Nojapyöräilijän sänky

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tämä saattaa tuntua nyt ensi aivan hullulta! :mrgreen:

Mutta olen suunnittelemassa uutta sänkymallia, jota olen nyt itse testannut muutaman kuukauden verran. Olen kokeillut mallia asunnossani olevan kahdenistuttavan sohvan avulla, johon olen tyynyjen avulla etsinyt sopivan muodon.

Sairaalasängyissähän on ylösnostettava pääpuolen osa, mutta potilashan valuu yön aikana alas hankalaan asentoon. Kun jalat ovat yläasennossa ei valumista tapahdu. Jos on esim.flunssaa tai astmaa, on hengittäminen paljon helpompaa kuvassa olevassa asennossa. (Kokemusta on) Myös, jos on olkapää ongelmia (niin kuin minulla molemmissa olkapäissä), on nukkuminen parempi tässä asennossa. Kipuja ei ole läheskään niin paljon, kun selälläänoloasento säilyy läpi yön.

En ole tätä ideaa kertonut missään muualla. Minulla on sellainen kutina, että tässä voisi olla ideaa! :wink:

Liitteet
14.12.2015.jpg
Nojapyöräilijän sänky.png

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Tästä tulee varmaan puinen taideteos :D

Otsikosta tuli mieleen eräs avatar velorizontalissa.
Kuva

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

Veripalvelussa ovat makuulaverit juuri tuon muotoisia, jalat ehkä hieman matalammalla. Mukavin punkka missa olen makoillut, mutta siinähän ollaan max. puoli tuntia kerrallaan. Yöllä pitää moneen kertaan kääntyilläkin, mitenkäs se käy tuollaisen muotoisella petillä?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja jori »

Eipä siis ihme, että riippumatot ovat nojapyöräilijöiden suosiossa. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kuva

Iso kuva valmistajalta sori. fi.tempur.com En tiedä, miksi foorumi ei osannut valmistajan sivua linkittää. Hinta vaatimaton 7000 €. Tuota muotoilua on ollut jo viime vuosituhannella. Ehdoton selkävaivaisille sängyssä makaaville. Vaihtoehto riippumatolle. Pieni hintaero. Ja kun sanon, että ehdoton, tarkoitan patjan muovautuvuutta makaajan lämmöstä makaajan muotoon kuin muotti. Patjan muotoutuvuus saavuttaa vain osan koko sängyn muovautuvuuden eduista. Tyynyjä löytyy samoin muovautuvina.

Sairaalakäytössä noita on ja on ihan tavallista sairaaloissa nostaa potilaan ylävartaloa tavallisella sängyllä ja laittaa jalkojen alle tyyny. Halvempaa kuin sairaaloissa ensin koeajettu Tempur. Eivät saaneet takaisin koekappaleita, kun potilaat eivät antaneet takaisin, vaan ostivat.

Avaruussukkuloissakin on ollut Tempureita, vaikka painavat kuin synti. Jos NASAn lekurit ovat myyneet tarpeellisuuden painottomassa tilassa laskun maksajalle kauheasta lisämassasta, mikä on siis luultavasti yli vuoden palkka monille, niin on kai siitä iloa.

Minulla on vain perinteisesti muotoiltu sijauspatja perinteisessä sängyssä ja sekin tekee ihmeitä kolhitulle selälle.

Pisteet pyörän uudelleen keksimisestä, kun on potilaiden, lääkärien sekä NASAn hyväksyntä!

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja irakas »

Pienensimpä kuvan kohtuu kokoon. Tietenkin liian ison kuvan saa näyttämään pienemmältä myös Ctrl+ hiiren keskirullan pyöritys.

Kyllä minä ainakin nukun paremmin tämän muotoisella vuoteella.

Liitteet
sohva.jpg

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ei ole kännykässä ctrl nappulaa hiirestä puhumattakaan ja tietokoneella mahtui kaikki ruudulle kuvasta näköjään toisin kuin Androidilla.

Kovasti kehuja olen vaivaisilta kuullut tuosta riippumattomaisesta sängystä. Aiemmalla versiolla 20 min maatessa ero oli silloin kipeämmälle selälle hieman parempi kuin sijauspatjalla levyn mallisessa normisängyssä. Hintaero ratkaisi ja liikunta on vienyt selkäkipuja pois lähes kokonaan, joten en tarvitse enää hifimallia. Toivottavasti pääset vielä normikuntoon ja sänky nopeuttaa paranemista.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

irakas kirjoitti:

Mutta olen suunnittelemassa uutta sänkymallia, jota olen nyt itse testannut muutaman kuukauden verran. Olen kokeillut mallia asunnossani olevan kahdenistuttavan sohvan avulla, johon olen tyynyjen avulla etsinyt sopivan muodon.

Miten tuossa nukutaan kyljellään?
Minä ainakin havaitsen nukkuvani valtaosan ajasta kyljelläni.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nojapyöräilijän sänky

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Eipä ole kokeiltu, mutta tarve katoaa, kun selällään on niin mukava olla. Jos on sopivia tyynyjä, asiasta saa hyvän kvuan ihan vaakasänkyäkin tuunaamalla, kun vain tyynyt eivät lysähdä kasaan. Jonkinmoista jäykkyttä pitää muotojen säilyttämiseksi olakin, vaikka pehmeä kropan kuppiin ottava pehmeä pinta onkin pop. Lidl myy välillä halvalla body tyynyjä, jotka ovat hyvä alku normisängyn muuttamisessa tuohon suuntaan. En ole tehnyt sitä itselleni, kun siajuspatjaTempur on niin hyvä. Tosin tyyris. Mutsille olen väsännyt body tyynystä ja normityynyistä sekä lämmön mukaan muovautuvasta niskatyynystä stuonne äin oelvan version ja on auttanut. YMMV ja sitten pitää huomioida tottumuksen voima sekä mahdollinen sopeutumisvaihe. Vaarana on, ettet kyljelle menekään enää. Tosin samaa voi sanoa yksinkertaisemmasta riippumatostakin. Tilan puutteesta johtuen en ole väsännyt kannattelurackiä riipumatolle kotiin. Tempur skulaa sijauspatjanakin niin hyvin, että en tarvitse välttämättä korvata sänkyä riippumatolla. SiajuspatjaTempurilla onnistuu mainiosti kyljelään nukkuminenkin. Välillä nukun kyljelläni sillä ja jos herään etuajassa, menen usein kyljelleni odottelemaan, jos uni tulisi. Mukavaa on olla unenpöhnässä hereillä tuntejakin nukahtamista odottamassa kyljellään sijauspatjalla vaakatasoisessa sängyssä. Älkää houkutelko, saatan vielä tuunata sängynkin laineille sijauspatja päällä, jos vielä paljon puhutte asiasta :twisted: Ihan kuin tarvitsisin enemmän mietittävää ja tehtävää pyörän suunnittelun sekä rakentamiseen vaikuttavien opiskelujen lisäksi :wink:

Vastaa Viestiin