DF XL

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ilmeisesti samasta luukusta saa kolarin tms. muun syyn vuoksi tajuntansa menettäneen kuljettajan jalat irti kammista, ilman että tarvii kirveellä piestä koko hökötystä palasiksi?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Velonautti kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

Kuhan kerkiät, niin saako pyytää kuvaa sivusta jossa näkyisi maavara tyhjänä jonkun havainnollistavan kappaleen tai mitan kanssa?

Matalalla mennään. Katukanttauksissa se on hiinä ja hiinä hipaiseeko, välillä hipaisee :evil:

Questiin verrattuna:

Kuva

Quest Carbon -2015

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

vph kirjoitti:

Se on huoltoluukku johon on jätetty hiilikuidut näkyviin yleensä. Pohjassa kun ei ole aukkoja joista päästä muuten kampiin käsiksi.

Huoltoluukkua on tullut käytettyä ahkerasti . :cry: Etuvaihtaja pitänyt ääntä jatkuvasti.Etsitty vikaa,isolla limpulla ennenkaikkea hankausääni kuuluu-
Rajoitinta ruuvailtu;ketjut lentää ulkopihalle tai isolle vaihteelle ei ketjut mee ensinkään.Pitäis olla kohillaan , mutta ketjut tippuu ulkokehältä.
Aikansa etsin ja vika löytyi, etuvaihtaja liian alhaalla tangossa, se painoi ketjut alas ja pois rattaalta.Rajoitinkaan ei toiminut tämän takia kunnolla.
Edessä 56 ja 36 rattaat, takapakka 11- 36. Tuntuu järkevältä valinnalta tällä hetkellä.

Liitteet
Jyrkästi lähtee ketjulinja alaspäin.Tuota lattian rajalla olevaa ratasta/kiinnikkeineen vääntyillyt maailmalla, heikoin lenkki ?
Jyrkästi lähtee ketjulinja alaspäin.Tuota lattian rajalla olevaa ratasta/kiinnikkeineen vääntyillyt maailmalla, heikoin lenkki ?
Tuosta hankasi,painoi ketjut ulkopuolelle, etuvaihtaja liian alhaalla.Toivottavasti ei enää vaivaa
Tuosta hankasi,painoi ketjut ulkopuolelle, etuvaihtaja liian alhaalla.Toivottavasti ei enää vaivaa
Viimeksi muokannut Velonautti, 11 Syys 2015, 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Kovin pienihalkaisijainen akseli tuolla ketjuohjurilla, samoin kiinnityslaipat on ohuet. Ei nää kuvasta, onko minkäänlaista häkkiä ketjupyörällä pitämään ketjua paikallaan? Ketjupyöräkin olisi isompana parempi, kun taittokulma on noin iso, mutta ei näköjään mahtuis.

Huomaa kyllä että keveys edellä on menty. Mitä painaa varusteineen?

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Syväri kirjoitti:

Kovin pienihalkaisijainen akseli tuolla ketjuohjurilla, samoin kiinnityslaipat on ohuet. Ei nää kuvasta, onko minkäänlaista häkkiä ketjupyörällä pitämään ketjua paikallaan? Ketjupyöräkin olisi isompana parempi, kun taittokulma on noin iso, mutta ei näköjään mahtuis.

Huomaa kyllä että keveys edellä on menty. Mitä painaa varusteineen?

Ei ole häkkiä,joka pitää ketjua paikallaan.Ketjut on muutaman kerran lähtenyt irti myös ketjupyörästä kun ketjut lähtee isolta rattaalta ulkokehälle.Ilmeisesti on parempi , että ketjut irtoaa sieltä kun vääntäisi jotain rikki ?
Pyörä painaa n. 24,7 kg. "pikkuveli " oisko kilo kevyempi ?

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja TMS »

Noi taittopyörät on tosiaan aiheuttaneet harmaita hiuksia maailmalla, mutta käsittääkseni ne on jo jokin aika sitten vaihdettu uuden mallisiin joilla ongelmia ei ole ollut. Uskoisin että tässä pyörässä ne jo on uuden malliset?

Kieltämättä tuo akseli on aika heppoisen näköinen noin pitkänä. Ja kiinnityspisteetkin kummallisesti muotoilu kun ne nyt on tuollaiset ulokkeet vaikka ne voisivat aivan hyvin olla kunnolla tuetut. Turhaa joustoa noista vaan aiheutuu.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja TMS »

Tuo maavara on kyllä aika pienen oloinen. Jotkut suojaluiskat kyllä varmasti tarvii ettei tule pohjaan reikää. Jalkakyhmyjen alle ja näköjään tuohon ketju"kanaaliin"kin. Kyllähän tuolla Stradankin pohjassa jo naarmuja on mutta varsin harvoin se kuitenkin kiinni ottaa. Tutuilla reiteillä osaa tietysti varoakin ne pahat paikat, mutta oudoilla reiteillä voi aina välillä kiinni ottaa.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

TMS kirjoitti:

Tuo maavara on kyllä aika pienen oloinen. Jotkut suojaluiskat kyllä varmasti tarvii ettei tule pohjaan reikää. Jalkakyhmyjen alle ja näköjään tuohon ketju"kanaaliin"kin. Kyllähän tuolla Stradankin pohjassa jo naarmuja on mutta varsin harvoin se kuitenkin kiinni ottaa. Tutuilla reiteillä osaa tietysti varoakin ne pahat paikat, mutta oudoilla reiteillä voi aina välillä kiinni ottaa.

Milanissa jalkakyhmyjen maavara on 4 cm ja niissä oli alunperin muoviset suojaliuskat kulumista vastaan. Olen nyt kolmen vuoden jälkeen korvannut ne peltisillä suojaliuskoilla, jotka tuntuvat olevan varsin kestävät. Nämä liuskat löytyivät nummelalaisen peltifirman jätelaatikosta ilmaiseksi. Kiinnitin ne mustalla ilmastointiteipillä kinnerin pohjaan. Teippi toimii erinomaisesti ja valtavan hyvin. Musta siksi, että kinnerin pohjakin on musta.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Mainio ilma tänään, joten lenkille,Puruveden ympäri 140 km.Pääsi vähän kokeilemaan maantieajoa, että kulkeeko tää DF niinkuin maailmalla on hehkutettu.
Pyörätiellä yms.kaupunkiajossa ei oikein saa selville pyörän etuja.Pitkät kammet arvelutti (tulossa 155 mm )kipenöökö jalat, kun joutuu vähän nilkat ojossa polkemaan ettei kenkien kannat osu lattiaan.
No, ihan mukavasti liikkui.Aiemmin en ole noin kovasti kyseistä lenkkiä polkenut ja samalla tuli 100km ennätyskin tehtyä.
Arvelisin , että DF on n. 2 -4 km/h nopeampi kuin Mango Sport, jos ei nyt mennä ihan vuoristoradalle.Silloin ero on vähäisempi.

Viimeksi muokannut Velonautti, 15 Syys 2015, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

ajarmala kirjoitti:
TMS kirjoitti:

Tuo maavara on kyllä aika pienen oloinen. Jotkut suojaluiskat kyllä varmasti tarvii ettei tule pohjaan reikää. Jalkakyhmyjen alle ja näköjään tuohon ketju"kanaaliin"kin. Kyllähän tuolla Stradankin pohjassa jo naarmuja on mutta varsin harvoin se kuitenkin kiinni ottaa. Tutuilla reiteillä osaa tietysti varoakin ne pahat paikat, mutta oudoilla reiteillä voi aina välillä kiinni ottaa.

Milanissa jalkakyhmyjen maavara on 4 cm ja niissä oli alunperin muoviset suojaliuskat kulumista vastaan. Olen nyt kolmen vuoden jälkeen korvannut ne peltisillä suojaliuskoilla, jotka tuntuvat olevan varsin kestävät. Nämä liuskat löytyivät nummelalaisen peltifirman jätelaatikosta ilmaiseksi. Kiinnitin ne mustalla ilmastointiteipillä kinnerin pohjaan. Teippi toimii erinomaisesti ja valtavan hyvin. Musta siksi, että kinnerin pohjakin on musta.

Jotain suojaa pohjaan ois värkkäiltävä.Peltiset suojaliuskat kuulostaisi hyvältä. Kiinnitys ? Ilmastointiteipillä jos kestäisi ?

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3840
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Pistä gorillateipillä niin pysyy varmemmin

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja tm »

Voisi kuvitella, että pysyisi varmemmin paikallaan liukumatta (koria hinkaamatta), jos laittaisi korin ja suojaliuskan väliin vahvaa 2-puolista teippiä. Ja päälle sitten gorillateippiä.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja TMS »

Yrittäisin itse tuota tm:n ehdottamaa kaksi puolista teippiä. Niistähän on aika jämyjä versioita saatavilla. Luulisi niillä pysyvän suojapelti kiinni.

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

TMS kirjoitti:

Yrittäisin itse tuota tm:n ehdottamaa kaksi puolista teippiä. Niistähän on aika jämyjä versioita saatavilla. Luulisi niillä pysyvän suojapelti kiinni.

Suojapeltiä taitaa sitten mennä tähän versioon lähes 2 m :(

Liitteet
DSC_0399.JPG
Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Kuvia

Liitteet
takatilat, istuimen yläkiinnike
takatilat, istuimen yläkiinnike
Istuin on kuulemma DF XL:n.Tulossa uudet kiinikkeet , joilla saa paremman ajoasennon ? Istuin muuten hyvä , ei tarvitse pehmustetta
Istuin on kuulemma DF XL:n.Tulossa uudet kiinikkeet , joilla saa paremman ajoasennon ? Istuin muuten hyvä , ei tarvitse pehmustetta
Huoltoluukku auki. Ilmantuloaukko ketjun vieressä.
Huoltoluukku auki. Ilmantuloaukko ketjun vieressä.
Ilmantuloaukko keulasta katsottuna, lampun alla.
Ilmantuloaukko keulasta katsottuna, lampun alla.
Pölykapseli , Venttiili sisäpuolella, irroitettava pyörä ,kun pumpulle tarvetta tai kaadettava pyörä kyljelleen.
Pölykapseli , Venttiili sisäpuolella, irroitettava pyörä ,kun pumpulle tarvetta tai kaadettava pyörä kyljelleen.
Viimeksi muokannut Velonautti, 17 Syys 2015, 07:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin