jori kirjoitti:terppa kirjoitti:Dodi! Nyt on uusi työmatkareitti testattu, aika ihanteellinen... ainakin matkan puoleen. Lyhin/nopein reitti oli 12,2 km ja kahdet valot ja käsittääkseni nöyryytysnapit ei ole käytössä.
Paljon kyllä on liittymiä missä saa olla tarkkana ja ylämäkialamäki -pätkää suurelta osin mutta 28 min/suunta kuulostaa luksukselta. Sähköläskillä ajettu, kinnerillä olisi hitaampi. Tai iltapäivällä tulin vähän pidempää reittiä kun se on hiljaisempi noin muuten.
Onkos se sinun työpaikkasi miten keskellä Lahtea. Olet sijaintimerkintääsi muuttanut ja laittanut sinne "Lahden perämetsä". Niin se vain on perämetsäkin mukavan lähellä ja liikennevalojakin vain kahdet, kun kaupunki ei ole liian suuri.
Työpaikka on muutama kilometri torilta ja itseasiassa pyörällä pääsee muutaman korttelin päähän torista yksillä liikennevaloilla kun tietää reitit. Meiltä torille on 13 km eli mun mielestä lähes keskustassa asutaan
Ongelma on vaan se, että pitää tietää reitit... keskustan tuntumassa satunnainen pyöräilijä ajaa pääväylän vartta ja kiroilee valoja ja kanttikiviä kun korttelin verran sivussa on jouheampaa, pitää vaan tietää mistä se "sivuaskel tehdään". Kokonaisuutena näitä väyliä ei ole kukaan suunnitellut mutta pikkuhiljaa nurkka kerrallaan parannusta tulee. Jouheat väylät vaan pitäisi merkitä tai tehdä sen näköiseksi, että tässä menee pyöräbaana.
Nyt itse keskusta on "avattu" kesäksi mutta kun katuremontti valmistuu niin keskustan läpikin lienee hyvä pyöräillä. Ainakin itä-länsi suunnista.