Sivu 42/72

Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2017, 19:34
Kirjoittaja Härski

Juu tosiaan. Toivoa sopii ettei vaan Saukki lopeta tubettamista :mrgreen:

Toimisiko diy tubeless vannenauhana teipin ja vakio vannenauhan yhdistelmä? Eli tekisi nauhan mekaanisen (paineen ) kestävyyden jättämällä vakionauha pohjalle ja tiiviyden kiertämällä päälle esimerkiksi hyvälaatuista vulganoituvaa sähköeristysteippiä?


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2017, 19:40
Kirjoittaja Wacky

Laadukas ilmastointiteippi, itte käytän usein gorilla teippiä joka toimii ihan yksinään ainakin alle 5 barin paineissa. Periaatteessa melkein mikä vaan teippi jonka liima pitää märässä ympäristössä ja se on ilmatiivistä toimii vannenauhan kanssa jos vanteen pintaa on tarpeeksi näkyvillä jotta saat hyvän kontaktipinnan siihen.


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2017, 20:16
Kirjoittaja PW

Kuis se venttiili saadaan kiinni?


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2017, 22:07
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili :wink:


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2017, 22:09
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili :wink:

Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2017, 22:27
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili :wink:

Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.

Saa sen varmaan kerran, mutta pirun paha se on pumpata, kun ei yhtään saa painaa sivuun, eikä kovasti alas. :shock:
Sisurista irti leikattu venttiili voisi toimia, kun venttiilin kaulaan pujottaisi pienen, mutta läskin o-renkaan. Niitä saa Etrasta alle 10 senttiä kappale. Eikä tuo nyt ihan hirveä investointi ole, oikea tubeless venttiilikään. Lupaan palauttaa sen gorillateipinkin, jonka lainasin Nokian kisoissa, kunhan tulee reissua sinne itäsuomeen, niin ei sitäkään tarvitse ostaa. :oops:


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 04:35
Kirjoittaja Wacky
PW kirjoitti:
jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuis se venttiili saadaan kiinni?

Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili :wink:

Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.

Kannttaa leikata pieni ylimääräinen pala kumia siihen varteen sisäpuolelle. Se helpottaa tiivistymistä kummasti ja kannattaa käyttää vain venttiilejä joista saat sielun irti.


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 06:55
Kirjoittaja jooseha

Voi mennä ghettotubeleksena, jos pelkää venttiilin vuotavan juuresta.
Kuva
Kokoa pienempi sisuri auki leikattuna. Hoitaa samalla vanteen puolen ilmatiiveyden. Liepeet leikataan pois, kun rengas on asennettu.


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 08:49
Kirjoittaja Pastori
jooseha kirjoitti:

Liepeet leikataan pois, kun rengas on asennettu.

Se olis ghetompi jos ei leikkais. Olis niinku kuudee tyyppinen.


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 09:20
Kirjoittaja PW

Mitkä ne maholliset hyödyt ghettotubelessissa on, sisuriin verrattuna? Tuntuu renkaan asennus vähän vaikeemmalta, ei juuri kevene :?


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 09:34
Kirjoittaja samuel

Onko kukaan vielä testannut Huck Norris käärmeenpureman estimiä?
Ulkomailta löytyy Schwalben Procore ja sitten on deaneasy mutta niissä on erillinen sisärengas.

Kuva


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 09:36
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:

Mitkä ne maholliset hyödyt ghettotubelessissa on, sisuriin verrattuna? Tuntuu renkaan asennus vähän vaikeemmalta, ei juuri kevene :?

Hiukan kevenee irti leikattavan sisurin märän verran, mutta lisääntyy litkun painon määrällä.
Paino ei kuitenkaan ole tässä se olennainen seikka, vaan keveämpi rullaavuus, joka saavutetaan myös ghettotubeleksilla.


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 09:50
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Mitkä ne maholliset hyödyt ghettotubelessissa on, sisuriin verrattuna? Tuntuu renkaan asennus vähän vaikeemmalta, ei juuri kevene :?

Hiukan kevenee irti leikattavan sisurin märän verran, mutta lisääntyy litkun painon määrällä.
Paino ei kuitenkaan ole tässä se olennainen seikka, vaan keveämpi rullaavuus, joka saavutetaan myös ghettotubeleksilla.

Jos siirtys tuubirenkaisiin :?


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 10:42
Kirjoittaja eemeli

Mä olen ghettotubelesta käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä läskirenkaissa. Helppo toteuttaa. Vaatii kyllä kompuran tai muun vastaavan millä ilman saa nopeasti renkaaseen.


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Marras 2017, 12:14
Kirjoittaja kuparinen

Eikö tuo ghettotubeleksen ylimääräinen kumi hankaloita renkaan asettumista vanteelle? Toiset rengas-vanneyhdistelmät ovat pahuksen kireitä sellaisenaankin ja vajaasti noussut rengas ei mene suoraan. 8 barin kompuralla sitten sisärenkaan kanssa nousee... ghettotubelesta en ole vielä koettanut.