DF XL:n puikoissa

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja Härski »

Into piukassa näpyttelin äsken pitkän sepustuksen ohjauskulmien säätämisestä ja kaiken maaliman Ackermanneista, mut kännykkä meinas et teksti on julkaisukelvotonta ja vippas sen pittiavaruuteen=\

Lyhyestä sit virsi kaunis: takarengas osoittamaan eturenkaiden keskelle.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja samuel »

Ei muuta kuin kaksi teräsviivainta takarenkaassa kiinni olevaan mittatankoon sivuille sojottamaan niin tulee tarkkaa lukemaa.
Saisiko etuiskarin ympärille jonkunlaisen puristimen joka painaa iskarin kasaan sen verran mitä kuskin painokin tekee?
tai eturenkaiden alle kisko ja kuormaliina kopan yli painamaan keulaa alas. ( siis jos koppa sellaista käsittelyä kestää )

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

TMS kirjoitti:

Tämä kyllä kuulostaa erikoiselta jos noin laajaa heiluntaa oli havaittavissa. Korostuiko tämä siinä ylämäessä jossa tuli yleensä poljettua kovempaa vai vähän jokapuolella?

Itse asiassa olen jo aiemminkin hieman ihmetellyt että takarenkaat ovat tuntuneet kuluvan nopean oloisesti ihan normiajossakin verrattuna Stradaan. Kunhan vaan kerkiän niin täytyy mittailla oikeen urakalla että tietää mistä on kyse.

Minulla on video 6h ajon ensimmäisistä 45 minuutista, jossa DF ohittaa minut lukemattomia kertoja, huoh... Siitä luulisi näkevän, miten DF kulkee kuuttakymppiä. Pitääkin upata se Utubeen, josta sen saa helposti...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Linkkiä ehdottomasti, tahtoo nähdä! Kiitos.

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

TMS kirjoitti:
vph kirjoitti:

Hurjia on nuo erot. Melkein tuntuis, että ei voi olla pelkästään laitteesta johtuvia, vaan kyllä on miehenkin Watit nousseet aika reippaasti.

Ikävä kyllä Stagesin tehomittarin mukaan wateissa ei ole tapahtunut positiivista kehitystä noin yleisellä tasolla.

Sopiiko muuten kysyä, että millaiset watit se 82km/h 200m -kisassa vaati?

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Katselin 32-622 Sport Contactiani ja parin sadan kilsan jälkeen on selvästi kulunut pinta ja timanttikuvio on ohentunut. Epäilen vahvasti liian kestämättömäksi noille nopeuksille, jos pienemmät renkaat eivät ole kestävämpiä. Pitäisi kai olla kovempi kumiseos, jotta kestävyys parantuisi. Nuolet osoittavat edelleen Conti Grand Prixiin tjms., jos sille edes löytyy kilpailijaa.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja TMS »

Stapani kirjoitti:


Tämän "Mango tutorials" videon kommenteista löytyy seuraavaa (tosin en tiedä tuon soveltuvuudesta DF:n)

twilwel (Harry Lieben?):
The configuration of the tie-rods on Quest, Strada and Mango (and ???) is such that there is almost no difference in measurements between weighted and unweighted. That's why I can perform this measurement without somebody inside.
Alleweder, WAW, Leitra and others have to be measured weighted as you write.

Joo niin ne ICB pajallakin sanoi ettei pitäisi tarvita painoa päällä tarkaan mittaamiseen. Ja itse asiassa minäkin olen sen DF:llä kerran koekeillut ettei painolla ainakaan isoa vaikutusta ollut. Ehkä siis tyydyn mittailemaan suoraan ilman painoa.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja TMS »

Härski kirjoitti:

Into piukassa näpyttelin äsken pitkän sepustuksen ohjauskulmien säätämisestä ja kaiken maaliman Ackermanneista, mut kännykkä meinas et teksti on julkaisukelvotonta ja vippas sen pittiavaruuteen=\

Lyhyestä sit virsi kaunis: takarengas osoittamaan eturenkaiden keskelle.

Toi on kyllä harvinaisen hanurista kun viesti katoaa kesken kaiken, itsellekin se on joskus käynyt. Tästä tuli vielä yksi kysymys mieleen, mutta sitä varten tarvisi piirtää kuva että sitä ymmärtäisi, joten jää tähän hätään kysymättä.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja TMS »

J-Drums kirjoitti:

Sopiiko muuten kysyä, että millaiset watit se 82km/h 200m -kisassa vaati?

