HPV ???

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja irakas »

Huomasin tässä, kun ostin uudet ajohanskat, että onpa hyvä pitää hiirikädessä hanskaa, kun kämmenpohja tahtoo merkillisesti hieraantua pöydän pintaa vasten. :wink:

Mutta asiaan!

Oi, kun on ollut suoraa puhetta ja kannanottoa sekä HPV:stä että kokoontumisajoista! :mrgreen:

Niinkuin jo alussa sanoin, yhdistysmuotoinen HPV olisi viisasta lopetettaa. On huomattava, että ajat ovat muuttuneet. Ei nykyään tarvita työläästi ylläpidettäviä perinteisiä yhdistyksiä, kun meillä on käytettävissä monenlaiset nettityhteydet asioiden hoitamiseksi.

Ei minun mielestä myöskään kokoontumisajojen järjestämisiin tarvita rahaa, jos tehtäisiin niin, että sovitaan kartalta ajoreitti ja kohtaamispaikat ja -ajat. Kukin hoitaa oman majoituksensa ja muonituksen itse. Tietenkin ajoreittejä etsittäessä pyritään löytämään leirintäalueita tms.

Minun mielestä on tiettyä uusavuttomuutta se, että tarvitaan hotellit etc. ajojen onnistumiseksi. Olen itse tehnyt nojapyöräretkiä, joissa olen poikennut yöpymään sivutien poskeen yön yllättäessä, eli, olen valinnut sopivan paikan, laittanut teltan pystyyn, laittanut iltasapuskan ja mennyt nukkumaan.

Sakari 72 V

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

irakas kirjoitti:

Minun mielestä on tiettyä uusavuttomuutta se, että tarvitaan hotellit etc. ajojen onnistumiseksi. Olen itse tehnyt nojapyöräretkiä, joissa olen poikennut yöpymään sivutien poskeen yön yllättäessä, eli, olen valinnut sopivan paikan, laittanut teltan pystyyn, laittanut iltasapuskan ja mennyt nukkumaan.

Sakari 72 V

Sehän olisikin hauska näky, sivutien poskessa nököttäs 20 telttaa ja 20 trangiaa höyryäis sapuskan laitossa, kun lowride/eco-trip porukka ois iltatoimissa.

Nojaillaan!

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja irakas »

Trek r200 kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Minun mielestä on tiettyä uusavuttomuutta se, että tarvitaan hotellit etc. ajojen onnistumiseksi. Olen itse tehnyt nojapyöräretkiä, joissa olen poikennut yöpymään sivutien poskeen yön yllättäessä, eli, olen valinnut sopivan paikan, laittanut teltan pystyyn, laittanut iltasapuskan ja mennyt nukkumaan.

Sakari 72 V

Sehän olisikin hauska näky, sivutien poskessa nököttäs 20 telttaa ja 20 trangiaa höyryäis sapuskan laitossa, kun lowride/eco-trip porukka ois iltatoimissa.

Jaa, miksi ei? Tietenkin kuitenkin tarkoitan, että kokoontumiset tällaisilla retkillä tapahtuisivat leirintäalueilla tai vastaavilla. Jos, täytyy rautalangasta vääntää, tarkoitin tuolla yksittäisiä matkan varrella tapahtuvia yöpymisiä.

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

irakas kirjoitti:
Trek r200 kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Minun mielestä on tiettyä uusavuttomuutta se, että tarvitaan hotellit etc. ajojen onnistumiseksi. Olen itse tehnyt nojapyöräretkiä, joissa olen poikennut yöpymään sivutien poskeen yön yllättäessä, eli, olen valinnut sopivan paikan, laittanut teltan pystyyn, laittanut iltasapuskan ja mennyt nukkumaan.

Sakari 72 V

Sehän olisikin hauska näky, sivutien poskessa nököttäs 20 telttaa ja 20 trangiaa höyryäis sapuskan laitossa, kun lowride/eco-trip porukka ois iltatoimissa.

Jaa, miksi ei? Tietenkin kuitenkin tarkoitan, että kokoontumiset tällaisilla retkillä tapahtuisivat leirintäalueilla tai vastaavilla. Jos, täytyy rautalangasta vääntää, tarkoitin tuolla yksittäisiä matkan varrella tapahtuvia yöpymisiä.

