Quattrovelo #76

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
wwhv
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja wwhv » 01 Kesä 2018, 07:36

ja mun mielestä koulussakin opetettiin ettei pienempiään saa kiusata ;)
hyviin tapoihin kuuluu myös että otetaan pienemmätkin huomioon.
muuallakin kuin liikenteessä.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2717
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja tm » 01 Kesä 2018, 07:48

Joidenkin mielestä mikään henkilöautoa pienempi ei kuulu liikenteeseen. Jalankulkijat ja pyöräilijät vain häiritsevät autoilijan elämää. Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14462
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja PW » 01 Kesä 2018, 08:28

tm kirjoitti: Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 01 Kesä 2018, 09:00

PW kirjoitti:
tm kirjoitti: Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.


:lol: Välillä tuntuu että Maahanmuuttaja, mutta ei haittaa 8)

Oiskohan tämmönen 250 lumeninen hyvä-> https://www.feedthehabit.com/gear-revie ... ht-review/ Isompi akku pitäis tietysti virittää.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14462
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja PW » 01 Kesä 2018, 09:33

NikoK kirjoitti:
PW kirjoitti:
tm kirjoitti: Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.


:lol: Välillä tuntuu että Maahanmuuttaja, mutta ei haittaa 8)

Joo, en miekään oo saanu yhtään negatiivista kommenttia ja peukkua tulee kaikenlaisilta kanssakulkijoilta. Ehkä ne negatiiviset pesii noissa määrätyissä faceryhmissä ja hyvä niin, pysykööt siellä ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
samuel
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 957
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja samuel » 01 Kesä 2018, 11:07

NikoK kirjoitti:Oiskohan tämmönen 250 lumeninen hyvä-> https://www.feedthehabit.com/gear-revie ... ht-review/ Isompi akku pitäis tietysti virittää.


Tuli koko perheelle ostettua 1€/ kpl takavalot lasereilla.
Laserit ei oo kovin kirkkaat mutta pimeässä näkyy aika kivasti.

Se on vähän huono kun noiden ledien valokeilan avautumiskulma on aika pieni niin kohdistus on aika tarkkaa että valo näkyy kunnolla.

takavalo.jpg
takavalo.jpg (7.24 KiB) Katsottu 2336 kertaa
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut SaschaSascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö) ja PYSTY pyöräNopsilla

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 10 Kesä 2018, 23:02

Mulla oli valmiiksi tuommonen Lupinen Rotlicht. Melko kirkas sekin on, 2w ledillä. Ei ollut muuta käyttöä sille nyt niin otin sen tähän projektiin. Alkuperäinen akku pois kiinnityspultin tieltä ja johto kinnerin sisään isompaa akkua varten niin voi käyttää aina täyttä kirkkautta lampussa vaikka pidemmälläki lenkillä. Kumilaatasta leikkasin pohjan valolle. Hetki piti funtsailla miten tämän tekis ennen kuin aloin reikiä porailemaan, mutta ihan hyvä tuli :shock:

(Uudet huiput 92,6km/h)
Liitteet
BCB472D1-8383-4A97-9A03-99165C1F11B9.jpeg
BCB472D1-8383-4A97-9A03-99165C1F11B9.jpeg (149.81 KiB) Katsottu 2065 kertaa
44B32753-B11F-43EB-9D6E-4225F36874BE.jpeg
44B32753-B11F-43EB-9D6E-4225F36874BE.jpeg (126.61 KiB) Katsottu 2065 kertaa
A83A3B5C-A3C8-4860-BA5F-B2A48FC7A109.jpeg
A83A3B5C-A3C8-4860-BA5F-B2A48FC7A109.jpeg (239.39 KiB) Katsottu 2065 kertaa

Avatar
takakeno
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 314
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja takakeno » 12 Kesä 2018, 11:41

Missä ja miten on 90 km/h ylittynyt ?
Mangolla en ole päässyt kuin 88 km/h.
Onko toi sininen sisäpuolella akku vai mikä (takavalossa) ?
T:Jere

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 12 Kesä 2018, 12:03

takakeno kirjoitti:Missä ja miten on 90 km/h ylittynyt ?
Mangolla en ole päässyt kuin 88 km/h.
Onko toi sininen sisäpuolella akku vai mikä (takavalossa) ?
T:Jere


Vanhalla Hämeenlinnantiellä Nurmijärven kohdalla. Satasen rikkominenkin mahdollista kenties Palojoen mäessä siinä lähellä, on hivenen jyrkempi ja välitys tuntuisi sen verran vielä riittävän kovempaan.

Joo, se on akku. 8100mAh ja painaa vain 150g, tarkoitettu johonki pieneen RC -autoon.

Puusilmä
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 478
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 19 Kesä 2018, 07:54

Nopea on peli. Ja ilmeisesti neljä rengasta tekee vauhtiajosta turvallisempaa. Itse en aikanaan Mango plussalla Savon kaltevilla, kapeilla ja kuoppaisilla teillä koskaan uskaltanut päästää pyörää yli 80 km/h vauhtiin.
Viimeksi muokannut Puusilmä, 19 Kesä 2018, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9758
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja jori » 19 Kesä 2018, 16:01

Puusilmä kirjoitti:Nopea on peli. Ja ilmeisesti neljä rengasta tekee vauhtiajosta turvallisempaa.
Sen se nimenomaan tekee se toinen takapyörä. Perä ohjaa jäykemmin, jolloin yliohjautumistaipumus vähenee. Myös kallistelu vähenee tukikolmion muututtua tukinelikulmioksi ja takarenkaan rengasrikko ei kaarteessakaan heti aiheuta sivuluisua ja kaatumista.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 09 Heinä 2018, 08:42

Hankin paremman laturin akuille. Siitä näkee paljonko virtaa on ladattu, selvittelin sen avulla tuon varaustilan näytön (jännitemittarihan se vaan) skaalaa. Lopputulos käytännössä se että kaksi ylintä lediä kertoo että akku on melkein täynnä, tai melkein tyhjä... :roll:
Liitteet
BBF1B1D8-4BA6-445A-A133-CEE43CFB66C4.jpeg
BBF1B1D8-4BA6-445A-A133-CEE43CFB66C4.jpeg (141.46 KiB) Katsottu 953 kertaa

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11813
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja jviirret » 09 Heinä 2018, 09:20

Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun _aina samat valot pällä_. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja NikoK » 09 Heinä 2018, 09:26

jviirret kirjoitti:Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun _aina samat valot pällä_. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.

Jukka


Joo, sama kuorma oli päällä. No, onhan tuo näyttö parempi kuin ei mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9758
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quattrovelo #76

ViestiKirjoittaja jori » 09 Heinä 2018, 10:03

NikoK kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun _aina samat valot pällä_. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.


Joo, sama kuorma oli päällä. No, onhan tuo näyttö parempi kuin ei mitään.

Olisiko jännitevalot tehty käytettäväksi ilman kuormaa. Aika paljon jännite muuttuu kuorman mukaan.
Kuva
Myös lämpötila vaikuttaa merkittävästi.
Kuva
Lisäksi akkujen kehitys nostaa jännitettä hitu kerrallaan.
batteryuniversity.com-confusion_with_voltages.png
batteryuniversity.com-confusion_with_voltages.png (83.99 KiB) Katsottu 888 kertaa
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma


Palaa sivulle “Päiväkirjat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija