Quattrovelo #76

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 614
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 01 Elo 2018, 09:50

Saukki kirjoitti:Tässä olis vähän video todisteita Nikon Kokkolan vierailusta: https://youtu.be/z3bqYEvdozE


Hyvä että on todistusaineistoa :lol: Outoa nähdä ittensä videolla.

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 614
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 06 Elo 2018, 20:18

Nokian kisaviikonloppu takana. Mukavaa kun viimein pääsin monen vuoden jälkeen osallistumaan, perheen aikataulujen takia sunnuntai -illan sauna jäi kuitenkin välistä. Olihan raskas automatka kotiin kun loppumatkasta oli jo pimeää ja satoikin vähän :roll: Quattro pääsi muuten aika monelle koeajolle lauantaina :!:

Kisamatkoilla sain tuntea liian pitkien matkojen ajamisen kisojen alla, mutta ei se niin haitannut, tiesinhän asian etukäteen. Kokonaisuutena olen tuloksiin suht tyytyväinen, vaikka tietysti vähän mietityttää miten olisi sujunut oikealla valmistautumisella. 200m kulki 67,7km/h (huippu oman mittarin mukaan 70,1km/h), ajoin kaksi yritystä kun en oikein tiennyt millä vaihteella olisi hyvä. Toiseksi suurin välitys, 75/12, oli parempi kuin pykälää pienempi.

Tunnin ajoon oli mielessä sykelukema jolla voisin tunnin jaksaa ajaa, mutta en saanut sykettä kuitenkaan sinne asti nousemaan, vaikkei tuntunut jaloissa pahalta, eikä hapenottokaan tuntunut vauhtia rajoittavan. Tulos 46,3km.

12h ajo sopi tietysti nykykuntoon parhaiten. Se sujui suunnilleen suunnitelman mukaan, mitä nyt siinäkin kesti lähes 10h ennen kuin homma lähti sujumaan ja sykettäkin sain vähän nousemaan. Reissuilla on tämä ilmiö tullut tutuksi, hitaalla vauhdilla kun junnaa tarpeeksi liikaa, niin siihen vauhtiin jumittuu ja "käynnistyminen" kestää tuntikausia. Viimeinen tunti oli selkeästi nopein, koko ajonkin keskinopeus hieman nousi siinä.
Otin heti alussa koko matkan eväät mukaan (lukuunottamatta neljää kananmunaa, jotka söin sitten tauoilla) pähkinöitä, tummaa suklaata, muutama myslipatukka. Juomaa noin 4l mukaan alussa ja molemmilta pysähdyksiltä, ettei ainakaan lopu. Tauot 5h ja 9h kohdalla olivat 7min ja 6min pituiset, sis. juomatäydennys, kaksi kananmunaa, tyhjennys ja vähän selän oikomista, sitten äkkiä takaisin. Tulos 444km. Mukavaahan se oli pitkästä aikaa radalla ajaa, ilman liikenteen seuraamista, minulla ainakaan ei tule tylsää vaikka äkkiähän ne mutkat tutuksi tulee :D

Kuvia ei nyt ole laittaa, kun kaikki otin filmille. Lisään myöhemmin.

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 614
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 23 Helmi 2019, 19:49

Maanteiden reunat jo näyttäneet sen verran sulille että ajointo alkoi kasvaa. Quattrokausi avattu. Olin lähdössä sillä talviloman jälkeen töihin tänään. Pihassa tajusin että huomennahan ne työt vasta alkaa. Kävin sitten aivan lyhyenlyhyen koeajon että kaikki toimii seisokin jäljiltä. Toimi. Mitä nyt yksi gummi piti vaihtaa ennen lähtöä. Loskaa lensi vähän loskapolanteista naamaan kun tokihan ohittavan auton siihen pitää palata siihen kaistalle suunnilleen metrin verran etupuolelle. Huomenna uusi yritys :D

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 614
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 24 Helmi 2019, 18:48

Laitan tänne päiväkirjaan saman viestin kuin selkävaivaisten ketjuun.

Löytyisikö ideoita arvon foorumilaisilta. Olen selkävaivojeni takia (3 pahaa välilevyn pullistumaa) siirtynyt näihin nojapyöriin vuonna 2013 ja saanut selkäni suunnilleen kuntoon. Erityisesti vuodet 2015-2017 oli selkä mainiossa kunnossa kun ajoin erittäin makaavassa asennossa ensin TiCalla ja sitten Vendettalla.

Viime kesäksi sain Quattrovelon. Ajoin tietysti sitten paljon, liikaakin. Selkä alkoi jälleen oireilla. Ajattelin sen johtuvan vain siitä että liika on liikaa. Nokian jälkeen ajoin tosi vähän. Nyt on ollut kokonaan taukoa (Quattrosta, Maxilla olen ajanut työmatkat) kolmisen kuukautta. Selän kunto vaihteleva, mutta enimmäkseen ok.

Tänään ajoin tauon jälkeen ensi kertaa töihin, vaivaiset 16km ja heti tuntui ensi merkkejä oireista jalkapohjien ja nivusalueen lievänä puutumisena. Quattroa viritin tauon aikana siten että siirsin istuimen ylempiin kiinnikkeisiin saadakseni mahdollisimman makaavan asennon. Eihän sitä kovin makaavaksi silti saa. En tiedä keskitynkö nyt liikaa siihen penkin kulmaan ja jokin muu asia jää näkemättä, mutta siinä on lie selkein ero TiCaan ja Vendettaan joilla ajaessa selkä pysyi loistokunnossa vaikka ajoi kuinka paljon. Penkkiä olen myös muokannut niin että ristiselän tukea saanut loivemmaksi. Venyttelyä ja joogaa olen yrittänyt jaksaa tehdä, mutta liian vähän. Lonkankoukistajia myös, uutena löytönä, kollegan vinkistä.

Kyselee nimim. ”Quattroko myynnissä kohta :cry:

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 614
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 09 Touko 2019, 17:17

Taisi olla esioireita tulevista välilevyn pullistumista nuo selkävaivat. Maaliskuun lopussa pullistumat uusivat 7 vuoden jälkeen. Pari kuukautta saikkua, liikunnaksi kävelyä ja roikkumista, sen kummempaa ei tässä alussa etteivät pahene. Kesäkuun alussa haaveilen pääseväni taas kokeilemaan pyöräilyäkin.

Quattro kaipaisi vähän huomiota ennen sitä. Kuomun nostava kaasujousi hajosi viimeisenä päivänä kun ajoin. Mistähän sellaisia saisi uusia ? Velomobieliltä en ole kysynyt, eiköhän se turhan kallista ole sieltä tuommoista tilata. Kaasujousen tietoja: 50N, pituus pitkänä 215mm, lyhyenä 134mm, sylinterin halkaisija 12mm.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10207
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja jori » 09 Touko 2019, 17:44

Jos mitat passaa, niin Motonetissä on hyvä valikoima edullisia kaasujousia. Hinnat vaihtelevat laajalla skaalalla. Halvimmat reilun kympin, kalleimmat satasen –melkein samanlaisista kaasujousista. :shock:

ED. Hups, kirjoitin ennen kuin luin loppuun. Onpas olemattoman pikkuinen kaasujousi tuossa Quatrovelossa. Onko voima tosiaan vain 50 N?
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 614
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 09 Touko 2019, 19:42

jori kirjoitti:Jos mitat passaa, niin Motonetissä on hyvä valikoima edullisia kaasujousia. Hinnat vaihtelevat laajalla skaalalla. Halvimmat reilun kympin, kalleimmat satasen –melkein samanlaisista kaasujousista. :shock:

ED. Hups, kirjoitin ennen kuin luin loppuun. Onpas olemattoman pikkuinen kaasujousi tuossa Quatrovelossa. Onko voima tosiaan vain 50 N?


Juu, niin siinä vanhassa lukee.

Avatar
Saukki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 987
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja Saukki » 09 Touko 2019, 21:05

Kannattaa kuitenkin vaivautua kysymään Velomobiel.nl:ltä. Yleensä niillä on ollut ihan edulliset varaosahinnat. Taitaa mahtua kirjekuoreen se kaasujousi, joten postikulujakaan ei tule paljoa.
Saukki
www.saukki.com
Quest Carbon, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 614
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 10 Touko 2019, 12:53

Saukki kirjoitti:Kannattaa kuitenkin vaivautua kysymään Velomobiel.nl:ltä. Yleensä niillä on ollut ihan edulliset varaosahinnat. Taitaa mahtua kirjekuoreen se kaasujousi, joten postikulujakaan ei tule paljoa.


Olit Saukki ihan oikeassa! Velomobielilta jousi 12€+postimerkki.


Palaa sivulle “Päiväkirjat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa