Premnas ja muut talvitrikeistit.

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Muutama lwb löytyy kaupallisena, mutta kuinkas monta kaupallista vähintään 24" kiekoilla olevaa trikeä löytyy?
Mulla on tänä talvena nolla sellaista päivää etten vois ajella kaksi pyöräisellä.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja irakas »

jviirret kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Kyllä loppuu triken mollaaminen talviajokkina, kun sen varustaa sähköavusteisesti niin, että moottoriveto on eri kiekossa kuin kauraveto, ja kiekot ovat vähintään 24". Nousee useimmat mäetkin yli 20 km/h nopeudella. Ei tarvi juuri milloinkaan nousta työntämään. Renkaidenkaan ei tarvi olla nastoitetut. Minulla on SH23:ssa Schwalbe Road Cruiser 47-507. Tänä talvena ovat kaikki samaan suuntaan menevät hyväkuntoisenkin näköiset pyöräilijät jääneet selän taakse. :mrgreen:

Eikö tuo oo jo kilvetön mopoauto tms.? :twisted:

Jukka

Miksi :twisted:? Eikö se ole hyvä, että on tällaiseen mahdollisuus, vai käykö katteeks? :mrgreen:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja jooseha »

irakas kirjoitti:

Tänä talvena ovat kaikki samaan suuntaan menevät hyväkuntoisenkin näköiset pyöräilijät jääneet selän taakse. :mrgreen:

Sulla on kilpapyöräilijän piikkitehot käytössä jatkuvasti. Ei ihmekään että on kova menemään :lol:

Hauska vehje varmasti ennen kuin se ratsataan :roll:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

Eikö se ole hyvä, että on tällaiseen mahdollisuus, vai käykö katteeks? :mrgreen:

500e rahhaa ja muutama ilta tallissa niin saisi halutessaan samanlaisen, jostakin syystä kuitenkin ajan mieluummin vielä pelkällä lihasvoimalla. Jos joskus apumoottori tulee ajankohtaiseksi niin luulen pysytteleväni silti katulaillisissa kulkuneuvoissa :roll: Olen vähän nynny ja arka tuolla liikenteessä :oops:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja irakas »

jooseha kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Tänä talvena ovat kaikki samaan suuntaan menevät hyväkuntoisenkin näköiset pyöräilijät jääneet selän taakse. :mrgreen:

Sulla on kilpapyöräilijän piikkitehot käytössä jatkuvasti. Ei ihmekään että on kova menemään :lol:

Hauska vehje varmasti ennen kuin se ratsataan :roll:

Miten niin ratsataan: http://sahkopyora.weebly.com/e-spin4-muunnossarja.html ?

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja jooseha »

irakas kirjoitti:

Miten niin ratsataan: http://sahkopyora.weebly.com/e-spin4-muunnossarja.html ?

Housut kintuissa, kun jää kiinni ei tuo suojaa :wink: Itsepähän omat riskisi arvioit.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Kiitos vastauksista ja en siirry trikeen. Trike tosi liukkaalle jäälle, en rupea nastoittamaan mun kamelia.
Jouni

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja irakas »

jooseha kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Miten niin ratsataan: http://sahkopyora.weebly.com/e-spin4-muunnossarja.html ?

Housut kintuissa, kun jää kiinni ei tuo suojaa :wink: Itsepähän omat riskisi arvioit.

Mitä laitonta tässä on: "Virtalukon asennolla "offroad ajo" ja maksimitehoa säätämällä E-SPIN4 muuntuu kätevästi katulaillisesta sähköavusteisesta pyörästä offroad-pyöräksi vaikkapa metsäpoluille.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tuolla periaatteella viritetty mopo on katulaillinen kun kädellä säätää kaasukahvan vain puoliväliin :roll:
Ainakaan finlex:n ja aken sivuilta ei löydy mitään poikkeusta asiaan. Siellä puhutaan vain 250W moottorista.
"Polkupyöräksi katsotaan myös sellainen enintään 250 W:n tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo..."
Poliisilla tuskin on resursseja/mielenkiintoa moottorin tehoja alkaa tutkimaan, mutta onnettomuustilanteessa vakuutusyhtiöllä on omat intressinsä ja resursseja löytyy :|

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kyllä Jukka on nyt oikeessa . Laki on laki ja siittä omat vääntämiset turhaa. 250W ja piste . Kaikki muu on laitonta . :mrgreen: Vaikka kuinka kivaa ne lisä tehot tarvittaessa olisi . :?

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja jooseha »

irakas kirjoitti:

Mitä laitonta tässä on: "Virtalukon asennolla "offroad ajo" ja maksimitehoa säätämällä E-SPIN4 muuntuu kätevästi katulaillisesta sähköavusteisesta pyörästä offroad-pyöräksi vaikkapa metsäpoluille.

Ikivä sinänsä tuoda esille kapineen laittomuuksia. Mitä enemmän ne on esillä sitä suuremmalla todennäköisyydellä jäät kiinni :( Vastaan kuitenkin kun kysytään.
Ainakin moottoriajoneuvoissa tuollaisten tehon ja nopeuden rajoitusten pitää olla rakenteellisia eli muutos ei saa tapahtua vain kytkintä kääntämällä. Vaikka tämä asia olisikin polkupyörän kohdalla jostain syystä erilailla, ei espin4 ainakaan sh23:ssa täytä kertomasi mukaan edes noita lain asettamia ehtoja. Avustaa vielä ainakin 30km/h:n vauhdissa, kun 25km/h on laillinen yläraja ja tehot eivät putoa 250 wattiin avaimesta. Nämä asiat tekevät oikeastaan tuosta mainoksestakin laittoman. Tuote ei ole sellainen kuin luvataan.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja irakas »

On se muuten aivan hassu tämä nykyinen pyöräilylainsäädäntö. Sähköavusteisilta pyöriltä kielletään yli 25 km/h nopeudet, mutta sähköavusteittomat saavat ajaa niin lujaa kuin kintuista pääsee. Alamäissähän kenen tahansa pyörän nopeus on usein reippaasti yli 30 km/h. :roll:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Premnas ja muut talvitrikeistit.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

On se muuten aivan hassu tämä nykyinen pyöräilylainsäädäntö. Sähköavusteisilta pyöriltä kielletään yli 25 km/h nopeudet, mutta sähköavusteittomat saavat ajaa niin lujaa kuin kintuista pääsee. Alamäissähän kenen tahansa pyörän nopeus on usein reippaasti yli 30 km/h. :roll:

Ei sähköavusteisella pyörälläkään mitään ajoneuvokohtaista nopeusrajlitusta ole. Avustuksen pitää vain kytkeytyä pois viimmeistään 25km/h nopeudessa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin