Bilteman pistosuojatut

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
kogam
Viestit: 162
Liittynyt: 11 Heinä 2014, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja kogam »

Onko kellään kokemuksia Bilteman pistosuojatuista renkaista ??? (47-406)

Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja irakas »

kogam kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia Bilteman pistosuojatuista renkaista ??? (47-406)

Jos tarkoitat niitä renkaita, joissa on sisällä keltaista litkua, niin on. Pistosuojauksen toimivuudesta en tiedä, mutta, jos joudut renkaan irroittamaan, tukkii litku ainakin autoventtiilin käyttökelvottomaksi.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mulla on yksi pari 47-559 rubenan longway stopthorneja kyseisestä puljusta. Ovat ajaneet asiansa. Toisessa on kuvion pohjat täynnä halkeamia toisessa ei. Kun huomioi että ovat halvat, ovat sitä mitä olen odottanutkin :wink:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Niin, kun huomioi liikkeen niin yhden kokemus tuotenumerosta xxx-xx voi olla ihan eri kuin toisen kokemus samasta. Vaikka myydään samalla numerolla niin käytännössä tuote voi olla täysin eri. Veikkaan kuitenkin että ko. liikkeen kaikki 406 kokoiset kumit on tarkoitettu alle 30kg painoisten lasten pyöriin, maksimi paineen kesto tällöin 2.8bar ja vierintävastus sen mukainen.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jviirret kirjoitti:

Niin, kun huomioi liikkeen niin yhden kokemus tuotenumerosta xxx-xx voi olla ihan eri kuin toisen kokemus samasta.

Tuon takia olisikin hyvä puhua tuotemerkistä ja mallista silloin kun se on mahdollista. Renkaiden kanssa on.
Ne liikkeen teettämät tuotteet ovat pahimpia. Ne on mitä milloinkin.
Joskus ostin työhousuja. Olivat hirmuhyviä ja kestäviä. Kun rupesivat olemaan hieman kuluneita ostin uudet. Kuluivat nopeasti vanhoja huonomman näköisiksi :( Periaatteessa sama tuote. Käytänössä vain samalta näyttävä.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3847
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja Wacky »

irakas kirjoitti:
kogam kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia Bilteman pistosuojatuista renkaista ??? (47-406)

Jos tarkoitat niitä renkaita, joissa on sisällä keltaista litkua, niin on. Pistosuojauksen toimivuudesta en tiedä, mutta, jos joudut renkaan irroittamaan, tukkii litku ainakin autoventtiilin käyttökelvottomaksi.

Pistosuojatut renkaat ei ole sama asia kuin pistosuojattu sisäkumi. Sisäkumissa pistosuojaus toteutetaan mainitsemalla litkulla renkaiden kohdalla se on jonkinlainen pistoilta suojaava kevlar kangas tai latexi kerros renkaan sisällä.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

Niin, kun huomioi liikkeen niin yhden kokemus tuotenumerosta xxx-xx voi olla ihan eri kuin toisen kokemus samasta. Vaikka myydään samalla numerolla niin käytännössä tuote voi olla täysin eri. Veikkaan kuitenkin että ko. liikkeen kaikki 406 kokoiset kumit on tarkoitettu alle 30kg painoisten lasten pyöriin, maksimi paineen kesto tällöin 2.8bar ja vierintävastus sen mukainen.

Jukka

Eipä Jukka puhuta vanhaa tietoa :D
Rubena longway stop thorn 406-47 paineenkesto 450kpa.

Liitteet
20151227_155609.jpg
20151227_155609.jpg (122.86 KiB) Katsottu 4663 kertaa
kogam
Viestit: 162
Liittynyt: 11 Heinä 2014, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja kogam »

Ulkorenkaita tarkoitin. Aattona kun ajelulla kävin niin puhkes taka- ja eturengas. (marathon plussat) Pitää alkaa myös miettimään muita renkaita. Ei kovin paljon varmaan voi huonommaksi mennä. Pystypyörässä mulla ollu vuosia marathon plussia eikä niissä ole ollu vastaavia ongelmia. Hienoa tuotekehitystä kyseisellä rengasmerkillä.

Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kauhistus! Mulla on talvitimantissa winter versio ja jos yhteen reissuun teloo kahdet plussat ei... sanavarasto tähän kohtaan. Pelottavaa. Kuinka uudet ovat kyseessä? Saksa, Intia vai Indonesian tuotanto?

kogam
Viestit: 162
Liittynyt: 11 Heinä 2014, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja kogam »

Ei niitä mitään telottu ole. Sepeliä vaan.

Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Aika telomista on, jos kaksi Marathon plussaa puhkeaa samaan reissuun. Schwalben mukaan puhkeamaton rengas. Kun vielä oppisivat lisäämään, paitsi Suomessa :roll:

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3847
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja Wacky »

kogam kirjoitti:

Ulkorenkaita tarkoitin. Aattona kun ajelulla kävin niin puhkes taka- ja eturengas. (marathon plussat) Pitää alkaa myös miettimään muita renkaita. Ei kovin paljon varmaan voi huonommaksi mennä. Pystypyörässä mulla ollu vuosia marathon plussia eikä niissä ole ollu vastaavia ongelmia. Hienoa tuotekehitystä kyseisellä rengasmerkillä.

Ajelet varmaan ihan täysillä paineilla? Suosittelisin pudottamista kunnes saat niihin pienen painuman pyörä lastattuna. Paljoa parempaa rengasta ei pistosuojauksen osalta löydy joten sanoisin että sulla on vaan huonoa tuuria.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja jviirret »

kogam kirjoitti:

Ulkorenkaita tarkoitin. Aattona kun ajelulla kävin niin puhkes taka- ja eturengas. (marathon plussat) Pitää alkaa myös miettimään muita renkaita. Ei kovin paljon varmaan voi huonommaksi mennä. Pystypyörässä mulla ollu vuosia marathon plussia eikä niissä ole ollu vastaavia ongelmia. Hienoa tuotekehitystä kyseisellä rengasmerkillä.

Yhtälössä on toinenkin muuttuja ;) Voi olla että renkaan laatu on heikentynyt, mutta voi myös olla että sepelin laatu on parantunut. Valmistustapa ja/tai toimittaja vaihtunut?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

kogam
Viestit: 162
Liittynyt: 11 Heinä 2014, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja kogam »

Hiukka pehmeällä renkaalla olen ajellu. Väittäisin että rengaiden laatu on mennyt alaspäin. Väite perustuu kokemuksiini samanlaisesta renkaasta pystypyörässä, 2-3 sarjaa ajanut sileäksi ilman ongelmia. Tai sitte vaan nyt ollu äärimmäisen huonoa tuuria tai sit se tarkoittaa että pitäs lopettaa pyörähommat. Sepelikauden ulkopuolella tais mennä vaan kerran tai kahdesti koko kesän aikana rikki.

Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Bilteman pistosuojatut

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mua on pitkään ihmetyttänyt miten te rikotte renkaanne?
Mulla ei ole tänäkään vuonna ollut yhtään. Renkaatkin pruukaavat olla vähintään maksimipaineiset. Nyt syksyllä ostetut Bigapplet on tosin "alipaineiset"tehtaan mukaan. Mä olen vissiin liian kevyt rengasrikkoihin :?

edit. Olikin yksi. Ei vaan jäänyt mieleen, kun en itse ajanut. Roskalavalta kaivettu rengas, jossa loppuun ajettu kuvio. Sisäkumi samaa sarjaa.

Vastaa Viestiin