Pyörän valoista

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja janx »

terppa kirjoitti:

Tuota liikenteessä näkymisasiaa taas olen fundeerannut kun tänäänkin joku kaipaili viiriä mun kinneriin, tänään tuli pystypyöräilijä vastaan valot päällä keskellä aurinkoista kevätpäivää ja se pyörä oli mallia mummo. Sedällä oli kirkkaan punainen takki ja selkä siis ryhdikkäästi suorana mutta ensimmäinen asia minkä noteerasi oli ne valot. Samoin Vuoltu ajeli Riistavedellä viime vuonna valot päällä ja sen pyörän havainnoi aika kaukaa tehokkaasti jo esim. peilin kautta.

Kaverille tarjosin tyypit omalla kulkineella ja pääsi katsomaan miltä se vekotin näyttää liikkeessä ja ensimmäisenä silmä hakeutui ledeihin mitkä loisti keulalla... niiden hyvä puoli on myös siinä, etteivät käy juuri akun päälle. Eli äkkiseltään ajateltuna napadynamo ja kunnon tuikku molempiin päihin ei taida olla hullumpi vaihtoehto päivänvalossakaan. Ihan sama homma autoissa, jos tulee valoton auto takaa niin sen havaitsee peileistä paljon myöhemmin ja etäisyyden hahmottaminen on vaikeampaa.

Tähän asiaan olen itsekin kiinnittänyt huomiota. Viimeksi perjantain kun lähdimme pienellä porukalla siirtymään pois Musiikkitalon tapaamisesta, niin nimimerkki "Nojailija" (Tero) tuli perässäni ja huomasin, että hänellä on pyörässä valot päällä. Huomattavasti paremmin sen liikkuvan objektin vaan erottaa nimenomaan siitä valosta - päivälläkin. Tästä asiasta on jossain tilastoakin siitä, kuinka ajovalojen päällä pitäminen päivällä paransi suomessa liikenneturvallisuutta sen tullessa pakolliseksi. En pikaisella googlailulla löytänyt asiasta edes vuotta. Joku saattaa muistaa? Tämän asian tiimoilta olen rakentamassa elektroniikkaa dynamon ja ledivalon väliin, että saisin myös valoa jonkin aikaa silloin kun olen pysähtyneenä esim. liikennevaloihin. Eikä USB-latauskaan pahitteeksi olisi. :)

Lisätty: 1982: "1. huhtikuuta – Suomessa tulivat voimaan uusi tieliikennelaki ja -asetus, joissa mm. määrättiin suojakypärä pakolliseksi moottoripyöräilijöille ja mopoilijoille. Myös ajovalojen käyttö moottoriajoneuvoissa kaikkina vuorokaudenaikoina säästä riippumatta tuli pakolliseksi. Laki korvasi vuodelta 1957 olleen vanhan lain." Lähde: Wikipedia

Lisätty: Tilastokeskus antaa kyllä täysin toisen suuntaista dataa. Ehkä sotken turvavyöpakkoon. :roll:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja PW »

Pitäs viritellä kait valoja kun alkaa illat pimenee. Pyörittelin käsissäni noita napadynamolla varustettuja kiekkoja, onhan niissä jonkinmoinen vastus noin sormituntumalla - ei polkiessa tietysti tunnu. Yllätyin kun on ollu puhetta ettei vastusta juuri huomaa.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Pitäs viritellä kait valoja kun alkaa illat pimenee. Pyörittelin käsissäni noita napadynamolla varustettuja kiekkoja, onhan niissä jonkinmoinen vastus noin sormituntumalla - ei polkiessa tietysti tunnu. Yllätyin kun on ollu puhetta ettei vastusta juuri huomaa.

