15 km lisää maantiepyörällä. Plus frisbeegolfia. Maantiepyöräni on laiskempi kiihtymään ja nousemaan kuin tri pyöräni ja silti nojakki jäi taakse, vaikka huonona päivänä annoin lisää sikaa koiville. Jaksoin ihan eri tavalla rypistää pystyssä. En tiedä, miten paljon parin kolmen asteen lämpeneminen vaikutti. Olen pystärikunnossa näemmä, kun jalat kärsineenäkin mäet rypistän silti hyvin. Saa nähdä, montako viikkoa ja kuinka lämmin keli tarvitaan nojailun parantumiseen. Tai sitten on todettava, että taakka ja voiman siirto on kova 8 kg painavammalla nojakilla. Lisää habaa ja sopeutumista vaan.
Hämmentävää on se, että 28-622 Durano jousittamattomassa pyörässä ärsytti kättä vähemmän, kun nostan käden ohjaustangosta kuin täysjousitettu nojakki 50 mm renkailla käsituella lisättynä ja pitkälti vasemmalla kädellä ajaen.
Ihan Hanna-Kaisa on minusta tullunna kun jo 70 km/h:n jälkeen käyp käsi jarrukahvalle Kävin Kopsuontien ajelemassa ja 73,4 km/h jäi jälki maksiminopeudesta. Pitänee mennä huomenna uudestaan... päivän ajot 74 km, päivällä kurvailin kaupungilla kun käytin autoa korjaamolla.
Kalkkisten sillalle pysähdyin maisemia ihailemaan ja katselemaan vesitirppojen kosiotouhuja.
Ensikokeilun perusteella taisi tulla ihan hyvä ostos biltsusta, nopeusmittari 9,99€ ja löytyy keskinopeuden lisäksi riittävästi ominaisuuksia, iloisin yllätys oli lämpömittari joka näyttäisi aika lähelle oikeaa näyttävän. Ensi viikolla haen pari lisää muihin pyöriin, jos toimii sen 2 vuotta mitä "laatu"mittarit noin keskimäärin on mulla kestäneet niin tyytyväinen olen.
Miten syötetään mittariin kiekkokoko, kehämilleinä vain halkaisijatuumina?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Miten syötetään mittariin kiekkokoko, kehämilleinä vain halkaisijatuumina?
Tässä saa syötettynä tiedot milleinä eli saa tarkaksi.
Jesss! Käyn iltapäivällä hakemassa.
Tuosta saa muuten helposti kadenssimittarin, kun laittaa magneetin kiinni eturattaan kylkeen ja anturin runkoon ja asettaa "kiekon ympärysmitaksi" 16666 mm niin mittari näyttää kadenssin oikein. Valitettavasti kadenssi näyttää näin säädettynä vain 132 r/min kadensseja, joten lyhytkampiväki ei saa mitattua kuin sunnuntaiajelunsa.
Jos kalibrointimatkalla on rajoitus, voi tuon 16,6 metrin sijaan laittaa 1,66 metriä ja siirtää mielessään pilkkua.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ihan Hanna-Kaisa on minusta tullunna kun jo 70 km/h:n jälkeen käyp käsi jarrukahvalle Kävin Kopsuontien ajelemassa ja 73,4 km/h jäi jälki maksiminopeudesta.
Avopyörälläkö sä 70 km/h menit, mä luulin että kinnerillä
Ihan Hanna-Kaisa on minusta tullunna kun jo 70 km/h:n jälkeen käyp käsi jarrukahvalle Kävin Kopsuontien ajelemassa ja 73,4 km/h jäi jälki maksiminopeudesta.
Avopyörälläkö sä 70 km/h menit, mä luulin että kinnerillä
Juu, pitää sitä hurrikaania testata kinnerille ihan norminopeus.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Ihan Hanna-Kaisa on minusta tullunna kun jo 70 km/h:n jälkeen käyp käsi jarrukahvalle Kävin Kopsuontien ajelemassa ja 73,4 km/h jäi jälki maksiminopeudesta. Pitänee mennä huomenna uudestaan... päivän ajot 74 km, päivällä kurvailin kaupungilla kun käytin autoa korjaamolla.
Kalkkisten sillalle pysähdyin maisemia ihailemaan ja katselemaan vesitirppojen kosiotouhuja.
Kalkkisten silta.jpg
Ensikokeilun perusteella taisi tulla ihan hyvä ostos biltsusta, nopeusmittari 9,99€ ja löytyy keskinopeuden lisäksi riittävästi ominaisuuksia, iloisin yllätys oli lämpömittari joka näyttäisi aika lähelle oikeaa näyttävän. Ensi viikolla haen pari lisää muihin pyöriin, jos toimii sen 2 vuotta mitä "laatu"mittarit noin keskimäärin on mulla kestäneet niin tyytyväinen olen.
Tämän todennut myös. Kaikissa kahdessa nojakissa on. Paristotkin mukana hinnassa.
Ainoa puute on ettei ole valaistulla taululla, jos se on puute.
Hyvin on toiminut, tosin talvella lumisohjossa meni tukkoon:)
Miten syötetään mittariin kiekkokoko, kehämilleinä vain halkaisijatuumina?
Tässä saa syötettynä tiedot milleinä eli saa tarkaksi.
Jesss! Käyn iltapäivällä hakemassa.
Tuosta saa muuten helposti kadenssimittarin, kun laittaa magneetin kiinni eturattaan kylkeen ja anturin runkoon ja asettaa "kiekon ympärysmitaksi" 16666 mm niin mittari näyttää kadenssin oikein. Valitettavasti kadenssi näyttää näin säädettynä vain 132 r/min kadensseja, joten lyhytkampiväki ei saa mitattua kuin sunnuntaiajelunsa.
Jos kalibrointimatkalla on rajoitus, voi tuon 16,6 metrin sijaan laittaa 1,66 metriä ja siirtää mielessään pilkkua.
Olipa hyvä vinkki...kiitoksia. Tuo täytyy ottaa käyttöön kun kotiutuu.
Jouni
Mä voisin rikkoa rutiinini tässäkin asiassa ja olla tällä kertaa mukana, jos ei haittaa että lupaan merkinnän vain yhdeltä ajopäivältä. Ajan toki useammin, mutta en halua että kirjaaminen muuttuu vaivaksi ja jättäisin sen takia ajoja väliin
Tänään pohdin lenkillä miksi ajaminen on muuttunut väkinäiseksi. Lenkille tekee mieli mutta ajaminen ei ole kivaa. Tulin siihen tulokseen että kilometrien kirjaamisesta on tullut suorittamista ja päätin pitää siitä tauon. Vaikutus oli välitön Ajamisen ilo palautui heti ja ajoinkin suunnittelemastani kääntöpaikasta ohi ja käännyin vasta kauempana On se pienestä kiinni.
Maltillinen tuuli, lämmintä, iso eturieska käytössä tri pyörässä. Kyllä kulkee. Paluumatkalla kaikki alkupään mäet isolla. Mäkelänrinnettä ei lyhyin unin ja tuolla pohjalla uskaltanut yrittää. Voisi mennäkin freesinä. Tuli kokeiltavaa.
Yleensä en kiihdytä putkelta ja kakkosvaihteella loppuu keulinta. Nyt reissun lopussa annoin autolle tilaa kiihdyttämällä. Putkelta puoliksi, eli en täysin seisten kolme ekaa polkaisua nosti ja pudotti eturenkaann nelosella. Jes! 26 km, mutta se laatu En ole noin lentänyt kotiin töistä palatessa ja useimmissa mäissä sain hyvää ja vaihtelevakadenssista treeniä, kun rajoitin pienellä eturieskalla ajoa.
Paha on murtautua top kymppiin, kun mhelander ja Milan kuski ovat tiellä.
Sainpas vähän kasvatettua kilometrisaldoa, 108 kilometrillä tänään . Oli kyllä mahtavaa ja pyörä kulki todella hyvin sen kummemmin yrittämättä.
Aamulla käväisin Piikkiössä yhdellä vanhalla kuvarastilla kun halusin nähdä paikan, oli muuten hieno! Takaisin tullessa yhdessä loivassa alamäessä ja sen jälkeen suoralla sain mittariin yli 50kmh ja totesin että vähän olis voinu vielä nostaa kadenssia mut sitten välitykset olisivat loppuneet.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.