Kadonneet pyöräilysandaalit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja jori »

Olen tässä muutaman päivän etsiskellyt pyöräilysandaaleitani. Olin mielestäni niin varma, että ne tulivat mukaani Nokialta, mutta nyt en enää tiedä, josko sekoitan lauantain ja sunnuntain tapahtumia. Sunnuntai-iltana satoi rankasti ja oli pilkkopimeää, joten auton purkaminen jätti lievän väsymyksen :) takia vähän epämääräisen muistikuvan. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että ne saattoivat jäädä Aliselle saunan pukuhuoneeseen. Olisiko sinulla nojanalle jokin numero, josta voisin kysellä niitä. Huomenna pitäisi ajella Nokian radalle muutenkin katsomaan Pisaralla Pisimmälle kisoja. Olisi mukavaa, jos kengät löytyisivät viimeistään sieltä periltä. :)

Edit: Löysinkin Alisniemen numeron heidän omalta nettisivultaan. Nokian kaupungin majoituspalvelusivulla oli vanha numero, joka ei ole käytössä. Siksi kyselin nallelta numeroa. Selvittävät nyt sandaalien kohtaloa sielläkin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Eli löysit numeron. Annan se kuitenkin jos hukkaat uudestaan .
Puh. 0509197050

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

No löytykö :)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja jori »

Nyt olen vakuuttunut, että en ole hukannut niitä Shimanon 45 kokoisia pyöräilysandaaleita kotiini, vaan ne katosivat Nokian Lowride Challenge tapahtuman yhteydessä. Muistan nähneeni mustat pyöräilysandaalit saunan pukuhuoneen penkin alla ja kuvitelleeni niitä jonkun toisen kengiksi. Kävin kuitenkin kesken saunan hakemassa autosta puhtaan paidan ja otin samalla crocsit jalkaani. Kun minulla sitten oli kahdet kengät, en rasituksen sumentamilla aivoilla käsittänyt, että nehän olivat omat kenkäni, jotka siellä penkin alla rötköttivät. Tilannetta hankaloitti vielä se, että näitä saunareissuja oli kaksi peräkkäisinä päivinä, jotka muistikuvissa sitten sekoittuivat keskenään.
Tuona sunnuntaina sinne Aliselle jäi muutama nojapyöräilijä, joiden kengät lienevät summittain samaa kokoa, kuin minun. Voisitteko varmistaa, ettei teillä ole vahingossa kaksia samanlaisia pyöräilysandaaleita.
Jos ei niitä ole teidänkään tavaroihin sekaantuneena, joudun hankkimaan uudet. Olisikohan jotkin talvipyöräilykengät ajankohtaan sopivammat. Ehdotuksia.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jori kirjoitti:

Olisikohan jotkin talvipyöräilykengät ajankohtaan sopivammat. Ehdotuksia.

Itsellä on Shimanon Gore-Tex kengät. Ovat matalavartiset vaelluskengät, joissa on pohjassa klossit. Olen ihan tykännyt. Kesällä vähän kuumat, mutta vaikka olen kuuma-kalle muuten niin noilla on pärjännyt.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja jori »

tavasti kirjoitti:
jori kirjoitti:

Olisikohan jotkin talvipyöräilykengät ajankohtaan sopivammat. Ehdotuksia.

Itsellä on Shimanon Gore-Tex kengät. Ovat matalavartiset vaelluskengät, joissa on pohjassa klossit. Olen ihan tykännyt. Kesällä vähän kuumat, mutta vaikka olen kuuma-kalle muuten niin noilla on pärjännyt.

Mistä ostit, mitä maksoit?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:

Olisikohan jotkin talvipyöräilykengät ajankohtaan sopivammat. Ehdotuksia.

Itse ajelen kylmemmällikin kesäkengillä. Näille +10 .. +3 lämpötiloihin riittää että simpan kengistä teippaa varpaiden alla olevan (DF-) vedenpoistoreiät jeesusteipillä (hopea hiilari-pohjaisille ja musta muovipohjaisille).

Märällä tai tuota kylmemmällä vedän päälle joustavasta vettä pitävästä rääkyvän värisestä kankaasta valmistetut kenkäsuojat joissa klosseille avaus, sisällä lämmin teddy-vuori ja lataus "takaa", sulku velcrolla akillesjänteen sisäpuolelta. Näillä tarkenee aina sinne -10 .. -15 lämpötiloihin. Tuolloin luikautan pohjallisten alle hopea+villa lämpöpohjalliset, niillä pärjää vielä kesäsukilla.

Jos on kylmempää tai tuuleskelee enemmän saatan laittaa toiset ohuet sukat vähän paksumpien alle.

Nimittäin oikeat gore- tai talvikengät on varmasti hyvät mutta mulla ei niille ole häävimmin käyttöä, ja tuntuvat maksavan syntisesti. Kun niissä pitäis olla nilkan yli tulevat varretkin. Semmoset tuli 90-luvulla hommattua mutta jäivät käytöstä kun löysin noi kenkäsuojat. Jalat tykkää enemmän kesäkengistä kuin muista.

Muutenkin olen enemmän kerrospukeutumisen kuin joka kelille oikeat -tyyppiä. Näillä suojilla kun voi vaikka töihin luikauttaa -15 pakkasilla ja jos lauhtuu reippaasti niin suojat vaan veks (muiden lisävaatekerrosten kanssa) ja taas jaksaa polkea. 90-luvulla kun tuota menomatkaa oli 16 km ja lenkit siihen päälle muuta kummenen lisää.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja PW »

Mistäs tommosia suojia saa ?
Mie ostin Kälviältä ensimmäiset kengän suojani, Shimanot luultavasti neopreeniä mutt vaikuttaa vielä vähän turhan tiukoilta ku repeili heti tuolta kengän kärjen kohilta. Enkä tiijä riittääkö nuo pakkaskeleillä lämmittämään. Voi olla ett joutuu ite tekemään ku ei meinaa löytyy "isokenkäselle" sopivia.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kannataa osataa kunnon kengät . Mielummin ostaa sellaiset maastoajoon soveltuvat, joissa on tarra kiristys. Mikään ei rassaa niin kuin nämä vanhanaikaiset nirunarut ajokengissä. Lämpöisyyttä on helpompi lisätä irtopäälisillä . Saa pois jos kone käy vähän liikaa hienpäällä, tai kaivaa laukusta pääliset kun kylmää. Vaimoni teki minulle hyvät ja tarpeeksi väljät , vesitiiviistä laukku nyylonista. Sisälle voi lisätä vaikka villasta tehdyt syytinkit väli lämmittimiksi. Sellaiset olen häneltä jo tilannut ja PW:kin lupasin sellaiset koekäyttöön. Näissä on korkeutta sen verran että vaikka sataa niin ei jalat heti kastu polven alapuolelta. Kokolassa kun oltiin Lowridessä niin , Pitarsaaressa olin pakotettu ostamaan kengän pääliset, mutta voi niitä kun ovat niin kireet , vaikka olivat suurintakokoo jota löytyy. Nilka menee liian jäykäsi ja jalat puutuu miissä liian nopeaksi. Eli vaikka ovatkin kokoa 48 ja jalkani 45 , niin nämä suokulkian räpylät vaatii hyvän lestin. Nyt kun oltiin Kälviällä ostin siellä pakon sanelemana sandaalit , kun ajokengät riivatut jäi kotiin.Onneksi oli omatuotannoiset kengänpääliset mukana ja hyvin pärjäsin uusien ajokesandaaleiren kansa. Mutta täytyy sanoo että mitää erinomaista tukee ei tämä kenkätyyppi jalalle anna. Mutta luulen että kyllä puoltavat kyllä paikkaa , sitten kun lähtee kesäkuumalla retkiajoon. Ja vauhti ei ole päätarkoitus ja muut arvot nousee etualalle , käyttötarkoituksessa. Mutta hyvä maastokengät puoltaa kyllä paikkaansa yleis käytössä. :lol:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja jori »

Arvelisin, että minulle riittää myös tuo kesämallisen kengän ja suojan yhdistelmä.
Ehdotuksia maastokengiksi. Mieluummin sellaisia, joilla on hyvä kävellä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Itse ostin viime talveksi Lake:n MXZ302 ja en ole katunut. Helppo panna jalkaan ja kiristää vaikka hanskat kädessä. Lämpimänä on jalka pysynyt ja ei ole vesi sisään mennyt

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jori kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
jori kirjoitti:

Olisikohan jotkin talvipyöräilykengät ajankohtaan sopivammat. Ehdotuksia.

Itsellä on Shimanon Gore-Tex kengät. Ovat matalavartiset vaelluskengät, joissa on pohjassa klossit. Olen ihan tykännyt. Kesällä vähän kuumat, mutta vaikka olen kuuma-kalle muuten niin noilla on pärjännyt.

Mistä ostit, mitä maksoit?

Jokunen vuosi sitten Turtolan Intersportista. Taisi olla tyyliin 150€.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja PW »

Miulla on paikallisesta urheiluliikkeestä reilu vuosi sitten ostetut NorthWave kengät. Näyttä lenkkareilta ja voi hyvin myös kävellä, tosin klossit murskaa kiviä mennessään ja pitää varoa ettei niiden kanssa liukastu kovilla pinnoilla. Mallia en muista kylessä lukee "bikeanwalk" ,enkä hintaakaan jotain 100:sen pintaan saatto olla yli tai alle. Valinnanvaraa ei paljon ollu oli ainoot jotka mahtu jalkaan ku "kanootit" on 48 kokoa :D Eivät nyt varsinaisesti vettä pidä.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tairamme perustaa kohta nojakanoottiseuran, sen verran iso jalkasta porukkaa . No menenpä nyt asiaan. Lähelläsi Jori on hyvä pyöräliike ja Suomen Urheilupyörä , mene rohkeasti sisään ja esitä toiveesi , tähän aikoon vuoresta saa kengät kyllä erullissesti . Vaikka näitä viulokoteloita aika vähän on kin yleensä kellään varastossa. Hyvän kengän kriteeri on että mahtuu jalkaan ja ei ole nahkaa tässä lajissa. Lisäksi siinä on vähintään tarra kiinitys , helpottaa niiden säätämistä ja helpo nopealla pysähdykselläkin säätää udelleen. Tietysti hyvä tourin kengät olisi kansa hyvä, mutta saatavuus huonoa. Hyvissä maastokengissä on sen verran tuota kuviota että käveleminen ei haittoo yhtään . siksi ihanne jalkine. Miksi kannatan synteettisiä raaka-aineita tässä tapauksessa . No jos ne kastuvat , eivät menetä muotoaan ja pysyvät kuivan kauemmin . Nojapyöräilyssä nahkajalkineen runko antaa periksi ajan saatossa ja päkiän paikka siirtyy alemmaksi ja muutkin oletus mitat muuttuvat pikkuhiljaa aina kastuessa ja viellä jalan hiotessakin . :)

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadonneet pyöräilysandaalit

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Heh, kanoottiseura :P

CRC:ltä tuli tarjousmailia, kaikki simpan 2011-kauden kengät -30%. Mukana myös vähällä varrella olevia MTB-kenkiä. Ehkä niistä ?

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin