Oho, en tajunnut, että se on maksumuurin takana. Sanasta sanaan sama juttu siellä on. Mutta tässä tulee muutama parempi kuva siitä trikestä. Ketjulinja on aika hassu. Siinä on varmaan käynyt niin, että ensin on suunniteltu pyörä ja sitten lopuksi mietitty, että mistäs se ketju pitää vetää.
No, onpa tosiaan litteä, kuten toimittajakin mainitsi.
Hieno peli. Pidän tuosta sadankomitean suosittelemasta runkomuodosta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Aamun HS:ssä oli kuva tällaisesta Saksalaisesta vaihepyörästä. Itsellenin ei oikein selviä miten vetopuoli on rakennettu. Painetaankoha tuota puomia jaloilla eteenpäin, jolloin voima välittyy takapyörälle?
Taustalla kaupan ikkunassa näykyy muuten 70-luvun alun hittituote Chopper-pyörä. Itsellänikin oli sellainen.
Joo, ovat riippupolkimet. Veto vaijereilla takanapaan, mutta näyttävät puuttuvan.
Pyörä lienee J-Rad 20-luvulta Juutubista samankaltaisen ajovideo.
Missäköhän pyörä on nykyään?
En ollu tajunnu, ett mukana on kolmaskin hemmo pystärillä, aika hurja jos ajaa kinnerien vauhtia ja matkoja
Kommenttiosastossa taas tyhmyrit enemmistössä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
En ollu tajunnu, ett mukana on kolmaskin hemmo pystärillä, aika hurja jos ajaa kinnerien vauhtia ja matkoja
Kommenttiosastossa taas tyhmyrit enemmistössä
Oho, niinpä onkin. Tässä siis syy siihen, että ne päivämatkat olivat niin lyhyitä.
Asiallinen lehtijuttu, mutta kommentit olivat kyllä erikoisia. Kovasti haluaisin kysyä, mitä "true story" ja "Just" tarkoittivat näillä kommenteillaan.
2019-05-11-000817_1680x1050_scrot.png (52.32 KiB) Katsottu 6190 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Minä tulkitsin että Just-nimimerkki tulkitsi autoilijan näkökulmasta kykyä havainnoida velomobiili. Just ei ole tietoinen aivojen pikakirjoituksesta ja siksi käyttää sanaa "näkyvyys".
Useammin esiintyvät ajoneuvot herättivät enemmän huomiota
Vaikka osanottajat oli erityisesti ohjeistettu havainnoimaan moottoripyöriä ja busseja, tutkijat huomasivat, että huomio kiinnittyi helpommin niihin ajoneuvoihin, jotka esiintyivät ueammin simuloidun ajon aikana. Tämä puolestaan vaikutti myös nopeuteen, millä kuljettajavat pystyivät havaitsemaan harvemmin esiintyvät kohteet. Simuloidussa testissä, jossa moottoripyörät olivat tiheämmin näkyvillä, auton kuljettajat kykenivät havaitsemaan motoristin 51 metriä kauempaa kuin siinä testin osassa, jossa motoristit näkyivät harvemmin.
"Järkevä velokuski heittää menopeliinsä parit huomioviirit kuten noissa pyörän peräkärryissä monesti on.
Kummasti lisää näkyvyyttä ja helpottaa muitakin tienkäyttäjiä hoksaamaan kupletin juonen."
"PIKKUAUTOILIJA 14.6.2019 10:44
Olisiko esimerkiksi mobiilin peräpää syytä maalata ampiaisen värein? Ja miten etupää?
Pari kertaa olen tuon liikenteessä nähnyt ja on todella vaikea huomata."
Mä en oikeasti ymmärrä miten kirkkaan värinen kinneri voi olla niin vaikeaa huomata. Samat ihmiset kuitenkin pysyvät kaistalla ajamatta ojaan, näkevät tiellä juoksevat rusakot jne.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.