Quest integroituu Imatralle

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3446
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja Vilijami » 29 Huhti 2018, 11:25

No entäs jos niskakyhmyn päällä olevaan takavalon kiinnikkeeseen tekis pystysaranoidun nuolen joka normaalisti ajossa osoittaa taakse, ja sitten kääntyessä nykäisee narulla joko oikealle tai vasemmalle. Selviääkö idea ilman kuvaa?

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3749
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja jooseha » 29 Huhti 2018, 11:26

Hankala tuollaista on koria puhkomatta saada siistin näköiseksi. Reiän tekemällä ja hieman kuitutöitä päälle saa näyttämään alkuperäisasennukselta. Näkyvyyttä rajoittaa se että leveimmässä kohdassa on etukiekko eli siihen ei mahdu vinkkari.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 29 Huhti 2018, 11:53

Vilijami kirjoitti:No entäs jos niskakyhmyn päällä olevaan takavalon kiinnikkeeseen tekis pystysaranoidun nuolen joka normaalisti ajossa osoittaa taakse, ja sitten kääntyessä nykäisee narulla joko oikealle tai vasemmalle. Selviääkö idea ilman kuvaa?

Tässä vois olla idea, se nuolihan vois osottaa ylös suoraan ajaessa ja käännyttäessä, sen sais nykästyä kääntymisen suuntaan. Tarpeeks pitkä nuolenmuotonen valo.
Pelkkä vilkku kinnerin kapeassa perässä, ei välttämättä kerro perässä ajavalle, ett kummallinenkulkija on kääntymässä.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
janx
Sisällöntuottaja
Viestit: 1812
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja janx » 29 Huhti 2018, 11:54

Kyhmyyn on tarjolla myös kaupallista osoitinta: https://www.google.fi/search?rlz=1C1AVN ... p4nMBcPdzg

Nämä tietenkin perävaloiksi... :lol:
Kuva
Nojakit: CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-) ja 20/26 SWB Fenix (08/17-) | Pystyt: Tunturi eDonna 28/250
IRC-keskustelua kanavilla #nojakki@IRCnet ja englanniksi #hpv@OFTC -Mikä on IRC? | WhatsApp: E-Suomen nojapyöräilijät

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 01 Touko 2018, 09:24

Muutaman päivän kinneröintikokemuksella vaikuttaa, ett Imatran asemakaava ja liikenneratkasut on suunniteltu nimenomaan kinnerille ;) Imatran keskustahan on vanha vitsi, sitä ei ole - vaan on useita keskittymiä, joiden välillä erilaisia reittejä valittavana. Kuitenkin etäisyydet on aika pieniä kun lähtö on maantieteellisestä keskipisteestä. Viime vuosina on vielä rakennettu paljon liikenneympyröitä, kokonaismäärä taitaa olla 17 - ne pätkivät mukavasti matkaa ja vauhtia joten kinnerillä pysyy paremmin autojen vauhdissa. Ympyrät on myös helpompi ajaa ku risteykset ja ne on myös vähentäneet liikennevaloja. Lisäksi pyöräteitäkin on ihan kiitettävästi vaihtoehdoksi, ajoradalle.
Suurkiitos siis Imatran kinneriystävällisestäasemakaavasta Alvarille!
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9760
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja jori » 01 Touko 2018, 10:13

PW kirjoitti:Muutaman päivän kinneröintikokemuksella vaikuttaa, ett Imatran asemakaava ja liikenneratkasut on suunniteltu nimenomaan kinnerille ;) Imatran keskustahan on vanha vitsi, sitä ei ole - vaan on useita keskittymiä, joiden välillä erilaisia reittejä valittavana. Kuitenkin etäisyydet on aika pieniä kun lähtö on maantieteellisestä keskipisteestä. Viime vuosina on vielä rakennettu paljon liikenneympyröitä, kokonaismäärä taitaa olla 17 - ne pätkivät mukavasti matkaa ja vauhtia joten kinnerillä pysyy paremmin autojen vauhdissa. Ympyrät on myös helpompi ajaa ku risteykset ja ne on myös vähentäneet liikennevaloja. Lisäksi pyöräteitäkin on ihan kiitettävästi vaihtoehdoksi, ajoradalle.
Suurkiitos siis Imatran kinneriystävällisestäasemakaavasta Alvarille!

Tärkeä näkökulma tuotavaksi esiin tulevaisuuden liikenneinfran suunnittelijoille. :D

Kapea ajoneuvo voi ajaa ympyrästä läpi oikaisten niin, että nopeutta ei tarvitse hidastaa lainkaan. Leveä ja painava auto joutuu liikkumaan hitaammin ympyrää kiertäessään, jolloin kapea ja kevyt saa edun ja turvallisuus tulee huomioitua luonnollisesti, kun mahdollisessa törmäyksessä enemmän vahinkoa aiheuttavat painavat ajoneuvot joutuvat hidastamaan ympyrään.

Kapea kinneri pääsee ympyrästä, kuin koira veräjästä, juosten läpi, jolloin bemarikuskia pännii autonsa hitaus ja ostaa kinnerin. :mrgreen:

Paljonkos Tainionkoskentiellä on nopeusrajoitus. Yritin katsoa googleviewillä, mutten löytänyt yhtään merkkiä. :shock: Voiko tuolla ajaa ihan huoletta ajoradalla, vai tarvitseeko pinniä kinnerillä nopeus viiteen- tai kuuteenkymppiin. :?
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 01 Touko 2018, 11:05

Eiköhän se suurimmaks osaks oo 50km/h Tainiontiellä, kulmien päässä lyhyt 40km/h pätkä. En oo tuota tietä kinnerillä viel ajanu, siinä autot ajaa kumminkin kuuttakymppii ja mansikkalan päässä on parit valot, en tiedä huomioiko nuo kinneriä. Siinä menee kumminkin Vuoksen vallilla hieno pyörätie, hiekkapinnalla ja alhaalla Tainionkoskentienvarressa toinen kevari, jota pääsee hyvin.
Tässä länsipuolella on 50:n rajotus ja ainakin tuohon loivaan alamäkeen saan vauhdin kiihytettyä siihen. Ympyrästä vanhalle sillalle, Asemäentietä ylös ja Karhumäenkatua pääsee mansikkalan kaupoille :)
Kulmien läpiajossa pientä estettä, ajoradalla valoristeys ja kevarin valoissa nöyryytysnappi mutt monesti sitä on joku painamassa.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 04 Touko 2018, 09:58

Hip hei, eilen sain ylimääräsen kusiletkun pois ny alotan kinneristin elämän taas, uudestaan ja oikeesti! Kelikin näyttää sopivan kalseelta, jäähdyttää vähän hikeä.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2717
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RE: Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja tm » 04 Touko 2018, 11:32

PW kirjoitti:Hip hei, eilen sain ylimääräsen kusiletkun pois ny alotan kinneristin elämän taas, uudestaan ja oikeesti! Kelikin näyttää sopivan kalseelta, jäähdyttää vähän hikeä.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 04 Touko 2018, 13:32

Peukkuu tulee tuol kadullakin 8)
Nyt jäi miullakin kenkä lukkoon kiinni, tautia liikkeellä :? Otin hyvin vähän käytetyt kengät käyttöön mutt yks ruuvi oli klossista tippunu. Kinnerissä se onkin hiukka hankalaa irrottaa, onneks miul oli nauhat löysällä :)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 06 Touko 2018, 17:00

Yks auto käänty eteen pitkässä alamäessä, piti varovasti jarrutella - ei mitään paniikkia mut hiljentämään jouduin, eikä se auto pitäny mitään kiirettä siinä edessä. Liikenne ympyrää lähestyessä tajusin liian myöhään, ett se pysähtyy. No mitään ei sattunu, hajurakoo pitää vaan jättää lisää ja jarruvaijereita kiristää. Menee Saukin jarrunsäätövideo tarkempaan syyniin ;)
Kuinkahan hyvät kinnerin jarrut voi olla kun en vielä paremmasta tiedä? Pysähtyykö siinä ku normi autokin?
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2717
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja tm » 06 Touko 2018, 18:50

PW kirjoitti:Yks auto käänty eteen pitkässä alamäessä, piti varovasti jarrutella - ei mitään paniikkia mut hiljentämään jouduin, eikä se auto pitäny mitään kiirettä siinä edessä. Liikenne ympyrää lähestyessä tajusin liian myöhään, ett se pysähtyy. No mitään ei sattunu, hajurakoo pitää vaan jättää lisää ja jarruvaijereita kiristää. Menee Saukin jarrunsäätövideo tarkempaan syyniin ;)
Kuinkahan hyvät kinnerin jarrut voi olla kun en vielä paremmasta tiedä? Pysähtyykö siinä ku normi autokin?

Itellä ei ole isommista 90-millisistä rumpujarruista kokemusta, sanovat niiden olevan luonnollisesti paremmat kuin Questissa olevat 70-milliset. Mangossakin oli taannoin 70-milliset. Tuskin niilläkään tehokkuudessa autotasolle päästään.

Jarruvaijereiden vaihto (tai vähintään voitelu) auttaisi oman osansa jarrutehoon. Varajarruvaijerit ja -kuoret (+vaijerin katkaisupihdit) kuuluivat kauppaan, kun en niitä kerennyt laittaa paikalleen ennen myyntiä.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11815
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja jviirret » 06 Touko 2018, 19:25

tm kirjoitti:Jarruvaijereiden vaihto (tai vähintään voitelu) auttaisi oman osansa jarrutehoon.


Ehdottomasti, ne kuivuu ja kuluu pikku hiljaa ja huomaamattomasti. Vuosia huoltamattomana oleet vaijerit kun huoltaa kunnolla niin saa helposti tuplattua jarrutustehon.

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 794
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: Vantaa Länsimäki

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja Stapani » 06 Touko 2018, 20:49

Kun vauhdit kasvaa, pitää mun Questilla ennakoida paljon aikaisemmin
kuin esim. kilpapyörällä tai Catrikellä ajaessa. Ei ne jarrut tosiaankaan mitkään
auton veroiset ole......Kaikki ennakointi tosin ei mene jarrujen piikkiin, vaan myös
sen että kääntösäde on rajoitettu ja ihan miten/minne vaan et voi väistää
tarpeen vaatiessa
Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quest integroituu Imatralle

ViestiKirjoittaja PW » 07 Touko 2018, 15:15

Aamulla kinnerin nokka kohti Lappeenrantaa, sairaalassa olis tarkastus. Reitti on tuttu, eihän siinä ihmeitä - tasasella vauhti rauhallisesti polkien 30km/h ja huiput isoimmassa alamäessä 60, ilman kauheeta polkemista. Tuossa vauhdissakin pysy viel hanskassa, toki vaatii jo keskittymistä.
Joutsenossa kaupasta juomaa, paikalliset pultsarit päivitteli ja kyseli ihmeissään. Loppumatka Lappeerantaan aika tasasta ja helppoo, Muukonkangasta myöten, tuulimyllyjen alta. Aikaa jäi, ni ajoin linnotukseen - sitä mukulakivikatua noustessa, iski molemmat reidet kramppiin. Juopottelin vähän, venyttelin ja oottelin - meni ohi. Kehruuhuoneelle syömään, siellä tapasin vanhan tutun ja kinneristä tuli tietty puhetta ;) Seurassaan hällä oli mies, joka olikin foorumia lueskellu ja kinneristäkin kait haaveillu. Rohkeesti vaan kirjautumaan!
Syöminen varmaan autto ja toi suoloja lihaksiin - lisäksi oli hyvää!
Nyt kaverin venettä kuorin pressun alta - kotimatka viel eessä, ehkä Ilottulan kautta ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.


Palaa sivulle “Päiväkirjat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa