Sivu 3/7

Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 24 Heinä 2019, 23:48
Kirjoittaja tm
jori kirjoitti:

Oijoi, mitä tapahtui. Kaaduitko pyörällä?
Käsi kantositeessä, vai ihan kipsissä?

Pyörälläpä hyvinkin, PYSTYpyörällä :) .
Poljin tökkäsi maastolenkillä vauhdissa kiveen, kellahdin nurin ja tömähdin tantereeseen oikea olkapää edellä.
Käsi on vielä kantositeessä, mutta yritän pikkuhiljaa vähentää sen käyttöä.
Solisluun pää törröttää pattina olkapään yläpuolella, pitäisi kuulemma itsekseen asettua paikalleen jos on asettuakseen...


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 25 Heinä 2019, 00:01
Kirjoittaja PW

No huh :shock: on ne vaarallisia nuo pystyp... Toipumisia.


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 25 Heinä 2019, 15:08
Kirjoittaja torneol

Liikkeelle lähtö onnistuu jo kohtuudella. Puomia jatkoin lisää, kun meinaa polvet osua jarrukahvoihin. Kai tässä pitäisi aktivoitua kammen lyhennys operaatiossa.


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 25 Heinä 2019, 22:16
Kirjoittaja torneol

Lisää metrejä Bentsillä. Rouva testasi triken ja niinpä sitä sitten kimpassa poljettiin Keravalle syömään :lol:.

Vauhti alkaa pikkuhiljaa nousta, kun luottamus itseen ja pyörään kasvaa. Tänään tuli poljettua 41 kilsaa.


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 25 Heinä 2019, 22:19
Kirjoittaja jooseha

Kuis ohjaus sujuu?


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 26 Heinä 2019, 00:36
Kirjoittaja torneol

Kyllä se vielä on vähän huteraa. Sun vinkki siitä, että kyynerpäät kylkeen kiinni oli tänään tarpeen monta kertaa :mrgreen:.

Hankalin kohta tuntuu olevan, kun rullaa mäen alas polkematta ja aloittaa uudelleen vetoa. Siinä meinaa tulla aina heilahdus, etenkin jos jäi vähän liian pieni pykälä päälle.

Jotenkin siinä ohjauksen keskiasennossa tuntuu mukamas joku pykälä tai sitten mä kuvittelen. Kiristin tänään tillerin alla olevaa pulttia, jonka alla on kai se ohjauslaakeri. En tiedä, vedinkö vähän liian tiukalle.

Onko antaa jotain ohjetta kampikeskiön etäisyydestä? Painamalla jalka suoraksi, niinkö se oli? Normi ajossa vähän koukussa. Vai?


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 26 Heinä 2019, 07:06
Kirjoittaja jooseha

Hyvä että helpottuu :)
Perinteinen karkea ohje polkimin etäisyydelle on polkimen oleessa kauimpana jalan pitäisi olla suorana kantapää polkimella. Toimii nojakillakin. Siitä on hyvä lähteä hienosäätämään tuntemuksien mukaan. Jalka ei oikene ajettaessa aivan kokonaan,
Kuva


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 26 Heinä 2019, 23:09
Kirjoittaja torneol

Tuo pitää vielä kerran kunnolla tutkia. Tänään tuli tällättyä varusteita pyörään. Pumppu, nopeus / matkamittari ja AirZound. Vielä pitää normi pirikello hommata, ettei tartte turhaan jalankulkijoita säikytellä.

Sitten syksyä varten etuvalo, takanen on jo.


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 27 Heinä 2019, 17:41
Kirjoittaja torneol

Tänään tuli 36 kilsaa lisää, yhden trike kuskin tapaamisen ja yhden kaatumisen kanssa :oops:.

Kylillä on pyörätietä revitty auki jonkun rempan takia ja siinä on just semmoista sopivaa sepeliä reunassa. Varovasti koitin mennä ja kohta huomasin, että vasen käsi otti kiinni työmaan aidasta ja seuraavana olikin eturengas osin siellä aidan alla ja ukko oikealla kyljellä :mrgreen:. Onneksi ei käynyt kovin pahasti. Keräilin ylpeyden rippeet ja jatkoin matkaa.

Heti kuitenkin huomasin, että jotain feelua on. Etuvaihtaja otti ketjuihin kiinni ja pika-analyysillä totesin, että puomi oli vähän kiertynyt. Sain sitä sen verran entrattua, että selvisin viimeiset 5 km kotiin. Oikaisin puomin ja laitoin ostoslistaan 5 mm kuusiokolo avaimen :P.


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 28 Heinä 2019, 16:29
Kirjoittaja torneol

22 kilsaa lisää. Vanhasta ketjusta lukemani vinkit kannattaa minusta laittaa tonne foorumille "Yleistä nojapyöräilystä" kohtaan stickyksi otsikolla "Näin ajat nojapyörällä" tai muuta vastaavaa. Ohjeet oli tosi hyviä ja vinkit oikein tarpeellisia näin aloittelijan näkökulmasta.

Se thredi oli siis tämä:

http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=7&t=4112

Ja siitä nimimerkin Vaaka ekasta postauksesta lähtien. Hyviä vinkkejä antaa ainakin Vaaka ja Premnas.


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 05 Elo 2019, 19:59
Kirjoittaja torneol

Tänään taas makoilua. Olisko neljä päivää väliä ollut, niin fiilis oli miltei sama kuin alussa. Hirveetä haparointia ja melkein lipat tossa hiekkatiellä.

Kyllähän se sitten viiden, kuuden kilsan jälkeen alkoi palautua mieleen. Johtopäätöksiä sen verran, että alussa ei paranisi liikaa taukoja pidellä :mrgreen:.

Huomenna siis pyörällä töihin :lol:.


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 06 Elo 2019, 22:26
Kirjoittaja torneol

Pyörällä töissä. Huomaan tulleeni hiton varovaiseksi irto hiekalle. Liekö 1" 1/8 kumilla osuutta asiaan :mrgreen:?

Mielessä on käynyt triken helppous ajamiseen. Kuitenkin Bentsin nopeus ja satunnaisesti löytyvä rentous koittaa kannustaa jatkamaan. Liekö sitten korkeammalla pyörällä / paksumpi kumisella olisi helpompaa? Mene ja tiedä. Toistaiseksi jatketaan tolla.

Tossa olis kympin pätkä ihan uutta pyörätietä Korson asti, mutta vähän ne työnaikaiset irtohiekat siellä vielä hirvittää...


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 07 Elo 2019, 01:23
Kirjoittaja ajarmala
torneol kirjoitti:

Pyörällä töissä. Huomaan tulleeni hiton varovaiseksi irto hiekalle. Liekö 1" 1/8 kumilla osuutta asiaan :mrgreen:?

ETRTO -mittana tuo lienee 28 (mm)?


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 07 Elo 2019, 06:09
Kirjoittaja torneol

Kyllä. Melkoiset sirkkelin terät ne on. Kovin paljon leveämmät ei oikein edes mahdu.


Re: Tw Bents Mustang, ensi puraisu

Lähetetty: 07 Elo 2019, 10:57
Kirjoittaja Premnas

28mm ei ole hiekalla kovin mukava, varsinkaan jos on paljon irtokiviä. Kyllä sillä nyt ajelee jos pinta ei upota liikaa mutta onhan se asvaltille ennemmin suunniteltu. Siinähän se juttu onkin, punnita mikä rengas on paras omaan käyttöön. Jos ajelee enemmän hiekka- kuin päällystettyjä teitä, harkitsisin jotain muuta rengasta ehdottomasti. Kyllä ne hankalat kohdat menevät sitten vaikka taluttamallakin, vaikka se onkin vähän rasittavaa, mutta kannattaa pohtia just mikä on se pääsääntöisin ajoalusta ja sen mukaan omaan käyttöön sopivat kompromissirenkaat.