DF XL

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja vph »

Kuinka tuo hienon näköinen pölykapseni on kiinni tuossa vanteessa, voisko systeemiä imitoida helposti omatekeleisiin?

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

vph kirjoitti:

Kuinka tuo hienon näköinen pölykapseni on kiinni tuossa vanteessa, voisko systeemiä imitoida helposti omatekeleisiin?

Tuo on hiilikuitulevy , joka liimattu normaali vanteeseen liimamassa täplillä reunoilta. Pulttti keskellä myös pitää hieman levyä paikallaan.
Omatekeleetkin onnistuu varmaan.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Velonautti kirjoitti:
vph kirjoitti:

Kuinka tuo hienon näköinen pölykapseni on kiinni tuossa vanteessa, voisko systeemiä imitoida helposti omatekeleisiin?

Tuo on hiilikuitulevy , joka liimattu normaali vanteeseen liimamassa täplillä reunoilta. Pulttti keskellä myös pitää hieman levyä paikallaan.
Omatekeleetkin onnistuu varmaan.

Joudutko räpeltää sisäpuolelta lisää ilmaa renkaisiin?

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja vph »

Velonautti kirjoitti:

Venttiili sisäpuolella, irroitettava pyörä ,kun pumpulle tarvetta tai kaadettava pyörä kyljelleen.

Huh! Nyt vasta tajusin tuon tekstin merkityksen. Koko kiekko irrotettava ilmanpaineen tarkastusta tai pumppausta varten... varsin kompromissiton ratkaisu.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Wacky »

vph kirjoitti:
Velonautti kirjoitti:

Venttiili sisäpuolella, irroitettava pyörä ,kun pumpulle tarvetta tai kaadettava pyörä kyljelleen.

Huh! Nyt vasta tajusin tuon tekstin merkityksen. Koko kiekko irrotettava ilmanpaineen tarkastusta tai pumppausta varten... varsin kompromissiton ratkaisu.

Suht kova hinta tosiaan. Täytyy varmaan miettiä uudelleen haaveita tuosta pyörästä :mrgreen:

TJT
Viestit: 58
Liittynyt: 18 Huhti 2013, 13:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja TJT »

Velonautti kirjoitti:

Mainio ilma tänään, joten lenkille,Puruveden ympäri 140 km.Pääsi vähän kokeilemaan maantieajoa, että kulkeeko tää DF niinkuin maailmalla on hehkutettu.
Pyörätiellä yms.kaupunkiajossa ei oikein saa selville pyörän etuja.Pitkät kammet arvelutti (tulossa 155 mm )kipenöökö jalat, kun joutuu vähän nilkat ojossa polkemaan ettei kenkien kannat osu lattiaan.
No, ihan mukavasti liikkui.Aiemmin en ole noin kovasti kyseistä lenkkiä polkenut ja samalla tuli 100km ennätyskin tehtyä.
Arvelisin , että DF on n. 2 -4 km/h nopeampi kuin Mango Sport, jos ei nyt mennä ihan vuoristoradalle.Silloin ero on vähäisempi.

Yllättävän pieneltä vauhtierolta kuulostaa Mangoon verrattuna. Xl versio on tosin normaalia versiota hieman isompi, mutta siltikin.
Uskoisin eron olevan suurempi ainakin mitä on muualta testituloksia katsonut. Pitäisi tehdä kunnon testit, niin ei tarvitsisi arvailla :?

Yllättävän paljon on ollut ongelmia, johtuen huonosta "toimituksesta".
Koita jaksaa, vaikka itse pitää nähdä paljon vaivaa. Kyllä siitä hyvä tulee !

T.Timo

Mango Sport Red Edition 2013

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja TMS »

Muistelisin saksan foorumilta lukeneeni että eturenkaiden pumppaaminen onnistuu ilman irroittamistakin kun tekniikka on hallussa. En vaan muista miten kirjoittaja kuvasi asian tapahtuvan. Jos renkaat kääntää niin vinoon kun ne voi, niin mahtuuko silloin laittamaan pumpun paikoilleen?

Ainahan voisi myös kiekkokatteeseen tehdä venttiilin kohdalle reiän josta pumppaus onnistuisi. Reiän voisi sitten peittää vaikka teipillä tai jollain fiksummallakin tavalla.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja TMS »

Velonautti kirjoitti:

Kuvia

Millaisissa tilanteissa tuo ketjukanaali ottaa maahan kiinni, pääasiassa varmaan kanttikivien ylityksissä? Mitenkä hidastetöyssyissä käy? Vaikka niitä on kyllä niin monenlaisia, ettei niistä mitään yleistä oikein voi sanoa.

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

TMS kirjoitti:

Muistelisin saksan foorumilta lukeneeni että eturenkaiden pumppaaminen onnistuu ilman irroittamistakin kun tekniikka on hallussa. En vaan muista miten kirjoittaja kuvasi asian tapahtuvan. Jos renkaat kääntää niin vinoon kun ne voi, niin mahtuuko silloin laittamaan pumpun paikoilleen?

Ainahan voisi myös kiekkokatteeseen tehdä venttiilin kohdalle reiän josta pumppaus onnistuisi. Reiän voisi sitten peittää vaikka teipillä tai jollain fiksummallakin tavalla.

Harvoin sitä ilmaa ollaan pumppamassa (jos ei rengas vuoda )Äkkiseltään vaan katoin ettei pumppu sovi ,vaikka renkaat kääntää vinoon.Ainakin Kojak 1.35 ahdasta on.
DF kumolleen ja ilmaa renkaisiin taitaa olla nopein tapa tai levyyn reikä TMS ehdottamaan tapaan tai kiekko irti ja ilmaa pumppaamaan.Eiköhän tuota ilmaa jollain tavalla saa sinne renkaisiin :D

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

TJT kirjoitti:

Yllättävän pieneltä vauhtierolta kuulostaa Mangoon verrattuna. Xl versio on tosin normaalia versiota hieman isompi, mutta siltikin.
Uskoisin eron olevan suurempi ainakin mitä on muualta testituloksia katsonut. Pitäisi tehdä kunnon testit, niin ei tarvitsisi arvailla :?

Yllättävän paljon on ollut ongelmia, johtuen huonosta "toimituksesta".
Koita jaksaa, vaikka itse pitää nähdä paljon vaivaa. Kyllä siitä hyvä tulee !

Kiitos kannustuksesta.
Vauhtiero on arvailua ja mutu tuntumaa.Syyskelitkin hidastaa vauhtia ( viileät ilmat ). DF:n nopeus etenkin tasaisella ja alamäessä on huomattavaa.
2 - 4 km/h on vain ensivaikutus nopeuden lisääntymisestä. Tekijöitä on paljon mitkä vaikuttaa nopeuteen ja vaikea arvioitavissa.Nojapyörällä ajamattomuuskin pitkään aikaan vaikuttaa.

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

TMS kirjoitti:
Velonautti kirjoitti:

Kuvia

Millaisissa tilanteissa tuo ketjukanaali ottaa maahan kiinni, pääasiassa varmaan kanttikivien ylityksissä? Mitenkä hidastetöyssyissä käy? Vaikka niitä on kyllä niin monenlaisia, ettei niistä mitään yleistä oikein voi sanoa.

Ainakin tuossa kotipihan ( kuva ) kanttauksessa hipasoo.Jalkaudun ja nostan perää ylös :D .Joitakin pyörätien kanttikiviä ylittänyt ei oo kolahtanut pohjassa.Hidastöyssyjä en ole vielä ylittänyt mutta luulen selviytyvän.Tässä lähiseudulla ei ole ollut ongelmia vielä kosketuksien kanssa.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja terppa »

Velonautti kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

Kuhan kerkiät, niin saako pyytää kuvaa sivusta jossa näkyisi maavara tyhjänä jonkun havainnollistavan kappaleen tai mitan kanssa?

Matalalla mennään. Katukanttauksissa se on hiinä ja hiinä hipaiseeko, välillä hipaisee :evil:

Hieno on peli ja nopeus varmaan vielä nousee kun eka tonni on takana, mulla ainakin sen verran kestää tottua kun vaihtaa pyörästä toiseen.

Mittailin huvikseni oman Mango "tuning" sporttini maavaran ja helpotuksekseni mitta kertoi sen olevan Df:ää matalamman. Polkimien kohdalla n. 7cm ja pohjakyhmy n. 6 cm korkeudella maankamarasta. Helppo siirtyä sitten df:ään kun on harjoitellut matalammalla :) Omassa etujouset puuttuu käytännössä kokonaan ja jousitusta on laskettu sen mitä pystyy, tai vahingossa lipsahti :) 28 millisillä Duranoilla keula ruopi maata vähän joka paikassa mutta 40 millisillä Drykkereillä pärjää paljon paremmin eli se on joskus sentistä kiinni, tai parista.

Itsellä kriittisempi on keulan maavara, se on yleensä se mikä karahtaa.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Onnea uuden kulkupelin johdosta täältäkin Velonautille. :D

Joko puuttuvat osat on tullut ?

Minkä tyyppiseen ajoon DF tulee ?

Joko jalat on tottunut jälleen velomobiililla ajoon?

T:Jere

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

takakeno kirjoitti:

Onnea uuden kulkupelin johdosta täältäkin Velonautille. :D

Joko puuttuvat osat on tullut ?

Minkä tyyppiseen ajoon DF tulee ?

Joko jalat on tottunut jälleen velomobiililla ajoon?

T:Jere

Viime viikon torstaina tuli viesti, että lähettävät puuttuvat osat. Jos vaikka tällä viikolla tulisi :D

DF:n ostin työmatkapyöräilyyn (22km suunta) Pitkät pyöräilylenkit aion ajaa myös sillä.Haave lähteä retkelle joskus , kiertelemään Suomea "Terppamaisesti " :D
Suomen poikki ajettava Ilomantsi - Vaasa (Halki jo ajettu )
Peräosaan saa tungettua jonkun verran retkikamaa vaikkei liikoja tiloja olekkaan.

Jalat tottuu pikku hiljalleen taas , vie vaan oman aikansa.Matkat piteneet ja jalat kestää taas .

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Eilen tuli postista kuaun odotetut uudet kammet keskiöineen ja etuvaihtaja kiinnikkeineen. :D

Liitteet
Pääseeköhän näillä 155mm kampiloilla jo lyhyt kampilaisten kerhoon ?
Pääseeköhän näillä 155mm kampiloilla jo lyhyt kampilaisten kerhoon ?
Vastaa Viestiin