Speed up the Sprint 20"

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja yaana »

Tänään oli suuri päivä. Hain Ice Sprintin "laitokselta" eli Kaarikinneriltä kotiin. Tässä firmassa asiakas nostetaan jalustalle :D

Asiakas_on_1.jpg
Asiakas_on_1.jpg (147.1 KiB) Katsottu 10909 kertaa

Pyörä sujahti ihan kokonaisena kyytiin. Tämä on hienoa, koska se nopeuttaa vaikkapa työpäivän aamuna, kun ei ole juuri tavaraa mukana.

Kuljetus.jpg
Kuljetus.jpg (177.88 KiB) Katsottu 10909 kertaa

Etupenkkien välistä oli turvallista kurkistella, mihin ollaan menossa.

Koska ollaan perillä.jpg
Koska ollaan perillä.jpg (160.02 KiB) Katsottu 10909 kertaa

Uusi ystävä malttoi vielä hetken poseerata ennenkuin päästin sen nukkumaan.

Ice Sprint 20.jpg
Ice Sprint 20.jpg (291.78 KiB) Katsottu 10909 kertaa

Tokihan piti tutustua uuteen ystävään. Tässä näkee hyvin, miten rungot erovat edessä.

Kaksi marjaa.jpg
Kaksi marjaa.jpg (291.61 KiB) Katsottu 10909 kertaa

Huomenna sitten kruisailemaan. Tietysti tuunausta on viikonlopun ohjelmassa.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja tm »

Onnittelut :D ! Jokos uuden perheenjäsenen kutsumanimi on päätetty?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja PW »

Onnea, nopeesti tapahtu tämä onnellinen perheenlisäys :mrgreen: Nojapyörätoimitukset taitaa yleensä olla lähellä sitä luonnon määräämää 9kk odotusaikaa :wink: Paitakaupassa olitkin jo ennakoinut, pitääkö nyt hommata kaikki muutkin vermeet, sävysävyyn?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Hienoa. Eikä varmaan mene pitkään kun Tetris on myyntipalstalla?

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja yaana »

Nimeä koitin mutustella etukäteen, mutta ei ole tullut yhtä helposti kuin Tetris. Eiköhän me tässä pian tutustuta.

ICE:lla ei voi valita rungon väriä. Niillä on yksi väri per pyörämalli. Oranssi oli varattu läskille, joka toki olisi hauska, mutta ei mun käyttööni. Pitää siis lisätä näkyvyyttä liikenteessä muulla tavoin. Punaisessa ainoa vika on mun mielikuva siitä, että 90% trikeista on punaisia. Voi olla että vaatekaappiin tulee oranssin lisäksi myös punaista jatkossa :wink:

Tetris ei mene myyntiin ainakaan vielä tänä syksynä. Mahe haluaa päästä kokeilemaan sitä, joten ensin lisätään melkein puoli metriä ketjua... Mua pikkusen houkuttais rakentelupuuhat, jos siitä alkaisi tehdä radalle nopeampaa pyörää. Sitä voi mutustella talven ajan ja tehdä päätöksiä keväällä.

Tässä on vielä teknistä dataa:

Rear Suspension: Rear suspension
Front Suspension: Front suspension
Brakes: Sturmey Archer 70mm drum brakes
Gearing - Hub: Alfine 8 speed hub gearing
Gearing Pack: Alfine/Microshift bar end shifters/Sora chain tensioner
Rear Wheel: 20 inch, JetSet rim, silver Shimano Alfine 8 speed hub
Chainset: Chainset/front derailleur - short crank (52/39/30) 152mm + Microshift front derailleur
Parking Brake: V brake
Tyres: Tyre Set: Tryker 40-406

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja yaana »

Pientä kaupunkikruisailua. Ei haitannut rotvallit eikä muut töyssyt. Nyt on jo vähän pölyinen runko :wink:

Parkkijarru on ihan mahtava. Pitää vaan opetella käyttään sitä ilman että on lukot kiinni.

Huh. Nyt muuten alko kova myrsky.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Hyvin lähellä ovat nojakulmat toisiaan ja makaavampi penkki vaikuttaisi ratapyörässä tuntuvasti. 2 alkuinen nojakulma voisi olla kova, mutta pienelläkin takarenkaalla tullee pitkä pyörä tai erikoisen korkea penkki. Penkki yli takarenkaan ja nojakulma olla nolla, mutta aero ja tehon tuotto ei summana ole ehkä niin älykäs kuin perinteinen design.

Onnea uudesta pyörästä. Paljon ajoa voi tuoda inspiraatiota siitä, minkälainen ratapyöräsi pitäisi olla.

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Onnea uudesta pyörästä! Hieno on! :)

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja yaana »

Ensimmäistä kertaa Hki-Porvoo uudella pyörällä. Ajoaika oli muutaman minuutin vähemmän kuin aiemmin parhaimmillaan. Eiköhän siihen vaikuta monikin asia, kuten kesän runsaat ajokilometrit, uuden pyörän mukavuus ja uutuudenviehätys ja ylipäätään oli hyvä keli ja energiataso.

Työkaveri kehui kuinka hienoa on, että mä jaksan tehdä tällaista. Vaikka hänkin tykkää pyöräilystä, niin 10 km työmatka tuntuu paljolta polkea kovin usein. Tuossa matkalla ehdin sitten mutustella tämän asian ja tulin seuraavaan tulokseen. Kun mä lähden pyörällä töistä, mulla jää työmatka pois siltä iltapäivältä. Mä olen suoraan harrastuksessa, liikkumassa ja rentoutumassa. Mulla on yksinkertaisesti hauskaa. Mitä muuta sitä tarvitsee?

Uusiin ominaisuuksiin tuntuu tottuvan nopeasti. Vähän vielä meinaa mennä kurvit pitkäksi, kun Tetris meni samat kohdat paljon ketterämmin :D Onneksi Hesan päässä ei ollut paljoa liikennettä, niin oli tilaa hupsistella. Tolkkistensuoralla piti rimputella kelloa rullaluistelijoille, ettei tullut kepakoista nekkuun. Oisko ollu Haikon kartanon asiakkaat vuokravälineillä, kun oli useampi horjuva ja huojuva sivakoija.

Kommentteja ei tällä kertaa tullut uusia, mutta kyllä mä sitten tykkään seurata ihmisten ilmeitä. Hienoa, kun saa vakavanaamaiset ihmiset puhkeamaan isoon hymyyn! :D

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja yaana »

Kaksi viikkoa ja 290,5 kilometriä. Pikkuhiljaa löytyy oikea asento ja säädöt. Huomenna saa tehdä sisäänajohuollon eli tarkistaa kaikki kiinnitykset yms.

On se vaan mukava ja kulkee pehmeästi. Melkein liiankin järkipyörä, ettei meinannut löytyä persoonallisuutta. Kutsumanimen sain jo keksittyä. Vaatii pientä koristelua, ennenkuin on nimipäivän aika :wink: Sitten pitää varmaan polkaista johonkin kakkukahville :D

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Jarmo H
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 22:04

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Hienolta näyttää ja takatelinekin kuvissa sen näköinen että kestää huoletta vaikka millaisen kuorman.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja yaana »

Jarmo H kirjoitti:

Hienolta näyttää ja takatelinekin kuvissa sen näköinen että kestää huoletta vaikka millaisen kuorman.

Mä pelkään, että se tulee jollain reissulla lastattua liikaakin (turhaa), kun kerran tilaa on :) Toisaalta retkeily on tän menopelin ykköstarkoitus, joten kunnon tarakalle tulee käyttöä. Tetriksessä piti aina tehdä kompromisseja.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja yaana »

Syksy tulee kauhean nopeasti. Työmatka ei ollut enää ollenkaan niin hauskaa. Siis oli kivaa toki, mutta ei ollut normaali syntymäonnellisen kajahtanut virnistys nonstoppina. :roll: Vaikka aurinkokin pikkuhetken pilkisteli, niin 12-13C lämpötilassa fiilis on vaan jähmeämpi. Seitsemän jälkeen alkoi jo hiukan hämärtää, mutta siinä vaiheessa olin jo kotikaupungin kelveillä.

Hyvä puoli syksyssä on se, että ei ole ruuhkaa. Eilen aamullakin Hesassa sai ajella rantapolkua melkein yksikseen.

Uusi pyörä toimii edelleen mainiosti. Ensihuollon tarkistusten jälkeen erilaiset pienet äänet vähenivät hyvin. Etulokasuojat tai niiden pidikkeet ovat aika taipuisat, joten tuulessa ja viimassa ajoittain kuuluu pehmeätä pärinää. Ensimmäisellä kerralla luulin, että kauempana pellolla menee traktori :wink: Pitänee kokeilla jos lokarin asennon pieni muuttaminen vaikuttaisi ilmavirtaan.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Minusta taas tämä alkusyksy on kevättä ja kesää parempaa pyöräilyaikaa:
-Ei pölise, ei asfalttipöly eikä siitepölyt
-Ei tuu heti hiki ku syke vähän nousee
-Ei pala nahka eikä tarvi rasvata
-Pyörätiet alkukesää rauhallisemmat
-Jos sataa niin tiet ei ole kuralällyä niinkuin keväällä ennen lakaisua/pesua
-Ilma on kosteampaa, helpompi hengittää
-Tuulet aika kohtuullisia kun ilman ja meren lämpötila liki sama

Pimeys on ainoa haittapuoli

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1624
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Speed up the Sprint 20"

Viesti Kirjoittaja Härski »

Aivan mahtavat kelit ajella villarilla. Mikä parasta, ei ole tuulilasikaan yhtään jäässä aamulla! Kerkee pitkälle sillä aikaa kun naapuri jää lasia krapimaan :D

Vastaa Viestiin