Quest integroituu Imatralle

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja PW »

Ei pystyny enää, oli pakko päästä kinneröimään ja kun oli asiaakin kylälle, monenlaista. Rauhallisesti ajelin, silti kotimatkalla alko krampin oireita ilmaantua. Tää oli kolmas kinneröintipäivä ja joka kerta on kramppeja tullu, tällä kertaa oli juomaakin mukana mutta eihän sitä hirveesti ollu ja loppupäivästä siitä join suuren osan. Pitää opetella "juopottelu" oikeesti, tietyst jalatkin on tottumattomat talven jäljiltä. Jalka-aukoistakin voi viima käydä, vaikka ei sitä ajaessa huomaa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Ei pystyny enää, oli pakko päästä kinneröimään ja kun oli asiaakin kylälle, monenlaista. Rauhallisesti ajelin, silti kotimatkalla alko krampin oireita ilmaantua. Tää oli kolmas kinneröintipäivä ja joka kerta on kramppeja tullu, tällä kertaa oli juomaakin mukana mutta eihän sitä hirveesti ollu ja loppupäivästä siitä join suuren osan. Pitää opetella "juopottelu" oikeesti, tietyst jalatkin on tottumattomat talven jäljiltä. Jalka-aukoistakin voi viima käydä, vaikka ei sitä ajaessa huomaa.

Jalka-aukkojen viiman arvaisin syyksi, jos ne oli pohkeet, jotka kramppaili. Mahtuuko sinulla olemaan tulpattuna nuo jalka-aukot, kun sinulla on melko isot kengät. Jos ei mahdu, suosittelen lyhyempiin kampiin vaihtamista. :mrgreen: Lyhyet kammet pitävät kengät ylempänä ja aukot mahtuu tulppaamaan. Nehän voisivat olla sellaiset alipainemuovaamalla tehdyt kupit, jotka makaisivat aukoissa omalla painollaan ja ne voisi vetää narulla :) taakse, jos täytyy peruuttaa ja päästää kuminauhalla eteen paikoilleen, kun ajellaan eteen päin. Aukkojen tulppaaminen pienentää myös ilmanvastusta. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja PW »

Kyllä kantapää käy varmaan aukon ulkopuolella, ainakin noilla talvikengillä. 120mm kammet tuli mukana, tiedä sitten onko nuo kinneröintiin liian lyhyet?
Jokuhan käytti jalka-aukoissa, jotain suojia, joissa oli viilto keskellä - siitä saa jalan ulos.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja Saukki »

PW kirjoitti:

Kyllä kantapää käy varmaan aukon ulkopuolella, ainakin noilla talvikengillä. 120mm kammet tuli mukana, tiedä sitten onko nuo kinneröintiin liian lyhyet?
Jokuhan käytti jalka-aukoissa, jotain suojia, joissa oli viilto keskellä - siitä saa jalan ulos.

Mulla on jalka-aukkojen suojat sellaisesta silikooni-kumi tjms. matosta. Sai jalan läpi tarvittaessa. Mutta nekään ei peruuttelua sitten kovin kauan kestäneet, eli säästeliäästi kannattaa käyttää. Nyt on siis molempien jalka-aukkojen silikoonit revenneet, eli jouduin teippaamaan niitä lisää. Nyt ei enään jalkaa saa läpi.

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja tm »

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

...Mahtuuko sinulla olemaan tulpattuna nuo jalka-aukot, kun sinulla on melko isot kengät. Jos ei mahdu, suosittelen lyhyempiin kampiin vaihtamista. :mrgreen: Lyhyet kammet pitävät kengät ylempänä ja aukot mahtuu tulppaamaan. Nehän voisivat olla sellaiset alipainemuovaamalla tehdyt kupit, jotka makaisivat aukoissa omalla painollaan ja ne voisi vetää narulla :) taakse, jos täytyy peruuttaa ja päästää kuminauhalla eteen paikoilleen, kun ajellaan eteen päin. Aukkojen tulppaaminen pienentää myös ilmanvastusta. :D

Veikkaan että PW:llä on sama tilanne kuin itsellä oli, eli kantapää käy polkiessa selvästi lattiatason alapuolella -> lattiajalka-aukkojen ”tulpat” pitäisi tosiaan olla tuollaiset kuppimalliset kyhmyt pohjassa. Jorin idea tarvittaessa sivuun siirrettävistä suojista on ihan kokeilun arvoinen juttu, oli tekninen toteutus sitten millainen vain. Tai sitten vaan kokeilee aluksi teipata kinnerin pohjaan jotain joustavaa lycra-kangasta + siihen pitkittäiset viillot aukkojen keskelle. Sen verran iso pala, että reunat (ja teipit) on kaukana jalka-aukkojen reunoista, niin kankaalla on vähän enemmän joustovaraa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja PW »

Tänään rauhallisesti pojan luo, kaks kertaa auto ohitti risteyksessä vasemmalta, vaikka vilkku vasemmalle ja ryhmittäydyin. No oli tietonen, ett eihän ne vilkkuja näe, eikä ymmärrä ja peileistä pystyn hyvin seuraamaan mitä takana tapahtuu. Pitäskö kehittää joku irtokeppi, jossa hanska ja valo, millä näyttäs suuntaa?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja samuel »

PW kirjoitti:

Tänään rauhallisesti pojan luo, kaks kertaa auto ohitti risteyksessä vasemmalta, vaikka vilkku vasemmalle ja ryhmittäydyin. No oli tietonen, ett eihän ne vilkkuja näe, eikä ymmärrä ja peileistä pystyn hyvin seuraamaan mitä takana tapahtuu. Pitäskö kehittää joku irtokeppi, jossa hanska ja valo, millä näyttäs suuntaa?

Sellaset hoppa-fordin oranssit nousevat viitat, joiden päihin vielä vilkkuvalot.
Nyt ei kännykällä surffatessa löytynyt kuvaa tähän hätään.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja PW »

Meillä oli Ifassa semmoset, penskana nenälasissa sitä muistan töllöttäneeni.
Ehkä varotuskolmiosta vois rakentaa, narusta vedettävän.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Myöhästyneet onnittelut Questin johdosta.
Viimeinkin tulit järkiinsä kun ostit Velomobiilin :D
Hienoa, että itärajallekin ilmestyy näitä kummajaisia.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja terppa »

Kuplan vinkkareita saisi hyllytavarana http://www.aircooled.fi/tuote/1717/suun ... inkkari-6v
maailmalta varmaa edullisemmin?

Kuva

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja PW »

terppa kirjoitti:

Kuplan vinkkareita saisi hyllytavarana http://www.aircooled.fi/tuote/1717/suun ... inkkari-6v
maailmalta varmaa edullisemmin?

Kuva

Mihis tuon sitten kiinnittäs?
Jotenkin tuntus, ett käsimerkkiä simuloiva suunnanosoitin olis semmonen, mistä ei voi erehtyä ja minkä huomais helpoiten.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja terppa »

329201893624.jpg

Vähän kuin ennen Australiassa, toi on kirjasta joka on painettu v. 65.

Aika iso kynnys olisi ruveta koppaan reikiä pilkkomaan. vaihtoehtoja ei tule mieleen jollei tekis jonkun virtaviivaisen tötterön niskakyhmyn päälle tai ihan perään. Jälkiasennusmaku niistäkin jää

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja terppa »

Spämmätään nyt vielä vinkkari-idea mitä koskaan en jaksa toteuttaa :oops: vinkkari kopan kylkeen johonkin mistä sen saa vedettyä helposti kädellä pystyyn suuntamerkiksi. Kun vinkkari on sisällä niin toimii samalla sisävalona.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja janx »

Mitä jos vaan parantais niitä olemassa olevia vilkkuja?

Kuvia erilaisista vilkuista:
https://www.google.fi/search?q=led+turn ... 4F8haTNcoM:

Kramppeihin suosittelen kompressiolahkeita. Lämmittävät ja parantavat verenkiertoa. Esim. tämmösiä: https://www.addnature.fi/juoksu/juoksuv ... hkeet.html
Juomaksi jotain muuta kuin vettä. Se kun vain laimentaa entisestään suoloja.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Quest integroituu Imatralle

Viesti Kirjoittaja samuel »

Tuosta kuplan vinkkarista kääntää nivel 90° ja muotoilla aerodynaamisemmaksi. Viiksi olisi siis vaakatasossa kopan kyljessä, hiukan paksuimman kohdan takana niin ei häiritsisi ilmanvirtauksia ainakaan paljoa.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Vastaa Viestiin