Sivu 10/10

Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 22 Helmi 2017, 15:39
Kirjoittaja E-Cruiser

Tää ständi on the latest high tech:) Se on siinä. En taida jaksaa tänään rihdata. Pinnat ovat juuri oikean pituisia.

Pinnat 3 001.jpg
Pinnat 3 001.jpg (171.34 KiB) Katsottu 22745 kertaa

Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 23 Helmi 2017, 17:22
Kirjoittaja E-Cruiser

No niin. Rihdattu ja rengastettu kiekko. Paino tasan 10,0kg takapakan, torque armin ja muttereiden kanssa. Akseli on 15mm, mutterit jo painaa.
Vanha kiekko 13,6kg kaikkineen, joten painonsäästöä 3,6kg. Uusi kampisarja on 340g kevyempi, kun siinä on vain yksi ratas ja se on alumiinia.
Painonsäästö siis tähän mennessä pyöreästi neljä kiloa. Jos otan vielä takimmaisen ketjupyörän pois, niin ollaan lähellä neljää ja puolta kiloa.
Perä on nyt 15mm korkeammalla kuin keula, täytyy tehdä vielä sentin laskupalat ripustukseen että menee vaateriin kuski kyydissä.

Pinnat 4 002.jpg
Pinnat 4 002.jpg (178.6 KiB) Katsottu 22607 kertaa
Pinnat 4 001.jpg
Pinnat 4 001.jpg (131.88 KiB) Katsottu 22607 kertaa

Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 12:02
Kirjoittaja E-Cruiser

Suoravetomoottoritkin kehittyvät koko ajan. Oman MXUS 28-millisillä magneeteilla varustetun 500W-moottorin paino on 6,4kg.
Nyt Grin Technology (oma torque arm V.2 on sieltä) Kanadasta on puristanut samanlaisen moottorin painon 3,95 kiloon. Lämpöanturi vakiona.

http://www.ebikes.ca/shop/electric-bicy ... e-hub.html

Tässä tullaan jo täysin kiinalaisten 500W vaihdemoottorien alueelle painossa, joita esim Greencycle myy.

http://www.greencycle.fi/product/192/gr ... renkaaseen

Sähkökinneri on nyt valmis kevääseen. Hopeanuoli. Lihasvetopuoli toimii nyt hyvin yhdellä ketjurullalla. Ketju pysyy sillä paremmin kun ketjun kulma yli rattaan on jyrkempi, ja painoa säästyi. Paino laski remontin myötä noin 4,5kg. Maalauksesta tuli lisää 200-300g, mutta toisaalta vaneria lähti pois kun siirsin penkkiä. Se painaa nyt keittiövaakan mukaan 51,7kg ilman akkuja, mikä on muuten täsmälleen saman verran kuin uusi Sinclair IRIS :wink: Se on 55kg akun kanssa. Moottorittomana paino olisi suht tasan 40kg. Tarrat eivät ole lopulliset, kunhan kokeilin. Istuinkorkeus on nyt 22cm ilman kuljettajaa, ennen 25cm. Alemmaksi ei pääse tai penkki tulee pohjan alapuolelle.

Sähkökinneri 001.jpg
Sähkökinneri 001.jpg (190.79 KiB) Katsottu 22384 kertaa

Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 18:56
Kirjoittaja vph

Tykkään. Uusi väri on hyvä ja ylipäänsä tuo vanhanaikanen retro-ulkomuoto on vaan tyylikäs: luulen, että omaan silmääni iskee positiivisesti juuri tuo etupyörien paikka keulassa. Laitteessa on niin paljon samaa henkeä kuins tässä:

MorganEV3.png
MorganEV3.png (479.23 KiB) Katsottu 22254 kertaa

Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 19:21
Kirjoittaja Vilijami

Hieno on kyllä!


Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 20:58
Kirjoittaja vaaka

Metallinen väri sopii kuin nenä päähän ja lentokoneniittejä muistuttava keulan päällysteen kiinnitys on lennokas. Ulkopuoliselle joka ei foorumia seuraa tai tunne sinua, ei aukea ilmailuviitteet yhtä hyvin, kun Hornetista lainattu puu/metalli rakenne ja radio-ohjaustaustasi tulee hyvin läpi. Niinhän se usein menee, että mitä enemmän jostain tietää, sitä paremmin siitä nauttii. Ainakin jos on noin hieno peli ihailtavaksi. Aplodit!


Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 16:10
Kirjoittaja Premnas

On se vaan komea :) !


Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 16:47
Kirjoittaja PW

Juu, liityn kehujien jonoon :mrgreen:


Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 17:01
Kirjoittaja E-Cruiser

Kiitos, kiitos :wink: Hopea ei tule ihan täysin julki olohuoneessa tuollaisessa vastavalossa. Ulkona näyttänee paremmalta.
Oli siinä maalatessa kyllä sellaiset katkutkin, että hyh. Päänoja tekisi mieli tehdä ruskeine pehmusteineen, mutta sitten joutuisi luopumaan tavaratelineestä, mitä en halua. Vph, juu, tuo sähkö-Morgan on hieno laite. Uudet tarrat tulossa postissa. Mulla on jo niin pitkä ja syvä asiakassuhde tarrafirman kanssa, että toimittavat tilaukset ilman toimitusmaksua :mrgreen: Tämän vuoden vakuutus on maksettu, oli noussut viisi euroa. Huhtikuun alusta olisi tarkoitus siirtää ulos.


Re: Velogatti-päiväkirja

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 19:09
Kirjoittaja vaaka

Varaudu etuaikaiseen kevääseen, ajokelit voivat alkaa normaalia aikaisemmin. Toivottavasti saat selkääsi edistystä, jotta saat leuat loksahtelemaan.


Re: Retrokinneri-päiväkirja

Lähetetty: 04 Huhti 2017, 08:02
Kirjoittaja E-Cruiser

Re: Retrokinneri-päiväkirja

Lähetetty: 04 Huhti 2017, 08:57
Kirjoittaja jori
E-Cruiser kirjoitti:

Lähiaikoina olen harkinnut siirtymistä yksinkertaisenpaan akkutekniikkaan. Kohta viisikymppinen ukko ei oikein enää jaksaisi lipojen kanssa pelata. Se olisi noin 900 euron sijoitus. Kahden 20Ah/48V- akun pelkkä postimaksu Englannista on 213 euroa. Sitten ei tarvitsisi kuin yksi töpseli aina työntää seinään ladatessa, ja täts it. Uudet akut olisivat myös noin puoli kiloa kevyemmät.

Kertoisitko tarkemmin, mitä akkuja tarkoitat ja mitä muita hankintoja tuo edellyttää.


Re: Retrokinneri-päiväkirja

Lähetetty: 04 Huhti 2017, 09:05
Kirjoittaja Vilijami

Vaikka tämmöistä http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... y&_sacat=0
Tulee koko setti latureineen.


Re: Retrokinneri-päiväkirja

Lähetetty: 31 Touko 2017, 13:36
Kirjoittaja E-Cruiser

Blogiin kokosin retrokinnerin mediaesiintymisiä. Siellä on se Mobilistin juttukin, kuka ei lehteä lukenut.

http://e-cruiser.blogspot.fi/2017/05/me ... obile.html