Re: Renkaat
Liityn kerhoon: Shredda ehdottomasti paras 406 renkaista, mitä olen
Questissä käyttänyt...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Liityn kerhoon: Shredda ehdottomasti paras 406 renkaista, mitä olen
Questissä käyttänyt...
mika kirjoitti:Vilijami kirjoitti:mika kirjoitti:Ai ai, kun saisi jo shreddat alle. Paras rengas tähän mennessä.
Mitkä olivat vertailurenkaat?
Kojakit, marathon plus sekä winter. Kojak tuntui nopealta, mutta ei kestä mitään eikä ole mukava. Shredda voi olla jopa nopeampi ja mukavampi ainakin 44mm leveänä.
VeloMika
Mulla ei ollut ongelmia Kojakin keston kanssa, kun hiekka/sepeliteillä väistelin pahimpia lohkareita ja sadekuoppia pienillä vauhdeilla ajaen yhden kesän ajoilla. Ei ole velomobiilin vauhteja ja matkoja tietenkään, joten en ihmettele yhtään kokemuseroamme, kun kevyemmällä pyörällä kahdella renkaalla ajoin. Pehmeämpi Kojak oli ajaa kuin nimellisesti 5 mm leveämmät Marathon Racerit, jotka ovat kymppivuotiaina kovettuneet.
mika kirjoitti:Nyt jos vielä litkuttaisi sisukumit
Sisurit voi silloin jättää turhina poiskin
Schwalben Luganot, onko millaset? Kannattaako ostaa jos halvalla saa ? Paikallisessa Intersportissa 15,-/kpl?
Schwalben mukaan on hinnat alkaen tason maantierengas. Osta pois vaan
jooseha kirjoitti:Schwalben mukaan on hinnat alkaen tason maantierengas. Osta pois vaan
Ostin ja laiton RR-Imatran ajot pyörään alle
Rengas testiä by Saukki. On Shreddoja ja Shreddoja
Väittäsin että ero tulee juuri tuosta ohuemmasta kulutuspinnasta, ei renkaan muista eroista.
Jukka
PW kirjoitti:Schwalben Luganot, onko millaset? Kannattaako ostaa jos halvalla saa ? Paikallisessa Intersportissa 15,-/kpl?
Kaveri käyttää maantiepyörässään. On kuulemma hintaisekseen hyvät. Maksoi muistaakseni 12€ per kpl. Sivulta heikot, eli ohuet renkaat. Tilauspaikka oli ulkomainen pyöräkauppa, en tiedä mikä mutta jotain luokkaa bike-discount, chainreactioncycles tai bike24.
No niin. Kantsis silloin tällöin tarkastaa myös renkaiden sivut. Tänään lenkillä paukahti kivasti kaksi kertaa. Ekalla kerralla tsekkailin ja tunnustelin että onko jokin kivi osunut pahasti. En huomannut. Siitä sitten eteenpäin - ajelin alamäkeäkin siinä napakasti n. 55 kmh. Ja hetken päästä uudelleen PAM.
Stelvion (ikää siis jo on - sehän ei ole olut ihan viime päivinä tuonannossa) reunassa olikin kaikensorttista nirhaumaa kanttikivistä. Siihen vanteen viereen renkaan tyveen oli näköjään ilmestynyt pieni reikä. Ekalla paukauksella rengas oli siis pullistellut sieltä reilun 8 barin voimin ulos. Lienee sitten osunut maantiejarrun jarrupalaan joka oli hiukan kääntynyt - se sitten mahdollisesti nirhasi lisää renkaan kylkeä ja paukautti sen toisen kerran. Ohessa kuva jossa sisuri pullottaa noin barin paineella noinkin paljon.
Tilanne äityi niin hankalaksi että soitin EX VAIMOLLE jolla tiesin olevan nykyisen puolisonsa pitkä farmariauto käytössään. Ratsuväki kävi siis poimimassa mut tien reunasta.
Hilpeintä tässä toki oli se että tiesin riskin jo lähtiessä ja DHL on juuri kiikuttamassa mulle uutta ulkokumia Nokiallisen verran.
Pastori kirjoitti:soitin EX VAIMOLLE
Onko tämä nyt sitä kevyttä parisuhde draama hömppää jolla FB:n puolelle livenneet käyttäjät yritetään houkutella takas
Jukka
jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:soitin EX VAIMOLLE
Onko tämä nyt sitä kevyttä parisuhde draama hömppää jolla FB:n puolelle livenneet käyttäjät yritetään houkutella takas
Jukka
Juu. Yritin keventää muuten niin karua faktapitoista viestiä.
Siinä vaiheessa kun alkaa lankoja näkyä kumin sisältä, kannattaa luovuttaa... ei pidä odottaa että alkaa näkyä ilmaa pilkistelemässä rei'istä. Vanhan kumitehtaan miehen vihje joka tilanteeseen ... Tämä tietysti ei koske MIG-hävittäjien 7-kankaisia renkaita.
kuparinen kirjoitti:Siinä vaiheessa kun alkaa lankoja näkyä kumin sisältä, kannattaa luovuttaa... ei pidä odottaa että alkaa näkyä ilmaa pilkistelemässä rei'istä. Vanhan kumitehtaan miehen vihje joka tilanteeseen ... Tämä tietysti ei koske MIG-hävittäjien 7-kankaisia renkaita.
Muttakun ei ollu varastossa ja teki mieli lenkille tällä Nokialle lähtevällä pyörällä. Anteeks
kuparinen kirjoitti:Siinä vaiheessa kun alkaa lankoja näkyä kumin sisältä, kannattaa luovuttaa... ei pidä odottaa että alkaa näkyä ilmaa pilkistelemässä rei'istä. Vanhan kumitehtaan miehen vihje joka tilanteeseen ... Tämä tietysti ei koske MIG-hävittäjien 7-kankaisia renkaita.
Pitääkö siis olla huolissaan, jos kankaiden muoto jo näkyy kumin pinnassa, mutta ei vielä ole tullut läpi?
Saako kuvasta selvää mitä tarkoitan?