Napadynamo vastusta noin 3 W edestä. Vie se sentään kruisailuvauhdissa 5% tehosta. Kovassa ajossa se on vain 1% :mrgreen:

Asiasta toiseen

Ostin kiinalaisilta piirin, joka tekee napadynamon 5 - 35 V vaihtovirrasta USB-sähköä. Maksoi 2,59€ ja on pienen tulitikkuaskin kokoinen laitos. Samalla laitteella saa latailtua kännykät, kamerat ja muut usbitilbehöörit. Mutta löytyykö ledivalaisinta, joka olisi valmiiksi rakennettu käyttämään usbijännitettä. Niettä saisi vain yksinkertaisesti tökätä lampun kiinni usbitöpseliin.
Tuo piiri antaa maksimissaan 1,5 A, mikä siis on kolminkertainen määrä perususbiliittimen virtaan verrattuna.

Liitteet
USB-regulaattori kiinasta.jpeg

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:

Napadynamo vastusta noin 3 W edestä. Vie se sentään kruisailuvauhdissa 5% tehosta. Kovassa ajossa se on vain 1% :mrgreen:

Mulle tuskin koskaan tulee napadynamoa... mutta yksi sellanen tossa odottelee, ehkä likan fillariin... ja kolleega hommas tosi pienellä vastuksella ja painolla olevan napadynamon randoilu pyöräänsä.

jori kirjoitti:

Asiasta toiseen

Ostin kiinalaisilta piirin, joka tekee napadynamon 5 - 35 V vaihtovirrasta USB-sähköä. Maksoi 2,59€ ja on pienen tulitikkuaskin kokoinen laitos. Samalla laitteella saa latailtua kännykät, kamerat ja muut usbitilbehöörit. Mutta löytyykö ledivalaisinta, joka olisi valmiiksi rakennettu käyttämään usbijännitettä. Niettä saisi vain yksinkertaisesti tökätä lampun kiinni usbitöpseliin.
Tuo piiri antaa maksimissaan 1,5 A, mikä siis on kolminkertainen määrä perususbiliittimen virtaan verrattuna.

Miten olis välimuoto: AA-akkuja käyttävä valaisin ja akuille mukaan pidemmälle lenkille tuon 1.5A maksimissaan ottava laturi ?

Itsellä polttelee että hommaan toiseksi pyörämittariksi Garmin eTrex 30 vermeen jolla voi myös navigoida. Se syö myös AA-kokoisia akkuja jotka kestää parhaillaan 25 tuntia vs Edge 500:n 18 tuntia ja vaikeudet ladata ajon aikana. Tolla piirillä sais ladattua niitä akkuja ajon aikana...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Ostin kiinalaisilta piirin, joka tekee napadynamon 5 - 35 V vaihtovirrasta USB-sähköä. Maksoi 2,59€ ja on pienen tulitikkuaskin kokoinen laitos. Samalla laitteella saa latailtua kännykät, kamerat ja muut usbitilbehöörit. Mutta löytyykö ledivalaisinta, joka olisi valmiiksi rakennettu käyttämään usbijännitettä. Niettä saisi vain yksinkertaisesti tökätä lampun kiinni usbitöpseliin.
Tuo piiri antaa maksimissaan 1,5 A, mikä siis on kolminkertainen määrä perususbiliittimen virtaan verrattuna.

Jos napadynamon teho on 6Voltilla 3Wattia niin tarkoittaa noin 0,5A virtaa. Tuo regulaattoripiiri (7805) ei sitä virtaa kykene nostamaan, vaan itseasiassa hukkaa osan tehosta yhdessä kokoaaltotasasuuntauksen kans. Pelkään diodisiltaan jää 0,5A*2x0,6Volttia(yhden diodin kynnysjännite)=0,6Wattia. Pieninäyttöistä puhelinta lataa sen verran kuin se näyttöpäällä vie virtaa, mutta isompi näyttöinen kuluttaa enempi kuin tuo regulaattori/napadynamo yhdistelmä kykenee lataamaan.
Eikös mikä tahansa 3paristolla toimiva lamppu toimi 5voltilla, näitähän on kaupat pullollaa. Pojan pyörään tilasin tämmöisen: http://www.buyincoins.com/item/379.html Toki hiukka askartelua jos usb-virralla haluaa toimimaan.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja janx »

En kyllä laitais kovin kallista USB-laitetta kiinalaisen reguloinnin ja dynamon perään ilman varmistusta siitä, ettei jännite karkaa käsistä. Jos napadynamo päättää vimmastua tai regulointi pettää, tulee ulos jotain muuta kuin 5 volttia tasasähköä. Toinen ongelma tuossa on dynamon toiminnan epätasaisuus pyöräillessä. Paras tilanne olisi ladata li-ion-akkuja dynamon virralla ja käyttää boostipiiriä nostamaan 3,7V jännite USB-jännitteeksi (5V). Tai ainakin superkonkkia (goldcap), joiden varaus puretaan USB-laitteen lataamiseen. Esimerkki li-ion-akuilla toteutetusta tuotteesta: http://www.thinkbiologic.com/products/r ... power-pack

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jviirret »

janx kirjoitti:

En kyllä laitais kovin kallista USB-laitetta kiinalaisen reguloinnin ja dynamon perään ilman varmistusta siitä, ettei jännite karkaa käsistä.

Sieltä kiinastahan ne laitteiden omatkin laturit tulee...
Tuon 7805:n ongelma on tässä käytössä on se, että jos perässä ei ole mitään kuormaa niin napadynamon jännite nousee kovassa vauhdissa suuremmaksi kuin piiri kestää (35Volttia)...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja janx »

jviirret kirjoitti:
janx kirjoitti:

En kyllä laitais kovin kallista USB-laitetta kiinalaisen reguloinnin ja dynamon perään ilman varmistusta siitä, ettei jännite karkaa käsistä.

Sieltä kiinastahan ne laitteiden omatkin laturit tulee...
Tuon 7805:n ongelma on tässä käytössä on se, että jos perässä ei ole mitään kuormaa niin napadynamon jännite nousee kovassa vauhdissa suuremmaksi kuin piiri kestää (35Volttia)...
Jukka

Kyseessä olikin ohjelmoinnistakin tuttu JA-operaattori. Lauseke tulee todeksi silloin kun molemmat yhtälöt ovat tosia. Eli kiinalainen regulointi (tai oikeastaan halpa) JA napadynamo. Ja Suomessa verkkovirta 230Vac ainakin pääkaupunkiseudulla on aika paljon tasaisempaa kuin peruspolkijan napadynamon tuottama jännite 6Vac etenkin silloin kun kuorma katoaa ja/tai napadynamo saa hepulin. Sieltä voi tulla tosiaan useita kymmeniä voltteja.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jori »

Paljonkos noissa ledivaloissa oikein on tehoa ja millaista jännitettä niissä käytetään. Jos napadynamosta tulee se noin 0,5 ampeeria ja jännite nousee kuuteen volttiin reilussa kävelyvauhdissa. Noussee se kovemmassa vauhdissa korkeammaksi, vaan ei yli 35 V ihan vähällä.. Varsinkin, jos siinä on kiinni regulaattori kuormittamassa laturin käämiä. Käsittääkseni 5 V jännitteellä toimiva ledivalo palaisi kauniisti. Olisiko tuollaisessa alkuunkaan riittävästi valotehoa pyöräkäyttöön. Luulisin, että on, sillä aikanaan 6 V 3W hehkulamppuvalokin oli aivan käypäinen. Ledin valohyötysuhde on käsittääkseni aika paljon parempi, kuin hehkulampun.

Minä aikanaan mittailin tuollaisen napadynamon jännite-nopeuskäyriä ilman kuormaa, hehkulampulla ja muistaakseni sadan ohmin vastuksen kuormalla. En kuitenkaan löytänyt mittausdataani enää. Olenkohan minä sen tälle foorumille joskus ladannut. En löytänyt vähällä vaivalla. Nyt siitä olisi apua sen päättelemisessä, onko todellista vaaraa saada yli 35 V jännitettä regulaattorille.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Paljonkos noissa ledivaloissa oikein on tehoa ja millaista jännitettä niissä käytetään. Jos napadynamosta tulee se noin 0,5 ampeeria ja jännite nousee kuuteen volttiin reilussa kävelyvauhdissa. Noussee se kovemmassa vauhdissa korkeammaksi, vaan ei yli 35 V ihan vähällä.. Varsinkin, jos siinä on kiinni regulaattori kuormittamassa laturin käämiä. Käsittääkseni 5 V jännitteellä toimiva ledivalo palaisi kauniisti. Olisiko tuollaisessa alkuunkaan riittävästi valotehoa pyöräkäyttöön. Luulisin, että on, sillä aikanaan 6 V 3W hehkulamppuvalokin oli aivan käypäinen. Ledin valohyötysuhde on käsittääkseni aika paljon parempi, kuin hehkulampun.

Minä aikanaan mittailin tuollaisen napadynamon jännite-nopeuskäyriä ilman kuormaa, hehkulampulla ja muistaakseni sadan ohmin vastuksen kuormalla. En kuitenkaan löytänyt mittausdataani enää. Olenkohan minä sen tälle foorumille joskus ladannut. En löytänyt vähällä vaivalla. Nyt siitä olisi apua sen päättelemisessä, onko todellista vaaraa saada yli 35 V jännitettä regulaattorille.

Mun lampulle ilmoittivat täydellä teholla 4h käyttöajan 8,4V ja 4400mAh akulla. Vaikka itse ledin hyötysuhde on hyvä, niin noin tehokkaissa ledin ohjainpiiri vi enempi tehoa kuin itse ledi. Jos ei ole ajoviimaa niin lampun alumiinikuori kuumenee niin että tuntuu käteen kunnolla kuumalta. Tässä pikaisesti yksi jossa ilmoitettu jotakin speksejä: http://www.tinydeal.com/3-mode-800lumen ... 89663.html
Pienempitehoiset toimii alemmalla jännittellä, suurempi tehoisissa pitää olla korkeampi jännite kun akkujen virranantokyky on rajallinen.
Irkissä oli puhetta ja omien kokemuksien mukaan säkkipimeässä joku 200lumenia valaisee tietä riittävästi pyöräilynopeudessa. Semmoista lamppua en löytänyt jossa olisi ollut riittävästi dataa laskemiseen, mutta tässä 100Lumenia: http://dx.com/p/c30-flood-to-throw-zoom ... -aaa-18697
Tuo ottanee patterista noin 0,5Amppeeria kun ne kestävät täydellä teholla 2h, eli 100Lumenin ledin teho ohjainpiireineen noin 0,5A*4,5V=2,25W Teoriassa siis napadynamolla toimisi jos sähkön saisi häviöttömästi tasasuunnattua, mutta tässä joku on mittaillut: http://www.visainen.com/visa/valot/index.html

Muutama pominta:

-4.Dynamon kyky antaa tehoa tasasuuntauksen yli on perin heikko. 3W teho saadaan vasta 30km/h nopeudella, ja sittenkin vain noin 50 ohmin tai isommilla vastuksilla.

-5.Jos kuormaa ei ole (ääretön resistanssi), jännitteet nousevat etenkin tasasuunnattuna nopeasti kohtuuttomuuksiin. 60km/h vauhdissa mitattiin vaihtojännitettä 43V, ja tasasuunnatussa tapauksessa suotokonkassa (kesto 35V) oli noin 20km/h nopeudessa jo 30V! Laskeskelin että viidessäkympissä olisi ollut toistasataa volttia jos konkka ja diodit olisivat moisen kestäneet.

Tuo 7805:n tyhjäkäyntivirta lienee muutama milliAmppeeri, ei siis ole itsessään sellainen kuorma joka hillitsisi tuota jännitteen nousua juurikaan.

Mutta tuossa linkissä kuitenkin käytännössä tyrmätään hankkimasi piirin käyttö tähän tarkoitukseen, kuormittamattomana rikkoontuu kovassa vauhdissa ja kuormattuna ulostuloteho on hyvin vaatimaton tasasuuntauksen vuoksi. Voihan sitä silti kokeilla, mutta ei 600e älypuhelimella. Ei siksi että olisi tehty Kiinassa, vaan siksi ettei oikein sovellu tähän käyttöön.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ilmeisesti fiksulla elektroniikalla saadaan kuitenkin napadynamo valostakin 800 lumenia irti kun hyödynnetään tuota selvästi 6v ylittävä osa. Supernova E3 Triple

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Wacky kirjoitti:

Ilmeisesti fiksulla elektroniikalla saadaan kuitenkin napadynamo valostakin 800 lumenia irti kun hyödynnetään tuota selvästi 6v ylittävä osa. Supernova E3 Triple

Joo, kyllä napadynamosta tehoa näyttää saavan. em. linkistä lainattua:

3.Suuriohmisillakin kuormilla päästään noin puolen ampeerin virtoihin kunhan vauhtia on tarpeeksi. Tehoa tulee tällöin reilusti yli 3W, esim. 45km/h vauhdista saatiin yli 9W.

Teho vain pitää ottaa pienillä virroilla ja suuremmilla jännitteillä. 9W tehon saadakseen laitteen pitää siis osata käyttää häviöttömästi 18Voltin käyttöjännitettä. Tuosta vauhdista jossa tuo teho tulee voi päätellä että tuon Supernovan maksimiteho on aika pitkälle markkinapuhetta, mahdollista on, mutta ei tavallisessa "asiointipyöräilyssä".
Tuo Jorin 7805 on 70-luvun puolijohdetekniikkaa, se vaan karusti muuttaa 5Voltin ylittävän jännitteen lämmöksi.
Noiden mittauksien perusteella tavallisen napadynamon lampun saa kirkkaammaksi vaihtamalla siihen 12voltin polttimon, vaatii tuplanopeuden kirkkaasti palamiseen mutta tämän nopeuden yläpuolella palaa kirkkaammin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Miten olis välimuoto: AA-akkuja käyttävä valaisin ja akuille mukaan pidemmälle lenkille tuon 1.5A maksimissaan ottava laturi ?

Itsellä polttelee että hommaan toiseksi pyörämittariksi Garmin eTrex 30 vermeen jolla voi myös navigoida. Se syö myös AA-kokoisia akkuja jotka kestää parhaillaan 25 tuntia vs Edge 500:n 18 tuntia ja vaikeudet ladata ajon aikana. Tolla piirillä sais ladattua niitä akkuja ajon aikana...

No joo, kun illat pimenee ja valoille alkaa jo tulla käyttöä, niin jotakin tarttis tehdä kun tuo kiinaihmeen akku ei täydellä teholla kestä kuin jotain pari tuntia. Huonosti riittää mun maastoiluun, pyöräteillä ei täyttä tehoa tarvi kuin korkeintaan syksyn vesisateissa.

Lamppuhan on tämä:

Kuva

Jossa tämmönen linssi patjat pystyasennossa jotta valokeila levenee (ja lyhenee) :

Kuva

Tilasin sitten mielijohteessa sille vara-akuksi tämmösen:

Kuva

Ja sille paremmiksi irtokennoiksi nämä. Nyt on sitten näillä kennoilla 6.8 Ah kapasiteettia alkuperäisen 4 Ah:n lisäksi ja tuota voi myös käyttää USB-laturina kännylle ja headsetille.

Tällä ei ladata Garmin-laitteita tai AA-kennoja mutta ainakin eTrex 30 toimii USB-virralla tarvittaessa kunhan Mini-USB piuha on mukana.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jori »

Minkäs kokoinen tuo sinun valonheittäjäsi oikein on. Detail Features kertoo kyllä kaiken muun, muttei mittoja. Pirustako sitä valokuvasta mittoja muuten.

Onkos tämä hyvä tarjous ja -kauppa, jos tällaisen investoisi.
Kuva
http://www.lights-box.com/ultrafire-c8- ... 50-battery
Laturinkin varmaan tarvitsisi noille litiumipattereille. Mikäs laturi olisi edullinen ostos.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:

Minkäs kokoinen tuo sinun valonheittäjäsi oikein on. Detail Features kertoo kyllä kaiken muun, muttei mittoja. Pirustako sitä valokuvasta mittoja muuten.

Eipä ole tullu mitattua. Mahtuu nyrkkiin eli ei ole kovin iso. Linssin halkaisija on 39 milliä johon jokunen lisää niin saa lampun halkaisijan. Akkuhan siinä on erillinen kiinteä jossa neljä kennoa, kaksi rinnan ja kaksi sarjassa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin