. Nopeusmittari on tuolla puolella joten se teki hommasta haasteellisen. Kun jousen vetää suoraan ulos niin jakoavaimella ja mutterilla saa aikaan hyvän kahvan. Voimaa veto vaati sen verran että toimistatyöntekijä olisi ehkä kiipelissä ellei käy salilla. Kasausvaiheessa kun sen valkoisen tapin työntää takaisin iskarin sisään niin se tulee kiinnittää kahdella ristipäisella pultilla. Pultin reiät saa tosi hyvin kohdilleen todella pienellä kuusiokoloavaimella kun sillä tökkii pultinreikään. Tämä kuvasarja oli taas loistava apu.

Viimeksi muokannut rutunen, 08 Syys 2021, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Päivämäärä: 20.04.2016
Ajokilometrit yhteensä: 4023

Eilen meni 4000 rikki. Jee!

Se ihmeellinen nik-nik -ääni ei hävinnytkään iskarin purkamisen ja kasaamisen myötä. pari muuta sivuääntä sain pois kun käänsin (viimeinkin) sulakeboksin pystyyn jolloin se on tuettu koteloon eikä hakkaa sitä vasten. Mut ton nikutuksen kanssa meinaa nyt ideat loppua. Se kuuluu silloinkin kun en polje. Kuuluu silloin kun kinnerin etujousitus toimii ja se kuuluu edestä päin. Ääni on vähän sellainen kun joku puristuksissa oleva palanen liikahtaa ihan pikkaisen ja päästää samalla ääntä. Puristuneen muovinpalasen ääni on aika lähellä jos siis tiedätte millainen ääni ovistopparista kuuluu kun se liikahtaa lattiaa vasten.

Quest Carbon -2015

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja jviirret »

rutunen kirjoitti:

Se ihmeellinen nik-nik -ääni ei hävinnytkään iskarin purkamisen ja kasaamisen myötä. pari muuta sivuääntä sain pois kun käänsin (viimeinkin) sulakeboksin pystyyn jolloin se on tuettu koteloon eikä hakkaa sitä vasten. Mut ton nikutuksen kanssa meinaa nyt ideat loppua. Se kuuluu silloinkin kun en polje. Kuuluu silloin kun kinnerin etujousitus toimii ja se kuuluu edestä päin. Ääni on vähän sellainen kun joku puristuksissa oleva palanen liikahtaa ihan pikkaisen ja päästää samalla ääntä. Puristuneen muovinpalasen ääni on aika lähellä jos siis tiedätte millainen ääni ovistopparista kuuluu kun se liikahtaa lattiaa vasten.

Voisko yläosan ja alaosan välinen sauma äännellä noin?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

jviirret kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

Se ihmeellinen nik-nik -ääni ei hävinnytkään iskarin purkamisen ja kasaamisen myötä. pari muuta sivuääntä sain pois kun käänsin (viimeinkin) sulakeboksin pystyyn jolloin se on tuettu koteloon eikä hakkaa sitä vasten. Mut ton nikutuksen kanssa meinaa nyt ideat loppua. Se kuuluu silloinkin kun en polje. Kuuluu silloin kun kinnerin etujousitus toimii ja se kuuluu edestä päin. Ääni on vähän sellainen kun joku puristuksissa oleva palanen liikahtaa ihan pikkaisen ja päästää samalla ääntä. Puristuneen muovinpalasen ääni on aika lähellä jos siis tiedätte millainen ääni ovistopparista kuuluu kun se liikahtaa lattiaa vasten.

Voisko yläosan ja alaosan välinen sauma äännellä noin?

Jukka

Hyvä kysymys. Siinä on hiilikuitua keskellä ja hiilikuitua vasten tulee molemmin puolin n. 3mm paksut kumiprikat jotka kiristyvät runkoa vasten mutterilla. Kun saan inspiraation niin öljyän noi kohdat molemmilta puolilta ja katson muuttuuko ääni.

Quest Carbon -2015

Vastaa Viestiin