Tämä oli vaikea kysymys sillä watit luonnollisesti oli kaikkea muuta kuin tasaiset. Minähän ajoin ensin yhden lämmittely/vauhdin keräys kierroksen kaikessa rauhassa ennen kuin rupesin toden teolla kiihdyttämään. Kiihdytys lähti hieman hiipien, jos katsotaan viimeistä 2 minuttia niin keskiteho oli noin 525W Stagesin kammen mukaan. Varsinainen kovempi kiihdytys oli noin 1 min 20 s pitkä keskiteholla 650W. Maksimit kävi noin 1000W:ssa, mutta hyvin hetkellisesti.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Noilla tehoilla löytäisi töitä pölynimurinakin :lol: Hurjia lukemia, juuri sattui käsiin joku vuosi vanha kuntotesti, missä maksimitehoksi sain 325 W. En nyt muista, miten pitkään tuota piti pystyä siinä pitämään, jotakin minuutin pari ehkä. En siis ehkä pääse 80 kmh vaikka ostaisin kinnerin :shock:

MetaPhrastic 2012

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

1:20 keskiteholla 650W. :D Huh, huh, kyllä on mies kunnossa!! Isolla kädellä respectiä - ihan mahtavaa hommaa!!

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Ovatko muut huomanneet takapyörän lähtevän välillä urissa elämään omaa elämää? Contin gp kyseessä. Muutaman kerran pitkittäisurissa n.55km/h vauhdeissa tullut ylläreitä. Vispaus /polkeminen korostaa erityisesti.

Ps. Mitä liimaa tuo tumma aine on saumoissa? Penkin takaa pieni hiilarisuoja irronnut saumastaan. Kiinni takalokarissa. Samoiten penkin alla oleva ketjuputki. Nyt teipattu paikalleen. Jos kysyis ICB:lta liimaa..

Myös vaimolle koitettu säätää asentoa. Etuvaihtajan ohjaimen alaosa rahnaa ihan millä setupilla vaan vaikka sen asentoa on kiinnitystangossa muutettu ja vaihtajapaketin / tangon korkeuttakin suhteessa rattaisiin koitettu muuttaa. Lisäksi ketjua lyhennetty useallakin eri vaihtoehdolla.

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja TMS »

Pitkittäisissä urissa voi ajo tuntua metkalta jos takarengas sinne putoaa, jos sellaisia tarkoitit? Se on mielestäni myös ihan luonnollista.

Tarkasti en tiedä mitä liimaa se on mutta jotain suhteellisen joustavaa tavaraahan se on. Varmaan samanlaista mitä Daniel Fenn käytti velonautin DF:n korjaamiseen viime lokakuussa, siitä taisi olla kuva velonautin viestissä. Mutta sinänsä kuulostaa huolestuttavalta jos liimasauma ratkeaa, sillä se penkin alapuolinen hiilarisuoja ei ole pelkkä suoja, vaan se pitää myös sen taaemman taittopyörän paikallaan. Ottaisin samantien yhteyttä ICBhen asiasta.

Niin eli olet siis yrittänyt kääntää sen vaihtajan kiinnitystangon ala-asentoon? Tangon juuressahan on ne säätöruuvit ja urat. Jos se ei riitä niin sitten onkin hieman hankalampi homma, saisiko säätöuria viilattua hieman pitemmiksi?

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Rengas kuin rengas ajoneuvo kuin ajoneuvo pitkittäisuraan pudottuaan vääntää ohjausta. Autoissakin käy näin.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL:n puikoissa

Viesti Kirjoittaja TMS »

Härski kirjoitti:

Into piukassa näpyttelin äsken pitkän sepustuksen ohjauskulmien säätämisestä ja kaiken maaliman Ackermanneista, mut kännykkä meinas et teksti on julkaisukelvotonta ja vippas sen pittiavaruuteen=\

Lyhyestä sit virsi kaunis: takarengas osoittamaan eturenkaiden keskelle.

Niin siis meneekö tosiaan tuon lyhyen virren mukaan jos ajattelee vaikka tällaista tilannetta ettei takakiekko olisikaan pyörän keskilinjalla, eli mitta A ei olekaan nolla? Tuo toinen tilanne on siis se hankala todettava, sillä ainahan etukiekot saa samaan linjaan takakiekon kanssa kääntämällä.

Liitteet
ohjauskulmat_2.png
Vastaa Viestiin