Ilmeisesti samasta luukusta saa kolarin tms. muun syyn vuoksi tajuntansa menettäneen kuljettajan jalat irti kammista, ilman että tarvii kirveellä piestä koko hökötystä palasiksi?
Jukka
Ilmeisesti samasta luukusta saa kolarin tms. muun syyn vuoksi tajuntansa menettäneen kuljettajan jalat irti kammista, ilman että tarvii kirveellä piestä koko hökötystä palasiksi?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Velonautti kirjoitti:rutunen kirjoitti:Kuhan kerkiät, niin saako pyytää kuvaa sivusta jossa näkyisi maavara tyhjänä jonkun havainnollistavan kappaleen tai mitan kanssa?
Matalalla mennään. Katukanttauksissa se on hiinä ja hiinä hipaiseeko, välillä hipaisee
Questiin verrattuna:
Quest Carbon -2015
vph kirjoitti:Se on huoltoluukku johon on jätetty hiilikuidut näkyviin yleensä. Pohjassa kun ei ole aukkoja joista päästä muuten kampiin käsiksi.
Huoltoluukkua on tullut käytettyä ahkerasti . Etuvaihtaja pitänyt ääntä jatkuvasti.Etsitty vikaa,isolla limpulla ennenkaikkea hankausääni kuuluu-
Rajoitinta ruuvailtu;ketjut lentää ulkopihalle tai isolle vaihteelle ei ketjut mee ensinkään.Pitäis olla kohillaan , mutta ketjut tippuu ulkokehältä.
Aikansa etsin ja vika löytyi, etuvaihtaja liian alhaalla tangossa, se painoi ketjut alas ja pois rattaalta.Rajoitinkaan ei toiminut tämän takia kunnolla.
Edessä 56 ja 36 rattaat, takapakka 11- 36. Tuntuu järkevältä valinnalta tällä hetkellä.
Kovin pienihalkaisijainen akseli tuolla ketjuohjurilla, samoin kiinnityslaipat on ohuet. Ei nää kuvasta, onko minkäänlaista häkkiä ketjupyörällä pitämään ketjua paikallaan? Ketjupyöräkin olisi isompana parempi, kun taittokulma on noin iso, mutta ei näköjään mahtuis.
Huomaa kyllä että keveys edellä on menty. Mitä painaa varusteineen?
Syväri kirjoitti:Kovin pienihalkaisijainen akseli tuolla ketjuohjurilla, samoin kiinnityslaipat on ohuet. Ei nää kuvasta, onko minkäänlaista häkkiä ketjupyörällä pitämään ketjua paikallaan? Ketjupyöräkin olisi isompana parempi, kun taittokulma on noin iso, mutta ei näköjään mahtuis.
Huomaa kyllä että keveys edellä on menty. Mitä painaa varusteineen?
Ei ole häkkiä,joka pitää ketjua paikallaan.Ketjut on muutaman kerran lähtenyt irti myös ketjupyörästä kun ketjut lähtee isolta rattaalta ulkokehälle.Ilmeisesti on parempi , että ketjut irtoaa sieltä kun vääntäisi jotain rikki ?
Pyörä painaa n. 24,7 kg. "pikkuveli " oisko kilo kevyempi ?
Noi taittopyörät on tosiaan aiheuttaneet harmaita hiuksia maailmalla, mutta käsittääkseni ne on jo jokin aika sitten vaihdettu uuden mallisiin joilla ongelmia ei ole ollut. Uskoisin että tässä pyörässä ne jo on uuden malliset?
Kieltämättä tuo akseli on aika heppoisen näköinen noin pitkänä. Ja kiinnityspisteetkin kummallisesti muotoilu kun ne nyt on tuollaiset ulokkeet vaikka ne voisivat aivan hyvin olla kunnolla tuetut. Turhaa joustoa noista vaan aiheutuu.
Tuo maavara on kyllä aika pienen oloinen. Jotkut suojaluiskat kyllä varmasti tarvii ettei tule pohjaan reikää. Jalkakyhmyjen alle ja näköjään tuohon ketju"kanaaliin"kin. Kyllähän tuolla Stradankin pohjassa jo naarmuja on mutta varsin harvoin se kuitenkin kiinni ottaa. Tutuilla reiteillä osaa tietysti varoakin ne pahat paikat, mutta oudoilla reiteillä voi aina välillä kiinni ottaa.
TMS kirjoitti:Tuo maavara on kyllä aika pienen oloinen. Jotkut suojaluiskat kyllä varmasti tarvii ettei tule pohjaan reikää. Jalkakyhmyjen alle ja näköjään tuohon ketju"kanaaliin"kin. Kyllähän tuolla Stradankin pohjassa jo naarmuja on mutta varsin harvoin se kuitenkin kiinni ottaa. Tutuilla reiteillä osaa tietysti varoakin ne pahat paikat, mutta oudoilla reiteillä voi aina välillä kiinni ottaa.
Milanissa jalkakyhmyjen maavara on 4 cm ja niissä oli alunperin muoviset suojaliuskat kulumista vastaan. Olen nyt kolmen vuoden jälkeen korvannut ne peltisillä suojaliuskoilla, jotka tuntuvat olevan varsin kestävät. Nämä liuskat löytyivät nummelalaisen peltifirman jätelaatikosta ilmaiseksi. Kiinnitin ne mustalla ilmastointiteipillä kinnerin pohjaan. Teippi toimii erinomaisesti ja valtavan hyvin. Musta siksi, että kinnerin pohjakin on musta.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Mainio ilma tänään, joten lenkille,Puruveden ympäri 140 km.Pääsi vähän kokeilemaan maantieajoa, että kulkeeko tää DF niinkuin maailmalla on hehkutettu.
Pyörätiellä yms.kaupunkiajossa ei oikein saa selville pyörän etuja.Pitkät kammet arvelutti (tulossa 155 mm )kipenöökö jalat, kun joutuu vähän nilkat ojossa polkemaan ettei kenkien kannat osu lattiaan.
No, ihan mukavasti liikkui.Aiemmin en ole noin kovasti kyseistä lenkkiä polkenut ja samalla tuli 100km ennätyskin tehtyä.
Arvelisin , että DF on n. 2 -4 km/h nopeampi kuin Mango Sport, jos ei nyt mennä ihan vuoristoradalle.Silloin ero on vähäisempi.
ajarmala kirjoitti:TMS kirjoitti:Tuo maavara on kyllä aika pienen oloinen. Jotkut suojaluiskat kyllä varmasti tarvii ettei tule pohjaan reikää. Jalkakyhmyjen alle ja näköjään tuohon ketju"kanaaliin"kin. Kyllähän tuolla Stradankin pohjassa jo naarmuja on mutta varsin harvoin se kuitenkin kiinni ottaa. Tutuilla reiteillä osaa tietysti varoakin ne pahat paikat, mutta oudoilla reiteillä voi aina välillä kiinni ottaa.
Milanissa jalkakyhmyjen maavara on 4 cm ja niissä oli alunperin muoviset suojaliuskat kulumista vastaan. Olen nyt kolmen vuoden jälkeen korvannut ne peltisillä suojaliuskoilla, jotka tuntuvat olevan varsin kestävät. Nämä liuskat löytyivät nummelalaisen peltifirman jätelaatikosta ilmaiseksi. Kiinnitin ne mustalla ilmastointiteipillä kinnerin pohjaan. Teippi toimii erinomaisesti ja valtavan hyvin. Musta siksi, että kinnerin pohjakin on musta.
Jotain suojaa pohjaan ois värkkäiltävä.Peltiset suojaliuskat kuulostaisi hyvältä. Kiinnitys ? Ilmastointiteipillä jos kestäisi ?
Pistä gorillateipillä niin pysyy varmemmin
TMS kirjoitti:Yrittäisin itse tuota tm:n ehdottamaa kaksi puolista teippiä. Niistähän on aika jämyjä versioita saatavilla. Luulisi niillä pysyvän suojapelti kiinni.
Suojapeltiä taitaa sitten mennä tähän versioon lähes 2 m
Kuvia