Sivu 5/9

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 07:36
Kirjoittaja wwhv
ja mun mielestä koulussakin opetettiin ettei pienempiään saa kiusata ;)
hyviin tapoihin kuuluu myös että otetaan pienemmätkin huomioon.
muuallakin kuin liikenteessä.

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 07:48
Kirjoittaja tm
Joidenkin mielestä mikään henkilöautoa pienempi ei kuulu liikenteeseen. Jalankulkijat ja pyöräilijät vain häiritsevät autoilijan elämää. Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 08:28
Kirjoittaja PW
tm kirjoitti: Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 09:00
Kirjoittaja NikoK
PW kirjoitti:
tm kirjoitti: Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.


:lol: Välillä tuntuu että Maahanmuuttaja, mutta ei haittaa 8)

Oiskohan tämmönen 250 lumeninen hyvä-> https://www.feedthehabit.com/gear-revie ... ht-review/ Isompi akku pitäis tietysti virittää.

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 09:33
Kirjoittaja PW
NikoK kirjoitti:
PW kirjoitti:
tm kirjoitti: Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...

Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain :? fiksua.


:lol: Välillä tuntuu että Maahanmuuttaja, mutta ei haittaa 8)

Joo, en miekään oo saanu yhtään negatiivista kommenttia ja peukkua tulee kaikenlaisilta kanssakulkijoilta. Ehkä ne negatiiviset pesii noissa määrätyissä faceryhmissä ja hyvä niin, pysykööt siellä ;)

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 11:07
Kirjoittaja samuel
NikoK kirjoitti:Oiskohan tämmönen 250 lumeninen hyvä-> https://www.feedthehabit.com/gear-revie ... ht-review/ Isompi akku pitäis tietysti virittää.


Tuli koko perheelle ostettua 1€/ kpl takavalot lasereilla.
Laserit ei oo kovin kirkkaat mutta pimeässä näkyy aika kivasti.

Se on vähän huono kun noiden ledien valokeilan avautumiskulma on aika pieni niin kohdistus on aika tarkkaa että valo näkyy kunnolla.

takavalo.jpg
takavalo.jpg (7.24 KiB) Katsottu 3072 kertaa

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 10 Kesä 2018, 23:02
Kirjoittaja NikoK
Mulla oli valmiiksi tuommonen Lupinen Rotlicht. Melko kirkas sekin on, 2w ledillä. Ei ollut muuta käyttöä sille nyt niin otin sen tähän projektiin. Alkuperäinen akku pois kiinnityspultin tieltä ja johto kinnerin sisään isompaa akkua varten niin voi käyttää aina täyttä kirkkautta lampussa vaikka pidemmälläki lenkillä. Kumilaatasta leikkasin pohjan valolle. Hetki piti funtsailla miten tämän tekis ennen kuin aloin reikiä porailemaan, mutta ihan hyvä tuli :shock:

(Uudet huiput 92,6km/h)

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 12 Kesä 2018, 11:41
Kirjoittaja takakeno
Missä ja miten on 90 km/h ylittynyt ?
Mangolla en ole päässyt kuin 88 km/h.
Onko toi sininen sisäpuolella akku vai mikä (takavalossa) ?
T:Jere

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 12 Kesä 2018, 12:03
Kirjoittaja NikoK
takakeno kirjoitti:Missä ja miten on 90 km/h ylittynyt ?
Mangolla en ole päässyt kuin 88 km/h.
Onko toi sininen sisäpuolella akku vai mikä (takavalossa) ?
T:Jere


Vanhalla Hämeenlinnantiellä Nurmijärven kohdalla. Satasen rikkominenkin mahdollista kenties Palojoen mäessä siinä lähellä, on hivenen jyrkempi ja välitys tuntuisi sen verran vielä riittävän kovempaan.

Joo, se on akku. 8100mAh ja painaa vain 150g, tarkoitettu johonki pieneen RC -autoon.

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 19 Kesä 2018, 07:54
Kirjoittaja Puusilmä
Nopea on peli. Ja ilmeisesti neljä rengasta tekee vauhtiajosta turvallisempaa. Itse en aikanaan Mango plussalla Savon kaltevilla, kapeilla ja kuoppaisilla teillä koskaan uskaltanut päästää pyörää yli 80 km/h vauhtiin.

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 19 Kesä 2018, 16:01
Kirjoittaja jori
Puusilmä kirjoitti:Nopea on peli. Ja ilmeisesti neljä rengasta tekee vauhtiajosta turvallisempaa.
Sen se nimenomaan tekee se toinen takapyörä. Perä ohjaa jäykemmin, jolloin yliohjautumistaipumus vähenee. Myös kallistelu vähenee tukikolmion muututtua tukinelikulmioksi ja takarenkaan rengasrikko ei kaarteessakaan heti aiheuta sivuluisua ja kaatumista.

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 09 Heinä 2018, 08:42
Kirjoittaja NikoK
Hankin paremman laturin akuille. Siitä näkee paljonko virtaa on ladattu, selvittelin sen avulla tuon varaustilan näytön (jännitemittarihan se vaan) skaalaa. Lopputulos käytännössä se että kaksi ylintä lediä kertoo että akku on melkein täynnä, tai melkein tyhjä... :roll:

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 09 Heinä 2018, 09:20
Kirjoittaja jviirret
Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun _aina samat valot pällä_. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.

Jukka

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 09 Heinä 2018, 09:26
Kirjoittaja NikoK
jviirret kirjoitti:Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun _aina samat valot pällä_. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.

Jukka


Joo, sama kuorma oli päällä. No, onhan tuo näyttö parempi kuin ei mitään.

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 09 Heinä 2018, 10:03
Kirjoittaja jori
NikoK kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun _aina samat valot pällä_. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.


Joo, sama kuorma oli päällä. No, onhan tuo näyttö parempi kuin ei mitään.

Olisiko jännitevalot tehty käytettäväksi ilman kuormaa. Aika paljon jännite muuttuu kuorman mukaan.
Kuva
Myös lämpötila vaikuttaa merkittävästi.
Kuva
Lisäksi akkujen kehitys nostaa jännitettä hitu kerrallaan.
batteryuniversity.com-confusion_with_voltages.png
batteryuniversity.com-confusion_with_voltages.png (83.99 KiB) Katsottu 1624 kertaa