Sivu 11/18

Re: DF XL

Lähetetty: 20 Kesä 2016, 18:28
Kirjoittaja rutunen

Saako tuota koppaa auki miten helposti? Itsellä on se onkelma että kiinni ja auki saa vain kahdella kädellä voimakkaasti vääntämällä.


Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 08:08
Kirjoittaja PW

Hienoo ett pääset Nokialle!


Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 10:41
Kirjoittaja Velonautti
rutunen kirjoitti:

Saako tuota koppaa auki miten helposti? Itsellä on se onkelma että kiinni ja auki saa vain kahdella kädellä voimakkaasti vääntämällä.

Tarkoitatko niitä kahta koukkua kuminauhoineen kopan sisällä joilla koppa tulee kinnerin reunaan kiinni.
Aika helppo avata ja sulkea, sormella vähän kuminauhaa venyttää.
Jos kuminauhassa pituutta tarpeeksi, voi säätää tekemällä solmun eri kohtaan.


Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 10:50
Kirjoittaja Velonautti
PW kirjoitti:

Hienoo ett pääset Nokialle!

Jos sitä vaikka nyt pääsisi :D
DF:n kuljetus vielä mietityttää. Peräkärryn jos sais lainaksi tai sitten vois nikkaroida jonkin kuljetustelineen auton katolle taakkatelineeseen.
Onko kellään hyviä ohjeita ?


Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 10:59
Kirjoittaja PW
Velonautti kirjoitti:
PW kirjoitti:

Hienoo ett pääset Nokialle!

Jos sitä vaikka nyt pääsisi :D
DF:n kuljetus vielä mietityttää. Peräkärryn jos sais lainaksi tai sitten vois nikkaroida jonkin kuljetustelineen auton katolle taakkatelineeseen.
Onko kellään hyviä ohjeita ?

Kuva
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... lla#p76041
Tepon versio - aika hifimalli ;)


Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 11:01
Kirjoittaja PW

Kuva
Sakarin versio, toimis varmaan kinnerilläkin, vanerilevy pohjana.


Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 11:03
Kirjoittaja PW

Kuva
Kuva
Terpan versio.


Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 12:16
Kirjoittaja Saukki

Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 20:26
Kirjoittaja tm

Aika simppelillä kattotelineellä selviää (kolme u-kourua tai kulmarautaa kiinni tavallisiin kattotelineisiin), jos nostoavuksi löytyy toinen henkilö.
Jos yksin meinaa hoitaa koko homman, niin sitten pitää
A) työnnellä kinneri auton konepellin ja tuulilasin kautta katolle, kuulemma sekin onnistuu (voi vähän jättää jälkiä, jos kaikki ei mene nappiin...)
B) rakennella joku ramppi auton perään, malli meikäläisen himmeli tai terpan pykälää kevyempi versio
C) tehdä joku "hissi" auton sivulta nostoa varten (tällaistakin mietin, vaan tuntui monimutkaisemmalta kuin tuo takakautta operointi).


Re: DF XL

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 21:12
Kirjoittaja TMS

Tässä video aiheesta:

Mutta DF:hän on niin kevyt että senhän nyt nostaa katon päälle suoraan sivultakin vai? No en ole kyllä itse kokeillut kun ei ole ollut tarvetta.

Mutta joka tapauksessa mielenkiintoisia kokeiluja ja hieno homma että pääset Nokialle!


Re: DF XL

Lähetetty: 22 Kesä 2016, 22:20
Kirjoittaja Velonautti

Kiitoksia kuvista ja vinkeistä, jos sitä nyt jonkinlaisen häkkyrän kattotelineelle rakentaisi näillä vinkeillä. :D


Re: DF XL

Lähetetty: 26 Kesä 2016, 13:49
Kirjoittaja jounisi

770km tahkottu df:lla. Oikeanpuoleinen iskari alkoi
narisemaan. Millä metodeilla olette saaneet hiljaiseksi?


Re: DF XL

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 17:16
Kirjoittaja TMS
jounisi kirjoitti:

770km tahkottu df:lla. Oikeanpuoleinen iskari alkoi
narisemaan. Millä metodeilla olette saaneet hiljaiseksi?

Suunnilleen samoilla kilometreillä alkoi itsellä nitinä ja narina. Ei muuta kuin laitat molemmat iskarit osiksi ja rasvaat kaikki liikkuvat osat. Sitten iskarit takaisin kasaan. Ei ole hankala homma ollenkaan. Lisäksi iskareiden yläpäästä voi tipauttaa hieman öljyä sinne sisään. Öljyä suositellaan lisäämään harvakseltaan, olikohan se noin 5000 km välein.


Re: DF XL

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 18:38
Kirjoittaja rutunen
jounisi kirjoitti:

770km tahkottu df:lla. Oikeanpuoleinen iskari alkoi
narisemaan. Millä metodeilla olette saaneet hiljaiseksi?

Mulla oli kans toi ongelma heti alusta asti, Theo vastasi näin kun kyselin että mitä rasvaa minä sinne tungen. Päädyin Motonetin MoS-rasvaan.

We have some special grease from a dutch manufactorer http://www.greentec.nl/producten/axp-smeervet/
Hard to get outside NL. But you can find something similar easy. Like MoS grease or the white grease used on bicycles for seatpost.
A thick grease is good. mostly not a grease that is for bearings.

Sieltä sisältä löytyy sellainen valkoinen osa jos purat iskarin. Siitä, ja sen alla olevasta kolmesta osasta kirjoitti seuraavaa:

Put them low against the damper, and put plenty grease on the upper white guide bush.
Those 3 foams fucntion to stop the wheel/strut from falling down when a wheel is in the air. that's all

P.S Älä ole kähmäle kuten minä ja uita noita kolmea vaahtomuoviosaa asetonissa. Ne kutistuvat hiukan :)

Kuva


Re: DF XL

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 19:46
Kirjoittaja jounisi

Pitääpä hakea Motonetista rasvat. En ole ehtinyt aloittaa vielä hommaa kuin sen verran että avasin keskiöruuvin ja kokeilin vetää rengas/vannesettiä irti pois edestä ennen yläpään ja nivelien purkua. Kevyellä väännöllä ei lähtenyt. Jos vaikka uskaltaisi kovempaa... :D