Päivän ajot ajelin ajoradalla, koska eivät olleet sohjoa työnnelleet kevareilta pois. Kukaan ei soittanu torvee. Viirin olin virittäny penkin taakse vinosti vasemmalle sojottaen, koska tuppaavat ohittamaan kovin läheltä. Antaa kivasti tilaa.
Päivän ajot ajelin ajoradalla, koska eivät olleet sohjoa työnnelleet kevareilta pois. Kukaan ei soittanu torvee. Viirin olin virittäny penkin taakse vinosti vasemmalle sojottaen, koska tuppaavat ohittamaan kovin läheltä. Antaa kivasti tilaa.
Vauhtia ei ole koskaan paljoa ollut ja foorumin joukkueessa ei varmasti ole ketään kenellä keskinopeus olisi pienempi.
Aikaa meni taas viikon aikana pyöräilyyn, mutta mihinkä muuhun sitä käyttäisi muuta kuin pakolliseen työpäivään ja sitten pyörän liikuttamiseen.
Nyt yhteensä kilometrikisassa 1792,54km
Hyvät on kilometrit!
Kyllä vaan on keskinopeus pienempi vaikka olenkin joukkueessa. Pahimmillaan sohjossa jää keskinopeus jonnekin 10kmh tuntumaan trikellä ja kaksipyöräiselläkin alle 15. Joten se siitä "ei varmasti ole" .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Vuosien tauon jälkeen tuli työmatkalla rengasrikko Töihin lähtiessä pistin ilmaa, mutta perille päästyäni oli kumi melkein tyhjä. Täytin saman tien, piti ilmaa melkein koko työpäivän. Kotia lähtiessä täytin, mutta pyörivä rengas ei enää pitäny kuin pari kilometriä, piti loput kuusi taluttaa
Päälykumi on jo niin murtunut että siitä oli varmaan joku piikki tökännyt läpi. En vaihtanut uutta vaan ajattelin kokeilla että jos tuolla nastarenkaalla lopputalven vielä pääsisi.
Mulla paljastui tyhjentyvän renkaan syyksi löystynyt venttiilin sielu. Toki renkaat eivät olleet kuluneet mutta epäilin silti ensin rengasrikkoa. Joskus aiemmin ollut sama vika että venttiilin sielu löysällä ja päästää hiljakseen ilmat sitten ulos.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Vuosien tauon jälkeen tuli työmatkalla rengasrikko Töihin lähtiessä pistin ilmaa, mutta perille päästyäni oli kumi melkein tyhjä. Täytin saman tien, piti ilmaa melkein koko työpäivän. Kotia lähtiessä täytin, mutta pyörivä rengas ei enää pitäny kuin pari kilometriä, piti loput kuusi taluttaa
Päälykumi on jo niin murtunut että siitä oli varmaan joku piikki tökännyt läpi. En vaihtanut uutta vaan ajattelin kokeilla että jos tuolla nastarenkaalla lopputalven vielä pääsisi.
Tosi hyvin meidän pyörissä on kestäneet Bilteman nastarenkaat sepeliä ja muita pistovaurioita. Kesärenkaat ovat paljon herkempiä pistoille.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mulla paljastui tyhjentyvän renkaan syyksi löystynyt venttiilin sielu.
Venttiili viaksi minäkin aluksi epäilin, mutta kyllä siitä reikä löytyi kun veteen upotti.
jori kirjoitti:
Tosi hyvin meidän pyörissä on kestäneet Bilteman nastarenkaat sepeliä ja muita pistovaurioita.
Joo, ihmeen kestävät nuo Halpa-hallin "Nokiatkin" on ollu. Kyljet murtui eka talven aikana, nyt murtumia on koko kumin leveydellä. Viides talvi(muistaakseni) menossa. Tarkoittaa noin 5000km ajoa. Harvaan nappulakuvioon ei varmaan sepelin jyvät jää kiinni ja oisko kumi niin "muovista" ettei oikein muutenkaan?
Pitää seuraavaksi kokeilla Bilteman nastarenkaita. Jos vain löytyy 37mm levyisenä. Leveämmät ei mahdu pyöriin.
Raskaan oloiset kelit olleet..aina tuota lunta vaan tupruttaa taivaalta.
Onneksi ei ollut tuo pahin vaihtoehto lentsusta ilmeisesti, kun pääsi helpolla.
Lumityökoneet pariin otteeseen hämmästyttäneet, kun päälle meinaavat ajaa
risteyksessä, vaikka olen vihreillä ollut. Urakkatyö taitaa teettää härskeyttä.
No mun mielestä eilen alkoi kelit jo paranemaan täälläkin kun lämmöt heilahti pakkasen puolelle. Nyt on suorastaan kivaa ajella työmatkat tallattuja polkuja pitkin, nopea ja kohtuudella pitävä keli !
No mun mielestä eilen alkoi kelit jo paranemaan täälläkin kun lämmöt heilahti pakkasen puolelle. Nyt on suorastaan kivaa ajella työmatkat tallattuja polkuja pitkin, nopea ja kohtuudella pitävä keli !
No joo, azubilla kun puskee niin lunta ei tarvii hirveesti olla vastuksena.
Tietysti meillä reilusti eroa tehossakin ja ajan lisäksi fläteillä sitkeesti.
Äh! Viikon tauko tulee ajamiseen, niin sippi olo iltaisin, että perjantaina vasta taidan polkea... tai ehkä se sippi polkemalla lähtis mut mennään nyt näin.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Joku lumi-imuri sitä on. Ajelin verkkokauppaan lumi ja jääsateessa. Sieltä muoria moikkaamaan Oulunsaloon.
Tuskientaival kun ei meinannu nähdäkkään mitään. Azubbi oli jo myytävänä ja ärräpäitä päästelin jalat hapoilla.
No takas tullessa väylät aurattuna, taivas selkeenä, oli taas niiiin mukavaa hommaa. Että näin.