Re: Quest integroituu Imatralle
Tyhmänä kun en ymmärrä, ni kysyn: mikä tuon etutukivarren tarkoitus on?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Tyhmänä kun en ymmärrä, ni kysyn: mikä tuon etutukivarren tarkoitus on?
PW kirjoitti:Tyhmänä kun en ymmärrä, ni kysyn: mikä tuon etutukivarren tarkoitus on?
Estää kiekon eestaas liike ja samalla toimii virtuaalinivelen toisena nivelpisteenä? Ainakin kuvista pääteltynä.
.. Mietis mitä renkaalle käy kun tuuppaat jarrun pohjaan!
Pist ottaen sen toinen pää irti ja kokeile kädellä mitä vaikuttaa kiekkoon
Vielä kinneri liikkuu, meillä ei oo juurikaan lunta jäljellä, paitsi ohut kerros tän päivästä valkosta härmää.
Ajoradalta oon siirtyny kevareille, liukkauden pelosta ja itsevarjeluvaiston hiukan kasvaessa. Enpä tuota lunta kaipaakaan, pakkanen ei niikään haittaa.
Viikonlopun satoi vettä kun eilen läksin kinnerillä, olikin tosi raskasta ajaa tuo eka kilsa sorapintasta tietä kun renkaat uppos märkään tiehen. On se uskomaton ero kovaan pintaan, ainakin 15km/h tippuu vauhti. No asfaltillehan nää on tarkotettu
Eturenkaiden hankautumisesta - huomasin äsken, että 28mm durano ei enää ylety hankaamaan oikealla puolen kuten 35mm kojakki, vaan pyörii vapaasti. Huomasin myös, ettei vasemman puolen kojakkikaan hankaa siihen tukivarren niveleen, ottaa takaa lokarin reunaan ensin kiinni. Jotain eroa noissa puolissa siis on.
.. Poikittaistukivarret varmaankin hieman er pituiset, tai niiden sisäpään kiinnityspisteet epäsymmetristi keskilinjan suhteen. Sitä puolta missä ottaa ensin sisäpuolelta kiinni kun pyörittelee pidemmäksi, pitäisi pitäisi renkaan keskittyä paremmin pyöräkoteloon.
Puuhassa menee tietty aurauskulmat samalla vinksalleen, joten nekin täytyy vielä säätää
Ja nämä sit ihan periaatepohjalta ja perustuu siihen olettamukseen, että poikittaistukivasissa on mahdullisuus muuttaa niiden pituutta.
PW kirjoitti:Viikonlopun satoi vettä kun eilen läksin kinnerillä, olikin tosi raskasta ajaa tuo eka kilsa sorapintasta tietä kun renkaat uppos märkään tiehen. On se uskomaton ero kovaan pintaan, ainakin 15km/h tippuu vauhti. No asfaltillehan nää on tarkotettu
Sama homma triken kanssa. Yritin säästää aikaa saunareissulla oikaisemalla hiekkapintaisen ulkoilutien kautta. Matkassa säästin, ajassa hävisin.
MikaH kirjoitti:PW kirjoitti:Viikonlopun satoi vettä kun eilen läksin kinnerillä, olikin tosi raskasta ajaa tuo eka kilsa sorapintasta tietä kun renkaat uppos märkään tiehen. On se uskomaton ero kovaan pintaan, ainakin 15km/h tippuu vauhti. No asfaltillehan nää on tarkotettu
Sama homma triken kanssa. Yritin säästää aikaa saunareissulla oikaisemalla hiekkapintaisen ulkoilutien kautta. Matkassa säästin, ajassa hävisin.
Kolme uraa on enemmän kuin yksi ja lisänumero, joka on tapaus kaksipyöräisellä. Erityisesti kinnerin pienet ja kapeat eturenkaat uppoavat pehemeään alustaan pahasti ja tuottavat valtavasti vastusta. Kinneri olisi paljon käyttökelpoisempi talvella, jos etupyörät olisivat edempänä. Paino olisi paremmin vetävällä, ja usein suuremmalla, takapyörällä ja etupyörät liikkuisivat kevyemmin.
Melkeistä ei oteta mut läheltä piti, ettei eilen audi tullu kylkeen liikenneympyrässä. Kiersin ympyrää kevarilla myötäpäivää kun ympyrästä yrittää poistua auto. No molemmat sai kulkineensa pysäytettyä, itseltä pääsi pari kirosanaa - kun ei voi koskaan luottaa Audi jarrutti niin kovaa, ett moottorikin sammui. Pimeää oli mutt valothan Questissä tietenkin oli päällä. Tarkkana pitää olla.
tuli vain mieleen: onko velomobiilissa
kyljissä mitään heijastavaa materiaalia.
jos ei ole niin kannattais laittaa jotain
heijastavaa ääreismerkintätarraa esille.
Alvella taitaa olla aika isot heijastin-
tarralla (tai -maali?) peitetyt alueet
sekä nokassa että peräpäässä mitkä
ylettyvät myös sivuille.
Toivottavsti nopeutesi ei ylittänyt 7,8 km/h. Kolarin sattuessa olisit saattanut olla osasyyllinen.
Poliisin mukaan se on liian suuri tilannenopeus ajoneuvolle ei väistämisvelvollisella tiellä.
wwhv kirjoitti:tuli vain mieleen: onko velomobiilissa
kyljissä mitään heijastavaa materiaalia.jos ei ole niin kannattais laittaa jotain
heijastavaa ääreismerkintätarraa esille.
Omassa on heijastimet keulalla ja takana, joissain uudemmissa taitaa olla enemmän.
Ainahan niitä vois olla enemmän, sitä en usko, ett nää päälleajoyritykset loppuu jos näiden kuskien keskittyminen ei parane.
Muok. Vetäsin pari metrii heijastinteippii kylkeen.
tässä on kuva Alve-tyylistä. nuo vaaleat/harmaat alueet
on käsittääkseni heijastavaa materiaalia.