Kävin eilen polokasemassa vähän totisemmin pari Strava KOM -pätkää mielessä työmatkan polokuja pitkin. Täytyy sanoa ettei tässä kelissä Schwalbe Ice Spiker Pro -nastarengas pelannut yhtä hyvin kuin kesägummit eli Thunder Burt edessä ja WTB TrailBlazer B+ takana, tarkkaan katsoen näkyykin videolla.
Ja yllättäen -5 lämpötiloissa paineet tarkistettuna sekä keula että takaiskari toimivat melkein yhtä herkästi kuin kesällä.
Tässä vielä toinen video Special Bike tammikuun KOM-haaste -maastopolkupätkästä jota kävin vähän totisemmin tykittämässä lauantaina edellisen videon siirtymän jälkeen. Vähän tulee virheitä mutta 8:39 ei ole itse asiassa ihan paha aika tuonne nojakilla jossa näinkin pitkä akseliväli, välillä on nimittäin muutama aika tiukka paikka käännöksissä.
Minua kiinnostaa eri kuvana kuskissa kiinni oleva kamera, jotta näkee, miten hyvin jousitus vaikuttaa kuskiin. Nyt näkee rungon hytkyntää ja etujousituksen toimintaa, mutta kuskin tärinä on se, mikä rassaa. Ja kun olen päreinä, tärinänvaimennus kiinnostaa. Nyt ei vielä hotsita tieltä poistuminen kuin pakon edessä. Jousitus pyörässäni ei ole parhaassa hapessa.
Huiman näköstä Mikan meno mettässä! Johtuuko kuvakulmasta ett näyttää niin hurjalta? Voisko kameran paikkaa välillä vaihtaa ?
Liikkuvassa kuvassa vauhti näyttää aina kovalta.
Voihan sitä harkita mutta pankaas sanoen sitten että mihin ja miten kiinni ? Voin laittaa keskiön eteen mutta sitten ainakin itseltäni jää oleellisesti mielenkiintoista informaatiota näkemättä kuten kadenssi, ohjaaminen, jousituksen toiminta jne.
Niin, eihän noissa videoissa ajella kuin semmosta 25+ km/h vauhtia missä vaan pääsee. Muutenhan tuo on vähän tommosta lyllertämistä...
Olisi vieläkin pyörässä kiinni, ei kuskissa, jolloin pyörän tärinän sijaan saisi osviittaa kuskin kokemista tälleistä.
Arvaanko oikein, että kysymyksesi tarkoittaa sitä, että sinulla ei ole kameralle kypäräkiinnitystä? Saisiko nippusiteillä, tarranauhalla tai teipillä kameran kiinnitettyä kypärään? Tai onko sinulla gorillapod tai joku muu vastaava muovailtava kamerajalusta, jonka voi sitoa varusteisiin kiinni? Tarranauha kypärään voi toimia vaihtelevien esineiden kiinnityspisteenä, kuten lamppu. Silloin ei olisi kertakäyttöinen viritelmä.
Olisi vieläkin pyörässä kiinni, ei kuskissa, jolloin pyörän tärinän sijaan saisi osviittaa kuskin kokemista tälleistä.
Jaa. Et vissiin ole katellu näitä mun videoita. Muistaakseni viime kesältä tein yhden myös niin että oli halpis-HD kamera kiinni keskiön etupuolella. Tylsää videota tuli.
Samoin ei-HD kamera on ollut monessa videossa kiinni kypärässä. Ei hääviä katsottavaa mutta osittain kameran takia.
vaaka kirjoitti:
Arvaanko oikein, että kysymyksesi tarkoittaa sitä, että sinulla ei ole kameralle kypäräkiinnitystä? Saisiko nippusiteillä, tarranauhalla tai teipillä kameran kiinnitettyä kypärään? Tai onko sinulla gorillapod tai joku muu vastaava muovailtava kamerajalusta, jonka voi sitoa varusteisiin kiinni? Tarranauha kypärään voi toimia vaihtelevien esineiden kiinnityspisteenä, kuten lamppu. Silloin ei olisi kertakäyttöinen viritelmä.
Mulla on ViRB-mountti kypärässä. Kamera vaan painaa niin paljon ettei sitä viitsi siinä pitää. Ja mun makuun kuvan laatu tai vapinan poisto paremminkin ei ole riittävä. Vähän sama juttu jos kamera on keskiössä, kumma kyllä. Halpis-HD toimii siinä kuten kypärässä paremmin.
No voin koettaa tässä talven aikana rustata halpis-HD:n takaisin kypärään niin saa videota sekä penkin alta että kuskin näkövinkkelistä.
Ei oo väliä onko kamera pyörässä tai kypärässä. Pitemmän päälle yhtä tylsiä videot ovat. Videoista tulee paljon mielenkiintoisempia, jos kamera on kaverilla, joka ajaa mukana tai menee edelle, pysähtyy ja kuvaa.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Olisi vieläkin pyörässä kiinni, ei kuskissa, jolloin pyörän tärinän sijaan saisi osviittaa kuskin kokemista tälleistä.
Siis eikös tässä 25.1 postatussa videossa kamera ole nimenomaan rungossa kiinni?
Ja ne videot mitä Herra Helanderilta muistan niin kaikissa on ollut kamera rungossa kiinni.
Vai kumpi sinulle nyt olisi parempi vaihtoehto?
Sinun viestien yodamainen sanajärjestys tekee niistä aika raskasta ja hankalaa luettavaa.
Ei oo väliä onko kamera pyörässä tai kypärässä. Pitemmän päälle yhtä tylsiä videot ovat. Videoista tulee paljon mielenkiintoisempia, jos kamera on kaverilla, joka ajaa mukana tai menee edelle, pysähtyy ja kuvaa.
Joo. Ne pitää suunnitella ja leikata lyhyiksi. Ketäpä nyt hirveesti kiinnostaa pitkät ajelut - paitsi jos on jotain extrajännää tapahtumaa kuten alamäessä kaheksaakymppii tms.
Mulla oli tässä kaksi kuvaajaa jotka tekivät tän. Melkein liian pitkä. Kuvaamisessa pientä säätöö. Leikkaus kohtuullinen. Kuskilla hassut sukat.
Hyvä paikka mhelanderilla kameralle. Näkee eturenkaan ajolinjan, kammet ja jousituksen toiminnan. Päässä oleva kamera heiluisi selvästi enemmän eikä siitä edes voi sanoa mikä heilahdus johtuu pyörästä ja mikä kuskista. Tapaamisissa kun on ajettu on ollut hyvä tarkkailla että osalla on pää tasaisella ajaessa aivan paikoillaan, kun taas toisten koko pään näkee välillä kinnerin oikealla ja välillä vasemmalla puolella
Ei oo väliä onko kamera pyörässä tai kypärässä. Pitemmän päälle yhtä tylsiä videot ovat. Videoista tulee paljon mielenkiintoisempia, jos kamera on kaverilla, joka ajaa mukana tai menee edelle, pysähtyy ja kuvaa.
Joo. Ne pitää suunnitella ja leikata lyhyiksi. Ketäpä nyt hirveesti kiinnostaa pitkät ajelut - paitsi jos on jotain extrajännää tapahtumaa kuten alamäessä kaheksaakymppii tms.
Mulla oli tässä kaksi kuvaajaa jotka tekivät tän. Melkein liian pitkä. Kuvaamisessa pientä säätöö. Leikkaus kohtuullinen. Kuskilla hassut sukat.