Pyörän valoista

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Nixor

Re: Pyörän valoista

ViestiKirjoittaja Nixor » 09 Marras 2018, 20:52

Just noin. Asia selviäisi mittaamalla lampun ottaman tehon, mutta kun ei viitsisi katkaista sen johtoa, koska sitä ei osaa minun taidoillani korjata enää hyvännäköiseksi.

Tuossahan on liitin lampun ja akun välissä? Siihen esim vanhasta jouluvalosarjasta, adsl modeemista tms. teet katkojohdon josta saa mitattua virran ja jännitteen. Samalla selviää akun todellinen kapasiteetti kun käyttää sen tyhjäksi.

jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja jviirret » 09 Marras 2018, 21:58

Tai pistät lampun muovipussissa vesiastiaan ja mittaat paljonko se vettä lämmittää esim. tunnissa. Tehon voi sitten laskea kun vesimäärä tunnetaan.

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Härski
Treenaileva sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja Härski » 09 Marras 2018, 23:43

Mä tykkään jukan lähestymistavasta..

Vielä pitää muistaa paskarrella tyhjiökaappi ympärille! :mrgreen:
Toni

ajarmala
Sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja ajarmala » 10 Marras 2018, 01:52

Härski kirjoitti:Mä tykkään jukan lähestymistavasta..
Vielä pitää muistaa paskarrella tyhjiökaappi ympärille! :mrgreen:

Ei se tyhjökaappia tarvitse, kun panee veden ja lampun termospulloon. Taino, termospullohan on kyllä tarkalleen ottaen tyhjöastia... Veden lämpötilan voisi mitata Arduinolla käyttäen 18B20 -anturia, jotka ovat halpoja. Pt100 olisi toki tarkempi, mutta sellaista ei nyt ole saatavilla...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Palaa sivulle “Yleistä nojapyöräilystä”