Quattrovelo #76
- NikoK
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Kyllä se ilmiö ihan oikealta ainakin tuntuu. jorin konsti varmaan toimii kyllä, kiitos vinkistä. Mutta katsellaan nyt ensin rauhassa että onko tämä ongelma vai huomio vaan. Ainakaan vielä se ei nyt ihan ongelmalta tunnu.
Visiiriä olen huomannut käyttäväni kelien hieman lämmettyä pelkästään "ilmastoinnin" säätelyyn, ala-asennossa en lainkaan. Kun visiirin nostaa ihan ylös, tulee viilentävä puhuri sisään. Kun laskee visiirin alareunan katon alareunan tasalle, on mukavan suojaisaa. Tämä siis tuulilasin kanssa, aukkopeitettä en ole vielä käyttänyt ajaessa vaikka se kuvassa onkin paikallaan.
Visiiriä olen huomannut käyttäväni kelien hieman lämmettyä pelkästään "ilmastoinnin" säätelyyn, ala-asennossa en lainkaan. Kun visiirin nostaa ihan ylös, tulee viilentävä puhuri sisään. Kun laskee visiirin alareunan katon alareunan tasalle, on mukavan suojaisaa. Tämä siis tuulilasin kanssa, aukkopeitettä en ole vielä käyttänyt ajaessa vaikka se kuvassa onkin paikallaan.
Azub Max, Quattrovelo #76
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 10022
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quattrovelo #76
Onko tuo tuulilasi vakiovaruste. Näitähän on näkynyt paljon kinneristeillä, mutta ovat olleet itse tehtyjä. Jos tuo nyt on kaupallinen tuote, sitä varmaan saa jostain tilata valmiina.
Minua näissä kinnereissä aina hieman vaivaa tuon aukon etureunan kynnyksettömyys. Mikähän siihen on syynä, että aukon etureuna on vaakasuora ja johtaa konepeltiä pitkin tuulessa rullaavat vesipisarat sisään.
Tämä kiinnittää huomioni, koska aikanaan tein kanootteja ja ensimmäisessä versiossani oli tuollainen alas kääntyvä aukon reuna. Muutin sen sitten ylös kääntyväksi, eikä mikään ominaisuus siitä huonontunut, moni kuitenkin parani, joten minulle jäi kulkuaukon etureunasta tällainen fiksaatio.


Minua näissä kinnereissä aina hieman vaivaa tuon aukon etureunan kynnyksettömyys. Mikähän siihen on syynä, että aukon etureuna on vaakasuora ja johtaa konepeltiä pitkin tuulessa rullaavat vesipisarat sisään.

Tämä kiinnittää huomioni, koska aikanaan tein kanootteja ja ensimmäisessä versiossani oli tuollainen alas kääntyvä aukon reuna. Muutin sen sitten ylös kääntyväksi, eikä mikään ominaisuus siitä huonontunut, moni kuitenkin parani, joten minulle jäi kulkuaukon etureunasta tällainen fiksaatio.



Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- NikoK
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
jori kirjoitti:Onko tuo tuulilasi vakiovaruste. Näitähän on näkynyt paljon kinneristeillä, mutta ovat olleet itse tehtyjä. Jos tuo nyt on kaupallinen tuote, sitä varmaan saa jostain tilata valmiina.![]()
Minua näissä kinnereissä aina hieman vaivaa tuon aukon etureunan kynnyksettömyys. Mikähän siihen on syynä, että aukon etureuna on vaakasuora ja johtaa konepeltiä pitkin tuulessa rullaavat vesipisarat sisään.![]()
Tämä kiinnittää huomioni, koska aikanaan tein kanootteja ja ensimmäisessä versiossani oli tuollainen alas kääntyvä aukon reuna. Muutin sen sitten ylös kääntyväksi, eikä mikään ominaisuus siitä huonontunut, moni kuitenkin parani, joten minulle jäi kulkuaukon etureunasta tällainen fiksaatio.![]()
![]()
Ei ole tuulilasi vakiovaruste vaan 13€ hintainen lisävaruste. Etolasta pitää varmaan aika pian hakea lisää "tuulilasia", sen verran herkästi naarmuuntuu.
Azub Max, Quattrovelo #76
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3995
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Quattrovelo #76
https://www.ikh.fi/fi/polykarbonaatti-l ... tu-poly510 Hinnakasta tavaraa , mutta kestäis paremmin.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 10022
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quattrovelo #76
Nojanalle kirjoitti:https://www.ikh.fi/fi/polykarbonaatti-levy-5x1000x1500mm-karkaistu-poly510 Hinnakasta tavaraa , mutta kestäis paremmin.
Hinta lienee kotoisin suuresta paksuudesta. Tuo viisimillinen on sitä, jota Myytinmurtajat käyttivät räjähdyssuojana.


Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3995
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Quattrovelo #76
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2227052/sap ... nen-kirkas Tässä hinnastoo tarkemmin Etralta .
- NikoK
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Nojanalle kirjoitti:http://tuotteet.etra.fi/fi/g2227052/saphir-molemminpuolin-kovapintainen-kirkas Tässä hinnastoo tarkemmin Etralta .
Tuossa luki että vain tasolasitukseen. Olishan se hyvä jos ois edes vähän paremmin putsauksen kestävää, vaikka näkee siitä ylikin ihan tarpeeksi, ainakin maantien reunaa suhatessa.
Azub Max, Quattrovelo #76
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
- NikoK
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Tänään ensimmäinen rengasrikko. Ihan oikeat kamat oli näköjään mukana kun gummin vaihto onnistui ihan kohtuullisesti noin ensimmäiseksi kerraksi, vesisateessa tietty. 16min meni pysähdykseen, eiköhän kymmenessä selviä kunhan muutaman kerran treenaa
Takin riisuminen ajaessakin tuli testattua kun rengashommissa laitoin sen päälle ja liikkeellelähdettyä se oli liikaa jo 5min päästä, hyvin onnistu.

Azub Max, Quattrovelo #76
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
- NikoK
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Noin 1500km on nyt ajettu, kivaa on ollut ja pyörä toiminut mainiosti. Tullut taas ajettua työmatkojakin vähän mutkan kautta. Kyllä niitä lyhyempiä kampia pitää kokeilla, edelleen ollut siinä hilkulla kipeytyykö polvet vai ei. Tällaisessa pystymmässä asennossa ilmeisesti minulle 140mm:kin liikaa. Toivottavasti se on siitä vaan. Uudet kammet on jo matkalla Tepolle pätkittäväksi.
Vendettakin tuli myytyä kun tuli fiilis että jää turhan vähälle ajolle kinnerin takia.
Vielä on kausi kovin alussa mutta ensimmäisten lämpimämmässä ajettujen vakiolenkkien perusteella Quattro ja Vendetta ovat näissä maastoissa (yksi lempparilenkeistä 61km, jossa pystymetrejä 715m) melko lailla yhtä nopeita. Niin olin sen kreuzotterissa laskenut suunnilleen menevänkin. Ihan hyvin, Quattrossa kuitenkin aina roinaa, mm kameroita, mukana. Kivaa joskus sitten nähdä tasaisemmassa maastossa miten kulkee...
Vendettakin tuli myytyä kun tuli fiilis että jää turhan vähälle ajolle kinnerin takia.
Vielä on kausi kovin alussa mutta ensimmäisten lämpimämmässä ajettujen vakiolenkkien perusteella Quattro ja Vendetta ovat näissä maastoissa (yksi lempparilenkeistä 61km, jossa pystymetrejä 715m) melko lailla yhtä nopeita. Niin olin sen kreuzotterissa laskenut suunnilleen menevänkin. Ihan hyvin, Quattrossa kuitenkin aina roinaa, mm kameroita, mukana. Kivaa joskus sitten nähdä tasaisemmassa maastossa miten kulkee...
Azub Max, Quattrovelo #76
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
- NikoK
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Tänään +28c. Kyllä oli hieno lenkki vihreässä maisemassa. Lämpö ei minusta tuntunut juuri sen kummemmalta kuin avopyörälläkään. Liekö erona vain se että kinnerissä hiestänsä kastuu, kun avopyörällä se haihtuu nopeammin eikä vaatteet kastu samalla tavoin, paitsi sitten ku pysähtyy. Mutta kai se urheillessa kuuluu vähän hikoillakin, kunhan höpöttelen kun kinneri ei niin kuumalta tuntunut kuin olin kuvitellut.
Azub Max, Quattrovelo #76
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 11895
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Quattrovelo #76
Kinnerissä ollaan varjossa, se ero avopyörään 
Jukka

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Quattrovelo #76
jviirret kirjoitti:Kinnerissä ollaan varjossa, se ero avopyörään
Jukka
Joo, minusta kinnerin ajaminen helteellä oli mukavampaa kuin avopyörän. Toki jos urheilee, niin hikoilu on varmasti kiusallisempaa - Velonautin mukaan DF:n lattiat lainehtivat hiestä kuumalla ajaessa.
- NikoK
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Laitetaanpas välillä taas kuviakin.












Azub Max, Quattrovelo #76
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
- Saukki
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 932
- Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
- Paikkakunta: Kälviä
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Kuinka paljon kerkesit ajaa kunnon talvikelissä? Vai oliko teillä siellä etelässä oikeaa talvea ollenkaan? Nimittäin vähän kiinnostaa, että miten tuo Quatro toimisi talvipyöränä lumisilla ja erittäin epätasaisilla ja polanteisilla teillä.
Saukki
www.saukki.com
Quest Carbon, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
www.saukki.com
Quest Carbon, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
- NikoK
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Saukki kirjoitti:Kuinka paljon kerkesit ajaa kunnon talvikelissä? Vai oliko teillä siellä etelässä oikeaa talvea ollenkaan? Nimittäin vähän kiinnostaa, että miten tuo Quatro toimisi talvipyöränä lumisilla ja erittäin epätasaisilla ja polanteisilla teillä.
Kyllä meillä ihan oikea talvi oli tänä vuonna. Enhän minä kovin paljon talvikelissä ehtinyt ajaa. Paksumpaan lumeen en sillä lähtenyt edes kokeilemaan, varmasti liian raskasta, ne päivät ajoin suosiolla Maxilla. Enkä erittäin epätasaisellekaan yhtään pidemmäksi matkaa, kyllähän ne pienet renkaat on sellaiseen huonot kun täristävät. Vetopito saattaa olla parempi kuin Questissasi, mutta ei tämä muuten varmastikaan sen parempi talvipyörä ole.
Azub Max, Quattrovelo #76
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
https://www.flickr.com/photos/48600989@N07/
https://www.instagram.com/nikoakoskela/
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija