Nojailuun sopivat vermeet

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja PW »

vph kirjoitti:

Sä Petri kaivoit tuosta Candy-sarjasta sen kaikkein viimesen päälle olevan, kolmosversion hinnan!

Itte tsekkasin sen kolmekymppiä tuolta, Candy 1: https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 0,2,142,91

Hmm. Nyt kun katsoin enemmän, niin samalla hinnalla saa jopa CB:n munanvatkaimia, jotka on ihan ykköshelpot kengän kiinnitysvaiheessa, kenkä tarttuu neljästä suunnasta, käytännössä siis vähän sinne päin sohaiselmalla: nämä siis.

Mulla itselläni on ollut montaa mallia: Suomen cyclocrossissa tuollaiset ykkösversion Candyt, trikessä nyt yli 7000 km kakkosversion candyillä ilman murheita. Neoretro-teräskilpurissani, jota käytin aika pitkään työmatkoihini ennen trike-aikaa, olen aina ajanut kolmosversion eggbeatereillä ja tykännyt. Liikenteessä aivan ykköset, kevyetkin vielä.

Tämä teksti sisälsi tuotesijoittelua. :mrgreen:

Kiitos, ehkä seuraavat polkimet tulee tuon firman mallistosta kun noin kehut, eikä nuo hinnatkaan häpee ainakaan kivijalkakaupan shimanoille. Klossit on aika kalliit, verrattuna polkimiin :? mutt ne ilmeisesti pitää olla just nuo klossit ett oikeesti toimii?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja vph »

En ole muita klosseja kokeillut... mutta polkimien mukana tulee ne ensimmäiset ja ainakaan en muista, että koskaan olisi tarvinnut niitä vaihtaa, kun ei ne näytä juuri kuluvan - ainakaan mun käytössä. Ja tosiaan nytkin on dokumentoidusti 7500 km ajettu noilla Scorpparin Candyillä ja yksillä klosseilla.

Ettei minusta ihan CB:n myyntimiestä nyt tulisi, niin pitää sanoa, että on niissä huonojakin puolia: joillakin kenkämalleilla ne polkimien "häkkyrät" kuulemma syövät kengän pohjaa ja laakerien kestoa jotkut valitelleet (korjaussettejä on saatavilla). Klossien mukana tulee eräänlaiset pohjasuojat, muovilipareet sinne klossin ja kengän väliin, mutta ne vähän vaikeuttaa kengän kiinnittymistä. Muistaakseni luin jostain joskus, että kaljatölkistä saa leikeltyä itse paremman suojan, jos tarttee. Itselläni ei moista vaivaa kyllä ole ollut - käytän jäykkäpohjaisia Sidin kenkiä. Eggbeatereillä onkin pakko olla jäykkäpohjainen kenkä, kun niissä ei ole mitään muuta tukea jalalle kuin akseli.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

vph kirjoitti:
mika kirjoitti:

Onko kokemusta näistä pedaaleista?
http://www.velomobielonderdelen.nl/en/c ... op-pedalen

Nykyiset polkimet ovat Shimano PD-A600 mallia ja talvikenkien kanssa oli ongelmia kun tiukassa vedossa lähti jalka polkimelta ja loukkaantuminen oli tosi lähellä. Kipeää kävi kun akillesjänne osui terävään hiilikuitureunaan. Nyt on sitten polkimet niin tiukalla että pysyy ja vaikea saada kenkiä irti
MikaR

Auts! Joskus on ihan hirveä katsoa, kun jengi vääntää polvet solmussa kenkiä irti polkimista. CB:n polkimia kun kokeilee ensimmäistä kertaa muiden jälkeen, niin tuntuu, että ne ei ole lainkaan kiinni, kun irrottamiseen tarvittavaa kiertovastusta ei ole lainkaan. Mutta ei niistä kaikki tykkää.

Mää oon vähän erikoistapaus, mutta ilman kiertovastusta ei huono jalkani pysy polkimella ollenkaan, koska juuri kiertoliike jalastani puuttuu ja jalkaterä pyrkii itsestään kiertymään ulospäin. Että ei ne shimanon spd:t välttämättä niiiiin huonoja ole :D

Kostaja
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Touko 2016, 19:44
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja Kostaja »

Kiasus ko mä oon ihan pihalla. :oops: :oops: :oops: Tunnelma on kuin ennen muinoin mennessäni hankkimaan ensimmäisiä kursoja/runkoja höyläkoneeseen. Mahdoton määrä lyhenteitä ja vaihtoehtoja, joiden sovittamisesta yhteiseksi toimivaksi kokonaisuudeksi ei ollut tuon taivaallista hajua. Noh, eiköhän kaikki selviä aikanaan :D

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Nojanalle kirjoitti:

Mulla oli vuosi sitten pieni ongelma . Welkon lossit ei sopinut Shimanoon . Tutkin netistä miksi , niin sieltä löyty poikeavuuret asiaan . Kun vaihdoin Shimanon lossit , niin ne kävi myös Welkoon .

vph kirjoitti:
  1. Luulen, että Nojanallen maininta wellgon polkimista/klosseista pitää sisällään jotain totuutta. Oman pajani pöydälle jäi joskus joltakulta vierailijalta polkimet, joista kenkä irtosi ihan vaan vetämällä (sijoitin ne siitä mustaan jätesäkkiin...). Ne saattoivat olla wellgot. Shimanon mekanismin kaltainen, perkeleellisen pamauksen pitävä lukitusmekanismi niissä joka tapauksessa oli.

Wellko tekee erilaisia klosseja. Osa on Shitmano yhteensopivia, osa ei. Ei ole merkin vika, jos käyttäjä valitsee väärät :wink: Mulla on 98A-klossit, joiden kanssa voi käyttää japsien polkimia ilman ongelmia.

Kostaja kirjoitti:

Kiasus ko mä oon ihan pihalla. :oops: :oops: :oops: Tunnelma on kuin ennen muinoin mennessäni hankkimaan ensimmäisiä kursoja/runkoja höyläkoneeseen. Mahdoton määrä lyhenteitä ja vaihtoehtoja, joiden sovittamisesta yhteiseksi toimivaksi kokonaisuudeksi ei ollut tuon taivaallista hajua. Noh, eiköhän kaikki selviä aikanaan :D

Polkimien mukana on varmaan tullut oikeanlaiset klossit. Kenkien mukana on voinut tulla vääränlaiset. Syy irtoamiseen voi olla tässä :?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja PW »

Kostaja kirjoitti:

Kiasus ko mä oon ihan pihalla. :oops: :oops: :oops: Tunnelma on kuin ennen muinoin mennessäni hankkimaan ensimmäisiä kursoja/runkoja höyläkoneeseen. Mahdoton määrä lyhenteitä ja vaihtoehtoja, joiden sovittamisesta yhteiseksi toimivaksi kokonaisuudeksi ei ollut tuon taivaallista hajua. Noh, eiköhän kaikki selviä aikanaan :D

Joo, se aikansa ottaa ennenku pääsee sanastosta jyvälle :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja terppa »

Itse olen shimanon keksinnöillä ajanut onnellisena lähes 40tkm, lähes koska joskus oli exustar tarjouksessa ja ne oli/on kiinni jossain pyörässä, shimanon klossi käy ilman ongelmia. Nyt vaan näytti esim. Bike-discountista saavan shimanoa halvemmalla, M520 -malli oli 26€ millä nyt eniten olen ajanut.

Muoks. Kurkkasin kinneriin sisälle niin sielläpä yhdet exustarit oli, vissiin kesän tai kaksi ovat olleet käytössä, toiset mitä löysin varaosista menee kiinni Hurrikaaniin...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Cheetahissa on exustarit edelleen ja hyvin toimivat :wink: . Irrottamiseen ei tarvitse voimaa. Eivät ne äänettömät ole: naksahdus kuuluu kun klossi napsahtaa kiinni ja irrottaessakin kuuluu ääni, mutta mitä ne minua haittaisivat.

Scorpionissa on jotku Shimanon spd-polkimet, en muista mallia. Hyvin nekin toimivat, ei valittamista.

Nyt kun tuota lämmintä säätä on riittänyt, olen siirtynyt lukkosandaaleihin. Ne ovat kyllä parhaimmat pyöräilykengät jotka minulla on. Tuuletus täys kymppi ja pohja on mukavan jämäkkä, tuntuu paremmalta polkea kuin löystyneillä lukollisilla kangaskengillä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Budget Sportissa 10 v tarjouksia. Kympin sadehousut tänään, ostin kaksi. Asicsin lenkkarit 30 ovh 80. Huomenna tuntemattoman minulle valmistajan lenkkarit kympin. Myyvät max kahdet per asiakas. Muina päivinä lisää tuotteita tarjolle.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Täytyy tunnustaa että olen edelleen sen verran aloittelija näissä hommissa etten ole edes sopivia lyhyitä ajohousuja saanut aikaiseksi etsittyä. Olen ajellut perinteisillä pystypyörähousuilla, säämiskät ja kaikki :oops: Hyväthän ne on, mutta joskus säämiskä lämmittää turhan paljon. Käytättekö jotain juoksuhousuja vai kuinka ? Pitääkö siellä olla alkkarit alla ettei hierrä paikat, vai hiertääkö sitten ne kalsarit ja säämiskähousut onkin parhaat edelleen ? "Henkselimallit" ne pitäis kuitenki olla ettei vyötärö paina. Lepattaa ne ei saa yhtään.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Mulla on vain jotain edukkaita juoksu trikoo shortseja. Oon ollut ihan tyytyväinen niihin. En ole edes ajatellut ostavani oikeita pyöräilyhousuja. Juoksuhousut toimii ihan hyvin nojaillessa.

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja jori »

Lidlin pyöräilyhousuista raksin vaipat pois. Hyvät ovat nyt. Ajoin monta vuotta vaippoineen, mutta joskus, kun satoi, ne pysyivät niin kauan märkinä, että oli mukavammat kun ratkoin pois.
Vaipanpoistoon kannattaa hommata ratkoja niminen työkalu. Sillä se käy kätevästi, eikä mene kangas rikki.
http://www.jyvaskylankangaskauppa.fi/ratkoja

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Viileässä kelissä vaippa on ihan hyvä, kun se suojaa viimalta juuri oikeasta paikasta. Muutoin on melko yhdentekevää, mihin tarkoitukseen tehtyjä housuja käyttää, kunhan käyttää, ja kinneristien osalta ei tuollakaan ole niin väliä :)

MetaPhrastic 2012

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mäkin olen vaan ratkonut parista housuista säämiskät pois, mutta yleensä pyrin ostamaan pehmustamattomia koska siinä ratkomisessa on kuitenki oma hommansa. Juoksuun tarkoitetut vaatteet on nojaillessa hyviä. Varsinkin takeissa olen huomannut että pyöräilykäyttöön tarkoitettuja ei voi edes ostaa koska edessä ei ole minkään sortin taskuja vaan ne vähät ovat sitten juuri takana. Harmi että pyöräilykäyttöön myytäviä takkeja olisi hyvinkin kirkkailla väreillä saatavana mutta muuten sitten ei. Kävi tuuri kun löysin keväällä kirkkaankeltaisen ohuen takin, ei ollut paljoa valikoimaa.

Ite en kyllä tykkää mistään vaippahousuista, tuntuvat inhottavilta päällä.

Ehdoton suosikkipyöräilyasuni kesällä on caprit ja t-paita (ja uikkarit alle niin voi mennä vaikka välissä uimaan :mrgreen:).

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Nojailuun sopivat vermeet

Viesti Kirjoittaja yaana »

Juoksuosastolta on tullu parhaat löydöt. Harmillisen usein niissäkin housuissa on vetoketjutasku takana vyötäröllä. Pitkille reissuille en halua ottaa riskiä hankauksesta.

Viime kesä meni pitkissä trikoissa, kun oli tarpeeks viilee. Nyt oon koittanu ettiä lyhempiäkin, mutta muoti ei tunne naisten polvipituisia. On vaan capreja, jotka on mulla puoleen sääreen tai mikroja joilla ei voi istua. Tai sitten skortit, joilla vois mennä helmat hulmuten :lol:

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Vastaa Viestiin