Sakari

Rauha! Sakari :)

Enempi oli vitsiksi tarkoitettu tuo.. eli ei mahdoton ajatus, oikeastaan ihan hyvä, tuo "omatoimiajot" mutta majapaikat kuitenkin suunniteltava hiukan tienposkea tarkemmin :D

Nojaillaan!

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

Minun mielestä on tiettyä uusavuttomuutta se, että tarvitaan hotellit etc. ajojen onnistumiseksi. Olen itse tehnyt nojapyöräretkiä, joissa olen poikennut yöpymään sivutien poskeen yön yllättäessä, eli, olen valinnut sopivan paikan, laittanut teltan pystyyn, laittanut iltasapuskan ja mennyt nukkumaan.

Sitä ku 360päivää vuodessa kokkaa kotona, yleensä sisällä ja välillä ulkona, siivoaa, pyykkää ja järjestelee, niin tuntuu et lomalla voi suoda itselleen vähän nautintoja.
Mukava mennä ajopäivän jälkeen suoraan suihkuun/saunaan. Ei tarvi tihkusateessa tuusata leiriä pystyyn ja alkaa kokkaamaan, vaan voi majoittua mukavasti lämpimään mökkiin. Aamulla saa istua valmiiseen ruokapöytään eikä tarvi alkaa pakkaamaan ja kiskomaan koko asumustaan mukana. Tuossa työmatkalla on kyllä talvella sen verran haasteita että kesällä voi ottaa väähän rennommin.
Jos mukavuuden halu on uusavuttomuutta niin ilmoittaudun tässä nyt sitten uusavuttomaksi :D
Eikä siinä, yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta, ei mua kyllä häiritse vaikka "matkanojapyöräilijät" jonkun erityyppisen kokoontumisajon järjestääkin. Ei ole pois suljettua ettenkö sellaisellekkin voisi osallistua.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja irakas »

lowrides kirjoitti:

En myöskään ymmärrä KevY:n eli HPV-Finlandin ylläpitoa. Kokkolassa sovittiin kyllä viime vuonna että suoritetaan yhdistysuudistus, mutta ymmärrettävästi kukaan ei ole jaksanut asiaa ajaa eteenpäin.

Se että jotkut haluaisivat vanhan ajan KevY -toiminnan jatkuvan johtuu oman käsitykseni mukaan siitä että:
-jotkut vain rakastavat yhdistystoimintaa itsessään (mutta eivät ole valmiita antamaan panostaan siihen määräänsä enempää)
-jotkut eivät voi hyväksyä että nojapyöräilijöiden tiedonvälitys on yhden henkilön mielivaltaisuuden varassa ja tuskailevat kotonaan kuinka huono ja epäoikeudenmukainen järjestelmä foorumipohjainen keskustelu on -> heidän mielestään varmasti vanha sähköpostilista oli paljon parempi. Ehkä joku tälläkin hetkellä "varmuuskopioi" foorumia itselleen.
-jotkut tykkäävät että harrastusta ohjaa ns. kattojärjestö, jossa päätetään ns. yhteisesti koko maan yleisestä linjasta

Olen samaa mieltä!

Yllä oli ihmetykseni negatiivisesti purettuna. Olen nimittäin törmännyt vuosien saatossa monta kertaa tähän lowride.info vastaan KevY vastakkain asetteluun, jossa minusta/nuoresta polvesta/kilpapyöristä on usein tehty vihollinen, jota en ainakaan itse ymmärrä. Viihdyin aikanaan hyvin Eco-Tripeillä, aloitin vuonna 2002 vanhalla Optimalla ja otin osaa sillä konseptilla järjestettyjen tapahtumien järjestelyihin 2 kertaa. Siinä sivussa seurasin kuinka välillä aika onnettomasti aikuiset ihmiset voivat yhdistystä hoitaa (haukkua sähköpostilistoilla toisiaan ja spekuloida täysin turhista asioista). Ehkä siinä meni itselläni usko yhdistystoimintaan ja olin sitten tilaisuuden tullen mukana perustamassa tätä verkkoyhteisöä.

Näinhän siinä kävi. Valitettavasti joidenkin henkilökemiat eivät käyneet yksiin ja homma hajosi käsiin.
:evil:

Täällä on kuitenkin aikalailla jokainen voinut keskustella itselleen sopivalla alueella ilman että on aina saanut turhia kommentteja kirjoituksiinsa. Ja varsinkin ydinkäyttäjien kesken yhteishenki on ollut todella hyvää!

Näin on ja toivottavasti jatkuukin!

Tälläisenään tämän keskustelufoorumin, näiden resurssien ja tieto määrien kanssa, on muiden toimijoiden todella vaikea lähteä enää kilpailemaan. Varsinkin nyt kun foorumi on "irroitettu" muusta lowride.infosta erilleen, on tämä suomen nojapyöräilijöiden keskustelukanavana aivan ykkönen. Jos joku ei tänne halua tulla periaatteesta tai oman ylpeytensä estämänä, vika on ihan omassa itsessään!

Tämä keskustelufoorumi on toiminut nojakistien suomenkielisenä pääinformaatiokanavana minun mielestä joka suhteessa todella hyvin. :mrgreen:

Kokoontumisajojen suhteen voisi eri vuosina järjestää eri muotoisia ajoja niin pikamenijöille kuin "matkanojapyöräilijöille"

Sakari.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja irakas »

Matkanojapyöräilijöiden reitti Pohjanmaalla voisi kulkea esim. seuraavien leirintäalueiden kautta:

Kalajoki > Haapavesi > Pyhäjärvi > Lestijärvi > Kalajoki

Linnuntietä kokonaismatkaa riippuen reittivalinnoista 300 - 350 km. Kaustisen ja Kokkolan kautta reitti voisi myös poiketa.

Sovittaisiin vain päivät milloin milläkin leirintäalueella illan tullen tavattaisiin.

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja Pastori »

irakas kirjoitti:

Kalajoki > Haapavesi > Pyhäjärvi > Lestijärvi > Kalajoki
Linnuntietä kokonaismatkaa riippuen reittivalinnoista 300 - 350 km. Kaustisen ja Kokkolan kautta reitti voisi myös poiketa.

Kaustinen ja Kokkola ovat poissuljettuja vaihtoehtoja, koska paikkakuntien nimissä ei ole mitään vesistöihin liittyvää :)

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Mutta vois ajatella näin että kun kerran Kaustinen on lintu, niin olkoon sitten vesilintu ja kokko on tehdä veden päälle, jos on metsäpalovaara. Näin saadaan nuokin mukaan :D

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Esko M
Viestit: 185
Liittynyt: 16 Marras 2009, 18:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja Esko M »

Sain sähköpostin Vladimir Zateychuk'ilta, että hän kaipailee edelleen Eco-Tripejä ja ehdotti, että yritettäisiin järjestää sellainen. Hän on lähettänyt saman postin myös Karl Auerille ja Erik Wanneelle, jotka olivat mukana Etelä-Suomen Eco-Tripeillä. Karl Auer on kuitenkin muuttanut takaisin Australiaan ja Erik Wanneesta ei ole kuulunut mitään. Itse en ole halukas järjestämään muita kuin omia trippejäni, eläkevuosien myötä on tullut ihan oikeaa työtäkin.

Ensimmäiset Eco-Tripit olivat ennen kaikkea Olli Kuusiston ja muun Turun-Kaarinan joukon organisoimia ja kuuluivat ns. retkeilyluokkaan. Niitä oli kai neljä Turun saaristossa. Itse osallistuin niihin ja yhtenä kesänä kiersin vaimon ja tyttären kanssa vielä varmuuden vuoksi reitin vastapäivään. Ollilla oli suhteita saaristoon, joten jumppasali tai muu majapaikka järjestyi. Pääruokailu oli kuppiloissa tai muissa koko- tai puoliammattilaisten hoitamissa paikoissa ja aamupala omin voimin inspiroituna majapaikassa. Hyvin toimi. Lakanoita en kaivannut, kuten en kaipaa nykyäänkään kesäretkillä.

