Quest integroituu Imatralle

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
PW
KOM
Viestit: 15571
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 21 Huhti 2019, 14:41

Millä se kulkee?
3212019143727.jpg
Sillä se kulkee

Hyvää pääsiäistä ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15571
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 27 Huhti 2019, 19:50

Screenshot_20190427-194540.png

Twitteriin jouduin kinnerin kanssa, kävelykadulla tavataan tapahtumassa - Ketterä voitti jääkiekkomestaruuden ;)
Twiittaaja on kuulemma haaveillu kinneristä ja tiesi Velomobiel.nl sivut. Ehkä löytää viel tännekin ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15571
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 09 Touko 2019, 07:48

Päivittäin joutuu ihmettelemään kuinka autoilijat ohittavat kinnerin, huonossa näkyvyydessä (mäki, mutka ym) ja säännöllisesti risteyksissä :? Mikähän on suunnitelma jos joku tuleekin vastaan mutkan takaa tai kääntyy risyeyksestä vastaan? Antavat siis yleensä kinnerille hyvin tilaa ja ohittavat vastaantulijoiden kaistalta. Sitä kertaa odotellessa.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
takakeno
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 428
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja takakeno » 09 Touko 2019, 21:11

Keskiviikkona tapahtui juuri tällainen ohitus mutkassa ja tuli kaksi autoa vastaan.
Mahtui kuitenkin jotenkin.
T:Jere

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15571
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 10 Touko 2019, 10:32

Etuvaihtaja on edelleen semmonen, ett pienimmälle rattaalle joudun ketjun tyrkkäämään jalalla. Nyt on muutaman kerran käyny niin, ett ketju meneekin rattaan yli ja veto pois - hankala ylämäessä, varovast pitää laskee tien reunaan korjaamaan. Jännä, ett ketju ei mene rattaalle vaihtajan siirrolla mut sit kuitenkin jalalla menee liiankin pitkälle :?
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3194
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja Wacky » 10 Touko 2019, 14:20

PW kirjoitti:Etuvaihtaja on edelleen semmonen, ett pienimmälle rattaalle joudun ketjun tyrkkäämään jalalla. Nyt on muutaman kerran käyny niin, ett ketju meneekin rattaan yli ja veto pois - hankala ylämäessä, varovast pitää laskee tien reunaan korjaamaan. Jännä, ett ketju ei mene rattaalle vaihtajan siirrolla mut sit kuitenkin jalalla menee liiankin pitkälle :?

Oliko sulla kaksi vai kolme eturatasta?
Veikkaan et sulla on ketju kulunut sen verran et etuvaihtajan liikerata ei riitä pakottamaan sitä siirtymään isolta rattaalta pois. Jalalla sä voit aina tyrkätä niin paljon kun tarvii ja se liike voi olla liikaakin jolloin ketju menee rattaasta yli. Etuvaihtajan stopparia säätämällä saisit varmaan liikerataa kasvatettua sen verran että ketju siirtyy, mutta ketju voi alkaa laahaamaan häkin reunaan jos avaat rajoitin ruuvia liikaa. (kierrät low-ruuvia auki esim. puoli kierrosta aluksi)
Toinen vaihtoehto on että kitka etuvaihtajassa on kasvanut ja alaspäin vaihtaessa jousi ei jaksa enää vääntää ketjua tarpeeksi että se pääsisi alas.
Onko sun isoimmassa rattaassa tynkähampaita ollenkaan auttamassa siirtymistä? Niitä sais olla joku 6 kpl pitkin ratasta jotta vaihde vaihtuu helpommin.

Tähän vähän teoriaa ketjuista, kun ketju kuluu niin se pitenee kuten kaikki tietää jo varmasti. Pitenemisen seurauksena ketju taipuu myös sivusuunnassa helpommin. Eli kun ketju on uusi niin se tarvitset pienemmän kokoisen sivuttais vääntämisen vaihtajalla jotta ketju lähtee siirtymään rattaalta. Kun se on kulunut se taipuu pidemmälle väännettäessä eli vastustaa rattaalta siirtymistä eli tarvitsee suuremman sivuttais liikkeen että lähtee rattaalta.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15571
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 21 Touko 2019, 18:30

Perjantaina tein asiaa Lappeenrantaan, meno matka vähän tukkosta mut tulomatka suju paremmin, 1h20min/39km - taitaa olla miun enkka, vaikka ei tuota aina tuu kelloa katottua.
Maanantaina uus reissu, nyt taas mennessä oli helppoo ja vauhti samaa luokkaa, mut tullessa jalat alko oireilla ja Joutsenossa iski krampit. No hissukseen kotiin ja aina mäen päällä huilia.
Hyvähän se jos ees toiseen suuntaan kulkee ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15571
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 29 Touko 2019, 23:49

Vitsiksi luullu kun joku joskus puhunu kampikammionkattovalosta auton huollon yhteydessä ;)
Mut kinnerissä semmonen olis ihan tarpeellinen kun ei aina näe, millä eturattaalla ketju on tms. Täytynee joskus asentaa :mrgreen:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10411
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja jori » 30 Touko 2019, 08:34

PW kirjoitti:Vitsiksi luullu kun joku joskus puhunu kampikammionkattovalosta auton huollon yhteydessä ;)
Mut kinnerissä semmonen olis ihan tarpeellinen kun ei aina näe, millä eturattaalla ketju on tms. Täytynee joskus asentaa :mrgreen:
:D
Tuohan on myös hieno systemaattinen nimi kinnerille. Pitäähän kinnerilläkin olla sellainen. "Taidan mennä sinne kampikammiolla", tai - kampikehikolla, jos ilman katetta ajelee. 8)
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15571
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 30 Touko 2019, 08:55

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:Vitsiksi luullu kun joku joskus puhunu kampikammionkattovalosta auton huollon yhteydessä ;)
Mut kinnerissä semmonen olis ihan tarpeellinen kun ei aina näe, millä eturattaalla ketju on tms. Täytynee joskus asentaa :mrgreen:
:D
Tuohan on myös hieno systemaattinen nimi kinnerille. Pitäähän kinnerilläkin olla sellainen. "Taidan mennä sinne kampikammiolla", tai - kampikehikolla, jos ilman katetta ajelee. 8)

Questissähän on kampikammionvalo, johdon päässä - työvaloksi tarkoitettu. Ei tarvitse ku tehdä sille ripustus kampikammionkattoon, ni saadaan kampikammionkattovalo ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4153
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja jooseha » 30 Touko 2019, 09:34

PW kirjoitti:Vitsiksi luullu kun joku joskus puhunu kampikammionkattovalosta auton huollon yhteydessä ;)
Mut kinnerissä semmonen olis ihan tarpeellinen kun ei aina näe, millä eturattaalla ketju on tms. Täytynee joskus asentaa :mrgreen:

Juu ero on siinä että automiehellä vian perimmäinen syy on siinä että isopyörä heittää :wink:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15571
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 05 Kesä 2019, 16:10

tm kirjoitti:
PW kirjoitti:Tarpeeks kun tutkitaan, varmast löytyy vikkaa, vikkaa ;)
Kinneri kyljellään, huomasin vasemman etukiekon liikkuvan ylös/alas pari senttii - iskarissa jotain väljää? Pitääkö olla huolissaan? Tehdä jotain?

Tuo oli jo silloin, kun kinnerin hankin, ei estä ajamista. Jousi hieman kuoleentunut, tullut vapaaliikettä. Joustomatkaa on kuitenkin ollut vielä hyvin jäljellä, joten en hankkinut uusia jousia. Vapaaliike ei itseäni normiajossa haitannut. Jos häiritsee, niin jouset vaihtoon. Muussa tapauksessa ei muuta kuin kovaa ajoa :lol: .

Kolina tuntuu lisääntyvän mutta ei haittaa ajoa. Jos kuitenkin tilaan uudet jouset, onko eri vaihtoehtoja? Oliko niin, ett jotkut on vaihtanu jousien tilalle jotain muuta?
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4067
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja Nojanalle » 05 Kesä 2019, 16:35

PW kirjoitti:
tm kirjoitti:
PW kirjoitti:Tarpeeks kun tutkitaan, varmast löytyy vikkaa, vikkaa ;)
Kinneri kyljellään, huomasin vasemman etukiekon liikkuvan ylös/alas pari senttii - iskarissa jotain väljää? Pitääkö olla huolissaan? Tehdä jotain?

Tuo oli jo silloin, kun kinnerin hankin, ei estä ajamista. Jousi hieman kuoleentunut, tullut vapaaliikettä. Joustomatkaa on kuitenkin ollut vielä hyvin jäljellä, joten en hankkinut uusia jousia. Vapaaliike ei itseäni normiajossa haitannut. Jos häiritsee, niin jouset vaihtoon. Muussa tapauksessa ei muuta kuin kovaa ajoa :lol: .

Kolina tuntuu lisääntyvän mutta ei haittaa ajoa. Jos kuitenkin tilaan uudet jouset, onko eri vaihtoehtoja? Oliko niin, ett jotkut on vaihtanu jousien tilalle jotain muuta?

Jokohan sais ilmaiskaria . Vois säätää sit kovuutta sen mukaan , missä poljeskelee ja millä kuormalla.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3194
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja Wacky » 05 Kesä 2019, 17:24

Nojanalle kirjoitti:
PW kirjoitti:
tm kirjoitti:
PW kirjoitti:Tarpeeks kun tutkitaan, varmast löytyy vikkaa, vikkaa ;)
Kinneri kyljellään, huomasin vasemman etukiekon liikkuvan ylös/alas pari senttii - iskarissa jotain väljää? Pitääkö olla huolissaan? Tehdä jotain?

Tuo oli jo silloin, kun kinnerin hankin, ei estä ajamista. Jousi hieman kuoleentunut, tullut vapaaliikettä. Joustomatkaa on kuitenkin ollut vielä hyvin jäljellä, joten en hankkinut uusia jousia. Vapaaliike ei itseäni normiajossa haitannut. Jos häiritsee, niin jouset vaihtoon. Muussa tapauksessa ei muuta kuin kovaa ajoa :lol: .

Kolina tuntuu lisääntyvän mutta ei haittaa ajoa. Jos kuitenkin tilaan uudet jouset, onko eri vaihtoehtoja? Oliko niin, ett jotkut on vaihtanu jousien tilalle jotain muuta?

Jokohan sais ilmaiskaria . Vois säätää sit kovuutta sen mukaan , missä poljeskelee ja millä kuormalla.

Ei se ilmaiskarin säätö kinnerissä, varsinkaan edessä ole niin helppoa että sitä alkaa vaihtaa kovinkaan usein, mutta toimivat kuitenkin äänettömämmin kuin jouset.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10411
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja jori » 05 Kesä 2019, 17:58

Vapaaliikkeen voi täyttää kumibrikalla. Läpivientikumi voisi käydä tähänkin.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma


Palaa sivulle “Päiväkirjat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija