Voitte heti lähdöltä unohtaa "standardikiekon" eli tässä tapauksessa ETRTO 406:n käytön tässä lowracerissa. Jenkit on yrittäneet mutta huonompaan suuntaan vaan menee.
Ketjut kulkee niin lähellä napaa ja renkaan sivua että tuskin saa järkevästi toimimaan 2-jalkaisella haarukalla vaikka tekisi VeloKraft tyyliin haarukan ja kiekon puolauksen epäsymmetriseksi.
Itse tekisin, tai olen suunnitellut tekeväni, omaan lowraceriin hiilikuituisen 1-lapaisen. Samallahan siitä tekisi levyjarrullisen jolla koiville ja ketjulle sais lisää tilaa kun vannejarrusta pääsis eroon. Paras napa ja haarukkakonstruktio olisi Cannondale Lefty johon napoja saa. Omatekonen alumiininen tai hiilikuituinen kiinteä akseli ja mahdollisesti kavennettu lefty-napa. Sen ei kestä olla paljoa leveämpi kuin nykyinen 50-millinen.
Onneksi itselläni on kaksi etukiekkoa, 28 radiaalilla pinnalla ja syvällä vanteella oleva alkuperäinen treenikäyttöön ja levytettynä kisoihin. Tuulisemmalle hiilikuituinen 3-lapainen.
Itse 451-rengaskoossa ei ole mitään vikaa, päin vastoin. Nopeimmat ja keveimmät 20" kumit löytyy kaikki ja treeniajoon 28-451 Duranot on sekä halvat että kestävät. Ainoastaan vanteet on vähän tiukassa ja niihin sopivat pinnat, ainakin modernin M5 55mm leveän 15mm akselilla olevan naavan kanssa.