Suomi on hankala maa järjestää sekä trippejä että yhdistystoimintaa. Joka paikkaan on pitkä matka ja Sisä-Suomi on lähes tyhjä leirialueista. On vahinko, jos Jyväskylä on menettänyt leirintäalueensa. Tuomiojärven leirintäalueella vietin useita päivä kerrallaan 1970-luvulla Jyväskylän Kesän aikoina. Lohduttavaa tietoa olen saanyt Sysmästä, että siellä on kunnostettu leirintäaluetta ja ennen kaikkea leirialueen hoitaja on vaihtunut. Edellinen pariskunta oli lähinnä luonnevikainen ja suhtautui vihamielisesti telttailijoihin; vain autolla ja asuntovaunulla tulijat olivat oikeita asiakkaita. Olen kai joskus kertonut, että reitti Lahti -- Vääksy -- Pulkkilanharju (tai Kalkkinen) -- Sysmä on aika hieno pyöräilyreitti, 70 km järvimaisemissa. Jos kuntoa riittää, Sysmästä voi jatkaa Saaristotietä Luhankaan ja Korpilahteen, mäkiä ainakin on tällä osuudella sopivasti.

Itse en siis ole oikein kotonani hotelliympäristössä. Parasta hotelleissa lienee pyöräilijälle sopiva aamiainen, mutta tunkkaiset kokolattiamattohuoneet ovat aika kamalia (varsinkin Etelä-Euroopassa, jossa kaikki tilat haisevat tupakantumpeille). Vastenmielisyyteni hotellimajoitukseen on 1980- ja 1990-luvulta, kun moottoripyörä- ja Interrail-reissuilla joutui tilanteen pakosta majoittumaan hotelliin yhtenä yönä 3...8 viikkoa kestävän reisun aikana. Tilanteen pakko oli leirialueen puuttuminen tai rankkasade. Teltta ja Trangia ovat paljon miellyttävämmät.

Vanhojen Eco-Tripien juttuja on HP Finland -läpysköissä, jotka ovat edelleen luettavissa PDF-muodossa osoitteessa:

http://www.saunalahti.fi/~dvinci/HPV/

Esko (66 v.)

R.reipas
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Marras 2006, 21:47
Paikkakunta: Espoo

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja R.reipas »

Tervehdys
Emme tarvitse rekisteröityä yhdistystä pyöräilypolitiikkaan vai mitähän se nojakkipolitiikka eroaisi pyöräilypolitiikasta.
Helsingissä meillä on Helsingin polkupyöräillijät, Tampereella ja jyväskylässä omat järjestönsä.

Risto
reippaasti rekkulilla

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

R.reipas kirjoitti:

Tervehdys
Emme tarvitse rekisteröityä yhdistystä pyöräilypolitiikkaan vai mitähän se nojakkipolitiikka eroaisi pyöräilypolitiikasta.
Helsingissä meillä on Helsingin polkupyöräillijät, Tampereella ja jyväskylässä omat järjestönsä.

Nojakkipolitiikka eroaa pystypolitiikasta niin, että noja-asentoa tehdään laajemmalti tunnetuksi. Mitä enempi nojailua tunnetaan, sitä paremmin kauppiaat (pysty) niistä kiinnostuu ja voidaan saada jopa tarjontaa. Nythän tilanne on se, että kauppiaat (isotkin) valittaa ettei ole kysyntää, ei uskalla ottaa myyntiin. Ovat muka kalliita, silti ainakin Oulussa löytyy tarjontaa 4000€ pystäreistä hyllytavarana :wink:

Kyllä ison polkupyöräilyn erikoisliikkeen valikoimiin nojakitkin kuuluisi, resursseja (rahaa) kauppiailla olisi, kiinnostus (kysyntä) puuttuu.

Nojaillaan!

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Trek r200 kirjoitti:

Nojakkipolitiikka eroaa pystypolitiikasta niin, että noja-asentoa tehdään laajemmalti tunnetuksi. Mitä enempi nojailua tunnetaan, sitä paremmin kauppiaat (pysty) niistä kiinnostuu ja voidaan saada jopa tarjontaa.

Tässä yksi syy miksi minä EN liittynyt koskaan kevyyn/HPV finlandiin. Ei ole mun mielestä yhdityksen tehtävä markkinoida kaupallisia tuotteita. Jos markkinointi onnistuu, niin rahallisen voiton käärii joku muu kuin ko. yhdistys. Eikä mun harrastaminen muutu, olipa maassa 100 tai 100.000 harrastajaa, en koe menettäväni mitään vaikka muut perse hellänä pystypyörällä polkevatkin :D Ilmeisesti markkinointi ei kiinnosta muitakaan, sen verran vähän täällä ihmiset pyöristään ja pyöräilystään kertovat :roll:
Enempi minusta täällä syrjäkylillä asuvana vaikuttaa siltä että pystypyörien kauppakin siirtyy nettiin ja ulkomailta tilaamiseen. Tavallista peruspyörää kyllä saa marketeista ja Helkaman tarroilla pyöräliikkeestä, mutta jos on vähänkään erikoistoiveita niin maksat itsesi kipeäksi tai tilaat netistä. Monessa erikoisliikkeessähän on jo ongelma, että ihmiset käy kokeilemassa ja vertailemassa niissä tuotteita ja tilaavat sitten netistä. En ihmettele yhtään miksi uusien kalliiden tuotteiden ottaminen ensimmäisenä myyntiin ei houkuta.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

jviirret kirjoitti:
Trek r200 kirjoitti:

Nojakkipolitiikka eroaa pystypolitiikasta niin, että noja-asentoa tehdään laajemmalti tunnetuksi. Mitä enempi nojailua tunnetaan, sitä paremmin kauppiaat (pysty) niistä kiinnostuu ja voidaan saada jopa tarjontaa.

Tässä yksi syy miksi minä EN liittynyt koskaan kevyyn/HPV finlandiin. Ei ole mun mielestä yhdityksen tehtävä markkinoida kaupallisia tuotteita. Jos markkinointi onnistuu, niin rahallisen voiton käärii joku muu kuin ko. yhdistys. Eikä mun harrastaminen muutu, olipa maassa 100 tai 100.000 harrastajaa, en koe menettäväni mitään vaikka muut perse hellänä pystypyörällä polkevatkin :D Ilmeisesti markkinointi ei kiinnosta muitakaan, sen verran vähän täällä ihmiset pyöristään ja pyöräilystään kertovat :roll:
Enempi minusta täällä syrjäkylillä asuvana vaikuttaa siltä että pystypyörien kauppakin siirtyy nettiin ja ulkomailta tilaamiseen. Tavallista peruspyörää kyllä saa marketeista ja Helkaman tarroilla pyöräliikkeestä, mutta jos on vähänkään erikoistoiveita niin maksat itsesi kipeäksi tai tilaat netistä. Monessa erikoisliikkeessähän on jo ongelma, että ihmiset käy kokeilemassa ja vertailemassa niissä tuotteita ja tilaavat sitten netistä. En ihmettele yhtään miksi uusien kalliiden tuotteiden ottaminen ensimmäisenä myyntiin ei houkuta.

Jukka

Juuri tuollaisten asenteiden vuoksi meillä ei ole nojapyörissä tarjontaa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta itse niitä väsäillä, joten olis hyvä kun vois kokeilla ja kaupasta ostaa. Netistä voi tilata, vähän vaan heikompi koeajaa, mikä nojiksen ostossa melkeimpä pakollista. Ja kyllä täällä on erikoisliikkeiden pyörät kaupaksi menneet, onhan kauppa edelleen pystyssä :) Oikeastaan hämmästyttävän paljon menee kaupaksi 2000-2500€ maantie- ja maastopyöriä. Sinäkin Jukka teet koko ajan markkinointia, kun nojiksellasi ajelet ja tänne/kotisivulles kirjoittelet :D palkkaa ei ole tainnut tulla :D

En minäkään mitään menetä, vaikka muut perse hellänä ajavatkin, mutta mitä sinä menettäisi jos täällä olisi se 100.000 harrastajaa? Itse en menettäisi mitään silloinkaan, päin vastoin, saisin osia edullisesti hyllystä, voisin koeajaa ja ostaa nojiksia liikkeistä, ehkäpä liikennepolitiikka saisi sysäyksen parempaan suuntaan jne.

Nojaillaan!

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: HPV ???

Viesti Kirjoittaja PW »

Mikä lienee kate % nojapyörissä jälleenmyyjällä ? Veikkaan ettei 2000-3000,- pyörästä montaa satasta jää. Varmaan tuohon vaikuttaa myös se että kun niitä kerran saa suoraan tehtaalta tilattua ja hinta luultavasti jälleenmyyjän hintaan verrattuna ei ole paljoa suurempi niin ei paljoa houkuttele alkaa noita kauppaamaan. Eikä ole oikeen tietoa nojapyöristä , saattaa olla ettei pyöräkauppiaskaan ole koskaan semmosta nähnyt saati sitten kokeillut.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin