Painava tuo kajakki.
Olen lukenut huoltomanuaalin ja Manitoun yleismanuaalin sekä Googlesta löytämiäni juttuja ja vielä ei ole löytynyt suosituspaineita eri kuormille. Googlelöydökset puhuivat tiukasta tehdaspaineesta 500 PSI, kun 12 Bar on 300 PSI. On vähän niin ja näin, minkälainen suutin mahtuu iskarin venttiiliin, kun on pyörässä paikallaan iskari. Olen myös miettinyt rengaspumppua ja mulla on mittariton 12 Baria mainostava minipumppu renkaille. Ei suutinletkua, joten voi olla mahdoton saada kontaktia. 11 Bariin näytöltään ylettyvän pylväspumppuni todellisesta paineensiedosta ei hajuakaan, kun on kiinalainen, mutta suutin on vielä suurempi. Ei huvita sitä raahata.
Luin manuskasta, että pumppua ei saa kiinnittää liian tiukkaan, että ei venttiili hajoa iskarissa. Minkälainen hajoamisriski on rengaspumpulla hajottaa venttiili? Jos venttiili hajoaa, minkälainen riski on saada suurpainepurkaus 21 Bar ja venttiili luotina lentämään? Hengen lähtö lähellä noilla paineilla pahimmassa tapauksessa. Siten letku, jossa on tarpeeksi hellävarainen lukko iskariventtiilille on hyvästä, mutta onko suuria paineita kestäviä ja riippuuko paineensieto pumpusta pumpun ja jatkoletkun liitoksessa? Mistä 12 Bar tai yli kestäviä jatkoletkuja saa?