Sivu 7/9

Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 21 Heinä 2018, 16:13
Kirjoittaja PW

Liityn kuoroon :shock: :wink:


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 21 Heinä 2018, 16:17
Kirjoittaja Stapani

Hurja veto, kumarran!

Täällähän ilmiselvästi vaivaa velovirus,
sen huomaa siitä että kun tauti pahenee
niin matkat pitenee...……


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 22 Heinä 2018, 09:50
Kirjoittaja vaaka

Hirmu kunnossa on mies! Paris-Brest-Paris maailman vanhin säännöllisesti järjestetty kisa mielessä? 1207 km 90 tunnin aikaraja ja osa ajasta kuluu checkpointeissa, mihin myös on aikaraja. Kukaan ei ole onnistunut nukkumatta ajamaan läpi. Alle tunnin unilla ennätys. Ei liene yllätys, että ennätysaika on tehty nojapyörällä. Puolet matkasta, eli Bretagne on ylös alas, joten alkuvauhdilla velomobiili on kätsy. Velomobiileilla on kisa läpäisty aiemminkin. On yksi jyrkkä ylämäki Roc puolen välin jälkeen.


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 22 Heinä 2018, 11:59
Kirjoittaja janx

Kova veto, mutta nämähän ovat tällä foorumilla jo niin kesäarkea. :wink: Enemmän tosin hämmästelen kellon suorituskykyä, että jaksoi koko reissun ajan mitata. :lol: Joku tuollainen kestokyvykäs laite reittien ja statsien tallentamiseen olisi kiva. Siis sellainen, jota ei tarvitse aina olla lataamassa, jos muutaman tunnin lenkkiä heittää.


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 22 Heinä 2018, 19:40
Kirjoittaja wwhv

amazfit bip (xiaomi) on rannegps/älykello/sporttikello missä on todella pitkä akunkesto.

ja ihan siistin näköinen (apple watch kopio). ja kaiken lisäksi edullinenkin.


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 22 Heinä 2018, 20:22
Kirjoittaja MikaH
vaaka kirjoitti:

Paris-Brest-Paris maailman vanhin säännöllisesti järjestetty kisa. Ei liene yllätys, että ennätysaika on tehty nojapyörällä.

Mistä tällainen tieto on peräisin? Nopeimmat nojapyöräilijät ovat ajaneet reitin hieman päälle 50h. Niin hitaasti on pystypyörällä ajettu viimeksi vuonna 1950. Vaikka ajolla ei olekkaan nykyään kilpailun statusta osa porukasta ajaa kilpaa kunniasta. Nopeimman pyöräilijän aika on tyypillisesti ollut jossain 40-45 tunnin välillä. Reitti on kupuilevaa maastoa suurimmaksi osaksi, nojapyörällä menettää ylämäissä enemmän aikaa kun alamäissä ja tasaisella säästää.

http://www.randonneurs.bc.ca/newsletter ... bents.html
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paris–Brest–Paris


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 22 Heinä 2018, 21:34
Kirjoittaja tm
MikaH kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Paris-Brest-Paris maailman vanhin säännöllisesti järjestetty kisa. Ei liene yllätys, että ennätysaika on tehty nojapyörällä.

Mistä tällainen tieto on peräisin? Nopeimmat nojapyöräilijät ovat ajaneet reitin hieman päälle 50h. Niin hitaasti on pystypyörällä ajettu viimeksi vuonna 1950. Vaikka ajolla ei olekkaan nykyään kilpailun statusta osa porukasta ajaa kilpaa kunniasta. Nopeimman pyöräilijän aika on tyypillisesti ollut jossain 40-45 tunnin välillä. Reitti on kupuilevaa maastoa suurimmaksi osaksi, nojapyörällä menettää ylämäissä enemmän aikaa kun alamäissä ja tasaisella säästää.

http://www.randonneurs.bc.ca/newsletter ... bents.html
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paris–Brest–Paris

Kuuluisiko sarjaan "fake news"?


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 22 Heinä 2018, 22:20
Kirjoittaja jori
MikaH kirjoitti:

Reitti on kupuilevaa maastoa suurimmaksi osaksi, nojapyörällä menettää ylämäissä enemmän aikaa kun alamäissä ja tasaisella säästää.

On kyllä aika jyrkkiä ja pitkiä mäkiä, jos todellakin nojapyörä ylämäessä niin merkittävästi jäisi. Taitaa syy olla enemmänkin siinä, että pystärikuskit ajavat ryhmäajoa. Joukkuekilpailu, jossa yksilö voittaa. :shock:


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 23 Heinä 2018, 13:13
Kirjoittaja vaaka

En löytänyt kuin 47 h ajan nojakille nyt Lightning F90 katetulla pyörällä, mikä on katettu 9 kiloisen R84 painavampi isoveli. Ulkoa en muista painoa katetulle mallille. Enkä sääkuvausta oliko kuiva vai sateinen.

M5 kuskin kuvauksessa 58h ajaja M5 highracerilla sanoi useimpien ylämäkien menevän alkuvauhdilla. Samaa olen lukenut tandemeista ja parhaista pystäreistä muiden kertomuksista.

Mitähän Hilgo saisi aikaan nopealla kuskilla? Enkkaa ainakin nojakeille veikkaan.


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 08:30
Kirjoittaja mhelander

On kyllä kova veto ajaa tuo matka kertaheitolla, ja noin vähillä tauoilla, näissä helteissä. Oma Nokian 12h puristus oli omasta mielestä kova juttu kun tavoitteena oli pitää max 5 minuuttia taukoja tunnissa jolla ajoaikaa tuli hätnäppää yli 11h ja 375 kilsaa.

Kun NikoK kerran tänne Ouluun asti on tullut niin hyvä että sovittiin treffit ja näin ihan luonnossa ensimmäistä kertaa 4-pyöräistä veloa. Hieno on laitos, ja pienen koeajolenkin perusteella hyväkulkuinenkin on.

Etupyörän ripustukset näyttivät samalta kuin olikohan DF-velossa joten muistelen että täällä on ollut hyvät ohjeet miten saada etupyörät suunnattua ja ennenaikainen renkaiden kuluminen vähenemään. Takapyörät oli ihan 0-kulmassa jännässä lavetissa jossa niiden akseli on suora mutta jousto molemmille puolille erikseen.

Asiallista tekoa oli koko peli, tekniset ratkaisut vakuuttivat. Ei muuta kuin kovaa ajoa!


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 20:08
Kirjoittaja NikoK

Kiitos kommenteista!

Kokkolassa menossa kotimatkalla. Sain ajella viimeiset parikymppiä maha täynnä pizzaa ilman navigointihuolia Saukin peesissä. Varsinaiset koeajot jätimme Nokialle viikon päähän. Huomenna hieman pidempi päivä, Kankaanpäähän. Lauantaina kotiin.

Mielenkiintoista oli nähdä mhelanderin maasturi livenä. Hieno laite! Jousituksen toiminta hämmästytti, vaikka koeajo olikin todella lyhyt. Ja juu, vähän liikaakin oli lopussa jo yleisöä :shock:

Se kello ja sen akun kesto. Suunto Spartan Ultra, oikein tyytyväinen olen kyllä akunkestoon, mutta myös muuten vaikka Polaria olen tätä ennen käyttänyt viimeiset 27v... Puhelimen appi on parempi Suunnolla ja tietokoneella voiton vie Polar. Suunnolla on myös uusi versio Spartanista jossa vielä parempi akun kesto.

PBP, ei oikeastaan kiinnosta. Ei brevetitkään. Välillä vaan kiva kokeilla ”ihmiskoemielessä” rajojaan.


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 27 Heinä 2018, 20:28
Kirjoittaja NikoK

Tänään oli reissun kuumin päivä, liekö huomenna vielä kuumempi. Kuumempaa on kinnerissä etelään päin tullessa, katto ei silloin suojaa kokonaan paisteelta. Tänään oli saattojoukkona Fredrik Quest XS:llään Lapualle asti. Vielä jäi matkaa huomiselle noin 250, tänään tuli 287km. Tänään kyllä kuumimpina hetkinä ihmettelin itsekin että oli se aikamoinen setti tuo menomatka :shock:


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 28 Heinä 2018, 22:46
Kirjoittaja takakeno

Saisiko ajaa yhden koeajokierroksen Nokialla ?
Vaikka ei se mitään muuta, QW tulee kuitenkin ensi keväänä.
T:Jere


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 29 Heinä 2018, 07:09
Kirjoittaja NikoK
takakeno kirjoitti:

Saisiko ajaa yhden koeajokierroksen Nokialla ?
Vaikka ei se mitään muuta, QW tulee kuitenkin ensi keväänä.
T:Jere

Saa toki, vaikka kaksikin :mrgreen:


Re: Quattrovelo #76

Lähetetty: 31 Heinä 2018, 17:37
Kirjoittaja Saukki

Tässä olis vähän video todisteita Nikon Kokkolan vierailusta: