Tärinäraidat

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2387
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja tm » 26 Heinä 2016, 01:38

Nyt loppui sitten yksi aikakausi meikäläisen kinneröintihistoriassa, kun menivät jyrsimään Porintien (vt 11) pientareille tärinäraidat uuden asvaltin myötä, kuten nykyään on valitettavasti tapana. Ei tarvi enää tuonne Questilla yrittää, ärrin murrin :evil: . Harmi, sillä tuo oli paras ja suorin kinneribaana mökille, nyt tarvii siirtyä pienemmille ja hitaammille teille, tai sitten ajella selvästi pitempää reittiä. Tai vaihtaa kulkupeliä. Samalla poistuu reittilistalta yksi helmi eli huikea Murhasaaren alamäki, jossa kinnerillä sai hetkellisesti helposti 80 - 90 km/h mittariin. On se niin väärin!!!

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja vaaka » 26 Heinä 2016, 09:18

On se perheestä, että uuttakin tehdään. Uusiporvoontie, eli tie 170 harmitti, kun paikoin tärinäraita oli kokonaan ja usein osin valkoisen viivan oikealla puolella. Henkilökohtaisesti häiriö oli melko paljon pienempää kuin ennen triathlonpyörällä pehmusteiden ja 32 mm renkaiden lisäyksen jälkeen. Terveyden puute pakotti nojakkiin leveät renkaat ja oletan, että 50-559/60-406 täysjoustolla silittää värinää ja rikkoutuneen asfaltin töyssyjä.

Laskematta datapisteitä ei saa tarkkaa tilastoa, mutta tuolla tiellä vaikutti reikien sijainti keskittyvän autokaistan sijaan pyörän pientareelle jo rikotulle asfaltille, eli tärinäraidalle ja asfaltin ulkoreunalle. On loogista, että epätasainen sivureuna asfaltissa ja rikki leikattu asfaltti tärinäraidassa ei ole yhtä kestävää kuin ehjä asfaltti, jota tukee sivuilta asfaltti. Kun autot ampuvat rikkoutuneet asfaltin palat sivuille, ei ajokaistalla ole paljon ylimääräistä, mutta pientareella koko tien kertymä. Melkoista lisärytyytystä tulee noista asfaltin kappaleista, jotka saisi harjata pois tieltä. Mitä ei ole useana vuotena tuolla ajaneena havaittu koskaan.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13402
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja PW » 26 Heinä 2016, 09:56

Joo, Hesaan autolla ajellessa - ees taas bongasin Koskenkylä - Pukaro välillä uuden asfaltin reunoilla uunituoreet raidat. En malttanu pysähtyy mittailemaan pientareen leveyttä mutta väittäisin ettei kaikissa kohdissa 0,5m suositus täyttynyt, eikä trikellä ainakaan mahdu pientareella ajamaan :evil:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5995
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja Pastori » 26 Heinä 2016, 09:59

Kangasala - Porvoo välillä ajelin jossain Lahden länsipuolella "kivaa" tietä jossa oli bonuksena kaksi (2) tärinäraitaa keskellä, joiden välissä oli noin metri tyhjää. WTFCK! Jos sekin metri olis jaettu vaikka pientareiden puolelle?

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja ajarmala » 29 Heinä 2016, 00:04

Olisi hyvä, jos kirjoittaisitte asiallisesti elyyn mielipiteenne tärinäraidoista ja pyytäisitte vastaamaan, miksi reunaviivalle on tehty tärinäraita ja milloin ely on ajatellut korjata näin tuhotun asfalttipäällysteen. Minä ainakin tästä lähtien kirjoitan, kun tapaan paikkakunnalla uusia reunajyrsintöjä. Toki parasta olisi valmistella argumentit ja mennä tapaamaan asiasta vastaavaa henkilöä...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13402
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja PW » 29 Heinä 2016, 22:54

ajarmala kirjoitti:Olisi hyvä, jos kirjoittaisitte asiallisesti elyyn mielipiteenne tärinäraidoista ja pyytäisitte vastaamaan, miksi reunaviivalle on tehty tärinäraita ja milloin ely on ajatellut korjata näin tuhotun asfalttipäällysteen. Minä ainakin tästä lähtien kirjoitan, kun tapaan paikkakunnalla uusia reunajyrsintöjä. Toki parasta olisi valmistella argumentit ja mennä tapaamaan asiasta vastaavaa henkilöä...

Helpompi avautua vaan foorumilla :oops: Autolla ajellu ympäri ämpäri, kyllä on monenlaista jyrsintää Suomen teillä :shock: Niillä on varmaan oma osasto, joka suunnittelee erilaisia jyrsintäkuvioita :?
Parille tielle oli keskelle jyrsitty kaks raitaa ja välissä yli puolmetrii tyhjää + reunaraidat :shock:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2805
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja Wacky » 30 Heinä 2016, 08:12

PW kirjoitti:Helpompi avautua vaan foorumilla :oops:

Hiljaa raivoaminen jossain netti palstalla on niin turhaa kun se ei saa mitään aikaseksi ja on niin peri suomalaista touhua.
Mua niin raivostuttaa asia X, mutta en mä nyt siitä jaksa alkaa valittaa kun ei sille tehdä mitään kuitenkaan. Tuolla asenteella suomalaisten ei pitäisi lotota koska voittoa ei tule kuitenkaan, mutta viikosta toiseen sitä tehdään niin miksi ei voi sitten laittaa palautetta sinne minne se kuuluu?!
Ainakin mun avautuminen menee henkilölle joka on asiasta vastuussa :mrgreen: PW, tää ei ole tarkoitettu pelkästään sua kohtaan, mutta ärsyttää tuo asenne suomalaisissa.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13402
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja PW » 30 Heinä 2016, 09:19

En lottoa;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9074
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja jori » 30 Heinä 2016, 09:49

Wacky kirjoitti:
PW kirjoitti:Helpompi avautua vaan foorumilla :oops:

Hiljaa raivoaminen jossain netti palstalla on niin turhaa kun se ei saa mitään aikaseksi ja on niin peri suomalaista touhua.
Mua niin raivostuttaa asia X, mutta en mä nyt siitä jaksa alkaa valittaa kun ei sille tehdä mitään kuitenkaan. Tuolla asenteella suomalaisten ei pitäisi lotota koska voittoa ei tule kuitenkaan, mutta viikosta toiseen sitä tehdään niin miksi ei voi sitten laittaa palautetta sinne minne se kuuluu?!
Ainakin mun avautuminen menee henkilölle joka on asiasta vastuussa :mrgreen: PW, tää ei ole tarkoitettu pelkästään sua kohtaan, mutta ärsyttää tuo asenne suomalaisissa.

Älkääpäs nyt.

Foorumilla marmattamisella on tärkeä merkitys asian viemiseksi todella vaikuttamaan pystyvien kuultavaksi. Se on harjoittelua ja ajatusten esittämisen kirkastamista, jotta lopulta ulos lähtevä viesti on virheetön ja todella vaikuttaa tässäkin asiassa varsinaisiä päätöksiä tekevän virkamiehen "tutkimuksen mukaan"-mielipiteeseen. Tässäkin asiassa virkamies vetoaa tutkimuksen johtopäätösosiossa esitettyyn irralliseen lauseeseen, joka yksittäisenä voidaan tulkita myös reunan tärinäraitoja puolustavaksi, ellei todella tarkkaan katsota, mitä oikeasti on tutkittu. Virkamies vetoaa yksittäiseen lauseeseen ja väittää tutkimuksen puoltavan reunan tärinäraitaa ja ohittaa muut mielipiteet "vain mielipiteinä", onhan hänellä "tutkimus puolellaan". Tältä ainakin näyttävät Liikenneviraston kommentit.

Jotta tästä saataisiin oikeudenmukainen ja totuuteen perustuva keskustelu aikaiseksi, pitäisi tuo tutkimus purkaa osiinsa ja tarkastella sen tekotapaa ja sisältöä ohittaen tai ainakin uudelleen perustellen johtopäätökset, jotka ovat johtaneet tähän idioottimaiseen tulkintaan. Vaikuttavuuteen tarvitaan siis vähintään tutkimuksen tekijä mukaan keskusteluun, jossa hän perustelee johtopäätösosiossa lausumansa, jota käytetään nyt tuon tutkimuksen ainoana tuloksena.

Ei ihmiset oikeasti tiedä, mitä mieltä he ovat asioista. Yleensä ovat montaa –ja usein yhtaikaisesti vastakkaista– mieltä, puhumattakaan tutkijoista, jotka tutkimuksen aikana ehtivät miettiä asiaa monelta kantilta. Silti tutkimukseen pitää kirjoittaa johtopäästöosio, johon tiivistetään tulos, joka nyt ja yleensä aina, on monimielinen ja edellyttää tarkastelunäkökulman kaventamista käyttökelvottoman kapeaksi ja mahdollistaa näin tilaajaa miellyttävän tuloksen esittämisen varsinaisesti valehtelematta.

Nyt meidän pitäisi kääntää tutkijan mieli näkemään oma tutkimuksensa uudella tavalla ja käyttää sitä tuon tutkimuksen johtopäätösosaan nykyisellään luottavan virkamiehen mielen käännyttämiseen. Arveletteko sen onnistuvan pelkällä muutaman pyöräilijän yksittäisellä mielipiteellä ilman johdonmukaista vasta-argumentointia. Tämän vasta-argumentoinnin luomiseen tarvitsemme tämän foorumin mahdollisuuksia harjoitella argumentointia. Saa niitä suoria mielipiteitäkin esittää, mutta ainakin tässä tapauksessa ainoa keino kunnolliseen argumentoinnin aikaan saamiseksi on tutkimuksen purkaminen osiin ja sen johtopöäätösten kyseenalaistaminen.

Epäedullinen johtopäätös on kyseenalaistettavissa, mutta vaatii aidosti tutkitun asian monimutkaisuutta ymmärtävien ihmisten vuorovaikutusta ja halua siihen. Päätöstensä perusteluja tarkentamaan vaadittu virkamies tai tutkimuksen johtopäätösosan kirjoittanut tutkija eivät sitä noin vain vapaaehtoisesti tee, vaan tukeutuvat toisiinsa. Tähän tarvitsemme foorumilla marmattamista –harjoitteluun tätä koitosta varten.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja vaaka » 30 Heinä 2016, 11:13

Hyvin sanottu, ei kukaan tiedä kaikkea ja ehdi kaikkea ajatella, joten vain ryhmätyöllä voi yrittää kuikuilla toisten sokeisiin kohtiin.

Apropå liikenne ja sokeat kohdat näölläkin, ei vain ajattelussa, RAF otti vuonna 1940 ekan 75 % pataan Luftwaffelta osin juuri havainnointia vaikeuttavan kolmen hävittäjäkoneen perusmuodostelman johdosta, kun joutuivat toisiaan varomaan kolarin takia ja käyttämään vähemmän aikaa vihollisten etsimiseen jo suoraan lennettäessä ja homma sekä muodostelma repesi käsiin usein käännyttäessä. Saksalaiset lensivät pareina, joissa lentäjät olivat rinnakkain ja katsoivat parinsa selustan sokeaan pisteeseenkin. Kahdella koneella on vain yksi kolaroitava vältettävänä yhdessä fiksatussa paikassa yhden akselin mukaan, eli rinnalla. Briteillä oli käänteinen V muodostelma, jossa oli kaksi varottavaa konetta ja kahdessa eri akselissa sijainti, mikä johti vaikeaan näkemiseen kärkikoneesta, kun pitää varoa takaviistossa molemmilla puolilla olevia koneita ja takimmaiset lentäjät kääntyivät eripituisella kaarella johtaen ulomman koneen jälkeen jäämiseen. Kaarrokset yleensä tasautuivat praktisesti rinnakkain lentävillä ja eivät moneen suuntaan päätä kääntävillä kahta konetta väistelevillä ja vihollisia etsivillä.

Kun Englannin taistelussa Fighter Command, eli RAFn hävittäjäpuoli oli polvillaan Elokuussa harvojen lentäjien pääosassa burn outista ja nääntymyksestä johtuen uusien pilottien elinikäodotuksen ollessa pahimpina hetkinä päärintamalla alle viikon, oli pakko vaihtaa saksalaisten kanssa lähes identtiseen finger four systeemiin. Sakujen paritkin toimivat toisen parin kanssa neljän koneen parvena, mutta käännöksissä v tyyliin nähden parit vaihtoivat sivuttain paikkaa joka kurvissa, kun 4 kertaa kolmen koneen v meni aina enemmän tai vähemmän sekaisin, minkä finger four korjasi. Tosin ei figer four vielä Elokuussa, eli ratkaisevassa kuussa, ollut yleisesti käytössä, virallinen ohjeistus tuli syksymmällä. Sakujen parit sijaitsivat kolarivaaraetäisyyden ulkopuolella toisistaan.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13402
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja PW » 30 Heinä 2016, 11:20

Tämmönen tavallinen ja yksinkertanen Suomalainen haluais muutoksen tapahtuvan nyt! - Mutta tietää ettei auta jos valitat päättäjälle. Kiitos Jorille näkemyksestäsi ja minun näkemyksen avaamisesta.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3611
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja irakas » 30 Heinä 2016, 13:28

jori kirjoitti:
Wacky kirjoitti:
PW kirjoitti:Helpompi avautua vaan foorumilla :oops:

Hiljaa raivoaminen jossain netti palstalla on niin turhaa kun se ei saa mitään aikaseksi ja on niin peri suomalaista touhua.
Mua niin raivostuttaa asia X, mutta en mä nyt siitä jaksa alkaa valittaa kun ei sille tehdä mitään kuitenkaan. Tuolla asenteella suomalaisten ei pitäisi lotota koska voittoa ei tule kuitenkaan, mutta viikosta toiseen sitä tehdään niin miksi ei voi sitten laittaa palautetta sinne minne se kuuluu?!
Ainakin mun avautuminen menee henkilölle joka on asiasta vastuussa :mrgreen: PW, tää ei ole tarkoitettu pelkästään sua kohtaan, mutta ärsyttää tuo asenne suomalaisissa.

Älkääpäs nyt.

Foorumilla marmattamisella on tärkeä merkitys asian viemiseksi todella vaikuttamaan pystyvien kuultavaksi. Se on harjoittelua ja ajatusten esittämisen kirkastamista, jotta lopulta ulos lähtevä viesti on virheetön ja todella vaikuttaa tässäkin asiassa varsinaisiä päätöksiä tekevän virkamiehen "tutkimuksen mukaan"-mielipiteeseen. Tässäkin asiassa virkamies vetoaa tutkimuksen johtopäätösosiossa esitettyyn irralliseen lauseeseen, joka yksittäisenä voidaan tulkita myös reunan tärinäraitoja puolustavaksi, ellei todella tarkkaan katsota, mitä oikeasti on tutkittu. Virkamies vetoaa yksittäiseen lauseeseen ja väittää tutkimuksen puoltavan reunan tärinäraitaa ja ohittaa muut mielipiteet "vain mielipiteinä", onhan hänellä "tutkimus puolellaan". Tältä ainakin näyttävät Liikenneviraston kommentit.

Jotta tästä saataisiin oikeudenmukainen ja totuuteen perustuva keskustelu aikaiseksi, pitäisi tuo tutkimus purkaa osiinsa ja tarkastella sen tekotapaa ja sisältöä ohittaen tai ainakin uudelleen perustellen johtopäätökset, jotka ovat johtaneet tähän idioottimaiseen tulkintaan. Vaikuttavuuteen tarvitaan siis vähintään tutkimuksen tekijä mukaan keskusteluun, jossa hän perustelee johtopäätösosiossa lausumansa, jota käytetään nyt tuon tutkimuksen ainoana tuloksena.

Ei ihmiset oikeasti tiedä, mitä mieltä he ovat asioista. Yleensä ovat montaa –ja usein yhtaikaisesti vastakkaista– mieltä, puhumattakaan tutkijoista, jotka tutkimuksen aikana ehtivät miettiä asiaa monelta kantilta. Silti tutkimukseen pitää kirjoittaa johtopäästöosio, johon tiivistetään tulos, joka nyt ja yleensä aina, on monimielinen ja edellyttää tarkastelunäkökulman kaventamista käyttökelvottoman kapeaksi ja mahdollistaa näin tilaajaa miellyttävän tuloksen esittämisen varsinaisesti valehtelematta.

Nyt meidän pitäisi kääntää tutkijan mieli näkemään oma tutkimuksensa uudella tavalla ja käyttää sitä tuon tutkimuksen johtopäätösosaan nykyisellään luottavan virkamiehen mielen käännyttämiseen. Arveletteko sen onnistuvan pelkällä muutaman pyöräilijän yksittäisellä mielipiteellä ilman johdonmukaista vasta-argumentointia. Tämän vasta-argumentoinnin luomiseen tarvitsemme tämän foorumin mahdollisuuksia harjoitella argumentointia. Saa niitä suoria mielipiteitäkin esittää, mutta ainakin tässä tapauksessa ainoa keino kunnolliseen argumentoinnin aikaan saamiseksi on tutkimuksen purkaminen osiin ja sen johtopöäätösten kyseenalaistaminen.

Epäedullinen johtopäätös on kyseenalaistettavissa, mutta vaatii aidosti tutkitun asian monimutkaisuutta ymmärtävien ihmisten vuorovaikutusta ja halua siihen. Päätöstensä perusteluja tarkentamaan vaadittu virkamies tai tutkimuksen johtopäätösosan kirjoittanut tutkija eivät sitä noin vain vapaaehtoisesti tee, vaan tukeutuvat toisiinsa. Tähän tarvitsemme foorumilla marmattamista –harjoitteluun tätä koitosta varten.


Kiitos Jori! Olipas hienosti perusteltu! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Täytyi aivan kokonaan lukea, vaikka yleensä jätän usein väliin yli puolen sivun jutut. Yksi ehkä jonkin verran yleistä huomiota herättävä homma asian eteenpäin viemiseksi, olisi kansalaisaloitteen tekeminen: https://www.kansalaisaloite.fi/fi

Perustelu vaan olisi tehtävä yhtä tasokkaasti kuin yllä oleva Jorin juttu.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/
SH1, SH2, SH3, SH5, SH6, SH15, SH18, SH21, SH25, SH26, SH30

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9074
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja jori » 30 Heinä 2016, 14:17

irakas kirjoitti:Yksi ehkä jonkin verran yleistä huomiota herättävä homma asian eteenpäin viemiseksi, olisi kansalaisaloitteen tekeminen: https://www.kansalaisaloite.fi/fi

Perustelu vaan olisi tehtävä yhtä tasokkaasti kuin yllä oleva Jorin juttu.

EIköhän olisi parempi keskustella ensin asianosaisten, eli Liikenneviraston ja ELY-keskusten kanssa, sillä eihän tässä ole kyse lain muuttamisesta, vaan ainoastaan huonon käytännön. Tähän ketjuun näitä perusteluja pikku hiljaa kertyy. Katsotaan, kunhan niitä on tarpeeksi ja perustelu alkaa olla riittävän sujuvaa. :)
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2387
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja tm » 30 Heinä 2016, 17:43

Wacky kirjoitti:
PW kirjoitti:Helpompi avautua vaan foorumilla :oops:

Hiljaa raivoaminen jossain netti palstalla on niin turhaa kun se ei saa mitään aikaseksi ja on niin peri suomalaista touhua.
Mua niin raivostuttaa asia X, mutta en mä nyt siitä jaksa alkaa valittaa kun ei sille tehdä mitään kuitenkaan. Tuolla asenteella suomalaisten ei pitäisi lotota koska voittoa ei tule kuitenkaan, mutta viikosta toiseen sitä tehdään niin miksi ei voi sitten laittaa palautetta sinne minne se kuuluu?!
Ainakin mun avautuminen menee henkilölle joka on asiasta vastuussa :mrgreen: PW, tää ei ole tarkoitettu pelkästään sua kohtaan, mutta ärsyttää tuo asenne suomalaisissa.

No sinä varmasti osaisitkin viedä tämän tärinäraita-asian vastuullisille henkilöille vedenpitävästi argumentoituna ja perusteltuna niin, että asiaan tulisi muutos? Eiköhän tässä tarvita Jorin peräänkuuluttamaa valmistelua, yksittäisten ihmisten satunnainen "mun mielestä tärinäraidat on vaarallisia" -huutelu kun ei tehoa (vaikka menisikin oikeaan osoitteeseen) ellei heitä ole riittävästi, ja meitä useampiraiteisella kulkupelillä ajelijoita ei ole.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13402
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tärinäraidat

ViestiKirjoittaja PW » 31 Heinä 2016, 08:30

Olisko tuosta Terpan aikasemmin huutelemasta kuvamateriaalista hyötyä, tulevaisuudessa. Jos ja kun on riittävästi tietoa ja kuvia ongelmasta :roll:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.


Palaa sivulle “Yleistä nojapyöräilystä”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa