Renkaat

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Härski »

Juu tosiaan. Toivoa sopii ettei vaan Saukki lopeta tubettamista :mrgreen:

Toimisiko diy tubeless vannenauhana teipin ja vakio vannenauhan yhdistelmä? Eli tekisi nauhan mekaanisen (paineen ) kestävyyden jättämällä vakionauha pohjalle ja tiiviyden kiertämällä päälle esimerkiksi hyvälaatuista vulganoituvaa sähköeristysteippiä?

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Laadukas ilmastointiteippi, itte käytän usein gorilla teippiä joka toimii ihan yksinään ainakin alle 5 barin paineissa. Periaatteessa melkein mikä vaan teippi jonka liima pitää märässä ympäristössä ja se on ilmatiivistä toimii vannenauhan kanssa jos vanteen pintaa on tarpeeksi näkyvillä jotta saat hyvän kontaktipinnan siihen.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jooseha »

PW kirjoitti:

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili :wink:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja PW »

jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili :wink:

Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:
jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili :wink:

Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.

Saa sen varmaan kerran, mutta pirun paha se on pumpata, kun ei yhtään saa painaa sivuun, eikä kovasti alas. :shock:
Sisurista irti leikattu venttiili voisi toimia, kun venttiilin kaulaan pujottaisi pienen, mutta läskin o-renkaan. Niitä saa Etrasta alle 10 senttiä kappale. Eikä tuo nyt ihan hirveä investointi ole, oikea tubeless venttiilikään. Lupaan palauttaa sen gorillateipinkin, jonka lainasin Nokian kisoissa, kunhan tulee reissua sinne itäsuomeen, niin ei sitäkään tarvitse ostaa. :oops:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Wacky »

PW kirjoitti:
jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili :wink:

Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.

Kannttaa leikata pieni ylimääräinen pala kumia siihen varteen sisäpuolelle. Se helpottaa tiivistymistä kummasti ja kannattaa käyttää vain venttiilejä joista saat sielun irti.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Voi mennä ghettotubeleksena, jos pelkää venttiilin vuotavan juuresta.
Kuva
Kokoa pienempi sisuri auki leikattuna. Hoitaa samalla vanteen puolen ilmatiiveyden. Liepeet leikataan pois, kun rengas on asennettu.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jooseha kirjoitti:

Liepeet leikataan pois, kun rengas on asennettu.

Se olis ghetompi jos ei leikkais. Olis niinku kuudee tyyppinen.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja PW »

Mitkä ne maholliset hyödyt ghettotubelessissa on, sisuriin verrattuna? Tuntuu renkaan asennus vähän vaikeemmalta, ei juuri kevene :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja samuel »

Onko kukaan vielä testannut Huck Norris käärmeenpureman estimiä?
Ulkomailta löytyy Schwalben Procore ja sitten on deaneasy mutta niissä on erillinen sisärengas.

Kuva

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Mitkä ne maholliset hyödyt ghettotubelessissa on, sisuriin verrattuna? Tuntuu renkaan asennus vähän vaikeemmalta, ei juuri kevene :?

Hiukan kevenee irti leikattavan sisurin märän verran, mutta lisääntyy litkun painon määrällä.
Paino ei kuitenkaan ole tässä se olennainen seikka, vaan keveämpi rullaavuus, joka saavutetaan myös ghettotubeleksilla.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Mitkä ne maholliset hyödyt ghettotubelessissa on, sisuriin verrattuna? Tuntuu renkaan asennus vähän vaikeemmalta, ei juuri kevene :?

Hiukan kevenee irti leikattavan sisurin märän verran, mutta lisääntyy litkun painon määrällä.
Paino ei kuitenkaan ole tässä se olennainen seikka, vaan keveämpi rullaavuus, joka saavutetaan myös ghettotubeleksilla.

Jos siirtys tuubirenkaisiin :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Mä olen ghettotubelesta käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä läskirenkaissa. Helppo toteuttaa. Vaatii kyllä kompuran tai muun vastaavan millä ilman saa nopeasti renkaaseen.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

Eikö tuo ghettotubeleksen ylimääräinen kumi hankaloita renkaan asettumista vanteelle? Toiset rengas-vanneyhdistelmät ovat pahuksen kireitä sellaisenaankin ja vajaasti noussut rengas ei mene suoraan. 8 barin kompuralla sitten sisärenkaan kanssa nousee... ghettotubelesta en ole vielä koettanut.

Vastaa Viestiin