Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Koulut alkanu, nyt pitäs keulii kinnerilläkin - eikö ne muuta keksi?

No keuliminen on se ensimmäinen temppu joka pyörällä opetellaan sen jälkeen kun liikkeelle lähdöt ja pysähtymiset onnistuu. Mitä pidemmästi pyörällä osaa keulia sitä coolimpi tyyppi oot ja jotka ei pääse edes "kulmaan" on lokeroidaan "noobeiksi" tai vanhuksiksi.

Lainaappa jostaki vaikka potkulautaa ja lähde sillä rullaileen niin eiköhän jostaki huudella "heitä whippi" tjsp. ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja janx »

Mulla on hämärä muistikuva, että parissakin Simpsonien jaksossa näkyy nojakki. Yhdessä hippi lähtee sillä keulien. :wink:
Kuva

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Vanhemmat (minuakin vamhemmat) herrat tietävät mikä on kinneri ja tunnistavat Questin kinneriksi.
Tämän päiväinen kohtaaminen: "Ai nyt saa taas kinnerilläkin ajaa" Olin vähän ymmälläni, kuinka niin?
50 luvulla oli kuulemma kielletty - enpä ollut kuullutkaan :? Mutta ilmeisesti poliisi oli kieltänyt heidän omatekosella puisella kinnerillä ajamisen, oli liian heikkoa tekoa ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mulle huudettiin eilen auton ikkunasta toi "keuli". Ei noihin jaksa enää reagoida.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

Premnas kirjoitti:

Mulle huudettiin eilen auton ikkunasta toi "keuli". Ei noihin jaksa enää reagoida.

Huuda takaisin, että "keuli itse autollasi ensin". :twisted:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Wacky »

jori kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Mulle huudettiin eilen auton ikkunasta toi "keuli". Ei noihin jaksa enää reagoida.

Huuda takaisin, että "keuli itse autollasi ensin". :twisted:

Paljon parempi käyttä Sallan vastausta tuohon: Kyllä se sullakin vielä joskus alkaa keulii!
Menee teinipojat yleensä ihan hämilleen ja pahimmillaan kaverit mollaa riippuen kelle tuo aukeaa ekana.

sv
Viestit: 112
Liittynyt: 14 Heinä 2013, 20:10

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja sv »

Olin tänään normaalilla lenkillä, yli 30km, pyörätie menee Vuorentaan koulun vierestä, Hämeenlinna,ehkä toisen luokan oppilaat olivat ulkoilutuntia viettämässä he olivat pyörätiellä käsi pystyssä pysäyttivät pyöräilijöitä ja puhalluttivat heitä leikkisesti etusormeensa, niin minutkin lukema -10.
Sitten rupesi tulemaan kysymyksiä miksi ajan tommosella pyörällä, Trike, sanoin että olen niin vanha että voin välillä ottaa nokoset. Kysyin arvatkaa kuinka vanha olen arvauksia sateli 62-63v sanoin lisätkää siihen 20 vuotta lisää niin olette oikeassa,sitten yksi tyttö tokaisi "kyllä sä sitten tommosen pyörän tarvitsetkin"

Seppo

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Eilen tuossa rajan tuntumassa taas vanhempi mies muisteli 50luvun kinnereitä, muisti nimeltäkin kaverin, joka oli kinnereitä paikkakunnalla rakennellu.
Pitäskö noita Teppanalan liitereitä käydä syynäämässä jos sinne olis vaikka joku vanha kinneri unohtunu?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

hippu
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Heinä 2009, 19:07
Paikkakunta: mäntsälä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja hippu »

Muistelen ett isoisä aikoinaan puhu sukulaismiehestä että pidettiin vähän lapsellisena kun ajoi vielä kinnerillä vaikka ikää oli jo parisenkymmentä. Onkohan arvostus ollut 50 luvulla vähän toista?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Eilen tuossa rajan tuntumassa taas vanhempi mies muisteli 50luvun kinnereitä, muisti nimeltäkin kaverin, joka oli kinnereitä paikkakunnalla rakennellu.
Pitäskö noita Teppanalan liitereitä käydä syynäämässä jos sinne olis vaikka joku vanha kinneri unohtunu?

Kirjatkaa ihmeessä nimet ylös ja etsikää ukot haastateltavaksi, jos ovat vielä maan pinnan yläpuolella. Pikajalka mielellään julkaisisi jutun alkuperäisen kinneriajan kinneriajajasta.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

"Tulitko sillä keltasella paholaisella?" en jaksanu rovosoitua tuosta kysymyksestä kun joogasaliin oltiin just menossa - rakkautta vaan kaikille ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tänään kaivoin Räntiksen esille kesän jälkeen ja kävin torinrannassa ajelulla. Joku sähköpyöräilevä nainen tuli kyselemään: Mikä tuo on? Mistä nuita saa? Paljonko maksaa? Miksi minulla ei ole tuollaista? :D
En osannut yhtäkkiä sanoa hintaa, mutta annoin puhelin numeron, jos alkaa oikeasti kiinnostaa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

En osannut yhtäkkiä sanoa hintaa, mutta annoin puhelin numeron, jos alkaa oikeasti kiinnostaa.

"reittä pitkin" kinnerin omistajaksi :shock: :lol: :lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

"reittä pitkin" kinnerin omistajaksi :shock: :lol: :lol:

Just niin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No ei, ehkä oli vähän huonosti muotoiltu lause, mutta nuita lämpimikseen kyselijöitä on ollut ennenkin.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Eka negatiivinen kommentti kun ohitin kevarilla rinnakkain kävelevän pariskunnan. Mies käveli keskellä ja katsoin ett tilaa kuitenkin on, ajoin niin reunassa ku mahollista n. 24km/h - perkele kuului takaa. Ajoin vähän matkaa mut käännyin takas kysyäkseni mikä mättää. Miun ois pitäny soittaa kelloo tai torvee kuulemma, harvoin käytän äänimerkkiä kun monesti sillä joko ei oo vaikutusta tai kulkija hyppää eteen - jos siis on tilaa, sujahdan maltillisella vauhdilla ohi. Sanoin tälle herralle myös, ett jos keskellä tietä kävelee kevarilla, kannattaa varautua, ett ohittajiakin tulee takaa. Ohittaessa myös ajattelin, jos ei hiekkapinnalla rämisevä kinneri kuulu, tuskin kuulee torveakaan :? Ei siitä asiasta oikeen sopuun päästy, vaikka yritin asiallisesti alottaa :?
On vaan semmonen olo, ettei se jatkuva torvensoittokaan kaikkia miellytä :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin