Ketjupyörien tarvetta?

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja tm »

Kiitokset Syvärille, omanikin saapuivat. Pari menee läskinojakkiin, sitten joskus kun se valmistuu...
Loput jää varalle.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Tällä hetkellä 12 kpl valmiina odottamassa lähetystä, laakerit loppui kesken. Kiinantilaus vetämässä..

Menee varmaan ens vuoden puolelle postitukset, on nää joulukiireet ja lapin reissu välipäivinä. Tammikuussa pitäs saada loputki ketjupylpyrät koneistettua. :)

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Syväri kirjoitti:

Tällä hetkellä 12 kpl valmiina odottamassa lähetystä, laakerit loppui kesken. Kiinantilaus vetämässä..

Menee varmaan ens vuoden puolelle postitukset, on nää joulukiireet ja lapin reissu välipäivinä. Tammikuussa pitäs saada loputki ketjupylpyrät koneistettua. :)

Mä pärjään nykyisillä kevään ja kesän = voin ottaa ne siellä Nokialla.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Noniin 41kpl varastossa. Kaikki pitäs itte tehdä. Amk:n "susi"kappaleiden korjaamiseen meni ihan tolkuttomasti aikaa, mutta nyt ne pitäs olla hyviä.
Tein 18kpl itse viime viikolla. Perjantaina iltana on hauskinta sorvata :shock:

Lähetin yksityisviestin kaikille jotka oli mun kirjanpidossa, jos joku jäi ilman yv:tä niin kertokaa. Näitä pitäs nyt riittää..

Vaihtorattaallinen malli on tällainen: 12-15t ratas käy, tai isompikin mutta laipat ei sitten enää riitä. sama 608zz laakeri eli 22x8x7. Laakeri kiinnittyy uraruuvilla, suosittelen myös laakeriliimaa. Ei paluuohjuria, ei riitä resurssit juuri nyt suunnitteluun. Mutta kyljessä on kierrereiät jos haluaa pultata toisen samanlaisen/itse tehdyn ohjurin kiinni. Tai isommat laipat, vaikka jostain muovilevystä. Vähän tällainen tee-se-itse miehen malli. :D

Kuva0157.jpg
Kuva0158.jpg
Avatar
juuva
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Elo 2011, 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja juuva »

Syväri kirjoitti:

Noniin 41kpl varastossa. Kaikki pitäs itte tehdä. Amk:n "susi"kappaleiden korjaamiseen meni ihan tolkuttomasti aikaa, mutta nyt ne pitäs olla hyviä.
Tein 18kpl itse viime viikolla. Perjantaina iltana on hauskinta sorvata :shock:

Lähetin yksityisviestin kaikille jotka oli mun kirjanpidossa, jos joku jäi ilman yv:tä niin kertokaa. Näitä pitäs nyt riittää..

Olikohan näitä yhtään ylimääräistä? Tänään ilmeni akuutti tarve ketjujen hypätessä (taas kerran) optiman muoviselta ohjurilta..

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ei ollu yyveetä. Muistaakseni pari yritin varata. Mutta mulle siis riittää Nokian toimitus.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Pastori kirjoitti:

Ei ollu yyveetä. Muistaakseni pari yritin varata. Mutta mulle siis riittää Nokian toimitus.

Joo, laitoin 2kpl sivuun. Näillä näkymin näitä jää ylikin.

juuva kirjoitti:

Olikohan näitä yhtään ylimääräistä? Tänään ilmeni akuutti tarve ketjujen hypätessä (taas kerran) optiman muoviselta ohjurilta..

On, laitan yv:tä. :)

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Syväri kirjoitti:

Lähetin yksityisviestin kaikille jotka oli mun kirjanpidossa, jos joku jäi ilman yv:tä niin kertokaa. Näitä pitäs nyt riittää..

Vaihtorattaallinen malli on tällainen: 12-15t ratas käy, tai isompikin mutta laipat ei sitten enää riitä. sama 608zz laakeri eli 22x8x7. Laakeri kiinnittyy uraruuvilla, suosittelen myös laakeriliimaa. Ei paluuohjuria, ei riitä resurssit juuri nyt suunnitteluun. Mutta kyljessä on kierrereiät jos haluaa pultata toisen samanlaisen/itse tehdyn ohjurin kiinni. Tai isommat laipat, vaikka jostain muovilevystä. Vähän tällainen tee-se-itse miehen malli. :D

Hieno homma !

Laatua näyttää pukkaavan... innostuksella odotan rissoja, edelliset muoviset keräsivät jokusen vuoden pölyä tallissa mutta päätyivät evo-maasturiin jossa ovat pelittäneet loistavasti. Tarkoitus on laittaa vetopuolelle tuo kiinteä, proto-maasturiin (jos se vielä ajoon päätyy) tuon vaihtorattaallisen 14-piikkisellä kokeiluun ja toisen vaihtorattaallisen ajattelin kokeilla lowraceriin johon niin isoa ratasta kuin penkin alle mahtuu.

Ja näinhän nämä tulee mukavasti, mielummin rahat kotimaahan kuin jonnekin ulkomaille...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Tilasin ekalla sivulla 3 kpl.
Saisikohan yhden niistä vaihtorattaallisella mallilla?
Hmm, Rikun kanssa taisi olla puhetta kimppapostista.......

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Premnas »

OT, mutta nuo ohjainrullapinot osaa sitten olla kauniita :D . Onpa siistejä ja nättejä rullia.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Premnas kirjoitti:

OT, mutta nuo ohjainrullapinot osaa sitten olla kauniita :D

Semmosia koneen osat yleensä ovat. Silloin kun ovat puhtaita, kulumattomia ja sievässä järjestyksessä :D Tässä "olomuodossa" niitä vain näkee niin kovin harvoin :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Stapani kirjoitti:

Tilasin ekalla sivulla 3 kpl.
Saisikohan yhden niistä vaihtorattaallisella mallilla?
Hmm, Rikun kanssa taisi olla puhetta kimppapostista.......

Tällä hetkellä kaikki vaihtorattaalliset varattu, katsotaan kuinka niiden kanssa käy ja pystynkö tekemään niitä lisää..

Yhteen kirjeeseen mahtuu 6kpl. Pakettina taitaa tulla enemmän hintaa kuin kahdelle kirjeelle?

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Ei oo paljon palautetta tullut, se kai on yleensä hyvä asia? :D

12kpl jäljellä perusratasta ja 1 kpl vaihtomallia. Pitää tosin kokeilla sitä vaihtoratasmallia itsekkin kunnolla eli en vielä myy.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja janx »

Menisköhän tommonen tämän tilalle:
Kuva

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ketjupyörien tarvetta?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

janx kirjoitti:

Menisköhän tommonen tämän tilalle:

Näyttäs olevan rullan halkaisija joku 50-60mm? Vähän tiukkaa tekee, 71mm on nää mun ketjupyörät. Vaihtoratasmallissa on 60mm laipat. Ketjulinjan pitäs pysyä aika samana ettei ota haarukkaan tai siltä ainakin näyttää.

Vastaa Viestiin