Miulla on muutaman vuoden vanhat nokian nastarenkaat, niihin ilmesty kans heti halkeemat mutta ei oo paljoo muuttunu sen jälkeen, kilometrejä ei hirveesti noilla oo.
Äsken kaivoin kesärenkaan esiin continental tour - jotain, viimevuonna ostin eikä sillä montaa kilometriä oo ajettu, kuitenkin kyljet pientähalkeemaa täys.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tässä on uutta Nokia laatua. Tai, no, tuohan ei ole NOKIA, kuten ennen wanhaan, vaan "nokian" joka hieman muistuttaa tuota alkuperäsitä NOKIAa.
Kuva yhden talven ajetusta nastarenkaasta, Bilteman kumi meni sentään kaksi talvea ennen kuin oli tuossa kunnossa...
Jukka
Mulla ollu Rollspeed Winter (47-559) takarenkaana jo kolme talvea eikä kyllä näytä noin pahalta, kulutuspintakin on vain vähän rispaantunut. Kyljessä tosin lukee vielä Made in Finland, olisiko asialla vaikutusta...
Timo
Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy
Ei ole kokemusta, mutta ei vakuuta paperilla. Mielummin ostaisin joko marathon racer EVO tai supremet. Tuon renkaan pistosuojaus on lähinnä nimellinen vrt. racer EVOn tai supremen ja ne on kolmanneksen kevyempiä kun tuo. Toki ne keventää lompakkoa enemmän, mutta kun puhutaan 9 e hinta erosta niin ei pitäis olla vielä maailmaa kaatava.
Täältä löytyy kohtuu hintaan -> http://www.bike-discount.de/shop/k371/a ... lding.html
Itsekin olen tässä renkaiden vaihtoa miettinyt kun omat maraton plussat alkaa olla sen verran viiloilla (siis kivien/lasien yms. pistojen takia) että uusille olisi tarvetta.
Itsekin olen maraton racer EVO, supremea tai kojakkeja miettinyt. Kuvastosta [1] katselin ja kovasti yritin pähkäillä minkälaiset Gauchoon lykkäisin alle. Nykyiset kuitenkin on 47-559 ja nopeampaa tahtoisi alle mutta pistosuojauksesta en tahtoisi luopua.
Continentaleja ja Michelin puolelta renkaita katselin mutta sopivaa rengasta ei 559 koossa oikein ollut...
Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5
Itsekin olen maraton racer EVO, supremea tai kojakkeja miettinyt. Kuvastosta [1] katselin ja kovasti yritin pähkäillä minkälaiset Gauchoon lykkäisin alle. Nykyiset kuitenkin on 47-559 ja nopeampaa tahtoisi alle mutta pistosuojauksesta en tahtoisi luopua.
Minulla oli Pioneerissa ennen Kojakit (olisko jotain 5-6 tkm alla pyörineet) ja se on aika hyvä kompromissi nopeuden, keveyden, kestävyyden ja pistosuojauksen kanssa. Muistan ainoastaan yhden rengasrikon ja epäilys on, että se kiven siru olisi voinut myös keväällä renkaanvaihdon yhteydessä kulkeutua väärälle puolelle kumia kun niin pian renkaanvaihdon jälkeen puhkesi. 35-559 kokoa olivat. Nykyisin on 28 mm Duranot ja sellaiset laittaisin uudelleen mikäli valita pitäisi, itse asiassa kinneriin laitoin tänään eteen Duranot Kojakien tilalle ja vehje muuttui vakaammaksi ajaa, tosin toisen puolen renkaassa oli nirhaumaa renkaan sivussa niin ei voi ihan täysin vertailla, ne on kyllä pykälän verran epämukavammat mutta mitä ominaisuuksia kukakin arvostaa...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Tuolla aiemmin oli juttua Marathon Wintereistä. Talvella niistä kerrottiin minulle etteivät kestä tuota tappajasepeliä ja saisi olla paikkamassa koko ajan.
Minä kuvittelin talvella laittavani jonkin nimettömän Biltema-renkaan Gekkoon. Rengas tuli pythonin mukana enkä katsonut kovin tarkkaan. Nyt pois ottaessani se olikin muuttunut Marathon Winteriksi. Koko talven se on pyörinyt alla ja en ole yhtään säästänyt... Tarkemmin katsottuna sen kyljet olivat tosi rapean näköiset, vaikka kulutuspintaa on hyvin jäljellä.
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Itsekin olen maraton racer EVO, supremea tai kojakkeja miettinyt. Kuvastosta [1] katselin ja kovasti yritin pähkäillä minkälaiset Gauchoon lykkäisin alle. Nykyiset kuitenkin on 47-559 ja nopeampaa tahtoisi alle mutta pistosuojauksesta en tahtoisi luopua.
Minulla oli Pioneerissa ennen Kojakit (olisko jotain 5-6 tkm alla pyörineet) ja se on aika hyvä kompromissi nopeuden, keveyden, kestävyyden ja pistosuojauksen kanssa. Muistan ainoastaan yhden rengasrikon ja epäilys on, että se kiven siru olisi voinut myös keväällä renkaanvaihdon yhteydessä kulkeutua väärälle puolelle kumia kun niin pian renkaanvaihdon jälkeen puhkesi. 35-559 kokoa olivat. Nykyisin on 28 mm Duranot ja sellaiset laittaisin uudelleen mikäli valita pitäisi, itse asiassa kinneriin laitoin tänään eteen Duranot Kojakien tilalle ja vehje muuttui vakaammaksi ajaa, tosin toisen puolen renkaassa oli nirhaumaa renkaan sivussa niin ei voi ihan täysin vertailla, ne on kyllä pykälän verran epämukavammat mutta mitä ominaisuuksia kukakin arvostaa...
Panin kojakit tilaukseen. Loppu viikosta pitäisi pisin tulla ja katsotaan miten pelittää. Ihan ei uskaltanut 28 leiveisiin siirtyä, ainakaan vielä...
Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5
Itsekin olen maraton racer EVO, supremea tai kojakkeja miettinyt. Kuvastosta [1] katselin ja kovasti yritin pähkäillä minkälaiset Gauchoon lykkäisin alle. Nykyiset kuitenkin on 47-559 ja nopeampaa tahtoisi alle mutta pistosuojauksesta en tahtoisi luopua.
Minulla oli Pioneerissa ennen Kojakit (olisko jotain 5-6 tkm alla pyörineet) ja se on aika hyvä kompromissi nopeuden, keveyden, kestävyyden ja pistosuojauksen kanssa. Muistan ainoastaan yhden rengasrikon ja epäilys on, että se kiven siru olisi voinut myös keväällä renkaanvaihdon yhteydessä kulkeutua väärälle puolelle kumia kun niin pian renkaanvaihdon jälkeen puhkesi. 35-559 kokoa olivat. Nykyisin on 28 mm Duranot ja sellaiset laittaisin uudelleen mikäli valita pitäisi, itse asiassa kinneriin laitoin tänään eteen Duranot Kojakien tilalle ja vehje muuttui vakaammaksi ajaa, tosin toisen puolen renkaassa oli nirhaumaa renkaan sivussa niin ei voi ihan täysin vertailla, ne on kyllä pykälän verran epämukavammat mutta mitä ominaisuuksia kukakin arvostaa...
Panin kojakit tilaukseen. Loppu viikosta pitäisi pisin tulla ja katsotaan miten pelittää. Ihan ei uskaltanut 28 leiveisiin siirtyä, ainakaan vielä...
Täällä kans pari vuotta kojakeilla ajettu. Kestävät näköjään jossain määrin hiekkatielläkin ajoa.
voisiko tai onko jotain estettä sille että talvirenkailla ajaa vuoden läpi jottei tarvitsisi vaihtaa renkaita
Kyllä kai niitä ympärivuotisia renkaitakin on, en minä ikinä ole pystäriinkään vahdellut kumeja vuoden ajan mukaan...
Eli jos ei niissä nastoja ole niin ei niitä tarvitse vaihtaa...
Täällä vain osa tahtoo kaiken irti nojakistaan niin kesäksi laitetaan keposampaa kumia alle..
voisiko tai onko jotain estettä sille että talvirenkailla ajaa vuoden läpi jottei tarvitsisi vaihtaa renkaita
Kyllä nastarenkailla voi ajaa ympäri vuoden. Työpaikan pyörissä on sellaiset eikä niitä kukaan vaihtele. Sivuttais pito betonilla/asfaltilla kumia huonompi ja painoa enempi. Pidemmällä matkalla se nastojen rapina varmasti ärsyttäisi.
voisiko tai onko jotain estettä sille että talvirenkailla ajaa vuoden läpi jottei tarvitsisi vaihtaa renkaita
Kyllä nastarenkailla voi ajaa ympäri vuoden. Työpaikan pyörissä on sellaiset eikä niitä kukaan vaihtele. Sivuttais pito betonilla/asfaltilla kumia huonompi ja painoa enempi. Pidemmällä matkalla se nastojen rapina varmasti ärsyttäisi.
Jukka
Kyllä minun mielestä kannattaa nastarenkaat vaihtaa kesärenkaisiin. Sen aina näin keväällä huomaa, kuinka paljon kevytkulkuisempi pyörä on ilman nastoja. Turhaanhan niitä nastoja kuluttaa, ja onhan nastarenkaat jo sinänsä huomattavasti painavammat kuin nastattomat.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
mun suunnitelmissa on ajaa kauppaan ja takaisin talvisin siis lyhyitä matkoja
miten sitten jos ostan nastattomat talvirenkaat onko ne merkittävästi huonommat talvella kuin nastarenkaat kun matkaa on kilometri ja tarakalla tavaraa
pyärän mukana tulee ilmeisesti kesärenkaat joka tapauksessa ja talvirenkaat ostetaan erikseen yleensä?
eikö ilman nastoja oo kuitenkin suurempi riski kaatua jäisellä alustalla kun eihän se matkaa katso,vauhtia varmaan
onko pyörille kitkarenkaita?
jos haluaa pärjätä yksillä renkailla niin yleisrenkaat joilla pärjää jotenkin lyhyet matka talvella mutta jotka ei liikaa haittaa ajamista kesällä?
talvella kun ei oo hiekoitettu niin kävellessähän vauhdin laskeminen auttaa