Sivu 7/55

Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 07 Touko 2018, 19:29
Kirjoittaja PW

Ilottulan tie käy välillä Saimaan rannoilla, oikeen mukava kinnerillä posottaa - ylämäki, alamäki vuorottelee ja kauniit maisemat, eikä tartte kevarikäännöksiä ja risteyksiä varoa.
Imatran päässä ajoin Aholan tietä, siinäkin on monen kilsan alamäki kotiin päin - tulee varmaan käytettyä ainakin tähän suuntaan. Urheilijapyöräilijöitä tuli Rantatiellä vastaan aika pitkä letka - monta peukkua tuli sieltäkin.
Ps. nyt on just ne päivät ku huomaa sen päivän tai kahden eron, mikä Imatran ja Lappeenrannan välillä on. Lappees koivut vihers, eli hiirenkorvalla ja kotona vain joissakin koivuissa näkyy vihreetä.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 08 Touko 2018, 10:05
Kirjoittaja PW

Imatrankoski – Valtakatu https://goo.gl/maps/WKiFFfpiiqE2
Tuossa viel eilinen reitti.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 08 Touko 2018, 11:09
Kirjoittaja PW
482018105623.jpg

Akkuna tässä on tommonen pieni, en muista monenko voltin :? Sillä toimii kiinteät taka- ja etuvalot, vilkut, sekä töötti. Nopeesti loppu virta tuosta, eilen lpr reissulla jo takas lähtiessä, oli akku tyhjä. Kuitenkaan en koko aikaa pitäny sähköjä päällä, yleensä sammutin pysähdyksen ajaksi - en usko, ett kolmea tuntii olis yhteensä ollu valot päällä. Onkohan tuo vaan liian pienikokonen, purkaako akkua joku laite vai onko akku jo tiensä päässä?
Tuossa on siis joku laite, mikä muuntaa voltit oikeiksi n. 6V jos ymmärsin oikein akun volttimäärät voi olla jossain rajoissa, en vaan muista missä :?
Toinen akku käyttää lisätakavaloa, se taas riittää useammaks päiväks. Tietyst siinä on vaan yks lamppu, en oo noiden lamppujen tehoihinkaan perehtyny :? Lisä akussa on usb liitännät, eli on vissiin yleisesti käytössä esim kännyköiden lisäakkuna.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 08 Touko 2018, 13:11
Kirjoittaja Härski

Taitaa olla akku sökönä. Mulla on vastaava akku ja muistaakseni puoliteholla-mikälie 900 lumenen lamppu- toimii 10 tuntia.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 08 Touko 2018, 15:26
Kirjoittaja tm
PW kirjoitti:

...Akkuna tässä on tommonen pieni, en muista monenko voltin :? Sillä toimii kiinteät taka- ja etuvalot, vilkut, sekä töötti. Nopeesti loppu virta tuosta, eilen lpr reissulla jo takas lähtiessä, oli akku tyhjä. Kuitenkaan en koko aikaa pitäny sähköjä päällä, yleensä sammutin pysähdyksen ajaksi - en usko, ett kolmea tuntii olis yhteensä ollu valot päällä. Onkohan tuo vaan liian pienikokonen, purkaako akkua joku laite vai onko akku jo tiensä päässä?
Tuossa on siis joku laite, mikä muuntaa voltit oikeiksi n. 6V jos ymmärsin oikein akun volttimäärät voi olla jossain rajoissa, en vaan muista missä :?
Toinen akku käyttää lisätakavaloa, se taas riittää useammaks päiväks. Tietyst siinä on vaan yks lamppu, en oo noiden lamppujen tehoihinkaan perehtyny :? Lisä akussa on usb liitännät, eli on vissiin yleisesti käytössä esim kännyköiden lisäakkuna.

Olethan muistanut ottaa akun piuhan/liittimen irti kinneristä aina ajon jälkeen (niin kuin sanoin myydessä)?
Jos et, niin tuo jännitemuuntimen led-näyttö palaa koko ajan -> ei ihme jos akku on tyhjentynyt.
Jos olet irrottanut, mutta akku tyhjenee muutamassa tunnissa, niin se on kyllä sökö.

Samainen akku on ollut mulla pyöränlamppukäytössä, paria tuntia pitempää ei ole ollut yhtäjaksoisesti päällä (siinä oli tosin tehokkaampi lamppu...).

Questiin laitoin siis tällaisen jännitemuuntimen, jolla akun jännite voi olla välillä 5 - 25 V:
https://www.aliexpress.com/item/5-25V-B ... 0.0.B6ZAYR


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 08 Touko 2018, 15:30
Kirjoittaja samuel
tm kirjoitti:
PW kirjoitti:

...Akkuna tässä on tommonen pieni, en muista monenko voltin :? Sillä toimii kiinteät taka- ja etuvalot, vilkut, sekä töötti. Nopeesti loppu virta tuosta, eilen lpr reissulla jo takas lähtiessä, oli akku tyhjä. Kuitenkaan en koko aikaa pitäny sähköjä päällä, yleensä sammutin pysähdyksen ajaksi - en usko, ett kolmea tuntii olis yhteensä ollu valot päällä. Onkohan tuo vaan liian pienikokonen, purkaako akkua joku laite vai onko akku jo tiensä päässä?
Tuossa on siis joku laite, mikä muuntaa voltit oikeiksi n. 6V jos ymmärsin oikein akun volttimäärät voi olla jossain rajoissa, en vaan muista missä :?
Toinen akku käyttää lisätakavaloa, se taas riittää useammaks päiväks. Tietyst siinä on vaan yks lamppu, en oo noiden lamppujen tehoihinkaan perehtyny :? Lisä akussa on usb liitännät, eli on vissiin yleisesti käytössä esim kännyköiden lisäakkuna.

Olethan muistanut ottaa akun piuhan/liittimen irti kinneristä aina ajon jälkeen (niin kuin sanoin myydessä)?
Jos et, niin tuo jännitemuuntimen led-näyttö palaa koko ajan -> ei ihme jos akku on tyhjentynyt.
Jos olet irrottanut, mutta akku tyhjenee muutamassa tunnissa, niin se on kyllä sökö.

Samainen akku on ollut mulla pyöränlamppukäytössä, paria tuntia pitempää ei ole ollut yhtäjaksoisesti päällä (siinä oli tosin tehokkaampi lamppu...).

Questiin laitoin siis tällaisen jännitemuuntimen, jolla akun jännite voi olla välillä 5 - 25 V:
https://www.aliexpress.com/item/5-25V-B ... 0.0.B6ZAYR

Onks tuossa 18650-liion kennoja? Jos on niin multa löytyy neljän setti kun vaan ehdin tässä testailla kennoja.
Litiumkennoja muuten saa lähettää postilla vaikka kuinka paljon kerralla sillä ehdolla että yhden kennon/kennonipun kapasiteetti on alle 10Wh.
Nimim. 140 irtokennoa yhdessä paktissa.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 08 Touko 2018, 15:38
Kirjoittaja PW

Kyllä oon yleensä piuhasta sammuttanu, jarruvalotkin taitaa jäädä palamaan jos piuha jää kiinni. Täytyy viel seurata miten kauan tuo oikeesti kestää.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 08 Touko 2018, 16:22
Kirjoittaja vph

Ai, Petri on päätynyt kinnerikoplan kuskiksi! Isosti onnitteluja ja kamalasti hyviä kilometrejä!


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 08 Touko 2018, 16:29
Kirjoittaja PW

Kiitos, vaan kiitos kaikille onnittelijoille yhtäläisesti ja tasapuolisesti!


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Touko 2018, 17:11
Kirjoittaja PW

Imatrankosken silta rempassa, kevarikulkijoita hyppyytetään puolelta toiselle, joten oon ajanu kinnerillä ajorataa kulmien läpi. Tuntuu olevan paras reitti, valoistakin pääsee hyvin kun autoliikennettä on tiheästi. Hyvästi siltojen kevarit ja koskeen toljottavat turistit ;)
Vuoksen ylittävistä neljästä sillasta on kaks remontissa, 6tien silta vissiin syksyyn asti 1kaista kiinni - laakeri vika, pitkähkö toimitusaika :(


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Touko 2018, 17:58
Kirjoittaja PW
492018174950.jpg

Pikkukanistereita vois kokeilla säilytyslootina kun kinnerillä kulkiessa tarttee kaikenlaista muka olla mukana. Varavaatteet, työkalut, matkaeväät ym vois kulkee noissa mukavasti - aika monta mahtuu penkin taakse ja sivuille. Menee testiin ;)
Jotain telineitä pitää viritellä myös kännykälle, laseille, mittarille, akuille ym.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Touko 2018, 20:28
Kirjoittaja tm
PW kirjoitti:
492018174950.jpg

Pikkukanistereita vois kokeilla säilytyslootina kun kinnerillä kulkiessa tarttee kaikenlaista muka olla mukana. Varavaatteet, työkalut, matkaeväät ym vois kulkee noissa mukavasti - aika monta mahtuu penkin taakse ja sivuille. Menee testiin ;)
Jotain telineitä pitää viritellä myös kännykälle, laseille, mittarille, akuille ym.

Jos kaipaa noiden kanisterien lisäksi ”joustavamman” muotoista ja kokoista säilytystilaa, niin esim. joku tämän tyylinen toimii: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Mat ... 000036458/


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Touko 2018, 23:33
Kirjoittaja Saukki

Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 10 Touko 2018, 08:34
Kirjoittaja PW

Joo, pussitkin toiminee ehkä molempi parempi.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 10 Touko 2018, 08:42
Kirjoittaja PW

Tuttu kaveri pyys tänään käymään maastopyöräporukan talkootyömaalle, kinnerillä näyttäytymään. Rakentavat pump track rataa - lasten maastopyöräkoulua siellä ainakin pitävät, täytyy käydä kattomassa ;) Ei varmaan tartte Questillä tuota rataa testata, toivon ;)